Урок практикум. "Площа поверхні призми. Розв’язування задач".

Про матеріал
Розробка уроку -практикуму з геометрії за темою: "Площа поверхні призми. Розв’язування задач". Методична мета:– навести приклади впровадження технології формування критичного мислення на уроках математики, прикладної та практичної спрямованості викладання математики.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент науки і освіти

Харківської обласної державної адміністрації

Державний заклад освіти Центр професійно – технічної освіти №2

м. Харкова.

 

Картинки по запросу ремонт

 

 

 

 

 

Викладач: Сидоренко Т. О.

 

Методичні пояснення:

Методична мета:– навести приклади впровадження технології формування критичного мислення на уроках математики, прикладної та практичної спрямованості викладання математики.

Структура уроку:

Передбачає перевірку і корекцію здобутих знань, умінь і навичок на різних рівнях їхнього засвоєння: репродуктивному, продуктивному або реконструктивному, творчому.  Має структуру: повідомлення теми, цілей і завдань уроку; мотивація навчання; перевірка засвоєння учнями знань на репродуктивному рівні; перевірка здатності учнів установлювати внутрішньо системні та зовнішньо системні зв'язки; застосування здобутих знань, навичок на практиці у стандартних та змінених умовах; перевірка, аналіз, корекція та оцінка виконаних робіт; підведення підсумків уроку; повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Метод спроб та помилок — належить до творчих методів навчання, найчастіше використовується для пошуку плану розв’язання задачі. Завдання викладача організувати роботу над задачею таким чином, щоб кожен учень мав змогу висловити свою думку, висунути гіпотезу, обрати пропозицію щодо раціональності розв’язання, міг звернутися по допомогу до викладача чи інших учнів. Тут у пригоді стає стратегії технології критичного мислення «Взаємонавчання» - організаційна структура начально-творчого процесу, в якій переважає форма організації навчання в групах. Така форма організації надає можливість працювати колективно, співробітничати, і в той же час, формує самостійність мислення, розвиває мову та інші індивідуальні здібності учнів, одночасно підвищуючи якість знань, умінь та навичок.

Математичні знання та навички необхідні практично у всіх професіях. Одним з моментів в модернізації сучасного математичної освіти є посилення прикладної спрямованості курсу математики, тобто здійснення зв'язку його змісту і методики навчання з практикою.


Тема: Геометричні тіла. Об’єми та площі поверхонь геометричних тіл.

Тема уроку №21 : Площа поверхні  призми. Розв’язування задач.

Мета:

Навчальна (освітня) - систематизація та узагальнення учнями знань з теми через повторення теоретичного матеріалу та розв’язування прикладних задач.

Розвивальна - формування інтелекту, культури мовлення, чіткості думки, оволодіння учнями уміннями критично мислити, вибору методу розв'язання задачі або проблеми.

Виховна  - створювати умови для розуміння ролі математики в житті, важливості математичних знань; прищеплювати комунікативність (уміння працювати в колективі), зібраність, самовладання.

Тип уроку: Урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок – практикум.

Методи навчання: словесні, репродуктивний, самостійне спостереження, практичні.

Комплексно-методичне забезпечення уроку: Набір моделей(25 штук), папка для організації самостійної роботи учнів (далі ПСР), презентація, вимірювальний інструмент, проектор, екран, ПК.


План – схема уроку.

Етапи уроку.

Час.

Методи і прийоми.

I. Організаційний момент.

 

2 хв.

1. Привітання.

2. Перевірка відсутніх.

3. Концентрація уваги.

II. Актуалізація опорних знань. Перевірка Д З.

 

10 хв.

1.Перевірка Д.З. -  фронтальний перегляд протягом уроку,  попередньо відповівши на запитання, що виникли в учнів під час його виконання.

2. Виклик вже наявних знань по досліджуваному питанню (прийом "асоціація")

3. Інтерактивна вправа «Закінчіть речення».

III. Мотивація навчальної діяльності.

3 хв.

1.Розповід.

2. Проблемне питання.

3. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Застосування учнями знань у нестандартних умовах.

20 хв.

1. Усні вправи.

2. Робота з моделями.

3. Практична робота.

VI. Підсумок уроку.

 

7 хв.

1. Звіти груп.

Картинки по запросу вайбер

2. Оцінка майстра виробничого навчання і викладача спецтехнології.

 

VII. Домашнє завдання.

3 хв.

1. Інформація про ДЗ.

2. Мотивування виконання ДЗ.

3. Інструктаж з виконання ДЗ.

 

План – конспект уроку.

Той, хто не знає математики, не може дізнатися ніякої іншої науки і навіть не може знайти свого невігластва.

Роджер Бекон.

I. Організаційний момент. ( 2 хв.)

1. Привітання. Добрий день! Приготуйтесь до уроку, староста назвіть відсутніх. На ваших столах знаходиться роздатковий матеріал, з яким ви будете працювати на сьогоднішньому уроці. Коли всі готові, то почнемо працювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Задача на увагу.

У Гаррі Поттера є чарівні окуляри, в яких він бачить все зелене - білим, а все біле - зеленим. Гаррі подивився через ці окуляри на прямокутник, зображений праворуч. Що він побачив?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

В

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

Е

 

Відповідь: D

II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. (10 хв.)

 1.Перевірка Д.З. Викладач відповідає на запитання, що виникли в учнів під час його виконання. Здійснює фронтальний перегляд протягом уроку.

 2. Виклик вже наявних знань по досліджуваному питанню (прийом "асоціація") Протягом 2 хв. підберіть і запишіть собі в зошит асоціації до словосполучення «Площа поверхні», проговорите всі записані асоціації в парі і допишіть собі у зошит ті асоціації, яких у вас немає, в порівнянні з іншими.

 3. Інтерактивна вправа «Закінчіть речення»  (1- 2 рівні).

1. Поверхня призми складається з... 

2. Бічна поверхня призми складається з... 

3. Бічні грані прямої призми... 

4. Площа правильного трикутника зі стороною a дорівнює... 

5. Площа квадрата зі стороною a дорівнює... 

6. Площа правильного шестикутника зі стороною a дорівнює... 

7. Площа прямокутника з вимірами a і b дорівнює... 

8.  Площа прямокутного трикутника з катетами a і b дорівнює... 

9. Площа ромба з діагоналями d1 і d2 дорівнює...

10.  Площа паралелограма, сусідні сторони якого дорівнюють a і b, а кут між ними —α, становить...

III. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)

На минулих уроках ми з вами навчилися знаходити площі поверхонь призми. Ми розв’язували задачі на знаходження площ поверхонь абстрактних, уявних геометричних тіл. Звичайно, може постати питання: навіщо це нам? Чи можна застосувати наші знання на практиці? Адже, як ви бачите, теорія без практики мертва і безплідна, а практика без теорії неможлива.

Тому, на сьогоднішньому уроці ми якраз розглянемо прикладні задачі, які ставить перед нами життя. До речі, серед завдань зовнішнього незалежного оцінювання цього року була задача такого змісту.

Знання з даної теми ви можете широко застосувати як в житті, так і в вашій виробничій та професійній діяльності.

Оголошення теми уроку, його місця в навчальній темі, постановка досяжних завдань перед учнями.

Проблемне питання. Кожній родині час від часу доводиться робити ремонт у квартирі, розраховувати кількість необхідних матеріалів і коштів, витрачених на їх придбання. Припустимо, необхідно зробити ремонт в кабінеті математики. На сьогоднішньому уроці ви зможете без особливих зусиль виконати розрахунки і переконатися в їх правильності.

При вирішенні завдання скористуйтесь раніше отриманими знаннями на уроках технології малярних робіт, матеріалознавство, рівень кваліфікації 2,3розряд.

IV. Застосування учнями знань у нестандартних умовах. (20 хв.)

1. Усні вправи.

1. Чому дорівнює площа повної поверхні прямокутного паралелепіпеда з вимірами a, b і c?

Відповідь: 2(ab + cb + ac)

2. Чому дорівнює площа повної поверхні куба, ребро якого дорівнює a?

Відповідь:6а2

2. Робота з моделями. (3 рівень)

Обчислити повну поверхню моделі, що знаходиться у вас на столі.

3. Практична робота. (взаімооцінювання в групах) Інструктаж БЖД.

У кабінеті математики потрібно зробити косметичний ремонт. Стеля буде пофарбована інтер'єрною фарбою для стін і стель "ALASKA" TRIORA active. На стінах, 2/3 поверхні займають шпалери, інше пофарбовано. Розрахувати кількість будівельних матеріалів необхідно для ремонту.

Додаткові питання:

1. В якому документі можна ознайомитися з нормами витрат матеріалів?(очікувальна відповідь: в каталозі продукції, або на пакувальній тарі)

2. Яку математичну фігуру нагадує мій кабінет? (очікувальна відповідь: прямокутний паралелепіпед)

Алгоритм виконання завдання:

  1.               Намалювати модель кабінету.
  2.               Згадати які технологічні операції повинен виконати маляр 2,3 розряду при підготовці приміщення до поліпшеного фарбування та обклеювання шпалерами.
  3.               Провести необхідні вимірювання.
  4.               Розрахувати кількість матеріалів:

1 група –штукатурки KNAUF «Старт»

2 група –шпаклівки KNAUF «Фініш»

3 група –шпаклівки KNAUF «Мульті - фініш»

4 група – фарби і шпалер

VI. Підсумок уроку. (7 хв.)

1. Звіти груп.

2. Учні оцінюють один одного, аргументуючи свою думку. Взаємооцінювання.

Картинки по запросу вайбер3. Оцінка майстра виробничого навчання і викладача спецтехнології.

VII. Домашнє завдання. (3 хв.)

1. Інформація про ДЗ.

2. Мотивування виконання ДЗ.

3. Інструктаж з виконання ДЗ.

 

 

        № 898

 № 912

№ 920 (а)

Творче. Створити презентацію "Призми в моїй професії".

 


Використані джерела.

1. Методика. Пошук. Досвід: 99 форм роботи на уроці. –№3.– Ірпінь, 2003.– 35с.

2. Генденштейн Л. Е., Єршова А. П. Наочний довідник з геометрії. – Харків – Тернопіль: Гімназія – Підручники і посібники, 1997. 96 с.

3. • Математика: 11 кл.: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. - К.: Генеза,2011.-320 с.: іл..-Бібліогр.:с.294.

5. Евдокимов В. И., Олейник Т. А., Горькова С. А., Микитюк М. В.

Практикум по развитию критического мышления. Харьков, 2002. С. 9-12.

6. Інтернет джерела.

 

docx
Додано
17 травня 2021
Переглядів
1284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку