Відносно новою грою, яка з'явилась лише наприкінці дев'ятнадцятого століття є баскетбол. Не зважаючи на свою відносну юність ця гра заполонила серця мільйонів прихильників по всьому світі в тому числі і в Україні.
1
СЗШ І-ІІІ ст.. № 1 смт Крижопіль
ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ
на
СЕРІЮ УРОКІВ
ДЛЯ УЧНІВ 6-го КЛАСУ
ТЕМА: «БАСКЕТБОЛ»
Учитель фізичної культури
спеціаліст ІІ категорії Д. С. Остап’юк
УРОК № 1
Тема: баскетбол.
Мета уроку: Поглибити знання учнів з історії виникнення й розвитку баскетболу. Повторити правила гри у баскетбол. Повторити отримані дітьми навички й уміння з техніки виконання стійки гравця, техніки передач, ведення м’яча в русі й на місці. Розвивати в учнів витривалість. Оновлювати рухову пам'ять шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створювати умови для самостійного розвитку координаційних якостей.
Завдання уроку:
Обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, фішки, інтерактивна дошка, гімнастичні лавки, гімнастичні палиці, свисток.
Тип уроку: вступний.
Місце проведення: спортивний зал.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І.Підготовча частина 10-15 хв. |
І. Організація учнів до уроку. 1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання. Повідомлення завдань уроку. |
1хв. |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття. |
2. Учитель: «Діти! Сьогодні ми починаємо нову тему: «Баскетбол». З цим видом спорту ви звичайно знайомі, добре його знаєте та вмієте грати у цю цікаву гру. Сьогодні ми згадаємо, як з’явилася на світ та розвивалася ця гра. Повторимо правила гри у баскетбол.
|
30 с. |
|
|
3. Діти сидячи на гімнастичних лавах, слухають уважно інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу. 4. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
2 хв.
1 хв. |
Інструкція з’являється на екрані.(Презентація)
Готовність організму учнів до роботи на уроці.
|
|
5. А зараз для практичної частини уроку нам треба розім’яти свої м’язи. Різновиди ходьби: - на носках; - на внутрішній та зовнішній стороні стопи; - у напівприсіді, в повному присіді; - стрибками в широкому кроці, з підскоками; - спортивна ходьба.
|
2 хв. |
Поточний метод. Стежити за правильною поставою учнів, правильністю виконання вправ. |
|
Різновиди бігу: - з високим підніманням бедра; - із закиданням гомілок назад; - приставними кроками лівим і правим боком; - схресний біг; - з прискореннями, із зупинкою по свистку і зміною напряму руху. |
3 хв. |
Звернути на дітей спецгрупи. |
|
6. Вправи на відновлення дихання: - руки вгору ( вдих ); - опустити руки вниз ( видих ).
|
20 с. |
|
|
7. Перешикування з однієї колони в три. |
30 с. |
Перешикування для виконання ЗРВ. |
|
8. ЗРВ з гімнастичними палицями: 1.В.п. - стійка ноги нарізно, палка внизу, хват за кінці. 1-2- піднімаючись на носках, палку вверх. 3-4 - опускаючись на всю ступню, палку за голову. 5-6- піднімаючись на носках, палку вверх. 7-8 - В.п. 2. В.п. - палка вертикально за спиною, права рука зверху. 1-2- присідаючи, торкнутися нижнім кінцем палки підлоги. Спина пряма. 3-4 - В.п.. 3. В.п. - стійка ноги нарізно, палка внизу ззаду хватом знизу (долоні звернені вперед). 1 - нахил вперед, палку назад. 2 - В.п.. 4. В.п. - стійка ноги нарізно, палку вперед, хват за кінці. 1- поворот тулуба наліво, ліву руку назад. Згинаючи праву руку, торкнутися нею лівого плеча. 2 - В.п. 3-4 - те ж саме в другу сторону.. 5. В.п. - стійка на колінах, палка вертикально вверху хватом за один кінець. 1-2 - нахил назад прогнувшись, торкнутись палкою підлоги за головою. 3-4 - В.п. 6. В.п. - лежачи на спині, руки в сторони, палка в правій руці. 1-2 - сід, ноги під кутом, передати палку в ліву руку під ногами. 3-4 - В.п. 7. В.п. - присід, палка спереду вертикально на полу, з опорою руками об верхній кінець. 1- встаючи і відпускаючи палку, перемах правою через палку (проти часової стрілки). 2 - В.п. 3-4 - те ж саме другою ногою. 8. В.п. - упор лежачи палка на полу перед руками. 1- переставити ліву руку через палку. 2- переставити праву руку через палку, 3 - зігнути руки. 4 - В.п. 5-8- те ж саме, але руки переставляти назад у вихідне положення. 9.В.п. - основна стійка, палка внизу, хват за кінці. 1-2 - палку вверх з викрутом в плечових суглобах. 3-4 - палку вниз ззаду. 5-6 - палку вверх із зворотнім викрутом у плечових суглобах. 7-8 - В.п.. 10. В.п. - напівприсід, коліна разом, палку вперед. 1- стрибок вверх прогнувшись, палку вверх. 2 - В.п. 11. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
10 р.
30 с. |
Вправи виконувати на місці.
Слідкувати за правильним виконанням вправ.
Вправи для формування правильної постави.
Слідкувати за диханням.
Звернути увагу на ЧСС. |
|
ІІ. Основна частина. |
20-25 хв. |
|
|
Вправи з баскетбольними м’ячами на місці. 1 група:
2 група:
1 група – бігом; 2 група – кроком. Вправи з баскетбольними м’ячами в русі:
Рухлива гра на спритність і швидкість. Гра „М’яч – капітану”.
|
10 хв.
10 хв.
5 хв. |
Шикування в одну шеренгу.
Груповий метод
Робота в групах.
Звернути увагу на техніку виконання елементів.
М’яч на рівні грудей. М’яч біля плеча на кисті однієї із рук. М’яч на кисті однієї із рук в положення біля стегна. М’яч збоку від себе, кисть зверху.
М’яч на рівні пояса. Більш зігнуті ноги.
М’яч на рівні грудей.
М’яч біля плеча на кисті однієї із рук. Захват м’яча широко розставленими пальцями М’яч з боку від себе.
Учні діляться на дві команди і утворюють своє коло. К центрі кола капітан з м’ячем. За сигналом капітан виконує передачу м’яча заданим способом кожному гравцю по черзі. Перемагає команда, яка першою закінчила передачу. Капітани міняються декілька разів.
|
|
ІІІ. Заключна частина. |
5-7 хв. |
|
|
1. Шикування. 2. Спокійна ходьба. 3. Вимірювання ЧСС за 10 с.
4. Підсумок уроку. Виставлення оцінок за урок. 5. Домашнє завдання.
6. Організований вихід із спортивного залу. |
15с. 30 с. 30 с.
1 хв.
30с.
15 с.
|
Звернути увагу на високу ЧСС.
Щоденно виконувати комплекс ранкової гімнастики.
|
УРОК № 2
Тема: баскетбол.
Мета: навчити кидку м'яча (після ведення) способом від плеча;
продовжувати навчання зупинці після ведення м'яча бігом і передачі м'яча однією рукою від грудей; удосконалювати техніку пересування, зупинки, ведення м'яча, лову, передачі м'яча і кидків його в кільце в процесі гри в міні-баскетбол; сприяти розвитку швидкості, спритності, витривалості, точності кидка, швидкісно-силових якостей; виховувати чесність, справедливість, товариську взаємодопомогу, почуття колективізму.
Завдання уроку:
1.Провести інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроці з баскетболу.
2. Поглибити знання учнів з історії розвитку баскетболу в Україні.
3. Розвиток в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ.
4.Формування в учнів навичок здорового способу життя.
5. Повторити основні правила гри у баскетбол.
Обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, фішки, свисток.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Місце проведення: спортивний зал.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. |
Підготовча частина |
10-15 хв. |
|
|
1. Організація учнів до уроку: шикування, рапорт. Перевірка правильної постави. Привітання. Повідомлення мети та завдання уроку. |
1 хв. |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття
|
|
2. Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. |
30 с. |
Розказує один із учнів спецгрупи. |
|
3. Вимірювання ЧСС за10с. |
30 с. |
Звернути увагу на пульс у дітей. |
|
4. Організовуючі вправи: - повороти на місці:праворуч, ліворуч, кругом; - стройовий крок на місці; - перешикування з однієї колони у дві і навпаки. |
1 хв. |
Вправи виконувати чітко. |
|
5. Різновиди ходьби: - на носках, руки на поясі; - на п’ятах, руки за головою: - на внутрішній стороні стопи, руки в замок за голову; - на зовнішній стороні стопи, руки в замок за голову; - напівприсівши, руки на поясі; - у повному присіді, руки на колінах. |
2 хв. |
Звертати увагу на правильність виконання, за поставою. Поточний метод. |
|
6. Різновиди бігу: - у повільному темпі; - приставними кроками правим боком уперед,руки перед грудьми; - приставними кроками лівим боком уперед, руки перед грудьми; - з високим підніманням колін; - із закиданням гомілки назад; - стрибками з ноги на ногу: - спиною вперед; - зі зміною напрямку руху; - з прискоренням; |
2-3 хв. |
Звертати увагу на правильність виконання, за поставою. Поточний метод. |
|
7. Вправи на відновлення дихання: 1-4. Руки вгору – вдих. 5-8. Руки опустити вниз – видих. |
30 с. |
|
|
8. Перешикування з однієї колони у чотири. ЗРВ зі скакалками: 1.В.п.:о.с.,руки зі скакалкою внизу. 1-4. Колові рухи головою ліворуч. 5-8. Колові рухи головою праворуч. 2. В.п. - скакалка складена удвоє у руках внизу. 1-2. Крок лівою ногою, скакалку уверх. 3-4. Приставляючи праву ногу, скакалку униз. 5-8. Теж саме, виконуючи кроки назад. 3. В.п. - скакалка складена учетверо унизу. 1. Руки із скакалкою вперед. 2. Руки із скакалкою вгору. 3. Руки із скакалкою вперед. 4. В. п. 4. В.п.: о.с.; руки внизу, скакалка складена вдвоє. 1. Відставити ліву ногу назад на носок, руки зі скакалкою вгору, прогнутись. 2. В.п. 3. Те ж правою ногою. 4. В.п. 5. В.п. - скакалка складена удвоє на плечах. 1. Нахил уліво, скакалку уверх. 2. В.п. 3-4. Те ж саме управо. 6. В.п. - стійка ноги нарізно, скакалка складена удвоє вверху. 1. Поворот тулуба наліво, ліву руку в сторону, праву — за голову. 2. В.п. 3-4. Те ж саме вправо. 7. В.п. - скакалка складена учетверо перед грудьми. 1. Мах лівою ногою уперед, скакалку уперед. 2. В.п. 3-4. Те ж саме правою ногою. 8. В.п.: о. с., руки внизу, скакалка складена вдвоє. 1. Пружний випад ліворуч, руки зі скакалкою уперед. 2. В.п . 3. Те ж саме праворуч. 4. В.п. 9. В.п.: о.с., руки внизу, скакалка складена вдвоє. 1. Присід, руки вперед зі скакалкою. 2. В.п. 3. Те ж саме. 4. В.п. 10. В.п. - Скакалка внизу-ззаду. а) стрибки на двох з обертанням скакалки уперед; б) те ж саме з просуванням уперед, назад, в сторону; в) стрибки на двох з обертанням скакалки "петлею"; г) стрибки з подвійним обертанням скакалки. Ходьба на місці. |
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
1-2 хв |
Роздати учням скакалки і виконати ЗРВ.
Вправи виконуються чітко після показу вчителя з максимальною амплітудою. Слідкувати за диханням.
Руки в ліктях не згинати.
Руки вгору прямі, подивитися вверх.
Амплітуда максимальна.
Ногу в коліні не згинати.
|
|
9. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на пульс. |
ІІ. |
Основна частина |
20 -25 хв. |
|
|
1. Ведення м’яча бігом: - правою рукою; - лівою рукою; - почергово правою та лівою руками; - почергово правою та лівою руками із кидком м’яча в кошик з місця; - те ж саме у стрибку. 2. Ведення м’яча по черзі з партнером, виконуючи передачу двома руками від грудей: - виконуючи передачу ударом об підлогу; - виконуючи передачу із-за голови; - виконуючи передачу однією рукою знизу; - виконуючи передачу однією рукою від плеча. 3. Гра «Упіймай м’яч товариша». У кожній команді учні працюють попарно. За сигналом один із партнерів біжить, а другий веде м’яч і виконує кидок на стіну. Перший ловить від стіни і веде його назад, тим часом другий повертається бігом. 4. Естафета з веденням, передачею та ловленням м’яча і кидком у кошик. |
5 хв.
8-10 хв.
3 хв.
5 хв.
|
Вправу виконують у повільному темпі.
Передачу виконувати на відстані 3 м від партнера. Звернути увагу на відскок м’яча від підлоги, на точність передач.
Показати правильність виконання вправи.
Клас розподілити на дві команди. Гра на розвиток спритності.
Закріплення пройденого матеріалу. |
ІІІ. |
Заключна частина |
4-6 хв. |
|
|
1. Перешикування з чотирьох колон в одну. Вправи на відновлення дихання: - зробити повільний вдих, затримати повітря, потім коротким і сильним поштовхом видихнути через рот. |
1 хв. |
Звернути увагу на виконання вправи. |
|
2. Гра на увагу. Учні повторюють за вчителем різні вправи за командою «Клас», не виконують за командою, коли слово «клас» не звучить. |
1,5 хв. |
Хто помилився – отримує штрафне очко. |
|
3.Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
4. Підсумок уроку, виставлення оцінок.
5.Домашнє завдання.
6. Організований вихід із спортивного залу. |
1 хв.
30 с.
20 с. |
Відзначити кращих учнів.
Знайти цікаві відомості про розвиток баскетболу в Україні. |
УРОК № 3
Тема: баскетбол.
Мета: удосконалювати техніку кидка м’яча однією рукою зверху з місця і в русі ( хлопці ) та обома руками від голови ( дівчата ); сприяти засвоєнню учнями основних елементів техніки гри в баскетбол; сприяти розвитку фізичних якостей учнів та функціональних можливостей їхнього організму; створювати для учнів ситуації успіху з метою ефективного виконання навчальних завдань; виховувати інтерес до занять фізичною культурою, колективізм, взаємодопомогу.
Інвентар: тенісні м’ячі, баскетбольні м’ячі, секундомір, інтерактивна дошка, свисток.
Тип уроку: вдосконалення і закріплення вивченого матеріалу.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичне вказівки |
|
Підготовча частина. Шикування, рапорт чергового, привітання. повідомлення завдань уроку. Інструктаж з техніки безпеки. Перевірка знань правил з баскетболу:
Замирювання ЧСС за 10с
Організуючі вправи на місці. Вправи для формування постави і профілактика плоскостопості: Різновиди ходьби:
Різновиди бігу:
Загальнорозвивальні вправи на місці з тенісними м’ячами. 1. В.п. – м’яч в руках внизу. Крок на місці. 1 – м’яч підняти до грудей; 2 – м’яч вгору; 3 – м’яч до грудей 4 – В.п. 2. В.п. – о.с., м’яч в лівій руці. 1-2 – руки через сторони вгору, потягнутися; перекласти м’яч в праву руку; 3-4 – опустити руки вниз. 5-8 - те саме, передати м’яч із правої руки в ліву. 3. В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в лівій руці 1 – нахил праворуч, руки за голову, передача м’яча в праву руку; 2 – випрямитися, руки вниз; 3-4 – те ж саме вліво. 4. В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці. 1 – руки вперед, передача м’яча в праву руку; 2 – руки в сторони і стрибок назад; 3-4 – передача м’яча в ліву руку, стрибок вперед. 5. В.п. – стійка ноги нарізно, руки з м’ячем вгорі. 1 – нахил вперед, покласти м’яч на підлогу між стоп; 2 – В.п.; 3 – нахил вперед – підняти м’яч . 6. В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках внизу. 1 – випад вперед правою ногою, руки вперед з м’ячем. 2 – В.п.; 3-4 – те ж саме лівою ногою. 7. В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках внизу. 1-3 – нахил вперед і прокат м’яча по підлозі навколо лівої ноги; 4 – В.п.; 5-8 – те ж саме навколо правої ноги. 8. В.п. – стійка ноги разом, м’яч в руках внизу. 1-3 – нахил вперед, прокат м’яча по підлозі навколо ніг; 4 – В.п. 9. В.п. – ноги нарізно, м’яч в руках. 1 – підкинути м’яч вгору; 2 – присісти і зловити м’яч двома руками. 3 – в присіді підкинути м’яч вгору; 4 – встати зловити м’яч. 10. В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс, м’яч на підлозі між стопами. 1 – стрибком ліву ногу вперед, праву назад; 2 – стрибком ноги нарізно; 3 – стрибком праву ногу вперед, ліву назад; 4 – стрибком ноги нарізно.
Вимірювання ЧСС за 10с.
Основна частина
Спортивна естафета з баскетбольними м’ячами: 1.Ведення м’яча правою рукою по прямий до стіни, розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад. 2. Ведення м’яча лівою рукою по прямий до стіни, розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад. 3. Ведення м’яча між фішками: 1 гравець веде м’яч до стіни, м’яч залишає біля лінії, назад рухається звичайним бігом. Другий гравець уперед біжить звичайним бігом, а назад веде м’яч між фішками. 4. Ведення м’яча між фішками з кидком у кошик на влучність ( хлопці кидають однією рукою, дівчата – двома руками від голови). 5. Ведення м’яча з різною висотою відскоку. 6. Перешикування з колони по три в колону по одному.
Заключна частина Нестандартні вправи по оздоровленню дітей: „Дихальна гімнастика”:
Вимірювання ЧСС за 10 с.
Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання.
Організований вихід із спортивного залу.
|
10-15 хв.
1-2 хв.
30 с.
2-3 хв.
30 с.
30 с.
1-2 хв.
2-3 хв.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
30 с.
25-27 хв.
4 хв.
4 хв.
4 хв.
4 хв.
4 хв.
30 с.
4-5 хв.
30 с.
30 с.
30 с.
30 с.
30 с.
1 хв.
20 с.
15 с. |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.
Презентація правил гри на інтерактивній дошці. Опитування учнів.
в Америці.
5 гравців. 10' – 4 періоди. Грубе порушення на некоректна поведінка. „3” – трьохсекундна зона без м’яча – нападаючому неможна знаходитися більше 3-х секунд в зоні. „5” – більше 5-ти секунд забороняється затримувати м’яч. „8” – необхідно вивести м’яч зі своєї половини майданчика. „24” – на атаку кільця. Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС. Звернути увагу на чітке виконання вправ в русі. Фронтальний метод. У колонні по одному . Тримати дистанцію 1-2 кроки.
Руки на поясі. Руки за головою в замок. Руки на поясі. Спину тримати рівно. Руки на поясі. Фронтальний метод. Дихання глибоке. Тримати дистанцію. Дивитися за напрямком руху через ліве плече.
Перешикування в три шеренги.
Кожний рух руками виконувати на два кроки.
Піднімаючи голову, слідкувати за передачею м’яча.
Лікті відведені в сторони – назад під час передачі м’яча.
Руки прямі на рівні плечей.
Ноги в колінах не згинати, м’яч на підлогу не кидати.
Ноги в колінах не згинати.
Ногу, яка позаду, в коліні не згинати.
З місця не сходити.
Ноги в колінах не згинати.
Висота кидка 1,5 м.
Стрибати м’яко на носках. Дивитися за м’ячем .
Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС.
Учитель говорить завдання, заздалегідь підготовлений учень показує, як правильно виконувати завдання. Голова постійно піднята, на м’яч не дивитися.
Кожному учню для кидка надається одна спроба.
Колони змикаються.
Фронтальний метод. Вдих повинен бути коротким і активним. Думати тільки про вдих. Вдих носом, голосний, короткий. Вдих носом, плечі нерухомі.
Вдих виконується з кожним рухом рук.
Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС. Відзначити роботу учнів на уроці. Виставити оцінки. Вивчити правила гри з баскетболу. |
УРОК № 4
Тема: баскетбол.
Мета: навчити техніці штрафного кидка в кошик; закріпити різні способи пересувань з м’ячем і без м’яча; вдосконалювати ловіння та передачі м’яча однією рукою від плеча; сприяти розвитку швидкості і спритності; розвивати витривалість, орієнтування у просторі та психічні процеси; виховувати самостійність, дисциплінованість, творчу уяву.
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі, картки з правилами гри, свисток.
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: спортивний зал.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
|||
1.1 |
Шикування в одну шеренгу, привітання, рапорт чергового, повідомлення завдань уроку. Правила техніки безпеки. |
2 хв. |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд і самопочуття учнів. |
1.2 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на виміри пульсу. |
1.3 |
Різновиди ходьби:
|
2хв. |
Дотримання дистанції та правильної постави під час ходьби . Стежити за ритмічним диханням. |
1.4 |
Різновиди бігу:
бедра; - із закиданням гомілки назад. |
2 хв. |
Поточний метод. Дотримання дистанції . Стежити за ритмічним диханням, за правильністю виконання. |
1.5 |
Комплекс ЗРВ на місці з баскетбольними м’ячами у парах. 1)В.п.: о.с. стоячи обличчям один до одного, руки внизу, тримаючись кистями, м'яч утримується між грудьми партнерів. 1-2 - руки через сторони вгору. 3-4. В.п. 2) В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, м'яч у зігнутих руках перед грудьми:
3)В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного м'яч у прямих руках над головою.
4)В.п.: о.с.. стоячи спиною один до одного, м'яч у прямих руках над головою. 1-2 - нахил у перед (назад). 3-4. В.п. 5)В.п.: о.с., стоячи спиною один до одного, м'яч у прямих руках над головою.
6)В.п.:о.с., стоячи спиною один до одного, м'яч притиснутий між партнерами на рівні поясі, ноги нарізно, руки прямі в сторони, триматися кистями. 1-2 - присісти. 3-4 - В.п. 7) В.п.: о.с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, впертися ступнями, м'яч у прямих руках перед грудьми. 1-4 - повороти тулуба ліворуч. 5-8 – праворуч. 8) В.п.: о.с. сидячи на підлозі, впертися ступнями, м'яч у прямих руках перед грудьми. 1-2 - нахил уперед(назад) 3-4 - В.п. 9) В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, м'яч в одного з партнерів. 1-2 - стрибок угору назад 3-4 - В.п. 10) В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, м'яч в одного з партнерів 1-2 - стрибок угору, підкинути м'яч, партнер ловить його в стрибку. 3-4 В.п.
|
5хв.30 с.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р. |
Фронтальний метод організації діяльності. Розповісти, пояснити, показати, вказати на помилки. Вправи виконувати на місці. Уважно слідкувати за утримуванням м'яча.
М'яч у руках тримати міцно.
Нахилятися якомога нижче.
М'яч у руках тримати міцно, партнера підняти на спину.
М'яч тримати сильно. Під час нахилу максимально прогнутися.
Уважно слідкувати за утримуванням м'яча.
М'яч тримати міцно, амплітуду рухів збільшувати.
М'яч тримати сильно, нахили виконувати якомога нижче.
Кожен партнер тягне м'яч із силою до себе.
Стрибок назустріч м'ячеві виконувати якомога вище.
|
|
|||
2.1 |
Завдання 1 1. Стоячи в колонах один навпроти одного, гравці виконують передачу в зустрічну колону й займають місце в кінці своєї колони. 2. Стоячи в колонах один навпроти одного, гравці виконують передачу в зустрічну колону й займають місце у протилежній колоні. 3.Першу і другу вправи виконують на швидкість (змагання). 4. Передача м’яча в парах з відскоком від підлоги з паралельним рухом на протилежне кільце та наступним кидком в кошик. |
7 хв. |
Перешикувати клас у чотири колони. Рух у зустрічну колону через праве плече. Кожен учасник виконує вправу двічі. Передача здійснюється з урахуванням швидкості партнера.
Слідкувати за виконанням.
Груповий метод.
|
2.2 |
Завдання 2 1.Передача м’яча в парах обома руками від голови. 2.Передача м’яча в парах обома руками від голови після присіду. 3.Передача м’яча в парах після повороту на 360*. 4.Передача м’яча в парах із « човниковим бігом» на 2 м. 5.Усі попередні вправи провести як змагання.
|
7 хв. |
Пояснити теорію виконання та застосування цього технічного прийому в грі. Провівши змагання між парами, відзначити найкращих й індивідуально вказати учням на помилки, які найчастіше трапляються під час виконання цього технічного прийому. |
2.3 |
Завдання 3 Передача м’яча однією рукою від плеча:
|
5 хв. |
Перешикування в колону з протилежного боку. |
2.4 |
Завдання 4 Вивчити техніку штрафного кидка в кошик. |
4 хв. |
Вправу виконувати у стійці баскетболіста. Слідкувати за виконанням. Учні виконують серію кидків у кошик. |
2.5 |
Завдання 5 Естафета 1 Дві команди шикуються на лінії штрафних кидків, за сигналом - перший виконує кидок, підбирає свій м’яч, виконує передачу в колоні, а сам займає місце в її кінці.
|
2 хв. |
Перемагає команда, яка першою закине 10 м’ячів. |
2.6 |
Завдання 6 Оцінювання знань правил гри у баскетбол: I. Гравець контролює м’яч у своїй тиловій зоні, його команда повинна перевести м’яча у зону нападу впродовж: а) 8 с б) необмеженого часу; в) 24 с? II. Скільки очок зараховується за попадання мяча в корзину: а) 2; б) 1,2,3; в) 2,3? III. При виконанні штрафного кидка на лінії зони перебувають: а) гравці обох команд; б) по 2 гравці; в) 3 захисники і 2 нападаючі? IV.Після скількох персональних фолів гравця вилучають із поля: а) 7; б) 6; в) 5? V. Скільки польових гравців у команді: а) 7; б) 5; в) залежно від змагань? |
3 хв. |
Учні, яких вибирає учитель відповідають на запитання з правил гри у баскетбол. |
ІІІ. Заключна частина ( 5 хв.) |
|||
3.1 |
Ходьба в обхід по залу в колону по одному. |
30 с. |
Привести організм учнів у спокійний стан. |
3.2 |
Біг у повільному темпі. |
30 с. |
|
3.3 |
Ходьба, вправи на відновлення дихання: 1-2-руки вгору, вдих; 3-4- руки вниз, видих. |
30 с. |
|
3.4 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
|
3.5 |
Підсумок уроку, оцінювання учнів. |
30 с. |
Визначити кращих учнів. |
3.6 |
Домашнє завдання.
|
1хв. |
Згинання і розгинання рук в упорі лежачи. Стрибки на скакалці за 30 с. |
3.7 |
Організований вихід із спортивного залу. |
30 с. |
|
Тема: баскетбол.
Мета: працювати над удосконаленням передач м’яча в паралельному та зустрічному русі з відскоком на майданчику; удосконалювати техніку штрафних кидків; розвивати кмітливість, швидкість та координацію рухів;сприяти розвитку швидкісно-силових якостей під час гри в баскетбол; зацікавити спортивними іграми учнів із низьких навчальною мотивацією, залучивши їх до активної участі в командному змаганні.
Інвентар: секундомір, баскетбольні м’ячі,свисток.
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. |
Підготовча частина |
10-15 хв. |
|
1.1 |
Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1 хв. |
Фронтальний метод. Перевірити наявність та охайність спортивної форми. |
1.2 |
Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. |
30 с. |
Виконувати вправи за командою вчителя чітко й правильно. |
1.3 |
Організаційні вправи: - повороти на місці; - стройовий крок на місці і в русі. |
1,5 хв. |
Звернути увагу на правильність виконання вправ. |
1.4 |
Різновиди ходьби: - на носках, руки на поясі; - на п’ятах, руки за головою; - на зовнішній стороні стопи, руки за головою. Різновиди бігу: - повільний біг; - приставними кроками правим боком, руки на поясі; - приставними кроками лівим боком, руки на поясі; - енергійне випростання ніг уперед, руки на поясі; - енергійне випростання ніг у сторони, руки на поясі; - енергійне випростання ніг назад, руки на поясі; - стрибками з ноги на ногу; - біг із прискоренням. Вправи на відновлення дихання. |
2 хв.
2-3 хв.
30 с. |
Поточний метод. Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися прямо.
Дихання рівномірне.
Тулуб тримати прямо, назад не відхилятися.
|
1.6 |
ЗРВ в русі : 1. В.п.: о.с., руки опущені вздовж тулуба вниз. 1-2. Руки по черзі в сторони. 3.Руки вперед. 4. В.п. 2. В.п.: о.с., руки зігнуті в ліктях перед грудьми. 1-2. Відведення зігнутих рук назад. 3-4. Відведення прямих рук назад. 3. В.п.: о.с., ліва рука опущена вниз, права – піднята вгору. 1-2. відведення прямих рук назад. 3-4. Те ж саме зі зміною їхнього положення. 4. В.п.: о.с., прямі руки в сторони. 1-4. Колові рухи кистями вперед. 1-4. Те ж саме назад. 5.В.п.: о.с., прямі руки в сторони. 1-4. Колові рухи прямими руками вперед. 1-4. Те ж саме назад. 6. В.п.: о.с., руки на поясі. 1. Нахил уперед, дістати руками носок лівої ноги. 2. В.п. 3. Нахил уперед, дістати руками носок правої ноги. 4. В.п. 7. Ходьба: - випадами вперед, руки на поясі; - у напівприсіді, руки на поясі; - у присіді, руки на колінах; - стрибки в сторони в присіді, руки на колінах. |
4-5 хв. |
Поточний метод. При виконанні дотримуватися дистанції.
Вправу виконувати енергійно.
Звернути увагу на амплітуду рухів.
Вправа на вдосконалення гнучкості.
Спину тримати прямо, тулуб не нахиляти вперед.
|
1.8 |
Перешикування з однієї колони в дві. |
15 с. |
|
ІІ. |
Основна частина |
25-28 хв. |
|
2.1 |
Ловіння та передача м’яча: - двома руками від грудей із кроком; - двома руками від грудей зі зміною місць у русі; - однією рукою від плеча зі стійки баскетболіста; - ведення м'яча з зупинкою і передачею його від плеча з високою траєкторією (імітуючи кидок у кільце) партнерам із другої шеренги і повертаються на свої місця бігом спиною вперед. Те ж виконують гравці другої шеренги. - та ж вправа , при тій же організації , але передачу м'яча виконувати однією рукою від грудей. |
6-7 хв. |
Груповий метод. Робота у парах. Звернути увагу на точність передач.
Ведення м'яча починати кроком потім легким бігом, далі — звичайним бігом. Передачі-кидки виконувати по черзі правою і лівою руками. Учні повинні зрозуміти різницю в техніку виконання передачі м'яча однією рукою від грудей і кидка від плеча (5 м). |
2.2 |
Кидки м’яча в кошик: - кидки однією рукою з місця після ведення; - кидки м’яча в кошик після двох кроків; - кидки м’яча в кошик з штрафної лінії. |
6-7 хв. |
Перешикування до баскетбольних щитів. Поточний метод. |
2.3 |
Гра в міні-баскетбол з вивченням правил гри й удосконалюванням елементів техніки в різних ситуаціях. |
12- 14 хв. |
Поділити клас на команди. Звертати увагу на помилки. |
2.4 |
Вправи на розвиток сили: згинання й розгинання рук в упорі лежачи. |
1 хв. |
Тулуб тримати паралельно підлозі. |
ІІІ. |
Заключна частина. |
4-5 хв. |
|
3.1 |
Шикування в одну шеренгу. |
30 с. |
Перешикування. |
3.2 |
Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1 хв. |
Відзначити кращих учнів. |
3.3 |
Домашнє завдання. |
30 с. |
Згинання й розгинання рук в упорі лежачи. |
3.4 |
Організований вихід із спортивного залу. |
15 с. |
Виходити зі спортивного залу звичайним кроком, не порушуючи строю. |
УРОК № 6
Тема: баскетбол.
Мета: навчити техніці подвійного кроку; повторити техніку ведення м'яча зі зміною швидкості, висоти, техніку штрафних кидків; сприяти зміцненню здоров'я дітей, профілактиці плоскостопості, формуванню правильної постави; розвивати швидкість, спритність, координацію рухів; виховувати дисциплінованість, цілеспрямованість, волю до перемоги, вміння долати труднощі; вироблення свідомого ставлення до занять фізичною культурою
Інвентар: м'ячі баскетбольні, гімнастичні лави, секундомір, свисток.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
|
Час |
|
Організаційно-методичні вказівки |
І. |
Підготовча частина уроку |
ог |
пг |
сг |
|
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
1.7
1.8
1.9 |
Шикування, привітання, рапорт чергового учня. Повідомлення завдань уроку. ТБ на уроці. Бесіда «Український баскетбол», що нового учні дізналися із сторінок інтернету.
Вимірювання ЧСС за 10 с.
Організуючі вправи: розподіл на 1-й, 2-й, 3-й; перешикування у три шеренги та навпаки, повороти на місці. Повільний розігріваючий біг з елементами переміщення баскетболіста: - приставним кроком правим боком; - приставним кроком лівим боком; - біг спиною; Ходьба, відновлення дихання. Різновиди ходьби по залі з баскетбольними м'ячами (для формування постави та профілактики плоскостопості): - на носках, м'яч у прямих руках над головою; - на п'ятах, м'яч у прямих руках перед грудьми; - на внутрішній стороні ступні, м'яч у прямих руках над головою; - на зовнішній стороні ступні, м'яч у прямих руках перед грудьми. Комплекс ЗРВ на гімнастичній лаві. 1. В.п. - упор, лежачи, руки на лаві. 1 - зігнути руки; 2 - розігнути руки; 3 - стрибком упор, присівши, руки на лаві; 4 - В.п. 2. В.п. - упор, лежачи, ноги нарізно, руки на лаві. 1 - поворот направо, права рука в сторону; 2 - упор, лежачи, руки зігнуті; 3 - поворот наліво, ліва рука в сторону; 4 - В.п. 3. В.п. - сидячи вздовж лави, руки в сторони. 1 - піднімаючи праву ногу, обхопити її до торкання лобом коліна; 2 - В.п.; 3-4 - те саме з лівої ноги. 4. В.п. - сидячи вздовж лави, руки вгору. 1 - пружний нахил до торкання носків руками; 2 – сід ноги нарізно з нахилом. 5. В.п. - сидячи, ноги нарізно, поперек лави, упор ззаду. 1-2 - два пружні нахили до правої ноги; 3-4 - два пружні нахили до лівої ноги; 6.В.п. - лежачи, ноги нарізно, упор ззаду; 1 - підняти прямі ноги вгору; 2 –В.п. 3-4. Те ж саме. 7. В.п. - лежачи на животі вздовж лави, триматись за ближній край лави. 1 - мах правою ногою назад; 2 - В.п.; 3 - мах лівою ногою назад; 4 - В.п. 9. В.п. - те саме. 1-2 - підняти голову, плечі (прогнутись); 3-4 в.п. 10. В.п. - упор, лежачи, руки на лаві. 1 - стрибком, упор, присівши; 2 - упор, стоячи зігнувшись (руки на лаві); 3 - упор, присівши; 4 - стрибком в.п. 11. В.п. - сидячи поперек лави, ноги справа від лави, упор ззаду. 1-2 - підняти ноги; 3-4 - перенести через лаву і покласти зліва від лави. 12. В.п. - стоячи вздовж лави. 1- 4 - рівновага на правій нозі, руки в сторони; 5-8 - в.п. 1-8 - те саме на лівій нозі. 13. В.п. - стоячи правим боком до лави. Стрибки через лаву з просуванням вперед. 8. Вимірювання ЧСС за 15с. |
18 хв.
30с
1 хв.
3 хв.
30с.
2хв.
10р
10р
10р
10р
10р
10р
10р
10р
10р
10р
10р
10р
30с. |
18 хв.
30с
1 хв.
1 хв.
30с.
1хв.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
30с.
|
18 хв.
30с
1 хв.
-
-
1хв.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
30с.
|
Звернути увагу на стрій, спортивну форму. Фронтальний метод.
Виступ із повідомленням на цю тему (інформаційна компетенція, спроможність шукати, опрацьовувати та передавати інформацію). Комунікативна компетенція (володіння рідною мовою, ораторським мистецтвом). Звернути на частоту пульсу. Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанцій, на правильність поворотів. Поточний метод.
Вправа сприяє розвитку координації рухів
Спину тримати прямо
Спину тримати прямо голову не нахиляти. Дивитися прямо.
Готовність до основної частини. Вправи виконувати правильно.
Амплітуда максимальна.
Нахил максимальний.
Ноги в колінах не згинати.
Ногу в коліні не згинати.
Звернути увагу на частоту пульсу. |
ІІ. |
Основна частина |
27 хв |
27 хв |
27 хв |
|
2.1
2.2
2.3
2.4 |
Ознайомити зі спеціальними вправами з м'ячем у парах: а) В.П.:о.с. спинами один до одного на відстані стопи. 1-нахил тулуба назад, передача м'яча з рук в руки прямими руками угорі. 2- Нахил тулуба вперед прийом м'яча, передача між ногами. б) В.П.:о.с. стійка спинами один до одного на відстані кроку. 1 - поворот ліворуч ,передача м'яча з рук у руки. 2 -поворот праворуч, передача м'яча з рук у руки. в) В.П.:о.с. стійка спинами один до одного на відстані кроку. 1- Перший учень повертає тулуб праворуч, другий ліворуч - передача м'яча з рук у руки. 2- перший учень повертає тулуб ліворуч, другий праворуч - передача з рук у руки. г) В.п.:о.с. стойка спинами один до одного на відстані кроку. 1-поворот ліворуч , передача м'яча з рук у руки 2-поворот праворуч, передача м'яча з рук у руки д) В.п.:о.с., учні в парах розміщені один навпроти одного на відстані двох кроків. 1-один учень підкидає м'яч угору над собою. 2- учень, який стоїть навпроти, виконує прискорення і ловить м'яч. 3-учень, який підкинув м'яч, займає місце товариша. є) Передача м'яча в парах: - двома руками від грудей; - двома руками зверху; - однією від плеча;
Ведення м'яча на місці та у русі зі зміною напрямку:
Дві колони стоять навпроти баскетбольних щитів :
Навчальна гра.
|
10р
10р
10р
10р
10р
10р
3хв.
3хв.
7хв. |
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
8р.
1хв.
1хв.
3хв. |
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
6р.
1хв.
1хв.
- |
Енергійно і швидко передавати м'яч з рук у руки. Виконуючи вправу, стопи не відривати від підлоги..
Повороти тулуба максимальні.
Слідкувати за рухами учнів повороти мають бути одночасними.
М'яч підкинути якнайвище вертикально вгору.
Під час виконання передачі, одночасно плече подавати вперед і робити крок однойменною ногою.
Звернути увагу на виконання. Поточний метод.
Навчити техніці подвійного кроку. Метод показу.
Перший крок довший , другий коротший зі стрибком.
Учні використовують у грі вже вивчені техніки, звернути увагу на правила у грі.
|
ІІІ. 3.1 3.2
3.3
3.4
3.5 |
Заключна частина. Шикування. Вправи на відновлення дихання. - зробити повільний повний вдих, затримати повітря; - коротким і сильним поштовхом видихнути через щільно стулений рот, не надуваючи щік. Вимірювання ЧСС за 10с.
Підсумки уроку, оцінювання учнів. Домашнє завдання. |
4 15с. 30с.
30с. 1хв.
30с. |
4 |
4
|
Фронтальний метод. Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів
Звернути увагу на учнів із підвищеним пульсом.
Відпрацьовувати техніку подвійного кроку. |
3.6 |
Організований вихід із спортивного залу. |
30с. |
|
|
|
УРОК № 7
Тема: баскетбол та загальна фізична підготовка.
Мета: повторити правила гри в баскетбол. Вдосконалювати техніку виконання окремих елементів баскетболу. Сприяти розвитку швидкості, сили, спритності, швидкісно-силовим якостям та координації рухів. Сприяти зміцненню здоров’я учнів, залученню до спортивних занять засобами естафет, ігор та фізичних вправ. Виховувати бажання працювати над удосконаленням фізичного розвитку, над вмінням долати труднощі.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, фішки, свисток, гімнастичні палиці.
Тип уроку: практичного застосування знань, навичок і умінь.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування
|
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. 1.1
1.2
1.3
1.4
1.5 1.6
1.7
1.8
ІІ. 2.1
2.2
2.3
ІІІ. 3.1
3.2
3.3
3.4 3.5
3.6
|
Підготовча частина. Шикування. Рапорт, інструктаж з ТБ, повідомлення теми і навчальних завдань.
Вимірювання ЧСС за 10 с. Стройові вправи. Повороти на місці:”ліворуч!”,“праворуч!”, ”кругом!” Різновиди ходьби: - ходьба на носках, з поступовим підніманям рук вгору; - на п’ятах, руки за головою; - у напівприсіді, руки на поясі; - у повному присіді, руки на поясі; - ходьба з випадами і поворотами тулуба вліво і вправо. Різновиди бігу: - біг приставними кроками правим, лівим боком; - біг з високим підніманням стегна; - біг з прискоренням; - біг парами; - повільний біг. Вправи на відновлення дихання. Перешикування з однієї колони в чотири. Загальнорозвиваючі вправи на місці з гімнастичною палицею. 1) В.п. - палиця у правій руці за середину. 1-8 - ходьба та передача палиці з руки в руку перед собою і за спиною. 2) В.п. - палицю горизонтально вперед - вгору. 1-4 – “вісімка” палицею в горизонтальній площині над головою; 5-8 - те ж сааме з ходьбою на місці. 3) В.п. - палицю вниз. 1 - палицю вгору; 2 - викрут у плечових суглобах, опустити палицю назад; 3 - викрут у зворотному напрямку, палицю вгору; 4 - В.п.; 5-8 - те ж саме, але хват вузький. 4) В.п. - стійка ноги нарізно, палицю вниз. 1-3 - три пружні нахил вліво, палицю вертикально, права рука зверху; 4 - в.п.; 5-8 - те ж вправо. 5) В.п. - стійка ноги нарізно, палицю вертикально на підлогу, зверху. 1-3 - три пружні нахили вперед, прогнувшись, руки прямі; 4 – В.п. 6) В.п. - стійка ноги нарізно, руки в сторони, палиця в лівій хватом за середину; 1 - нахил, передати палицю між ногами в праву руку; 2 - В.п. 3-4 - те ж саме, але навпаки. 7) В.п. - палицю вниз. 1-3 - випад правою ногою, палицю вгору; 4 — приставити праву ногу у в. п.; 5-8 - те ж саме, випад лівою ногою. 8) В.п. - палицю вертикально на підлозі перед собою, притримувати правою рукою. 1 - перемах через палицю прямою правою ногою; 2 - перехват палиці правою рукою; 3-4- те ж саме лівою ногою. 9) В.п. - лежачи на спині, палицю вперед. 1-2 - просунути ноги між руками, палицю за спину; 3-4 - стійка на лопатках; 5-8 - зворотній рух у в.п. 10) В.п. - лежачи на спині, палицю вгору. 1-2 - сід кутом, палицю вперед; 3-4 - В.п. 11) В.п. - упор, лежачи, палиця поперек на підлозі, на рівні стегон. 1 -перестрибуючи через палицю, упор, присівши; 2 - стрибок у зворотному напрямку у В.п. 12) В.п. - палицю вперед хватом знизу на зігнутих руках. Різноманітні стрибки на місці, підкидаючи і ловлячи палицю, чергувати хват зверху і хват знизу. Вимірювання ЧСС за 10 с.
Основна частина Спеціальні вправи баскетболіста: -пересування без мяча в ліву та праву сторони; - ведення правою рукою; - ведення лівою рукою; - попереміне ведення; - ведення із закиданням в кошик; - кидки в кошик з лінії штрафних кидків(однією рукою від плеча); - ведення, подвійний крок, кидок в кільце.
Естафети: 1. «Звичайна». Учасник біжить до встановленої позначки доторкується і біжить назад, віддає естафету слідуючому. 2. «Ведення». Учасник виконує обведення фішки і повертається назад. 3. «Спритний баскетболіст». Учасник виконує ведення, кидок в кошик і біг назад. Навчальна гра .Навчальна гра 5х5 з використанням вивчених прийомів.
Заключна частина. Шикування.
Вправи на відновлення дихання.
Вимірювання ЧСС за 10 с.
Підсумки уроку. Оцінювання учнів. Домашнє завданя.
Організований вихід із спортивного залу. |
15 хв. 2 хв.
30 с.
30 с.
1,5 хв.
3-4 хв.
5-6 хв.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
30 с.
25-27 хв. 10 хв.
8 хв.
8-9 хв.
4-5 хв. 30 с.
30 с.
30 с.
1 хв. 1 хв.
30 с. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Інструкція з правил БЖД.
Стежити за чітким виконанням поворотів. Учні рухаються в колону по одному, по периметру спортивного залу.
Учні рухаються в колону по одному, дистанція 2 кроки.
Учні перешиковуються в чотири колони, дистанція витянутої руки. Вправи виконуються в послідовності. Вправи виконувати в дзеркальному показі.
Вправи виконувати з максимальною амплітудою.
Зауваження що до виконання вправ.
Ноги в колінах не згинати.
Пружні випади.
Старатися, щоб палиця на підлогу не падала.
Ноги в колінах не згинати.
Палицю на підлогу не кидати.
Звернути увагу не частоту серцевих скорочень.
Пересування в колонах, стійка баскетболіста.
Однією рукою від плеча.
Звернути на техніку виконання подвійного кроку.
Слідкувати за правилами естафет. Мяч не дозволяється проносити.
Учасник виконує кидки до першого попадання. Слідкувати за правилами гри.
В одну шеренгу. Фронтальний метод 1-2-руки вгору, вдих; 3-4- руки вниз, видих. Звернути увагу на пульс. Виставити оцінки. Присідання на одній нозі. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи. |
|
УРОК № 8
Тема: баскетбол.
Мета: Повторити техніку виконання подвійного кроку. Повторити техніку виконання кидків м’яча в кошик однією рукою зверху. Прийняття контрольного нормативу. Навчити техніки рухових дій захисника. Сприяти розвитку спритності, швидкості реакції. Виховувати самостійність, дисциплінованість, творчу уяву, інтерес до занять фізичною культурою.
Тип уроку: урок контролю і корекції знань, навичок і умінь.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, обручі, гімнастична лава, свисток, секундомір.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (12-15 хв.) |
|||
1.1
1.2 1.3 |
Шикування, привітання, рапорт чергового учня, повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки на уроці. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
1 хв. |
У шеренгу, звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Фронтальний метод. |
1.4 |
Стройові вправи. |
20 с. |
Кожен учень виконує повороти на п’яті та носку, утримуючи рівновагу. |
1.5
1.6
|
Ходьба в обхід. Різновид ходьби:
Різновиди бігу:
закидання гомілок назад, руки за спиною.
|
1 хв. 30 с.
2-3 хв. |
Спина пряма, вперед на нахилятися. Чітко фіксувати положення „на носку”, інтервал один крок. Поточний метод.
Дихати через ніс.
Ноги в польоті з’єднувати. |
1.7
1.8 |
Ходьба з виконанням вправ на поновлення дихання.
Перешикування з колони по одному в колону по два для виконання ЗРВ у парах. 1. В.п.: о.с., стоячи спиною один до одного, руки опущені вздовж тулуба вниз. 1-2. Руки через сторони вгору, піднятись на носках. 3-4. В.п. 2. В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, прямі руки опущені вниз. 1. Руки через сторони вгору, ліву ногу назад на носок. 2. В.п. 3. Те ж саме правою ногою. 4. В п. 3. В.п.: о.с., стоячи один до одного, прямі руки в сторони. 1. Нахил тулуба ліворуч, ліву ногу в сторону на носок. 2. В.п. 3. Те ж саме вправо. 4. В.п. 4. В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, руки прямі на плечах партнера, ноги нарізно. 1,3. Нахили ліворуч ( праворуч ). 2,4.В.п. 5. В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, руки прямі на плечах партнера, ноги нарізно, нахил вперед. 1-3. Пружні нахили вперед. 4. В.п. 6. В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, руки прямі на плечах партнера, ноги нарізно, нахил вперед. 1. Поворот тулуба ліворуч. 2. В.п. 3. Поворот тулуба праворуч. 4. В.п. 7. В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного. 1-3. Учень А виконує пружні нахили вперед, учень Б підсилює нахили надавлюванням руками на лопатки партнера. 4. В.п. 8. В.п.: о.с., стоячи спиною один до одного, руки вгорі. 1-3. Нахил вперед, підняти партнера на спину. 4. В.п. 9. В.п.: о.с., стоячи спиною один до одного, взявшись руками під лікті. 1-2. Присісти. 3-4. В.п. 10. В.п.: о.с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, впертись ступнями, триматися за руки. 1-4. Колові рухи тулубом ліворуч. 5-8. Колові рухи тулубом праворуч. 11. В.п.: о.с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, впертись ступнями, триматися за руки. 1-2. Нахил тулуба вперед (назад). 3-4. В.п. 12. В.п.: о.с., стоячи обличчям один до одного, руки на плечах. 1-2. Одночасні стрибки вперед ( назад ). 3-4. В.п. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
до 30 с.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
30 с.
|
Глибокий вдих – руки вгору, видих – руки вниз. Виконувати на місці.
Спина рівна.
Прогнутись.
Ногу в коліні не згинаємо.
Нахили максимальні.
Нахили максимальні.
Натискати не сильно.
Руки прямі, підіймати плавно.
Спини тісно прижаті одна до одної.
Ноги в колінах не згинати.
Ноги в колінах не згинати.
Звернути увагу на ЧСС. |
1.9 |
Перешикування з колони по одному в колону по п’ять. |
30 с. |
Отримуємо п’ять станцій. |
ІІ. Основна частина (25-27 хв.) |
|||
2.1
2.2
2.3
3.1 |
Працюємо по станціях.
1 станція – ведення м’яча в обручі і за ним (лежить на полу).
2 станція – кидки м’яча в кошик однією рукою зверху, обома руками від голови ( дівчата ), стоячи з боку від щита.
3 станція – ведення м’яча біля гімнастичної лави.
4 станція – кидок м’яча в кошик після ведення та подвійного кроку.
5 станція – передача м’яча в колі різними способами.
Шикування в шеренгу по одному.
Рухлива гра „Баскетбол з надувною кулькою”. Дві команди розташовуються на всій баскетбольній площадці. Капітани виходять на середину; вчитель між ними підкидає кульку. Гравці підстрибують та відбивають кульку руками, передаючи один одному до тих пір, доки м’яч ні торкнеться б/б щита, за що команда отримує очко. Після цього розіграш знову з середини. ІІІ. Заключна частина (4-5 хв.) Рухлива гра „День і ніч” |
20 хв.
20 с.
5-7 хв.
|
Учні працюють за завданнями, написаних на карточках. Учень в обручі, ведення м’яча за ним;
З місця.
Ведення по лаві сам з боку; ведення з правої(лівої) сторони сам з іншої сторони лави. Чітке виконання подвійного кроку.
Від грудей, з відскоком від підлоги,однією рукою, двома руками із-за голови. Контрольний норматив.
Не можна бігати з кулькою в руках, штовхатися, відштовхувати гравців.
По команді „День” виконують різні вправи баскетболістів. „Ніч” – всі завмирають. Хто поворухнувся вибуває з гри. Гру можна виконувати під супровід музики. |
3.2 3.3
3.4
3.5
3.6 |
Шикування в одну шеренгу. Вимірювання ЧСС за 10 с.
Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання.
Організаційний вихід зі спортивної зали. |
30 с. 30 с.
30 с.
30 с.
15 с. |
Фронтальний метод. Звернути увагу на частоту пульсу. Відзначити кращих учнів, виставити оцінки за нормативи. Підіймання тулуба з положення лежачи, руки за головою. |
УРОК № 9
Тема: баскетбол.
Мета: навчати накривання м’яча під час виконання суперником кидка зі стрибком; удосконалювати техніку передачі м’яча з відскоком, у парах і в русі; повторити тактичні дії гравців при виході із застосуванням передачі з відскоком та двома руками від голови; виховувати в учнів швидкість реакції на ігрову ситуацію, дисциплінованість.
Тип уроку: комбінований.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, свисток, секундомір.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки. |
І. |
Підготовча частина |
12-15 хв. |
|
1.1
1.2
1.3 |
Шикування, привітання, рапорт чергового учня, повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки на уроці та правила поведінки. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
1-2 хв.
30 с.
30 с. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.
Готовність організму до уроку. |
1.4 |
Організаційні вправи: - перешикування з однієї шеренги в три; - повороти на місці. |
1 хв. |
Звернути увагу на чіткість і правильність виконання. |
1.5 |
Ходьба: - на носках, на п’ятах руки на поясі; - на внутрішній стороні стопи, руки за головою; - на зовнішній стороні стопи, руки за головою. |
1 хв. |
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, дивитися прямо. |
1.6
1.7 |
Біг: - у повільному темпі; - з поворотами на 360 градусів через ліве ( праве ) плече, - зупинкою та зміною напрямку руху; - приставними кроками правим ( лівим ) боком вперед, руки на поясі; - спиною вперед; - біг стрибками з ноги на ногу; - з прискоренням; -у чергуванні із стрибками.
Вправи на відновлення дихання: 1. Руки вгору – вдих. 2. Руки вниз – видих. |
3 хв.
30 с. |
Дихання рівномірне. Зміна напрямку руху виконувати за сигналом. Зупинка, відновлення та зміна руху виконується за сигналом. Вправи сприяють розвитку координації рухів.
Швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі баскетбольного майданчика. |
1.8 |
Перешикування з однієї колони у три. ЗРВ з малими тенісними м’ячами. 1. В.п. - руки в сторони, м'яч у лівій руці. 1. Підняти руки вверх, перекласти м'яч у праву руку. 2. Руки в сторони, м'яч у правій руці. 3. Опустити руки та відвести їх за спину, перекласти м'яч у ліву руку. 4. В.п. 2. В.п. - стійка ноги нарізно, м'яч в обох руках попереду унизу. 1. Підняти руки вверх, прогнутися. 2. Згинаючи руки, торкнутися м'ячем шиї. 3. Випрямити руки вверх, присісти. 4. В.п. 3. В.п. - широка стійка ноги нарізно, руки в сторони, м'яч у лівій руці. 1. Нахил уперед, покласти м'яч біля носка правої ноги. 2. Випрямитися, руки вверх-назад. 3. Нахил уперед, взяти м'яч правою рукою. 4. Випрямитися у В.п., але м'яч у правій руці. 5-8. Те ж саме, але покласти м'яч біля носка лівої ноги. 4. В.п.: о.с., м'яч у лівій руці. 1. Випад вліво, руки вверх, перекласти м'яч у праву руку. 2. Приставити ногу, руки вниз. 3-4. Теж саме в іншу сторону. 5. В.п. - стійка ноги нарізно, м'яч унизу у руках. 1. Нахил вперед, покласти м'яч на підлогу позаду ніг. 2. В.п. 3. Нахил уперед, взяти м'яч. 4. В.п. 6. В.п. : о.с., м'яч у лівій руці. 1. Випад лівою уперед, руки в сторони. 2. Нахил уперед, торкнутися м'ячем носка лівої ноги та перекласти м'яч у праву руку. 3. Випрямитися, м'яч у правій руці. 4. Приставити ліву ногу, руки вниз. 5-8. Те ж саме, але з іншої ноги. 7. В.п. - лежачи на животі, м'яч в руках вверху. 1-2. Прогнутися, руки з м'ячем за голову. 3-4. В.п. 8. В.п - упор стоячи на колінах, м'яч на підлозі між руками. 1. Взяти м'яч правою рукою і підняти її вверх, мах лівою ногою назад. 2. В.п. 3-4. Те ж саме, але з іншої руки і ноги. 9. В.п. - лежачи на спині, м'яч у прямих руках за головою. 1-2. Нахил уперед, м'яч затиснути ногами. 3-4. В.п. 10. В.п. - сід, руки в сторони, м'яч у лівій руці. 1. Підняти прямі ноги, перекласти м'яч під колінами в праву руку. 2. В.п., м'яч у правій руці. 3-4. Те ж саме, але перекласти м'яч у ліву руку. 11. В.п. : о.с., м'яч у лівій руці. 1-3. Рівновага на лівій нозі, м'яч у прямих руках попереду. 4. В.п. 12. В.п.: о.с., м'яч у правій руці. 1-16. Підстрибування на двох ногах, по черзі ударяючи м'яч долонями об підлогу. 13. Ходьба на місці. |
5 хв.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
10-12 р.
15 с. |
Інтервал та дистанція два кроки. Вправи виконувати на місці. Метод показу.
Руки у ліктях не згинати.
Нахилятися максимально.
Спину при випадах тримати прямо.
Ноги в колінах не згинати.
Вправи виконувати чітко.
Прогнутися максимально.
При махові ногу старатися не згинати.
Ноги підіймати під кутом 45 градусів, в колінах не згинати, тримати рівновагу.
Ногу підіймати на прямий кут, в коліні не згинати.
Підстрибувати не високо, м’яч ловити в руки.
Високо підіймати коліна. |
1.9 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на ЧСС. |
ІІ. |
Основна частина. |
25-27 хв. |
|
2.1 |
Ведення м’яча лівою та правою рукою. |
2 хв. |
Вправу виконувати в середньому темпі, голова піднята. |
2.2 |
Передачі м’яча в русі: - двома руками від грудей; - пряма після подвійного кроку; - з відскоком від підлоги; - однією рукою; - знизу; - від плеча. |
5 хв. |
Груповий метод, вправи виконуються в парах. Виконувати на відстані 3-4 м від партнера.
Виконувати на відстані 5-6 м від партнера. |
2.3 |
Кидки м’яча в кільце після подвійного кроку з різних боків від щита: - праворуч; - ліворуч; - прямо. |
5 хв. |
Використовувати поточний метод, виправляти помилки. |
2.4 |
Техніка стійки захисника |
1 хв. |
Учні уважно стежать за показом вправи вчителем і повторюють за ним ( можна використати відео - ролик або презентацію ). Метод показу. |
2.5 |
Вправа на відпрацювання переміщень захисника. Захисник зустрічає гравця, який веде м’яч і перешкоджає веденню. |
5 хв. |
Вправу виконувати в парах. |
2.6 |
Ігрові комбінації на відпрацювання техніки ведення, передач, кидків у кільце та техніки захисту. |
4 хв. |
Вправа виконується по 3-4 учні. Командний метод. |
2.7 |
Вправа на розвиток спритності – «човниковий біг» - три підходи по 9 м. |
4 хв. |
Кожна шеренга має виконувати вправу почергово одна за одною. |
ІІІ. |
Заключна частина |
5-6 хв. |
|
3.1 |
Перешикування з колони по три в шеренгу. |
30 с. |
|
3.2 |
Вправа на увагу. Учні ведуть м’ячі, за умовним сигналом виконують вправу. |
2 хв. |
Один короткий свисток – зупинитися; один довгий – продовжити рух; два короткі у протилежному напрямку. |
3.3 |
Вправи на відновлення дихання. 1. Зробити повільно повний вдих, затримати повітря. 2. Коротким і сильним поштовхом видихнути через губи, складені трубочкою, не надуваючи щік. |
30 с. |
Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі «провітрювання « легенів. |
3.4 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
3.5 |
Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
3.6 |
Домашнє завдання. |
30 с. |
Придумати або знайти естафету з баскетбольним м’ячем. |
3.7 |
Організований вихід із спортивного залу. |
15 с. |
Виходити звичай ним кроком, не виходячи зі строю, тримаючи дистанцію. |
УРОК № 10
Тема: баскетбол.
Мета: працювати над удосконаленням передач м’яча в паралельному та зустрічному русі з відскоком на майданчику, над технікою переміщення зі зміною напрямку руху; провести навчальну гру з виконанням раніше засвоєних навичок гри (передачі, кидки, ведення) в баскетболі; прийняття контрольного нормативу; сприяти розвитку швидкісно-силових якостей під час гри в баскетбол; зацікавити спортивними іграми учнів із низьких навчальною мотивацією, залучивши їх до активної участі в командному змаганні.
Тип уроку: комбінований.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, секундомір, свисток, стійки, інтерактивна дошка.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. |
Підготовча частина |
12-15 хв. |
|
1.1
1.2
1.3 |
Шикування, привітання, рапорт чергового учня, повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки на уроці та правила поведінки. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
1-2 хв.
30 с.
30 с. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.
Готовність організму до уроку. |
1.4 |
Бесіда «Історія розвитку баскетболу». |
3-4 хв. |
Презентація в слайдах. |
1.5 |
Різновиди бігу. - м’яч в руках: а) повільний біг; б) з високим підніманням бедра; в) із закиданням гомілок назад; г) стрибки з ноги на ногу. - ведення м’яча: а) правою рукою; б) лівою рукою; в) почергове ведення. |
2-3 хв. |
Біг в колоні, дистанція два кроки. У кожного учня в руках м’яч, який вони тримають перед грудьми. Слідкувати за правильністю виконання.
Слідкувати за відскоком м’яча, за роботою кисті руки. Найменший зоровий контроль. |
1.6 |
Перешикування з колони по одному в колону по два. ЗРВ на місці з м’ячами. 1. Перекладати м’яч з руки в руку, переміщуючи його навколо тулуба. 2. В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці. 1. Поворот тулуба вліво, м’яч передати в праву руку. 2. В.п., м’яч в правій руці. 3-4. Те ж саме вправо. 3.В.п. – м’яч в зігнутій прямій руці біля плеча. 1-2. Підкинути невисоко м’яч і зловити лівою рукою. 3-4. Те ж саме, підкинути м’яч лівою рукою. 4. В.п. – присід, м’яч у руках перед собою. 1. Встати, м’яч вгору, ліва нога назад на носок. 2. В.п. 3-4. Те ж саме правою ногою. 5. В.п. – м’яч спереду в прямих руках. 1. Випустити м’яч з рук; 2. Швидко присісти і зловити м’яч. 3-4. Встати. 6. В.п. – лежачи на спині, м’яч затиснути ступнями ніг. 1. Підняти прямі ноги з м’ячем. 2. В.п. 3-4. Те ж саме. 7. В.п. – сід, м’яч затиснутий ступнями ніг. 1. Підіймаючи ноги, підкинути м’яч ногами і зловити його руками. 2. В.п. 3-4. Те ж саме. 8. Стрибки на обох ногах, з ударом м’яча об підлогу, поперемінно лівою, правою руками. |
4-5 хв. |
1. 2.
3. 4.
5. 6.
7. 8.
Звертати увагу на правильність виконання, правильну поставу.
|
1.7 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
|
ІІ. |
Основна частина. |
25-27 хв. |
|
2.1 |
Техніка переміщення. а) приставний крок – прискорення;
б) переміщення боком приставним кроком «змійкою»;
в) біг «змійкою» з обведенням стійок. |
3-4 хв. |
Метод показу. Слідкувати за правильністю переміщення, роботою рук і ніг.
|
2.2 |
Взаємодія двох нападаючих проти одного захисника. Захисник намагається не дати закинути м’яч з-під щита і відступає до свого кошика так, щоб бачити нападаючих. |
5 хв. |
Учні виконують передачі, наближаючись до кошика. Захисник старається не дати виконати кидок в кошик, а нападаючі – закинути м’яч з подвійного кроку. |
2.3 |
Техніка різних прийомів: ведення, кидка, підбору м’яча. Вести м’яч ( обвести трьохсекундну зону) правою рукою, 2 кроки, кидок однією рукою (правою) від плеча; Підбор м’яча, ведення лівою рукою (обвести), 2 кроки, кидок однією рукою (лівою) від плеча. |
5 хв. |
Вправа виконується на одній половині площадки - дівчата, на другій -хлопці. Звернути увагу на правильне ведення, кидок, підбір, ведення без пробіжок. |
2.4 |
Навчальна гра в баскетбол або естафети, які учні придумали на домашнє завдання. |
5-6 хв. |
Гра відбувається за правилами ( коли грають хлопці, дівчата виконують вправи для м’язів живота 3х12 разів і навпаки). Хлопці виконують 3х15 раз. |
2.5 |
Штрафні кидки. Прийняти контрольні нормативи – кидки м’яча в кошик з 6 раз однією рукою зверху (хлопці), двома від голови (дівчата). |
6-7 хв. |
Звернути увагу на техніку виконання кидків.
|
ІІІ. |
Заключна частина. |
3-4 хв. |
|
3.1 |
Шикування в одну шеренгу. |
30 с. |
Фронтальний метод. |
3.2 |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на високі показники. |
3.3 |
Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
3.4 |
Домашнє завдання. |
30 с. |
Вправи для м’язів живота. |
3.5 |
Організований вихід із спортивного залу. |
15 с. |
Виходити звичайним кроком, не виходячи зі строю, тримаючи дистанцію. |