Приклад календарно-тематичного планування з географії для 6 класу згідно з методичними рекомендаціями МОН України на 2017- 2018 н. р. відповідно до чинної програми з загальної географії.
Календарно-тематичне планування з загальної географії
на І семестр.
№
|
Дата проведення 6-А, Б, В. |
Тема уроку |
Практичні роботи, дослідження |
Наскрізні змістовні лінії |
|
|
Вступ. Розділ І. Розвиток географічних знань про Землю. |
||||||
Тема 1. ВСТУП. Розвиток географічних знань про Землю. Орієнтування на місцевості.( 9год.)
|
||||||
1 |
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. |
|
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
2 |
|
Джерела географічної інформації, їх значення. Географічні дослідження. |
Спостереження за змінами у природі |
|
|
|
3 |
|
Уявлення про форму Землі . Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
Громадянська відповідальність |
|
|
4 |
|
Відкриття нових земель. Навколосвітні подорожі. |
|
Підпрємливість |
|
|
5 |
|
Дослідження Землі у ХХ і на початку ХХІ ст. |
|
Громадянська відповідальність |
|
|
6 |
|
Способи орієнтування на місцевості. |
|
Здоров’я і безпека |
|
|
7 |
|
Компас. Поняття про азимут. |
|
|
|
|
8 |
|
Визначення напрямків. |
|
|
|
|
9 |
|
Самостійна робота з тем «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю» |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ
|
||||||
Тема 2. Орієнтування на місцевості . Способи зображення Землі (9 год.)
|
||||||
10 |
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні. Умовны знаки. |
|
|
|
|
11 |
|
Масштаб та його види. |
|
|
|
|
12 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот. Практична робота № 1 (початок). |
Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу |
|
|
|
13 |
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямів на плані. Читання плану. |
|
|
|
|
14 |
|
Практична робота №1. Розв’язування задач |
Визначення відстаней, напрямків, висот. |
|
|
|
15 |
|
Географічні карти. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
Громадянська відповідальність. |
|
|
16 |
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати. |
|
Підприємливість |
|
|
17 |
|
Правила відліку географічної широти і довготи. Практична робота №2. |
Визначення географічних координат за географічною картою |
|
|
|
18 |
|
Тестування з розділу «Земля на плані та карті». |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ |
||||||
Тема 3. Літосфера (11 год.) |
||||||
19 |
|
Внутрішня будова Землі. Будова літосфери. Літосферні плити. |
|
|
|
|
20 |
|
Мінерали, гірські породи та корисні копалини. |
|
Підприємливість. |
|
|
21 |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. |
|
|
|
|
22 |
|
Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Практична робота № 3. |
Позначення на контурній карті вулканів |
Здоров’я безпека |
|
|
23 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання. |
|
Громадянська відповідальність |
|
|
24 |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. |
Позначення на к/к рівнин. |
|
|
|
25 |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу. |
|
|
|
|
26 |
|
Практична робота № 3 |
Позначення на к/к гір |
|
|
|
27 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
Практична робота №3 (закінчення).
|
|
|
|
28 |
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
|
|
|
29 |
|
Тести. Значення рельєфу в житті та господарській діяльності людини |
|
|
|
|
Тема 4. Атмосфера (12 год.) |
||||||
30 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|
|
|
31 |
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Теплові пояси Землі. Практичне значення. |
|
Екологічна безпека, сталий розвиток |
|
|
1