Планування корекційно – розвивальних занять
для дітей із тяжким порушенням мовлення на 2023- 2024 н.р.у 2 класі
Адаптовано до потреб дитини на основі ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ» ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ РІБЦУН Ю.В.
Планування корекційно – розвивальних занять
для дітей із тяжким порушенням мовлення на 2023- 2024 н.р.
у 2 класі
Адаптовано до потреб дитини на основі
ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ» ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ РІБЦУН Ю.В.
2 год/тижд.
№п/п |
Мета заняття |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Діагностичний етап
|
|||
1-2 |
Дослідження процесів мислення |
Методика « Знайди відповідність» |
|
Корекційно – розвивальний етап Розвиток процесів мислення
|
|||
3-4 |
Формування елементарного теоретичного мислення. |
Вправа «Засели фігури в будинки» (класифікація за кольором, формою, розміром). |
|
5-6 |
Удосконалення репродуктивного, логічного, наочно-образного, вербально-логічного, просторово-часового мислення. |
Вправи «Знайди предмети за формою» «Що зайве?» (набір тематичних малюнків) «Художник помилився» (серія малюнків) З обов’язковим проговорюванням власних дій. |
|
7-8 |
Розвивати вміння узагальнювати групи предметів за видо- родовими ознаками. |
Вправи» Віднайди відповідність», « Хто де живе?». З обов’язковим приговорюванням власних дій
|
|
9-10 |
Оптимізація роботи аналізаторів на основі міжпівкульної діяльності. |
Формувати здатність діяльності аналізаторів та міжпівкульної взаємодії. |
|
11-12 |
Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового мислення. |
За допомогою серії сюжетних картинок із відображенням часо- просторових відношень створювати єдиний сюжет, складати зв’язну розповідь за ним. |
|
13-14 |
Розвиток довготривалої , оперативної зорово-предметної, слухо-мовленнєвої пам’яті |
Переказ невеличких текстів. |
|
15-16 |
Розвиток довільної слухової та зорової уваги |
Вправи « Муха», « Літає не літає», « Намалюй за зразком». |
|
17-18 |
Розвиток понять, суджень, умовиводів. |
Формувати вміння здійснювати прості умовиводи на основі сюжетних малюнків. З обов’язковим приговорюванням власних дій. |
|
19-20 |
Розвиток понять, суджень, умовиводів. |
Формувати вміння висловлювати стверджувальні чи заперечливі судження
|
|
21-22 |
Розвиток понять, суджень, умовиводів. |
Формувати вміння робити умовиводи від загального до конкретного і навпаки (Якщо сосна вища за ялинку, то ялинка нижча за сосну). |
|
Фізично – мовленнєвий розвиток та розвиток здатності довільного відтворення дій
|
|||
23-24 |
Розвиток алгоритмів,узагальнених способів мисленнєвої діяльності
|
Формувати вміння свідомо обирати відповідні формули мовленнєвого етикету у спілкуванні з людьми різного віку, статі, статусу, родинних стосунків. |
|
25-26 |
Розвиток аналітико-синтетичної діяльності |
Формування вміння відтворюувати серії рухів (за зразком, вербальною інструкцією ) |
|
27-28 |
Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового сприйняття. |
Формування вміння запам’ятовувати та перелічувати голосні звуки (6) та букви на їх позначення (10) |
|
29-30 |
Розвиток довільного осмисленого , мимовільного запам’ятовування, заучування, зберігання, впізнавання, відтворювання та пригадування. |
Формування вміння запам’ятовувати та формувати видо-родові узагальнення «електроприлади», «пішоходи», «складові вулиці». |
|
31-32 |
Розвивати правильно промовляти окремі звуки, склади, слова, словосполучення, речення з урахуванням скоригованих звуковимовних навичок. |
Виконання вправ « Кулька», «Вітерець і листочки», «Чарівна скринька», «Вітерець і вітрильник». |
|
33-34 |
Розвиток номінативної, пізнавальної, регулюючої функції мовлення. |
Формування вміння запам’ятовувати слова на позначення самостійних частин мови сполученням основ (пішки + ходити = пішохід, хліб + булка = хлібобулочний) |
|
35-36 |
Розвиток фонематичного, і писемного мовлення. |
Запам’ятовування ряд слів, за завданням педагога називає тільки ті з них, які починаються на певний звук. |
|
37-38 |
Розвиток фонематичного, і писемного мовлення та вміння запам’ятовувати прослуханий текст. |
Одноразове слухання віршованих мініатюр, коротких текстів з подальшим вмінням давати відповіді відповідно тексту. |
|
39,40,41, 42 |
Розвиток графічних вмінь |
Виконання вправи « Домалюй за зразком» з дотримуванням пропорцій, вказаної кольорової гами та просторового розташування елементів
|
|
43-44 |
Розвиток конструктив-но-просторо-вих вмінь. |
Виконання вправи « Розклади за зразком», « Розклади по пам’яті» із запропонованих фігур та їх частин різного кольору та величин відбирати потрібні та викласти предметну (сюжетну) картинку аналогічну запропонованій |
|
Розвиток процесів мислення
|
|||
45-46 |
Розвиток вербально – логічного мислення. |
Формування вміння класифікувати предмети за групами, називаючи кожну узагальнюючим словом. Завершувати розпочатий сюжет, відновлювати пропущений (-і) фрагмент (-и) сюжету, спираючись на зміст прочитаного тексту. |
|
47-48 |
Розвиток вербально – логічного мислення. |
Формування вміння переказувати невеличкі тексти з використанням навідних питань зорових опор, алгоритмів. |
|
49-50 |
Розвиток логічного мислення. |
Формувати вміння продовжувати логічний ланцюжок, додаючи потрібне предметне зображення із запропонованих (ціле яблуко → яблуко надкушене → пів’яблука → недогризок). |
|
51-52 |
Розвиток логічного мислення. |
Формувати вміння розв’язувати логічні задачі, по можливості пояснює власний хід думок (У тварини 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 ноги спереду, 2 – позаду. Скільки ніг у тварини? Хто це міг бути?). |
|
53-54 |
Розвиток мислиннєвих операцій абстрагування. |
Формування вміння виписувати слова за алфавітом, абстрагуючись від інших ознак, підбір спільнокореневих слів, вміння розуміти та може пояснити їх значення. |
|
55-56 |
Розвиток мислиннєвих операцій аналізу. |
Формування вміння аналізувати цілісні предмети (їх зображення) та окремі складові, написані (почуті) слова.
|
|
57-58 |
Розвиток мислиннєвих операцій аналізу. |
Формування вміння аналізувати написане слово, виділяти орфограму, коментує правильне написання слова відповідно до вивченого правила (з опорою на зразок, з допомогою педагога). |
|
Розвиток емоційно – вольової сфери.
|
|||
59, 60, 61, 62 |
Розвиток розуміння негативних та позитивних емоцій. |
Виконання вправ « Вгадай емоцію», «На що схожа емоція», «Вправа тренуємо емоції». |
|
63-64 |
Розвиток вміння визначати можливі причини гарного та поганого настрою. |
Виконання вправи « Визнач емоцію за уривком казки» |
|
65-66 |
Розвиток вміння відтворювати емоції |
Виконання вправи « Дзеркало» « Підбери емоцію».
|
|
67-68 |
Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан. |
Формування вміння відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском). |
|
69-70 |
Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан. |
Формування вміння відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском). |
|
1