Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології 7-й клас. 70 годин – 2 години на тиждень. Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. Підручник - Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. – 2-ге вид.; переробл. – Київ : Генеза, 2020. – 208 с : іл. В домашніх завданнях зазначено перегляд відео-уроків Тетяни Чічковської https://www.youtube.com/channel/UCvcdUaQnYBLFwAs1d7CgQ8g.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з біології 7-й клас
70 годин – 2 години на тиждень.
Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Підручник - Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, В.В Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин. – 2-ге вид.; переробл. – Київ : Генеза, 2020. – 208 с : іл.
№ з/п |
Тема уроку |
Лабораторні роботи |
Домашнє завдання |
Дата за планом |
Дата за фактом |
Помітка |
Вступ до зоології (5 год) |
||||||
|
Тварина – цілісний організм. Особливості життєдіяльності тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §1. Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Тваринна клітина. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
Читати та відповісти на питання §2. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
Тканини тварин. |
|
Вивчити конспект в зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Системи органів тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §3. Вивчити конспект в зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Життєві форми тварин. |
|
Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин (31 год) |
||||||
Частина 1 (8 год) |
||||||
|
Систематика тваринного світу. Класифікація тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §4. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проект «Тварини-рекордсмени». |
|
|
|
|
Загальна характеристика первинноротих тварин. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Первинні багатоклітинні тварини: тип Губки та тип Пластинчасті. Розділ Кишковопорожнинні: тип Кнідарїї та тип Реброплави. |
|
Читати та відповісти на питання §5. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як утворються коралові острови?». |
|
|
|
|
Тип Плоскі черви. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Тип Круглі черви (нематоди). |
|
Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Паразитичні черви – гельмінти. |
|
Читати та відповісти на питання §13. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Тип Кільчасті черви. |
Лабораторне дослідження №1 «Зовнішня будова та рух Дощового черв’яка». |
Читати та відповісти на питання §6. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
Узагальнення з теми 1.1 «Різноманітність тварин. Частина 1». |
|
|
|
|
|
Частина 2 (9 год) |
||||||
|
Загальна характеристика типу Членистоногі. |
|
Читати та відповісти на питання §7. Опрацювати конспект у зошиті. Скласти порівняльну характеристику членистоногих. |
|
|
|
|
Ракоподібні. |
|
Читати та відповісти на питання §8. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Павукоподібні. |
|
Читати та відповісти на питання §9. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Комахи, особливості будови та життєдіяльності. |
|
Читати та відповісти на питання §10. Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Різноманітність та значення комах. |
Практична робота №1 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах». |
Читати та відповісти на питання §11. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
Загальна характеристика типу молюски. Головоногі молюски. |
|
Читати та відповісти на питання §12. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як утворюються перлини?». |
|
|
|
|
Молюски: черевоногі, двостулкові та головоногі. |
Лабораторне дослідження №2 «Будова черепашки черевоногих та двостулкових молюсків». |
Переглянути конспект у зошиті та відео-уроки. |
|
|
|
|
Паразитичні та кровосисні членистоногі. |
|
Читати та відповісти на питання §14. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
Узагальнення з теми 1.2 «Різноманітність тварин. Частина 2». |
|
|
|
|
|
Частина 3 (14 год) |
||||||
|
Загальна характеристика вторинноротих тварин. Голкошкірі. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Загальна характеристика типу хордові. Підтип безчерепні. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Риби, особливості будови та життєдіяльності. Кісткові та хрящові риби. |
|
Читати та відповісти на питання §15. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Різноманітність і значення риб. |
|
Читати та відповісти на питання §16. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Амфібії. |
|
Читати та відповісти на питання §17. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
Рептилії. |
|
Читати та відповісти на питання §18. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
Птахи, особливості будови та життєдіяльності. |
|
Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Риси пристосованості до польоту птахів. |
|
Читати та відповісти на питання §19. Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів. |
|
Читати та відповісти на питання §20. Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Різноманітність та значення птахів. Екологічні групи птахів. |
Практична робота №2 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя представників різних екологічних груп птахів». |
Читати та відповісти на питання §21. Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Ссавці, загальна характеристика класу. Особливості будови за життєдіяльності ссавців. |
|
Читати та відповісти на питання §22. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Різноманітність ссавців. |
|
Читати та відповісти на питання §23-26. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
Різноманітність хребетних тварин. |
Практична робота №3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування». |
Переглянути конспект у зошиті. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
Узагальнення з теми 1.3 «Різноманітність тварин. Частина 3». |
|
|
|
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год) |
||||||
|
Живлення і травлення тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
Читати та відповісти на питання §27. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Різноманітність травних систем тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §28. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Різноманітність дихальних систем тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §29. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Транспорт речовин у тварин. Кров, її основні функції. Різноманітність кровоносних систем тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §30. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Кровоносна система тварин. |
Практична робота №4 «Порівняння будови кровоносних систем хребетних тварин». |
Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Виділення, його значення для організму тварин. Різноманітність видільних систем тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §31. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Опора та рух. Значення опорно-рухової системи тварин. Опорно-рухова система безхребетних тварин. Типи симетрії. Рух тварин. Способи пересування тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §32. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Опорно-рухова система хребетних тварин. |
Практична робота №5 «Порівняння будови скелетів хребетних тварин». |
Читати та відповісти на питання §33. Опрацювати та конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Покриви тіла тварин. Різноманітність покриву тварин. |
Лабораторне дослідження №3 «Покриви тіла тварин». |
Читати та відповісти на питання §34. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Майстерність маскування». |
|
|
|
|
Нервова система, особливості та функції. Подразливість тварин. Різноманітність нервових систем тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §35. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Нервова система тварин. |
Практична робота №6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин». |
Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Органи чуття тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §36. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як бачать тварини?». |
|
|
|
|
Розмноження тварин, значення та функції. Форми розмноження тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §37. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Розвиток тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §38. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Тривалість життя та ріст тварин. |
|
Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Узагальнення з теми 2 «Процеси життєдіяльності тварин». |
|
|
|
|
|
Тема 3. Поведінка тварин (10 год) |
||||||
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §39-40. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Як вчяться пташенята?». |
|
|
|
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §41. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. |
|
|
|
|
Форми поведінки тварин. Індивідуальна поведінка. |
|
Читати та відповісти на питання §42. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Репродуктивна та територіальна поведінки тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §43-44. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Турбота про потомство». |
|
|
|
|
Соціальна поведінка тварин. Типи угрупувань тварин за Конрадом Лоренцем. |
|
Читати та відповісти на питання §45. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Форми поведінки тварин. |
Практична робота №7 «Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом)». |
Переглянути конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Комунікація тварин. |
|
Читати та відповісти на питання §46. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проект «Як спілкуються тварини?». |
|
|
|
|
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|
Читати та відповісти на питання §47. Переглянути конспект у зошиті. Міні-проект «Як тварини користуються знаряддями праці?». |
|
|
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання |
|
|
|
|
Узагальнення з теми 3 «Поведінка тварин». |
|
|
|
|
|
Тема 4. Організми та середовища існування (6 год) |
||||||
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
Читати та відповісти на питання §48. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. |
|
|
|
|
Ланцюги живлення і потоки енергії в екосистемах. Взаємозв’язки різних компонентів екосистеми. |
|
Читати та відповісти на питання §49. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
Читати та відповісти на питання §50. Опрацювати конспект у зошиті. |
|
|
|
|
Вплив людини та її діяльності на організми. |
|
Читати та відповісти на питання §50. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. |
|
|
|
|
Основи охорони природи. Червона книга України. Природоохоронні території. |
|
Читати та відповісти на питання §51. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки. Підготуватися до тематичного оцінювання. |
|
|
|
|
Узагальнення з теми 4 «Організми та середовища існування». |
|
Підготувати цікавий матеріал до уроку. |
|
|
|
Узагальнення (2 год) |
||||||
|
Узагальнення курсу. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин. Єдність живої природи. Підсумок роботи за рік. |
|
|
|
|
|
|
Екскурсія «Різноманітність тварин свого краю. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупуванні». |
|
|
|
|
|