Конспект уроку гімнастики для учнів 6 класу.
Тема уроку: «Степ-аеробіка як елемент здоров'язберігаючих технологій на уроках гімнастики» .
Мета уроку:
1. Формувати стійке усвідомлення привабливості та доступності нетрадиційного виду гімнастики - степ-аеробіки та сприяти вдосконаленню рухового досвіду , культури рухів, розвитку координації і гнучкості.
Завдання уроку:
1. Вдосконалювати техніку виконання комплексу вправ степ-аеробіки та акробатики у гімнастиці.
2. Виховувати дисциплінованість, почуття колективізму.
3. Формувати мотивацію до фізичного вдосконалення і веденню здорового способу життя.
Тип уроку: Навчально-тренувальний.
Місце проведення: Гімнастичний зал.
Метод організації: Поточний, фронтальний.
Інвентар: Гімнастичні мати, гімнастичні лави, гімнастичні палиці, ноутбук.
ЧАСТИНА УРОКУ |
ЗМІСТ |
ДОЗУВАННЯ
|
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ |
|||||
ООМГ |
ППМГ |
МГС |
||||||
Підготовча (10-12хв.) |
Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, перевірка постави, повідомлення завдань уроку. Інструктаж з ОБЖ на уроках гімнастики. Учитель: «Діти! Сьогодні ми закінчуємо тему: «Гімнастика». З цим видом спорту ви добре познайомилися, та вмієте гарно виконувати вправи. Сьогодні ми закріпимо комбінацію зі степ-аеробіки та елементи акробатиці». 1. Повороти на місці: направо, наліво, кругом. Перешикування в одну колону. 2. Вправи в ходьбі із завданнями:на місті, в русі на носках, на п'ятах, на зовнішній і внутрішній стороні стопи. 3. Біг: в повільному темпі, приставним кроком правим і лівим боком, танцювальними кроками. 4. Вправи на відновлення дихання. Учні виконують перешикування з колони по одному в колону по три.
Комплекс ОРУ з гімнастичною палицею (додаток)
Перешиковуються в колону по одному і перехід до місця виконання степ-аеробіки. |
2хв.
1хв.
1,5 хв.
1,5 хв.
8-10 хв. |
2 хв.
1 хв.
1,5 хв.
1,5 хв.
8-10 хв. |
2 хв.
1 хв.
1,5 хв.
За станом здоров'я |
У колоні по одному за зростом.
Під музичний супровід виконуються вправи у ходьбі та бігу. (Музика- « Танцювальна аеробіка»,гурт «Івана Купала»,»Коляда»)
Кожне завдання виконується по пів-колу під музичний супровід.
Учні СМГ виконують оздоровчу ходьбу по внутрішньому колу, а ПМГ - за станом здоров'я. Слідкувати за поставою, дотримуватися дистанції Перешикування виконується за допомогою одинарного дроблення. Дистанція – один крок. Команди:" У колони по три через центр – руш!" По ходу руху кожен учень бере гімнастичну палицю. Інтервал – на довжину витягнутих рук вперед і в сторони.
Після закінчення виконання ОРУ учні повертають палиці на місце. |
|||
Вимірювання частоти серцевих скорочень(ЧСС) . |
Середня частота пульсу становить: у спокої дорівнює 73 - 76 уд / хв. ; після легк. фізик. навант.- 100-120 уд / хв.; після середнього - 120 уд / хв.; після великого -понад 150 уд / хв. |
Не затримувати дихання, спокійно рахувати удари за 30 с.
Якщо після вимірювання ЧСС пульс не у всіх учнів прийшов до нормі,необхідно виконати ще декілько вправ на відновлення дихання. |
||||||
Інструктаж з техніки безпеки під час виконання фізичних вправ на гімнастичній лавиці. |
|
Усі вправи виконуються з правої ноги чітко за командою. Забезпечити страховку та самостраховку. |
||||||
Основна частина (25-30 хв.) |
І. Комплекс вправ степ-аеробіки під музичний супровід. 1) ходьба на місці; 2) 1.- Носок правої на степ; 2.- І.П. 3-4. - крок лівою, правою. Те ж з лівої. 3) 1. - Носок правої на степ; 2. - І.П. 3. - Носок лівої на степ; 4.- І.П. 4) 1-крок правою на степ; 2-ліву приставити; 3 - 4 - в І.П.; Те ж - з лівої. 5) 1 - крок правою; 2 - лівою мах вгору (коліно зігнуте) з бавовною руками; 3-4 - І.П.; Те ж - з лівої; 6) 1 - крок правою (в ліву сторону по діагоналі) на степ; 2 - лівою захлестиваніе з бавовною руками; 3-4 - І.П. Те ж - з лівої; 7) ходьба на місці; |
6-7 хв.
|
За самопочуттям
|
__
|
Комплекс складається із простих вправ,які повторюються без пауз для відпочинку в ритмі музики 3 рази. Замість степ платформ використовуються гімнастичні лавки. Учні розташовуються по 2 чол. на одній лавці. Рекомендації: - При виконанні кроку на степ, стопа повинна повністю ставати на лавку. Стежити за поставою учнів. При виконанні рухів ногами стежити за правильним махом, захльостуванням і підйомом ноги.
Підібрати музичний супровід повільніший за стандартний для степ-аеробіки у зв’язку з тим, що висота гімнастичної лавки вище за стандартную степ-платформу і часу на підойм та спуск витрачається більше.
Комплекс вправ повторюється 3 рази. |
|||
2.Вимірювання ЧСС після навантаження |
За 30 сек. |
Не затримувати дихання під час підрахунку. |
||||||
Перехід до місця для виконання акробатичних вправ. Акробатика : 1 . Перекат в угрупованні з положення упор - присівши. І.П. - Ноги нарізно , ноги паралельно. Присісти на всій ступні , обхопивши ноги нижче колін , притиснути коліна до грудей , голову опустити ( між колінами ) , підборіддя притиснути до грудей. Учням пропонується виконати перекати вперед і назад. З і.п. упору присівши спиною до матів перекат назад у групуванні , голову на груди , до торкання матів лопатками. Повернутися в і.п. 2 . Стійка на лопатках . З і.п. упор присівши - перекат назад (ноги зігнуті в колінах) , руки поставити на талію , випрямити ноги (необхідно утримати пряме положення 3 сек.) , зігнути ноги , руки прибрати , перекат в і.п. 3 . Вправа «міст» . З положення лежачи на спині спертися зігнутими руками у плечей (пальці до плечей ) . Згинаючи ноги , ступні поставити паралельно на відстані ширини ступні. Розгинаючи одночасно ноги і руки , максимально прогнутися , голову нахилити назад . Потім лягти на спину,встати. З'єднання всіх акробатичних елементів : перекат в угрупованні, стійка на лопатках, «міст». ІІІ. Релаксація. «Розслабте м'язи тіла. Відчуйте як розслабилися м'язи ніг , живота , грудей. Відпочиваємо ! Ви сьогодні попрацювали на славу , дайте можливість вашому тілу відпочити , наповниться енергією. Уявіть собі приємний літній сонячний день. Ви гуляєте в лісі , милуючись його красотами. Навколо вас дивовижний світ природи ! Яскрава, соковита зелень. Листочки свіжі молоденькі , колишуться крони дерев під подихом вітерця. Листочки на деревах шарудять , перешіптуються , немов розмовляють з вами , вітають вас в своєму казковому царстві . Співають лісові красуні птиці , радуючи вас своїм співом. І вам дивно добре в цьому чудовому куточку природи. Відпочиваємо ! Ласкаве сонечко обіймає вас своїми промінчиками , зігріваючи кожну клітинку тіла. Ви з задоволенням вбираєте в себе сонячну енергію , наповнюючись нею від пяточек до маківки . Ви відчуваєте як в вас вливається колосальна енергія , життєва сила . Дивовижне відчуття невагомості , польоту. Ви здорові люди , ваш організм виробляє в собі захисні функції проти всіх згубних впливів. Ви радієте життя ! Життя так дивна і прекрасна !» Учні піднімаються і виконують кілька дихальних вправи. Вимірювання пульсу.
Перешикування у шеренгу. |
2-3 повт.
2-3 повт.
2-3 хв. |
За станом здоровя
За станом здоров'я
2-3 хв.
|
__
__
2-3 хв.
|
Перешикування учнів в одну шеренгу. вздовж гімнастичних матів. Учні стають спиною до матів. Завдання виконується за командою вчителя.Фронтальний метод організації діяльності учнів. Учні виконують раніше вивчені вправи .Перенести руки за спину,впертися впідлогу ліктями, і, допомагаючи собі долонями, надати тулубу вертикальне положення. Зігнути ноги в колінах і витягнути їх вгору.
Дихання вільне. Намагатися випрямити ноги і руки. Після виконання вправи лягти на підлогу і розслабитися.
.Учням пропонується лягти на мати спиною, випрямити руки і ноги. Під музичний супровід вчитель промовляє слова. Музика для релаксации: «Чиста симфония - Ближче до мрії» (скрипка і рояль; В.А.Моцарт).
Вчитель проговорє слова повільно,тихим та спокійним голосом.
Не затримувати дихання, ЧСС не повинна перевищувати початкову на 10-15%. |
||||
Заключна частина 3-5 хв. |
|
3-5 хв. |
Оцінювання учнів.
Вправи на розвиток гнучкості У колоні по одному. |
|||||
Управління освіти Маріупольської міської Ради
Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 48
Матеріали до конкурсу
Всеукраїнський конкурс на кращій інноваційний урок фізичної культури
Виконала:
Вчитель фізичної культури
Малигіна Н.О.
Маріуполь 2014 р.
Пояснювальна записка до уроку
Степ-аеробіка почала розвиватися приблизно з 1989 року як варіант аеробіки. Ідея полягала в створенні нового виду тренування, що сприяє розвиткові загальної витривалості, використовуючи степ-платформу, демонструючи при цьому прості рухи вгору-вниз і комбинації з руками під музикичний супровід.
У процесі впровадження даного виду рухової активності , я вирішували такі завдання:
1. Вивчити стан вирішення проблеми ефективності фізичного виховання учнів з використанням інноваційних засобів рухової активності.
2. Дослідити інтереси, мотиви учнів до занять фізичною культурою і спортом.
3. Визначити стан фізичного розвитку, фізичної підготовленості, фізичного здоров’я учнів.
Для впровадження в систему уроків модуля "Гімнастика" я вибрала найбільш прийнятний вид степ-аеробіки - комбінацію танцювальної аеробіки Для на уроці (за відсутністю степ-платформ) я використовувала гімнастичні лавки. На початковому етапі вивчення комплексу учням було запропоновано виконувати вправи на підлозі, не використовуючи лавки, тому що, висота гімнастичних лавок не відповідає рівню фізичної відповідає високому рівню підготовленості.
У своїй роботі я використовувала метод “Каліфорнійський стиль”- кожну вправу діти розучують поступово (метод ускладнення), потім вправи об’єднують у блок.
Підбір музичного супроводу-актуальне питання. Музика,яка використовується під час виконання вправ степ-аеробіка з використання степ-платформ,на практиці, виявилася швидкою, у зв’язку з тим, що висота гімнастичної лавки вище за стандартну степ-платформу і часу на підойм та спуск витрачається більше. Тому до підбору музичного супроводу я ставилася дуже ретельно.
Під час впровадження даного виду рухової активності я спостерігала за тим, з яким інтересом,зацікавленістю учні вивчають новий для себе вид фізичних вправ.
Оздоровчий ефект занять степ-аеробікою полягає в загально фізіологічному впливі на організм, підвищенні обміну речовин, активації імунних систем організму, а також профілактиці серцево-судинних захворювань, корекції постави, профілактиці захворювань опорно-рухового апарату, покращенні психоемоційного самопочуття тих, хто займається, сприянні творчій активності
Враховуючи цінність засобів степ-аеробіки, які підвищують рівень фізичного здоров’я, фізичної підготовленості, працездатності та інтересу до занять фізичною культурою дітей, їх використання у процесі фізичного виховання учнів я вважаю актуальним.
Фотозвіт уроку
Підготовча частина.
Основна частина
Степ-аеробика
Вимірювання пульсу після виконання вправ.
Акробатичні вправи
Вправи з релаксації
Вимірювання пульсу
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з гімнастичною палицею.
1.І. п. - гімнастична палиця внизу , хват на ширині плечей. 1 - праву назад на носок , палицю вгору , дивитися на палицю ; 2 - і. п. , 3 - ліву назад на носок , палицю вгору , дивитися на палицю ; 4 - і. п.;
2.І. п. - стійка ноги нарізно , гімнастична палиця вперед на витягнутих руках. 1 - 2 - палицю викрутили на 180 гр. ; 3 - 4 - зворотним рухом і . п.(6-8 разів)
3.І. п. - стійка , гімнастична палиця внизу ззаду. 1 - 3 - три пружних ривка тому, поступово збільшуючи амплітуду руху; 4 - і. п. (4-6 разів)
4 . І. п. - вузька стійка; гімнастична палиця на плечах. 1 - 2 нахил тулуба вправо ,
3 - 4 - нахил вліво ; 5 - 6 - вперед ; 7 - 8 - назад. Ноги від підлоги не відривати.
(4-6 повторень)
5 . І. п. - вузька стійка; гімнастична палиця на плечах. 1 - поворот вправо ; 2 - і. п. , 3 - поворот вліво , 4 - і . п. Ноги від підлоги не відривати. (6-8 разів)
6 . І. п. - вузька стійка , гімнастична палицю внизу ззаду. 1 - 3 - нахил вперед прогнувшись , палицю вгору ; 4 - і. п. (4-6 разів)
7 . І. п. - широка стійка , гімнастична палиця внизу , хват на ширині плечей. 1 - нахил вперед , палицю вперед ; 2 - і. п. (6-8 разів)
8. І. п. - вузька стійка , гімнастична палиця попереду вертикально вільним кінцем у підлогу; хват двома руками зверху. 1 - 3 - нахил тулуба прогнувшись ;
4 - і. п. (4-6 разів)
9 . І. п. - гімнастична палиця за головою. 1 - 2 - присідаючи на повній ступні , палицю вперед , 3 - 4 - встати в і. п. Варіант : те ж , на кожен рахунок . (6-8 разів)
10 . І. п. - гімнастична палиця на підлозі зліва. Стрибки через палицю на двох ногах зліва направо і назад. Поступово збільшувати висоту стрибка і відстань приземлення (від палиці) . (6-8 разів)