Календарне планування складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.1–4 класи» (з урахуванням змін, затверджених Наказом МОН України
від 05.08.2016№948)
Тематичне планування. Українська мова
за підручником Захарійчук М. Д.
І семестр – 64 години (4 години на тиждень),
ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень), за рік – 119 годин
Зведений перелік робіт з підсумкової перевірки,
які проводяться в 4 класі з мови
Вид перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Списування |
1 |
1 |
Диктант |
1 |
2 |
Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
2 |
Письмовий переказ |
1 |
– |
Діалог (усно або письмово)** |
1 |
|
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
5 |
6 |
Тема1. Мова і мовлення . Текст(14год) р/м1
Перевірна робота. Письмовий переказ
Тема 2.Речення. Слово. Значення слова (14 год) р/№2 №3
Контрольна робота. Диктант (комбінована)
Тема 3. Частини мови. Іменник (13 год) р/№4 №5
Контрольна робота . Списування(комбінована)
Тема 4. Частини мови. Іменник (11год) р/м №6
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник»
Тема 5. Прикметник (9год) р/м №7
Контрольна робота. Діалог
Тема 6. Прикметник (10год) р/№8 №9
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Прикметник»
Тема 7 Числівник. Займенник (14год) р/№10 №11
Контрольна робота. Диктант
Тема8. Дієслово (8 год) р/м №12
Контрольна робота списування.(комб)
Тема9. Дієслово (10 год) р/№13 №14
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Дієслово»
Тема 10. Прислівник(10год) р/№15 №16
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація
ТЕМА 11 Повторення вивченого (6год) р/№17
Контрольна робота. Диктант (комб)
Календарне планування уроків української мови
за підручником Захарійчук М. Д.
І семестр – 64 години (4 години на тиждень),
ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень), за рік - 119 годин
№ з/п |
№ уроку в темі |
Тема уроку |
дата
|
Впр. |
Тема1. Мова і мовлення . Текст(14год) |
||||
1 |
1 |
Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. |
|
1-4 |
2 |
2 |
Безперервне поповнення словникового складу мови Старі і нові слова в мові. Вимова і написання слова аеропрт |
|
5-8 |
3 |
3 |
Культура мовлення та спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. Дотримання правил мовленнєвого етикету, культури спілкування. |
|
9-12 |
4 |
4 |
Закріплення знання про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе) Тема і мета висловлювання. Заголовок. Вимова і написання слова футбол. |
|
13-16 |
5 |
5 |
Тема, основна думка в текстах – розповідях, описах міркуваннях |
|
17-20 |
6 |
6 |
Робота з деформованим текстом: виявлення відсутніх абзаців, переставляння частин тексту, вилучення речень, що не відповідають темі, додавання кінцівки |
|
21-24 |
7 |
7 |
Поділ тексту на частини, складання плану тексту за допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців |
|
25-28 |
8
|
8 |
1.Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему |
|
29 |
9 |
9 |
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів, висновків. Побудова тексту-міркування |
|
30-33 |
10 |
10 |
Особливості змісту та побудови есе. Складання тексту есе в усній формі |
|
34-37 |
11 |
11 |
Текст-опис. Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів |
|
38-41 |
12 |
12 |
Складання художніх та науково-популярних описів. Обговорення своїх робіт |
|
42-45 |
13 |
13 |
Вправляння у написанні замітки до стіннівки Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Текст» |
|
46-49 |
14 |
14 |
Перевірна робота. Письмовий переказ |
|
|
Тема 2.Речення. Слово. Значення слова (14 год)
|
||||
15 |
1 |
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про види речення за метою висловлювання та інтонацією. Вимова та написання слова океан |
|
50-53 |
16 |
2 |
2.Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка |
|
58 |
17
|
3 |
Головні та другорядні члени речення. Усне переказування тексту |
|
54-57 |
18 |
4 |
Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення, за допомогою чого пов’язуються слова. Вимова та написання слова трамвай |
|
59-62 |
19 |
5 |
Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень |
|
63-66 |
20 |
6 |
Поняття про однорідні члени речення. Граматичні питання до однорідних членів речення |
|
67-70 |
21 |
7 |
Головні та другорядні члени речення. Поєднання однорідних членів речення за допомогою інтонації, сполучників. Вимова і написання слова гардероб. |
|
71-74 |
22 |
8 |
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами; використання речень з однорідними членами у побудові текстів. Вимова і написання слова кілометр |
|
75-78 |
23 |
9 |
Узагальнюючий урок з розділу «.Речення» Вимова і написання слів врівноваженість, наполегливість, справедливість. |
|
79-82 |
24 |
10 |
3.Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки |
|
87 |
25 |
11 |
Контрольна робота. Диктант (комбінована)
|
|
|
26 |
12 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення знань і вмінь про морфемну будову слова. Вимова і написання слова творчість. |
|
83-86 |
27 |
13 |
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова. Складання графічних схем речень |
|
88-92 |
28 |
14 |
Повторення й узагальнення знань і вмінь про лексичне значення слова. Вимова і написання слова дисципліна |
|
|
Тема 3. Частини мови. Іменник (13 год) |
||||
29 |
1 |
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо) |
|
93-96 |
30 |
2 |
Іменник як частина мови. Повторення вивченого. Значення, в яких уживаються іменники. Вимова і написання слова оптимізм |
|
97-100 |
31 |
3 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Спостереження за точним і влучним вживанням з ряду синонімів тих слів, які найбільше відповідають змістові. |
|
101-104 |
32 |
4 |
4.Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
|
117 |
33 |
5 |
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів.
|
|
113-116 |
34
|
6 |
Змінювання іменників за числами Вимова і написання слова спільнота |
|
109-112 |
35 |
7 |
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. |
|
113-116 |
36 |
8 |
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту. |
|
118-121 |
37 |
9 |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини |
|
122-125 |
38 |
10 |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на - а, (-я) в орудному відмінку однини. Навчальний діалог |
|
126-129 |
39 |
11 |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Вимова і написання слова мізинець |
|
130-133 |
40 |
12 |
5.Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
|
146 |
41 |
13 |
Контрольна робота . Списування(комбінована) |
|
|
Тема 4. Частини мови. Іменник (11год)
|
||||
42 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Практичне засвоєння правопису закінчень науживаніших іменників чоловічого роду на– ар, - яр |
|
134-137 |
43 |
2 |
Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду – назви істот у давальному та місцевому відмінках однини. |
|
138-141 |
44 |
3 |
Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень |
|
142-145 |
45 |
4 |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду. Вимова і написання слова шеренга |
|
147-150 |
46 |
5 |
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями |
|
151-154 |
47 |
6 |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини |
|
155-158 |
48 |
7 |
Спостереження за явищами чергування кореневих звуків [і] з [е], [о] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний |
|
158-161 |
49 |
8 |
6. Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором. |
|
174 |
50 |
9 |
Спостереження за закінченням іменників у множині. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині |
|
162-165 |
51 |
10 |
Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Вимова і написання слова тролейбус |
|
166-169 |
52 |
11 |
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник» |
|
|
Тема 5. Прикметник (9год)
|
||||
53 |
1 |
Аналіз перевірної роботи. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті. Спостереження за їхньою роллю в мовленні. |
|
171-173 |
54
|
2 |
Прикметники – синоніми та прикметники-антоніми. Робота зі словниками синонімів та антонімів. Вимова і написання слова життєрадісний. |
|
175-178 |
55 |
3 |
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому. Контрольна робота. Діалог |
|
179-182 |
56 |
4 |
Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками. |
|
183-186 |
57 |
5 |
7.Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
|
203 |
58 |
6 |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині (таблиця відмінювання) |
|
187-190 |
59 |
7 |
Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині. |
|
191-194 |
60 |
8 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Усний переказ тексту |
|
195 198-202 |
61 |
9 |
Вживання знака м’якшення перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. |
|
204-207 |
Тема 6. Прикметник (10год)
|
||||
62 |
1 |
Закріплення вживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини |
|
208-211 |
63 |
2 |
Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -зький, -цький |
|
220-223 |
64 |
3
|
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Закінчення –і у називному відмінку множини (вимова та правопис) |
|
224-231 |
65 |
4 |
8.Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення. |
|
232 |
66
|
5 |
Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст |
|
233-236 |
67 |
6 |
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Складання тексту-розповіді за поданим початком. |
|
237-244 |
68 |
7 |
Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді на тему «За що я дякую батькам» |
|
245-248 |
69 |
8 |
Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Прикметник». Розбір прикметника як частини мови. |
|
249-252 |
70 |
9 |
9.Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
|
253 |
71
|
10 |
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Прикметник» |
|
|
Тема 7 Числівник. Займенник (14год) |
||||
72 |
1 |
Аналіз перевірної роботи. Загальне уявлення про числівник як частину мови. |
|
254-257 |
73 |
2 |
Вимова та правопис найуживаніших числівників, уживання іх у мовленні. Вимова і написання слів шістнадцять, п’ятсот, шістсот |
|
258-261 |
74 |
3 |
Практичне засвоєння вимови і письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000) |
|
262-265 |
75 |
4 |
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Вимова і написання слова вчора |
|
266-269 |
76 |
5 |
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті |
|
270-273 |
77
|
6 |
10. Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-розповіді з елементами міркування про прочитаний текст |
|
274 |
78 |
7 |
Особові займенники. Їхнє значення, синтаксична роль |
|
275-279 |
79 |
8 |
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини. Вимова і написання слів взимку, влітку, восени |
|
280-284 |
80 |
9 |
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини |
|
285-288 |
81 |
10 |
Уживання займенників із прийменниками. Роздільне написання прийменників із займенниками. |
|
289-292 |
82
|
11 |
Побудова сполучень слів і речень із займенниками у різних формах |
|
293-296 |
83
|
12 |
11.Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка |
|
297 |
84 |
13 |
Вправи на використання займенників для звязку речень у текстах. Узагальнення знань про займенник. |
|
298-302 |
85 |
14 |
Контрольна робота. Диктант |
|
|
Тема8. Дієслово (8 год) |
||||
86 |
1 |
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками) |
|
302-305 |
87 |
2 |
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. |
|
306-309 |
88 |
3 |
Багатозначність дієслова. Вживання дієслів в прямому і переносному значеннях Вимова і написання слів ліворуч, праворуч |
|
310-313 |
89 |
4 |
12. Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу |
|
318 |
90 |
5 |
Побудова речень з однорідними присудками. Усний переказ тексту |
|
314-317 |
91 |
6 |
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру |
|
319-322 |
92 |
7 |
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. |
|
323-326 |
93 |
8 |
Контрольна робота списування.(комб) |
|
|
Тема9. Дієслово (10 год) |
||||
94 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами. |
|
327-331 |
95 |
2 |
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. |
|
332-335 |
96
|
3 |
13.Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом і поданою кінцівкою) |
|
340 |
97 |
4 |
Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами |
|
336-339 |
98 |
5 |
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами. Робота з прислів’ям |
|
341-348 |
99 |
6 |
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова тепер |
|
349-352 |
100 |
7 |
Дієслова на –ся (літературна вимова і правопис) Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утво- рення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні |
|
370-373 |
101
|
8 |
14. Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали |
|
361 |
102 |
9 |
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Дієслово» |
|
|
103 |
10 |
Аналіз перевірної роботи. Оцінювання результатів навчання |
|
374-377 |
Тема 10. Прислівник(10год) |
||||
104 |
1 |
Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, троль у реченні, зв’язок із дієсловами) |
|
378-381 |
105
|
2 |
Практичне ознайомлення з написанням найуживаніших прислівників. Вимова і написання слів ввечері, вдень, вранці |
|
383-390 |
106 |
3 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Вимова і написання слів щогодини, щотижня |
|
391-394 |
107 |
4 |
15. Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення написаного тексту |
|
382 |
108 |
5 |
Поширення речень прислівниками. Усний переказ тексту |
|
395-398 |
109 |
6 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Письмо з пам’яті |
|
399-402 |
110 |
7 |
Спостереження за роллю прислівників у тексті. |
|
404-407 |
111
|
8 |
Вибір із поданих прислівників тих, які найбільше відповідають меті та типу висловлювання. |
|
408-411 |
112 |
9 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
|
|
113 |
10 |
16. Урок розвитку писемного мовлення. Складання привітання до Дня матері |
|
403 |
|
ТЕМА 11 Повторення вивченого (6год) |
|||
114 |
1 |
Текст, речення |
|
412-413 |
115 |
2 |
Контрольна робота. Диктант (комб) |
|
|
116 |
3 |
Частини мови. Іменник. Прикметник. |
|
414-415 |
117 |
4 |
Числівник. Займенник |
|
416-417 |
118 |
5 |
Що ми знаємо про дієслово та прислівник |
|
418-419 |
119 |
6 |
17.Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді з елементами опису.
|
|
|