План уроку виробничого навчання "Повсякденні зачіски"

Про матеріал

Урок виробничого навчання переслідує мету формування уміння учнів виконувати повсякденні зачіски з використанням начісування і тупірування волосся. Обрані методи навчання сприяють розвитку професійних навичок, творчої фантазії та художнього смаку під час створення і оздоблення зачіски, умінню знаходити вихід з нестандартних ситуацій


Перегляд файлу

План

уроку виробничого навчання

 

 Професія: перукар (перукар-модельєр)

 

Тема програми: Виконання модельних зачісок

 

Тема уроку: Повсякденні зачіски

 

Цілі уроку:

Навчальна: закріпити теоретичні знання учнів, сформувати уміння учнів виконувати повсякденні зачіски з використанням начісування і тупірування волосся.

 Розвиваюча: сприяти розвитку професійних навичок, творчої фантазії та художнього смаку під час створення і оздоблення зачіски, умінню знаходити вихід з нестандартних ситуацій.

 Виховна: сприяти вихованню дбайливого відношення до обладнання, формуванню почуття відповідальності до дорученої справи, прагнення до успіху та вміння працювати з клієнтом.

 

Тип уроку: урок  формування і вдосконалення  вмінь, навичок.

 

          Вид уроку: урок-вправи з елементами ділової  гри  «майстер-клієнт».

 

Методи проведення уроку: пояснювально-ілюстративний, наочний, практичний, евристична бесіда, аналіз конкретних виробничих ситуацій, рольова гра.

 

           Дидактичне забезпечення: технологічні картки, схеми, картки – завдання, таблиця типових помилок, ілюстрації зачісок.

          Матеріально-технічне забезпечення: 

ТЗН: комп`ютер, мультімедійний проектор.

Обладнання: сушуар, водонагрівач, стерилізатор.

Інструменти і пристосування: фен, бігуді, електрощипці, щипці-праска, гребінці різних видів, затискачі, аксесуари.

Матеріали: пінки, лаки, муси, гелі, шампуні, кондиціонери.

Міжпредметні зв’язки: перукарська справа, матеріалознавство, санітарія і гігієна, охорона праці.

Література:

1. Н.А.Горбатюк та інші «Основи перукарської справи»

 К. : Грамота, 2005 р.

2. Журнал «Волосся» 2008 р.

3.  Л. Г.Гутиря «Сучасна перукарська справа» Харків: Фоліо,1997 р.

 

  Хід  уроку

 

І. Організаційна частина -  5хв.

1. Перевірка явки учнів.

2. Огляд відповідності зовнішнього вигляду учнів вимогам охорони праці.

3. Перевірка готовності учнів та майстерні до уроку.
 

ІІ. Вступний інструктаж – 40хв.

 

1. Повідомлення теми програми, теми уроку та навчальної мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

2. Актуалізація і коригування опорних знань, умінь і навичок учнів.

2.1. Фронтальне опитування з використанням питань міжпредметного характеру:

  • Назвіть типи обличчя,які ви знаєте?

Відповідь: Овальне, трикутне, ромбоподібне, прямокутне, кругле, квадратне, грушоподібне.

  • Що таке зачіска?

         Відповідь:  Зачіска це волосся, укладене в певну форму із застосуванням різних видів укладання, завивки, різноманітних стрижок.

  • Які типи зачісок ви знаете?

Відповідь: Зворотні зачіски, ацентральні, концентровані, передні.

  • Назвіть стилі зачісок.

Відповідь: Класичний, романтичний, спортивний, діловий, фольклорний, екзотичний, авангардний.

  • Назвіть елементи зачісок, які ви знаєте.

Відповідь: Проділ, хвиля, крон, чілка, локон, буклі, валик, завиток.

  • Якими є причини неякісного укладання волосся феном?

         Відповідь:   

-надмірне або недостатне нанесення засобу для укладання ;

-невимите волосся;

-недостатньо просушене волосся;

-пересушене волосся;

-недостатньо просушені та підняті корені й кінці волосся;

-кінці пасом укладені в невірному напрямку;

-надмірне нанесення лаку для волосся.

  • Ваші дії при несподіваному возгорянні фену в процесі роботи?

Відповідь:   

-негайно висмикнути веделку фену з розетки; 

-покласти інструмент на підлогу;

-запобігти доступу кисня за допомогою підручних засобів (рушник, покривало тощо)

-у випадку розповсюдження вогню, викликати пожежних (101), скористатись вогнегасником.

2.2. Робота коло дошки (1 учень).

Виконати схему «Розподіл зачісок за призначенням».

2.3. Робота з картками-завданнями (2 учні). Виконати різнорівневі завдання.

 

       3.  Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

 

          Пояснення майстром виробничого навчання нового матеріалу з елементами евристичної бесіди і використанням ТЗН (презентація «Повсякденні зачіски»)

Майстер: Повсякденні зачіски визначаються характером трудової діяльності людини, видом занять і формою дозвілля. Це зачіски для роботи, ділових зустрічей та прийомів, відпочинку, занять спортом.

Питання до учнів:

Як Ви думаєте, які елементи можна застосовувати при виконанні повсякденних зачісок?

Відповідь: Проділ, чілка, локон, завиток, хвіст, коса.

 

Майстер: Загальна послідовність процесу вкладання волосся:

-визначення напрямку волосся в зачісці

-вибір способу вкладання

-вибір та підготовка інструменту

-вибір засобу для укладання і фіксації

-миття волосся

-нанесення на волосся фіксуючого засобу

-здійснення накручування

-висушування волосся

-розчісування волосся

-надання зачісці форми, начісування, тупірування, фіксація укладеного волосся лаком.

 

Питання до учнів:

Як Ви думаєте, ця послідовність вірна для всіх повсякденних зачісок ?

Відповідь: Ні, тільки для зачісок для ділових зустрічей та прийомів, відпочинку.

 

Майстер: При виконанні повсякденних зачісок застосовують техніки збільшення обєму волосся, надання елементам зачіски більшої міцності, а саме:

- начісування –збивання пасма волосся на всю товщину з обох боків;

-тупірування збивання пасма волосся з внутрішнього боку без наскрізного проникнення зубців гребінця.

 

 

Питання до учнів:

Як Ви вважаєте,у чому схожість і відмінності між начісуванням й тупіруванням волосся?

           Відповідь: Схожість – збивання пасма волосся; відмінності – начісування на всю товщину з обох боків, тупірування з внутрішнього боку без наскрізного проникнення зубців гребінця.

Майстер: Начісування виконують після ретельного розчісування волосся. На потрібній частині волосяного покриву відділяють пасма завширшки 1-1,5см. Середню частину пасма розчісують і захоплюють великим і вказівним пальцями лівої руки, відтягують пасмо перпендикулярно до поверхні голови. Правою рукою вводять гребінець у волосся на відстані 5-6см від коренів. Рухом гребінця в бік основи пасма (до коренів) починають начісувати пасмо. Рух гребінця вниз завершують при першому відчутті його гальмування. Наступний крок починають із введення зубців гребінця у волосся на 1-2см вище попереднього рівня. Таким чином пасмо обробляють с обох боків.

При тупіруванні пасмо не обовязково відтягувати перпендекулярно до поверхні голови, -його відтягують до того місця, яке воно буде займати в готовій зачісці. Начісують волосся лише до половини довжини пасма і з того боку, який буде внутрішнім при оформленні зачіски. Після тупірування волосся проглажують щіткою або гребінцем, викладають хвилями, локонами, буклями та фіксують лаком.

 

4. Демонстрація майстром виробничого навчання трудових прийомів при виконанні повсякденних зачісок за допомогою начісування і  тупірування.

- показ виконання начісування і тупірування в робочому темпі;

- виділення окремих операцій і їх демонстрація (сила відтягування пасма, поступовість рухів);

- повторний показ в уповільненому темпі і пояснення.

 

5. Відтворення учнями трудових прийомів при виконанні начісування і тупірування під контролем і за допомогою майстра виробничого навчання.

5.1. Виконання начісування і тупірування.

5.2. Аналіз майстром роботи учнів учнів.

          5.3. Аналіз типових помилок  при виконанні повякденних зачісок.

 

           6.Закріплення, узагальнення та систематизація  знань і умінь учнів за темою «Повсякденні зачіски».

6.1 Ущільнене опитування з елементами демонстрації робочих прийомів:

  •                 Покажіть, як правильно вводити гребінець в пасмо волосся?
  •                 Які рухи слід виконувати при начісуванні?

          6.2  Рольова гра :

Форма: робота малими групами.

 

 

Сценарій:

Між учнями розподіляються ролі: майстер-перукар, клієнт, завідуючій. Всім видаються завдання:

Майстер-перукар – організовує своє робоче місце, за правилами прийому обслуговує клієнта, виконуя підготовчі роботи.

Клієнт – спостерігає за діями майстра фіксуя помилки в обслуговуванні.                По завершенню процесу обслуговування учні разом обговорюють помилки, допущені в процесі гри. Майстер виробничого навчання разом з завідуючим (кращі учні) оцінює дії обох учасників групи.

6.3  Повторення вимог безпеки праці при роботі:

  •                 Як правильно поводитись із гребінцем, щоб не пошкодити шкіру голови і волосся клієнта в процесі начісування,тупірування?
  •                 Продемонструйте послідовність вмикання і вимикання  сушуара.

     6.4  Метод  аналізу конкретної виробничої ситуації.

Проаналізуйте ситуацію: приступаючи до виконання повсякденної зачіски, Ви побачили що шнур фену має заломи.

Запропонуйте варіант Ваших дій. Обгрунтуйте своє рішення.

 

          7. Ознайомлення учнів з денним завданням, нормами часу та критеріями оцінювання.

 

8. Організація робочих  місць.

 

ІІІ. Поточний інструктаж

 

Цільові обходи робочих місць.

Перший обхід:

  •                простежити за своєчасним початком роботи і організацією робочих місць, підготовленням  інструментів і пристосувань;
  •                перевірити правильність виконання підготовчих робіт;
  •                простежити за послідовністю виконання технологічних операцій, дотриманням  учнями правил безпеки праці, санітарії та гігієни.

 

Другий обхід:

  •                перевірити дотримання технологічної послідовності, якості виконання тупірування і начісування.

 

Третій обхід:

  •                перевірити послідовність виконання технологічних операцій;
  •                перевірити додержання учнями норм часу;
  •                перевірити правильність виконання укладання волосся за допомогою фену, накручування волосся на бігуді;
  •                провести перевірку самоконтролю та взаємоконтролю учнів.

 

 

Четвертий обхід:

  •                індивідуальна робота з учнями, надати допомогу невстигаючим учням;
  •                прийняти роботу учнів;
  •                провести оцінку виконання робіт.

 

ІV. Заключний інструктаж

 

  1.               Підвести підсумки роботи за день.
  2.               Відмітити позитивні сторони.
  3.               Назвати кращі роботи учнів.
  4.               З'ясувати в учнів, які виникли труднощі при виконанні завдання, дати відповіді на їх запитання.
  5.               Відмітити характерні недоліки в роботі учнів.
  6.               Пояснити типові помилки і шляхи їх виправлення.
  7.               Виставити оцінки і прокоментувати їх.
  8.               Домашнє завдання: повторити тему «Виконання модельних зачісок».
  9.               Організувати прибирання робочих місць і майстерні .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку