Планування "Календарно-тематичне планування навчального матеріалу біології 7-й клас"

Про матеріал

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології 7-й клас. 70 годин – 2 години на тиждень. Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. Підручник - Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. – 2-ге вид.; переробл. – Київ : Генеза, 2020. – 208 с : іл. В домашніх завданнях зазначено перегляд відео-уроків Тетяни Чічковської https://www.youtube.com/channel/UCvcdUaQnYBLFwAs1d7CgQ8g.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з біології 7-й клас

70 годин – 2 години на тиждень.

Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

Підручник - Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти  / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. – 2-ге вид.; переробл. –  Київ : Генеза, 2020. – 208 с : іл. 

№ з/п

Тема уроку

Лабораторні роботи

Домашнє завдання

Дата за планом

Дата за фактом

Помітка

Вступ до зоології   (5 год)

  1.  

Тварина – цілісний організм. Особливості життєдіяльності тварин.

 

Читати та відповісти на питання §1. Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Тваринна клітина. Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

 

Читати та відповісти на питання §2. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Тканини тварин.

 

Вивчити конспект в зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Системи органів тварин.

 

Читати та відповісти на питання §3. Вивчити конспект в зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Життєві форми тварин.

 

Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

Тема 1. Різноманітність тварин   (31 год)

Частина 1   (8 год)

  1.  

Систематика тваринного світу. Класифікація тварин.

 

Читати та відповісти на питання §4. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проект «Тварини-рекордсмени».

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика первинноротих тварин.

 

Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Первинні багатоклітинні тварини: тип Губки та тип Пластинчасті. Розділ Кишковопорожнинні: тип Кнідарїї та тип Реброплави.

 

Читати та відповісти на питання §5. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як утворються коралові острови?».

 

 

 

  1.  

Тип Плоскі черви.

 

Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Тип Круглі черви (нематоди).

 

Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Паразитичні черви – гельмінти.

 

Читати та відповісти на питання §13. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Тип Кільчасті черви.

Лабораторне дослідження №1 «Зовнішня будова та рух Дощового черв’яка».

Читати та відповісти на питання §6. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 1.1 «Різноманітність тварин. Частина 1».

 

 

 

 

 

Частина 2   (9 год)

  1.  

Загальна характеристика типу Членистоногі.

 

Читати та відповісти на питання §7. Опрацювати конспект у зошиті. Скласти порівняльну характеристику членистоногих.

 

 

 

  1.  

Ракоподібні.

 

Читати та відповісти на питання §8. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Павукоподібні.

 

Читати та відповісти на питання §9. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Комахи, особливості будови та життєдіяльності.

 

Читати та відповісти на питання §10. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Різноманітність та значення комах.

Практична робота №1 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах».

Читати та відповісти на питання §11. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика типу молюски. Головоногі молюски.

 

Читати та відповісти на питання §12. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як утворюються перлини?».

 

 

 

  1.  

Молюски: черевоногі, двостулкові та головоногі.

Лабораторне дослідження №2 «Будова черепашки черевоногих та двостулкових молюсків».

Переглянути конспект у зошиті та відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Паразитичні та кровосисні членистоногі.

 

Читати та відповісти на питання §14. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 1.2 «Різноманітність тварин. Частина 2».

 

 

 

 

 

Частина 3   (14 год)

  1.  

Загальна характеристика вторинноротих тварин. Голкошкірі.

 

Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика типу хордові. Підтип безчерепні.

 

Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Риби, особливості будови та життєдіяльності. Кісткові та хрящові риби.

 

Читати та відповісти на питання §15. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Різноманітність і значення риб.

 

Читати та відповісти на питання §16. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Амфібії.

 

Читати та відповісти на питання §17. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Рептилії.

 

Читати та відповісти на питання §18. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Птахи, особливості будови та життєдіяльності.

 

Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Риси пристосованості до польоту птахів.

 

Читати та відповісти на питання §19. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.

 

Читати та відповісти на питання §20. Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Різноманітність та значення птахів. Екологічні групи птахів.

Практична робота №2 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя представників різних екологічних груп птахів».

Читати та відповісти на питання §21. Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Ссавці, загальна характеристика класу. Особливості будови за життєдіяльності ссавців.

 

Читати та відповісти на питання §22. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Різноманітність ссавців.

 

Читати та відповісти на питання §23-26. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Різноманітність хребетних тварин.

Практична робота №3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування».

Переглянути конспект у зошиті. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 1.3 «Різноманітність тварин. Частина 3».

 

 

 

 

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин   (16 год)

  1.  

Живлення і травлення тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

 

Читати та відповісти на питання §27. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Різноманітність травних систем тварин.

 

Читати та відповісти на питання §28. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Дихання та газообмін у тварин. Різноманітність дихальних систем тварин.

 

Читати та відповісти на питання §29. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Транспорт речовин у тварин. Кров, її основні функції. Різноманітність кровоносних систем тварин.

 

Читати та відповісти на питання §30. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Кровоносна система тварин.

Практична робота №4 «Порівняння будови кровоносних систем хребетних тварин».

Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Виділення, його значення для організму тварин. Різноманітність видільних систем тварин.

 

Читати та відповісти на питання §31. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Опора та рух. Значення опорно-рухової системи тварин. Опорно-рухова система безхребетних тварин. Типи симетрії. Рух тварин. Способи пересування тварин.

 

Читати та відповісти на питання §32. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Опорно-рухова система хребетних тварин.

Практична робота №5 «Порівняння будови скелетів хребетних тварин».

Читати та відповісти на питання §33. Опрацювати та конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Покриви тіла тварин. Різноманітність покриву тварин.

Лабораторне дослідження №3 «Покриви тіла тварин».

Читати та відповісти на питання §34. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Майстерність маскування».

 

 

 

  1.  

Нервова система, особливості та функції. Подразливість тварин. Різноманітність нервових систем тварин.

 

Читати та відповісти на питання §35. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Нервова система тварин.

Практична робота №6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин».

Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Органи чуття тварин.

 

Читати та відповісти на питання §36. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як бачать тварини?».

 

 

 

  1.  

Розмноження тварин, значення та функції. Форми розмноження тварин.

 

Читати та відповісти на питання §37. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Розвиток тварин.

 

Читати та відповісти на питання §38. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Тривалість життя та ріст тварин.

 

Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 2 «Процеси життєдіяльності тварин».

 

 

 

 

 

Тема 3. Поведінка тварин   (10 год)

  1.  

Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка тварин.

 

Читати та відповісти на питання §39-40. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як вчяться пташенята?».

 

 

 

  1.  

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

 

Читати та відповісти на питання §41. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Форми поведінки тварин. Індивідуальна поведінка.

 

Читати та відповісти на питання §42. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Репродуктивна та територіальна поведінки тварин.

 

Читати та відповісти на питання §43-44. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Турбота про потомство».

 

 

 

  1.  

Соціальна поведінка тварин. Типи угрупувань тварин за Конрадом Лоренцем.

 

Читати та відповісти на питання §45. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Форми поведінки тварин.

Практична робота №7 «Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом)».

Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Комунікація тварин.

 

Читати та відповісти на питання §46. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проект «Як спілкуються тварини?».

 

 

 

  1.  

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

 

Читати та відповісти на питання §47. Переглянути конспект у зошиті. Міні-проект «Як тварини користуються знаряддями праці?».

 

 

 

  1.  

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 3 «Поведінка тварин».

 

 

 

 

 

Тема 4. Організми та середовища існування   (6 год)

  1.  

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.

 

Читати та відповісти на питання §48. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Ланцюги живлення і потоки енергії в екосистемах. Взаємозв’язки різних компонентів екосистеми.

 

Читати та відповісти на питання §49. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Співіснування організмів в угрупованнях.

 

Читати та відповісти на питання §50. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Вплив людини та її діяльності на організми.

 

Читати та відповісти на питання §50. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Основи охорони природи. Червона книга України. Природоохоронні території.

 

Читати та відповісти на питання §51. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 4 «Організми та середовища існування».

 

Підготувати цікавий матеріал до уроку.

 

 

 

Узагальнення   (2 год)

  1.  

Узагальнення курсу. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин. Єдність живої природи. Підсумок роботи за рік.

 

 

 

 

 

  1.  

Екскурсія «Різноманітність тварин свого краю. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупуванні».

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку