КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ХІМІЇ 11 КЛАС
(2год на тиждень, 70 годин)
Підручник: Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти /О. Г. Ярошенко. – К.: УСВЦ «Оріон», 2019. – 224 с.: - іл.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
1 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ПРАВИЛ ТБ Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі; пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів; наводить приклади s-, p-, d-елементів. Діяльнісний компонент складає електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»; атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах; аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів; порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів. Ціннісний компонент обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів; висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів. Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Вивчити § 2 с. 14-18 (відповідати на питання усно) |
2 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Представлення результатів навчального проекту |
Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. |
Вивчити § 1 с.7-13 Завдання 7-9 с 13 (письмово) |
|
3 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
Вивчити § 3 с.19-21 (відповідати на питання усно) § 4 письмово в зошиті
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||||
4 |
|
Йонний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами; наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв’язку; аморфних і кристалічних речовин. Діяльнісний компонент пояснює відмінності в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію; між аморфними і кристалічними речовинами; прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей. Ціннісний компонент оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів; висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
Вивчити § 5 с.27 |
5 |
|
Ковалентний хімічний зв'язок Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
Вивчити § 6 с.32 |
|
6 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови |
Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
Вивчити § 7 с.39 |
|
7 |
|
Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
Вивчити § 8 с.47 |
|
8 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМ: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
Повторити § 1-8 |
|
Тема 3. Хімічні реакції |
|||||
9 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. |
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей; принцип дії гальванічного елемента; наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій. Діяльнісний компонент складає рівняння реакцій гідролізу солей; розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції; характеризує суть хімічної рівноваги, гідролізу солей; прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей; добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів; обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами; обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах; вплив гідролізу солей на рН грунтів; оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації. Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело струму. |
Вивчити § 9 с.51 |
10 |
|
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
Вивчити § 10 с.56 |
|
11 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
Вивчити § 11 с.60 |
|
12 |
|
Гідроліз солей. |
Лабораторні досліди 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
Вивчити § 12 с.64 |
|
13 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
Вивчити § 13 с.69 |
|
14 |
|
Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
Повторити §9-14 |
|
15 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 З ТЕМИ: «ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ» |
|
Повторити §9-14 |
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|||||
16 |
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Явище адсорбції. |
Демонстрації 8. Зразки неметалів. |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів; наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами. Діяльнісний компонент складає рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах); окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів; реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами); реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю; характеризує метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів); застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот; застосування гідроксидів Натрію і Кальцію; поширення солей у природі; складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами; порівнює фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів; особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; основ (гідроксидів Натрію і Кальцію); аналізує і тлумачить результати досліджень; прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів; установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони; досліджує якісний склад солей; адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів; аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Кислотні дощі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Здоров’я і безпека Явище адсорбції. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Кислотні дощі. Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Екологічна безпека і сталий розвиток Явище адсорбції. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Кислотні дощі. Підприємливість і фінансова грамотність Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. Застосування металів та їхніх сплавів. Застосування неметалів. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 15 с.77 |
17 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
Вивчити § 16 с.83 |
|
18 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
Вивчити § 17 с. 89 |
|
19 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
Вивчити § 18 с. 94 |
|
20 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці |
Вивчити § 19 с. 100 |
|
21 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ: «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
Повторити § 15-19 |
|
22 |
|
Кислоти. |
|
Вивчити § 20 с. 105 |
|
23 |
|
Кислотні дощі. |
|
Вивчити § 20 с. 105 |
|
24 |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою |
|
Вивчити § 21 с. 112 |
|
25 |
|
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.
|
|
Вивчити § 21 с. 112 |
|
26 |
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
Вивчити § 22 с. 117 |
|
27 |
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
Вивчити § 23 с. 122 |
|
28 |
|
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
Вивчити § 24 с. 128 |
|
29 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
Вивчити § 25 с. 134 |
|
30 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 29 с. 158 |
|
31 |
|
Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 11. Кислотні дощі. |
Повторити § 20-25. |
|
32 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ: «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
Повторити § 20-25 |
|
4 т.о. 1 к.р. 2 л.д. ВСЬОГО 32 години з І семестр |
|
||||
33 |
|
Основи. |
|
Вивчити § 26 с. 140 |
|
34 |
|
Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
Вивчити § 26 с. 140 |
|
35 |
|
Солі, їх поширення в природі. |
|
Вивчити § 27 с. 146 |
|
36 |
|
Середні та кислі солі. |
|
Вивчити § 27 с. 146 |
|
37 |
|
Середні та кислі солі. |
|
Вивчити § 27 с. 146 |
|
38 |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 28 с. 153 |
|
39 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 29 с. 158 |
|
40 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ПРАВИЛ ТБ Застосування хімічних знань у дослідницькій діяльності |
Практичні роботи 1. Дослідження якісного складу солей. |
Повторити § 26-29 |
|
41 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ: «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
Повторити § 26-29 |
|
42 |
|
Сучасні силікатні матеріали. |
|
Вивчити § 31 с. 169 |
|
43 |
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
Вивчити § 30 с. 163 |
|
44 |
|
Якісні реакції на деякі йони. |
Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. |
|
|
45 |
|
Якісні реакції на деякі йони. |
Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
|
|
46 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 29 с. 158 |
|
47 |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
Вивчити § 32 с. 175 |
|
48 |
|
Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
|
|
49 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
Вивчити § 34 с. 184 Повторити § 30-32 |
|
50 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ: «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
Повторити § 30-32 |
|
51 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
Вивчити § 34 с. 184 |
|
52 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 29 с. 158 |
|
53 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
Вивчити § 34 с. 184 |
|
54 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Вивчити § 29 с. 158 |
|
55 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ПРАВИЛ ТБ Застосування хімічних знань у дослідницькій діяльності |
Практичні роботи 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
Вивчити § 35 с. 185 |
|
56 |
|
Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
57 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
Вивчити § 34 с. 184 Вивчити § 36 с. 191 |
|
58 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Повторити § 30-36 |
|
59 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2 З ТЕМИ «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
Повторити § 30-36 |
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
|||||
60 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій |
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Ціннісний компонент оцінює значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів; популяризує хімічні знання; критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел; висловлює судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності. Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. «Зелена» хімія. |
Вивчити § 37 с. 197 |
61 |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енерг проблем. |
|
Вивчити § 38 с. 203 |
|
62 |
|
Роль хімії у розв’язанні енергетичної, екологічної проблем. |
|
Вивчити § 37, 38 |
|
63 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
Вивчити § 39 с. 208 |
|
64 |
|
Представлення результатів навчального проекту |
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
Повторити § 37-39 |
|
65 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ: «хімія і прогрес людства» |
|
Повторити § 37-39 |
|
66 |
|
Повторення за ІІ семестр |
|
|
|
68 |
|
|
|
|
|
69 |
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
|
|