Календарне планування складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.1–4 класи» (з урахуванням змін, затверджених Наказом МОН України
від 05.08.2016№948)
Тематичне планування уроків літературного читання
підручник О.Я.Савченко
І семестр 3 години на тиждень -48 год.,
ІІ семестр 4 години на тиждень – 71 год., всього – 119 год
Тема №1.Наче вулик наша школа (8 год)
Урок позакласного читання №1
Контрольна робота № 1 Аудіювання
Тема№2.Розвивайся, звеселяйся моя рідна мово(12 год)
Урок позакласного читання №2
Урок позакласного читання №3
Тема №3.Українські народні казки (5 год)
Контрольна робота № 2. Аудіювання
Урок позакласного читання №4
Тема №4 Казки народів Європи (6 год)
Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору
Урок позакласного читання №5
Тема№5 Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя( 8 год)
Урок позакласного читання №6
Тема№6 Добридень тобі, Україно моя (5год)
Урок позакласного читання №7
Тема№7 Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко (6 год)…
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).
Урок позакласного читання №8
Тема№ 8Тарас Григорович Шевченко–великий народний поет і художник (8год)
Урок позакласного читання №9
Контрольна робота №5. Аудіювання
Тема №9 Твори українських письменників. Вірші цікаві і різні (10 год)
Урок позакласного читання№10
Тема №10 Казковий дивосвіт (7 год)
Урок позакласного читання№11
Контрольна робота №6. Аудіювання
Тема №11 Оповідання про світ дитинства (11 год)
Урок позакласного читання№12
Контрольна робота № 7. Робота з літературним твором (письмово).
Тема №12 Ой, весна, весна, днем красна (17 год)
Урок позакласного читання №13
Урок позакласного читання №14
Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос (усно).
Тема № 13 Я хочу сказати своє слово! (11 год)
Урок позакласного читання №15
Тема №14 Повторення (5 год)
Урок позакласного читання №16
Календарне планування уроків літературного читання
підручник О.Я.Савченко
І семестр 3 години на тиждень -48 год., ІІ семестр 4 години на тиждень – 71 год.,
Всього – 119 год
№ |
К-сть |
Тема уроку |
Сторін. |
Дата |
||
Тема №1.Наче вулик наша школа (8 год)
|
||||||
1 |
1 |
Знайомство з підручником. Д. Павличко «Школа» Л. Глібов «Бачити – не бачить» |
с.3-6 |
|
||
2 |
2 |
Які бувають школи? В. Фетисов «Хто чого вчиться», С. Жупанин «У лісовій музичній школі», М. Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?» |
с.6-8 |
|
||
3 |
3 |
Історії зі шкільного життя. Л. Вахніна «Кордон»
|
с.9-10 |
|
||
4 |
4 |
Хитрощі не люблять совісті. В. Сухомлинський «Як Наталя в лисиці хитринку купила» |
с.10-11 |
|
||
5 |
5 |
Веселе слово. Г. Бойко «Ділові розмови» |
с.12-13 |
|
||
6 |
6 |
Урок позакласного читання №1. Наче вулик наша школа В.Сухомлинський «Учитель і учні», Р.Роляник «До школи» |
с.3-11 |
|
||
7 |
7 |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Н. Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша» |
с.13-14 |
|
||
8 |
8 |
Контрольна робота № 1 Аудіювання Казка «Сильніше за силу» |
с.14-15 |
|
||
Тема№2.Розвивайся, звеселяйся моя рідна мово(12 год)
|
||||||
9 |
1 |
М. Сингаївський «Колискова пісня», колискові пісні записані М. Сингаївським (напам’ять) |
с.16-17 |
|
||
10 |
2 |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику», Дитячі заклички (напам’ять) |
с.18-19 |
|
||
11 |
3 |
Звідки походять назви місяців. За В. Скуратівським «Прощальний листопад» |
с.20-21 |
|
||
12 |
4 |
Урок позакласного читання №2.Осінь щедра, осінь золотава.П.Осадчук «Осінь», М.Слабошпицький «У гості до золотого лісу» |
с.14-17 |
|
||
13 |
5 |
Поетичні перлинки. В. Скомаровський «Лісова колиска», Д. Павличко «Небеса прозорі» |
с.22 |
|
||
14 |
6 |
Дивись так, щоб побачити; слухай так, щоб почути. В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово» |
с.22-24 |
|
||
15 |
7 |
Цікаві слова. За А.Коваль «Слова розповідають», Н.Кир’ян «Словенятко» |
с.24-25 |
|
||
16 |
8 |
Чарівні слова. Л. Компанієць «Ковалівна», О. Пчілка «Журавель», А. М’ястківський «Неня» |
с.25-27 |
|
||
17 |
9 |
В’язка народних прислів’їв. Прислів’я. Скоромовки. |
с. 27-28 |
|
||
18 |
10 |
Урок позакласного читання №3. З чистого джерела народної мудрості. Колискові пісні. Заклички. Примовки. Лічилки. |
с.21-33 |
|
||
19 |
11 |
Лічилки. Загадки. Наталя Забіла. Лічилки. Жменька загадок із твого класу. |
с.29 |
|
||
20 |
12 |
І. Січовик «Тими самими словами», М. Хоросницька «Матусин заповіт». Чи уважно ти читав? |
с.30 -31 |
|
||
Тема №3.Українські народні казки (5 год)
|
||||||
21 |
1 |
Вступ до теми. Українська народна казка «Рукавичка» |
с. 33-35 |
|
||
22 |
2 |
Контрольна робота № 2. Аудіювання.На язиці медок. А на думці – льодок. «Лисиця та їжак» |
с. 36-37 |
|
||
23 |
3 |
Де сила не зможе, там розум допоможе. «Цап і баран» |
с. 37-39 |
|
||
24 |
4 |
Урок позакласного читання №4. У світі цікавих казок. В.Бойко «Приказка до казки», «Ведмідь і павучок», |
с.36-40 |
|
||
25 |
5 |
По роботі й нагорода. «Півник і двоє мишенят». Підсумок за темою. |
с 40-42 |
|
||
Тема №4 Казки народів Європи (6 год)
|
||||||
26 |
1 |
Хто за чуже хапається, свого позбувається. Російська народна казка «Лисичка» |
с. 43-44 |
|
||
27 |
2 |
Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
с.44-45 |
|
||
28 |
3 |
Зробиш добро – не кайся, вдієш лихо - начувайся. Болгарська народна казка «Виноградар і змія» |
с.45-47 |
|
||
29 |
4 |
Зробиш добро – не кайся, вдієш лихо - начувайся. Чеська народна казка «Собаки, коти та миші» |
с.47-49 |
|
||
30 |
5 |
Урок позакласного читання №5.У світі казки чарівної. «Два люстерка», «Чудо - груша» Підсумок |
с.40-45 |
|
||
31 |
6 |
Мудрий не все скаже , що знає, а дурень не все знає, що каже. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо». |
с.49-51 |
|
||
Тема№5 Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя( 8 год)
|
||||||
32 |
1 |
Погана та пташка, якій своє гніздо не миле. Українська народна пісня «Роде наш красний», «В цьому дворку, як у вінку» |
с.52-54 |
|
||
33 |
2 |
Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя. В. Гринько «Сім», В. Сухомлинський «Тетянка усміхається!» |
с.55-56 |
|
||
34 |
3 |
У колі рідної сім’ї. В. Лучук «Тільки мама». З народного «Приховала», Г. Могильницька «Бабусина радість» |
с.57-58 |
|
||
35 |
4 |
Весняні діва. В. Чухліб «Повінь»
|
с.58-60 |
|
||
36 |
5 |
Урок позакласного читання №6. Уколі рідної сім’ї. Л.Компанієць «Працьовита в нас сім’я», А.Мястківський «Наш рід» |
с.53-59 |
|
||
37 |
6 |
Молодець проти овець, а проти молодця – сам вівця. А. Григорчук «Молодець проти овець» |
с.60-61 |
|
||
38 |
7 |
Незвичайна яблуня. А. М’ястківський «Казка про яблуню» |
с.62-63 |
|
||
39 |
8 |
Чи легко приносити радість іншим? В. Сухомлинський «Покинуте кошеня», А. Костецький «Хвостата мова», Н. Кир’ян «Ми в цьому світі не самі». |
с.63-65 |
|
||
Тема№6 Добридень тобі, Україно моя (5год)
|
||||||
40 |
1 |
Вступ до теми. А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край» |
с.66-67 |
|
||
41 |
2 |
Як тебе не любити, Києве мій! Н. Забіла «Древній Київ» |
с.67-68 |
|
||
42 |
3 |
Урок позакласного читання №7 Україно, ясен мій цвіте. «Що таке Батьківщина» В.Сухомлинський «Деркач і Кріт» |
с.46-50 |
|
||
43 |
4 |
Калинка – згадка про добре серце. В. Скуратівський «Калина», С. Жупанин «Йтиму садом», Г. Демченко «Калина» |
с.69-72 |
|
||
44 |
5 |
Хліб, сіль на вишитому рушнику. Т. Коломієць «Хліб», Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». Навичка читання вголос |
с.72-74 |
|
||
Тема№7 Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко (6 год)…
|
||||||
45 |
1 |
Ось прийшли морози – і зима настала. О. Копиленко «Зима йде», В. Скомаровський «Казкові шати», О. Сенатович «Веселий сніг» |
с.76-79 |
|
||
46 |
2 |
Допоможемо тваринам узимку. Л. Костенко «Синички на снігу», Н. Кир’ян «Зимові слова», А. Качан «Крихта хліба» |
с.79-81 |
|
||
47 |
3 |
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно). |
|
|
||
48 |
4 |
Доки рослина росте, доти очі милує. С. Носань «Ялинка», О. Олесь «Ялинка», Л. Глібов «Зимня пісенька» |
с.81- 84 |
|
||
49 |
5 |
Урок позакласного читання №8 Зимонько – снігуронько, наша білогрудечко. «Хто як до зими готується» «Білка запасається на зиму» |
с.77-81 |
|
||
50 |
6 |
Вже Різдво прийшло до хати. О. Воропай «Коляда», А. М’ястківський «На щастя, на здоров’я, на новий рік!», Колядки, В. Малишко «Веселий Новий рік» |
с.84-86 |
|
||
Тема № 8 Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник (8 год) |
||||||
51 |
1 |
Вступ до теми. Вступ до теми. Д. Красницький «Тарас Шевченко» |
с. 88-90 |
|
||
52 |
2 |
Образи української природи в поезії Т.Шевченка Т. Шевченко «Світає» (напам’ять) |
с. 90 -91 |
|
||
53 |
3 |
Поетичні перлини. Т. Шевченко «Встала і весна» (напам’ять) |
с.91 |
|
||
54 |
4 |
Поетичні перлини. Т. Шевченко «Вранці» |
с.91 |
|
||
55 |
5 |
Образи української природи в поезії Т.Шевченка Т. Шевченко «Зоре моя вечірняя» |
с.92 |
|
||
56 |
6 |
Урок позакласного читання№9. Тарас Шевченко. В.Ковалюк «Тарасів сон», «Ідосі сниться..» |
с.95-100 |
|
||
57 |
7 |
Підсумок по темі «Перевір свої досягнення» |
с.93 |
|
||
58 |
8 |
Контрольна робота №5. Аудіювання |
|
|
||
Тема №9 Твори українських письменників. Вірші цікаві і різні (10 год) |
||||||
59 |
1 |
Вступ до теми. Поетичні картинки зими. М. Рильський (про нього). М. Рильський «Зима» |
с.94-95 |
|
||
60 |
2 |
Леся Українка «Красо України, Подолля» |
с.96-97 |
|
||
61 |
3 |
І знов засипле все зима. Ліна Костенко «Прялля» |
с.97-98 |
|
||
62 |
4 |
Вірші діалоги. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце» |
с.98-99 |
|
||
63 |
5 |
Вірші діалоги. В. Марсюк «Рідна гора» |
с.100 |
|
||
64 |
6 |
Небилиці - небувалиці. П. Воронько «Картина» |
с.100-101 |
|
||
65 |
7 |
І почнеться все спочатку. І.Світличний «Безконечник» |
с.102 |
|
||
66 |
8 |
Вірші – загадки. Л. Глібов (про нього), Л. Глібов «Котилася тарілочка» |
с.103-104 |
|
||
67 |
9 |
Урок позакласного читання№10 Твій друг книга.П.Утевська «Папір – син природи»,О.Вишня «Любіть книгу» |
с.73-76 |
|
||
68 |
10 |
Підсумковий урок за розділом |
|
|
||
Тема №10 Казковий дивосвіт (7 год)
|
||||||
69 |
1 |
Вступ до теми. Іван Франко (про нього), І.Франко «Лисичка і Журавель» |
с.105-107 |
|
||
70 |
2 |
Марійка Підгірянка «Безконечні казочки» |
с.107-108 |
|
||
71 |
3 |
Дива в садочку – зеленочку. Ліна Костенко «Бузиновий цар» |
с.109 -110 |
|
||
72 |
4 |
Потрібно вчитися – завжди пригодиться. Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
с.110-112 |
|
||
73 |
5 |
Урок позакласного читання №11. Казки українських письменників. О.Пчілка «У пригоді», Ю.Ярмиш «Курочка ряба і лисиця» |
с.101 -104 |
|
||
74 |
6 |
Контрольна робота №6. Аудіювання. |
|
|
||
75 |
7 |
Бібліотечний урок. В гості до казки. |
|
|
||
Тема №11 Оповідання про світ дитинства (11 год)
|
||||||
76 |
1 |
Вступ до теми. Оповідання – роздуми. В. Сухомлинський «У привокзальному садку» |
с.113-115 |
|
||
77 |
2 |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка» |
с.115-116 |
|
||
78 |
3 |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка», В. Сухомлинський (про нього) |
с.117-118 |
|
||
79 |
4 |
Совість у людини – головне. В. Нестайко «Руденький», В. Нестайко (про нього) |
с.118-119 |
|
||
80 |
5 |
Чи легко бути добрим? За В.Кавою «Він живий» |
с.120-121 |
|
||
81 |
6 |
Життя дано на добрі справи. М. Конончук «Гірке морозиво» |
с.122-123 |
|
||
82 |
7 |
Дитячі енциклопедії. «Чому кішка так часто умивається?» |
с124 - 125 |
|
||
83 |
8 |
Чи можна керувати дощем? А. Григорук «Як «видоїти» хмару?» |
с.125-126 |
|
||
84 |
9 |
Які бувають музеї? Л. Гладун «Державний музей іграшки» |
с.127-128 |
|
||
85 |
10 |
Урок позакласного читання №12. Казки народів світу. |
с.122-126 |
|
||
86 |
11 |
Контрольна робота № 7. Робота з літературним твором (письмово). |
|
|
||
Тема №12 Ой, весна, весна, днем красна (17 год)
|
||||||
87 |
1 |
Вступ до теми. «Ой весна, весна.» Н. Мовчан-Карпусь «Будить березень весну» |
с.130-131 |
|
||
88 |
2 |
Весна у лісі. О. Копиленко «Весна у лісі» |
с.131-132 |
|
||
89 |
3 |
Весна красна. Л. Костенко «Берізки по коліна у воді» |
с.132 |
|
||
90 |
4 |
Прийди весно з радістю |
с.133 |
|
||
91 |
5 |
Буду я природі другом. Л.Костенко «Перекинута шпаківня» |
|
|
||
92 |
6 |
«Гей, Великдень, гей, весна» |
|
|
||
93 |
7 |
Катерина Перелісна «Писанка» |
с.134 |
|
||
94 |
8 |
Урок позакласного читання №13 А вже весна, а вже красна. В.Сухомлинський «Весняний вітер» , Ю.Старостенко «Рятуйте» |
с114-116 |
|
||
95 |
9 |
Квіти – землі окраса. Ю.Смолич «Квіти – землі окраса» |
с.135-136 |
|
||
96 |
10 |
«Чари весняного лісу»
|
|
|
||
97 |
11 |
Приклади своє сумління, а природа тобі віддячить. Г. Чубач «Я беру своє відерце» |
с.137 |
|
||
98 |
12 |
О. Копиленко «Найвеселіший місяць» |
с.138 |
|
||
99 |
13 |
При сонці тепло, а біля матері добре. А. Костецький «Все починається з мами» |
с.139 |
|
||
100 |
14 |
«Рідна мати моя» В.Гринько «Мама» |
с.140 |
|
||
101 |
15 |
Урок позакласного читання №14 Мамине свято. В.Сухомлинський «Найласкавіші руки», К.Перелісна «Гарна ти, матусю» |
с134 -135 |
|
||
102 |
16 |
Л. Українка «На зеленому горбочку» |
с.140 |
|
||
103 |
17 |
Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос (усно). |
|
|
||
Тема № 13 Я хочу сказати своє слово! (11 год)
|
||||||
104 |
1 |
Вступ до теми. Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник» |
с.142-143 |
|
||
105 |
2 |
Де ховаються казки? В. Струтинський «Жива казка» |
с.144-145 |
|
||
106 |
3 |
Порівняння. Д. Онкович «Город, мов килим» |
с.146 |
|
||
107 |
4 |
Вчимося римувати слова. Г. Малик «Що для чого треба?» |
с.147 |
|
||
108 |
5 |
Чи просто складати вірші? П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
с.148-150 |
|
||
109 |
6 |
Урок позакласного читання №15 Цікавий світ навколо тебе. Д.Прилюк «Краса лебедина», В.Сухомлинський «По заслузі» |
с.66-68 |
|
||
110 |
7 |
Придумуємо казку. А. Качан «Забавлянка» |
с.151 |
|
||
111 |
8 |
Дива поряд із нами. В. Сухомлинський «Синій світ» |
с.151-152 |
|
||
112 |
9 |
Як побачити дива? В. Коломієць «Ліс і лис» |
с.152-153 |
|
||
113 |
10 |
Доповнюємо поетичні рядки. С. Жупанин «Підкажи словечко» |
с.153 |
|
||
114 |
11 |
Підсумковий урок за розділом. |
|
|
||
Тема №14 Повторення (5 год)
|
||||||
115 |
1 |
Урок позакласного читання №16 Я хочу сказати своє слово. Ю.Федькович «По щирості», В.Скляр «Маленька мураха» |
с.142-144 |
|
||
116 |
2 |
«Твій друг – книга» |
|
|
||
117 |
3 |
«Мандруємо літнім лісом» |
|
|
||
118 |
4 |
«І вкрились луки цвітом,вітаючись із літом» Навичка читання вголос |
|
|
||
119 |
5 |
Повторення вивченого. Підсумковий урок за рік. |
|
|
||