Планета на кінчику пера

Про матеріал
Бінарний урок з геометрії та астрономії демонструє учням практичне застосування знань з геометрії ( геометричні тіла)
Перегляд файлу

Тема: Планета на кінчику пера

Мета:

  • формувати вміння  застосовувати математичні знання до  розв’язання  текстових  задач прикладного характеру;
  • розвивати обчислювальні навички, просторову уяву, бажання пізнавати нове,  кмітливість, логічне мислення,.
  • виховувати почуття відповідальності, вміння швидко і правильно приймати відповідні рішення, старанність у навчанні,інтерес до математики; 
  •  коригувати пізнавальну діяльність учнів та  вміння узагальнювати виявлені закономірності.
  • Тип уроку:  комбінований

Обладнання: мультимедійний пристрій ( ноутбук , проектор,інтерактивна дошка),калькулятори, планшети з підключенням до мережі Інтернет.

Методичні матеріали:  презентація, картки-завдання  для практичної роботи, 

ХІД уроку

І. Організаційний момент 

 Привітання, пояснення теми та плану роботи на урок ( евристична бесіда). Демонструється ролик «Розміри Сонячної системи», після перегляду якого  дискусія  за  питаннями:

  1. Чи можна вважати Землю великим тілом? 
  2.  Сатурн велике тіло чи мале?
  3.   Людина-  маленьке тіло чи велике?
  4. Як визначити розмір будь-якого тіла?

 Після дискусії пропонується  обговорити з учнями  розміри  різних тіл макро- та мегасвіту. Учні приходять  до висновку: щоб уявити розмір тіла, його потрібно порівняти з іншим тілом.

План уроку обговорюється з учнями  (написан на дошці)

  1. Виконання інтерактивної вправи (повторення).
  2. Колективне розв’язання задачі.
  3. Практична робота (по групах).
  4. Підсумок.

ІІ. Актуалізація опорних знань 

Оцінювання роботи учнів.

Виконання вправи на LearningApps.org. (відповідають по черзі)

 Питання до вправи.

Відповісти, чи вірне ствердження.

  1. V = a3    - формула об’єму куба (вірно)
  2. V = So hформула об’єму піраміди (невірно, призми)
  3. Сфера є окремим випадком еліпсоїда (вірно)
  4. Коло –це об’ємна фігура (невірно, плоска)
  5. Паралелепіпед – це призма (вірно)
  6. Куб – це правильний многогранник (вірно)
  7. Куб має 6 граней (вірно)
  8. Циліндр – це многогранник (невірно, тіло обертання)
  9. Сонячна система система складається з 8 планет (вірно)
  10.  Юпітер – 4 планета від Сонця (невірно)
  11.  Венера – найменша планета Сонячної системи (невірно)
  12.  Марс – це планета-гігант (невірно)
  13.  Сатурн – планета-гігант (вірно)
  14.  Місяць – це маленька планета (невірно, планетоїд, супутник планети)
  15. У Марса два супутника (вірно)
  16. Закони Кеплера описують рух планет навколо Сонця

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.  Мульфільм «38 попуг»

Вчитель пропонує порівняти розмір Землі з тілом, розміри якого людина може уявити (наприклад, 9-поверховий дім).

Проблемна задача:  скільки будинків може вмістити Земля?

Ключові питання:

  • На яку геометричну фігуру   схожий будинок? (прямий паралелепіпед)
  • Як обчислити об’єм прямого паралелепіпеда?
  • Що потрібно знати для обчислення об’єму?
  • На яку геометричну фігуру схожа Земля? (куля)
  • Як обчислити об’єм кулі?
  • Як порівняти об’єми двох тіл? (об’єм більшого тіла поділити на об’єм меншого)

IV. Розв’язання задачі.   (Колективне рішення проблеми)

  1. Записати розміри 9-поверхового будинку: а = 30 м, в = …,с =…
  2. Обчислити об’єм будинку за формулою V1 = abc.
  3. Записати радіус Землі (підручник астрономії, 11 клас). Rз = …
  4. Обчислити об’єм Землi за формулою V2 = πR3
  5. Порівняти об’єми Землі та будинку  V2/V1 = ….
  6. Підсумок задачі.

 Хвилинка релаксації   Перегляд відеоролику «Нептун»

V. Робота в групах

Вчитель   пропонує   порівняти  розміри відомих космічних тіл (планети Сонячної системи) та земних об’єктів.  Клас розподіляється на групи 3-5 учнів , кожна група  отримує  картки-завдання. Користуючись планшетами, учні знаходять необхідну інформацію та розв’язують задачі. Після виконання роботи, група презентує свою роботу за планом: тема роботи, план виконання, отримана відповідь.

Рефлексія (перегляд ролику «Астрономічна сенсація»)

Учні обговорюють,як вони розуміють  тему уроку:   планета на кінчику пера.

Після обговорення вчитель пропонує виконати перевірочну вправу у сервісі Quizizz.

Тестування Quizizz(тест). (20 питань на 20 секунд)

  1. Назвіть планети Земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс)
  2. Головне джерело світла і тепла на Землі (Сонце, Теплові станції, електричество,
  3. Природний супутник Землі (Місяць)
  4. Склад Сонячної системи ()
  5. Найбільша планета Сонячної системи (Юпітер)
  6. Найменша планета Сонячної системи (Меркурій)
  7. Планета, яка носить ім’я бога війни (Марс)
  8. Сонце – це (зоря)
  9. Обрати формулу об’єму призми (
  10. Бічні грані довільної призми (паралелограми)
  11. Перпендикуляр, проведений из будь-якої точки однієїосновипризми до площиниіншоїоснови, називається (висота)
  12. Відрізок, якийсполучаєдві вершин призми, що не належать однійгра (діагональ)
  13. S = P*H(формула площі бічної поверхні призми)
  14. Бічні ребра призми … (рівні і паралельні)
  15. Якщобічні ребра призмиперпендикулярні до основи, то призма (пряма)
  16. В основі призми правильний многокутник (правильна призма)
  17. На малюнку зображено…. (октаедр)

ПідсумокОцінювання. Домашнє завдання.

 

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ   2 ГРУПИ

Картавенко Дарина, Свиридюк Даша, Бабенко Оля, Лісенкова Настя, Васильєва Наташа, Ємельянов Вася.

 Порівняти розміри Палацу Парламенту в   Бухаресті

Радіус Землі

 

Об’єм Землі

 

Довжина Палацу

 

Висота Палацу

 

Ширина Палацу

 

Об’єм Палацу

 

Співвідношення об’ємів

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ 1 ГРУПИ

Дебелий Влад, Дударєв Богдан, Осипчук Лілія, Ковальова Яна, Савченко Данило.

Радіус Землі

 

Об’єм Землі

 

Довжина сторони основи піраміди Хеопса

 

Висота піраміди Хеопса

 

Об’єм піраміди

 

Співвідношення об’ємів

 

Порівняти розміри піраміди Хеопса у Єгипті (до зняття облицювальних плит) та планети Земля

ЗАВДАННЯ ДЛЯ  3 ГРУПИ

Картинки по запросу Земля и Луна

 

Федорчак Данило,  Созінов Саша

Порівняти розміри планети Земля та Місяця

Радіус Землі

 

Об’єм Землі

 

Радіус Місяця

 

Об’єм Місяця

 

Співвідношення об’ємів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ  4 ГРУПИ

 

Семьохін Ерік, Верба Данило

Порівняти розміри планети Земля та планети Меркурій

Радіус Землі

 

Об’єм Землі

 

Радіус Меркурія

 

Об’єм Меркурія

 

Співвідношення об’ємів

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
19 квітня 2021
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку