План, його ознаки. Умовні знаки плану. Розробка уроку у 6 класі.

Про матеріал

В розробці уроку теоретичний матеріал тісно поєднаний із практичною діяльністю. Якщо зважати на досвід роботи, то можна із впевненістю сказати, що учні не завжди вдало застосовують набуті знання на практиці. Ігровий підхід застосовано під час проведення цього уроку.

Перегляд файлу

Урок № ____

 

Тема: «План, та його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків.»

Мета: Ознайомити учнів з поняттями "умовні знаки", "план місцевості". Вчити  складати найпростіший план місцевості. Розкрити практичне значення планів  у різних сферах людської діяльності.

Обладнання: топографічна карта, глобус, аерофотознімок Землі, малюнки місцевості, картинки з планами      місцевості, компас

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент. 

II. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

   1.Які ви знаєте сторони горизонту? Намалюйте у зошиті. 

   2. Як можна зобразити дерева, будинки, річку  та інші об′єкти місцевості на папері?

   3. На аркуші паперу треба відобразити шкільне подвір′я. Яке б обладнання ви обрали?

   4.Який масштаб є більш зручним для вивчення з вивчення місцевості

III.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

До вас у гості приїхала бабуся. Вона не знає місцевості. але так хоче завітати до школи, поспілкуватися з вчителями. Як же їй знайти школу? Як же зробити так, щоб вона не втомилася, шукаючи. Ось про це ми і дізнаємося сьогодні на уроці.

IV.  Вивчення нового матеріалу.

-   Ось погляньте , діти, на глобус, карту, аерофотознімок, космічний знімок. Чи знайдете щось спільне?  А відмінне?  Що з цих об′єктів найточніше передає форму Землі?. А чи видно на глобусі нашу місцину? Роздивіться гарненько - може побачите? Ні, немає... Ото ж бо й воно... Нашу маленьку батьківщину на глобусі не видно, бо пісчинка у порівнянні з планетою. Що ж робити, де можна роздивитися вулиці, навіть найменшого села, найменшого містечка? На плані. Бо  саме на ньому, місцевість  зображують у масштабі та умовними знаками. Про масштаб та його види ви знаєте. А що таке умовні знаки?

Прийом «Дерево рішень»

А чому використовують умовні знаки, а не малюють дерева, джерела, дороги?

Робота з підручником

-   Тепер у підручнику знайдемо визначення, що таке "план місцевості". Хто зможе повторити?

Робота з картами атласу

-    Відкриємо атлас , де позначені умовні знаки і роздивимося їх. Що нагадує знак «фруктовий сад»? ( рівні рядочки дерев). а «луки» ? ( кущики травички) і т. д.

Самостійна робота учнів

- Тепер спробуємо накреслити найпростіший малюнок, використовуючи умовні знаки.( Один учень біля дошки. а всі інші креслять у зошиті.)

V. Закріплення нових знань і умінь учнів.

1.Назвіть сторони горизонту  

2.Назвіть основні елементи плану.

3. Як на плані розпізнати напрямок на схід?

 Прийом Пошук скарбів

  • А зараз виконаємо практичне завдання.  Відразу перевіримо свої вміння на практиці. Для цього скористайтеся карткою, яку вам приготував учитель. На кожні точці заховано цукерок. Той хто назбирає найбільше цукерків отримає найбільшу оцінку. Учитель роздає приготований план шкільного подвір’я із підказками для пошуку скарбів.

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator EX\10002.jpg

 

1.Знайдіть об’єкти (дерева) на місцевості, котрі позначено на карті. Після чого скористайтесь текстовими підказками.

2.Пройдіть від точки відліку 28 кроків у північно-західному напрямку. Поверніть на північ та пройдіть 46 кроків

3. Пройдіть від точки відліку 75 кроків у західному напрямку. Поверніть на північний-схід та пройдіть ще 18 кроків.

4.Пройдіть від точки відліку 33 кроки на захід. Змініть напрямок на південний та пройдіть ще 18 кроків.

5.Проідіть від точки відліку  у північно-західному напрямку 28 кроків. Поверніть на північ і пройдіть 25 кроків. Рухайтесь у північно-західному напрямку 26 кроків.

VI. Підсумок уроку.

Прийом 3 речення

А чи не марно ми вивчаємо цю тему? Для чого і коли і кому  необхідні плани?  

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника.

Завдання.

 Намалюйте план місцевості у масштабі в 1 см 100 м за таким описом

" Учні вийшли зі школи і пройшли стежиною на північ 400 м. Ліворуч за 200 м було озеро, а праворуч, за 150  – луки. Діти перепочили біля джерела і пройшли 550 на схід, де був ліс."     ( Учні, використовуючи названі умовні знаки, малюють  уявний шлях школярів).

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
8642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку