Планування корекційно – розвивальних занять для дітей із тяжким порушенням мовлення у 2 класі

Про матеріал

Планування корекційно – розвивальних занять

для дітей із тяжким порушенням мовлення на 2023- 2024 н.р.у 2 класі

Адаптовано до потреб дитини на основі ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ» ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ РІБЦУН Ю.В.

Перегляд файлу

 

Планування корекційно – розвивальних занять

 для дітей із тяжким порушенням мовлення на 2023- 2024 н.р.

 

у 2  класі

Адаптовано до потреб дитини на основі

 

 ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ» ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ РІБЦУН Ю.В.

2 год/тижд.

 

№п/п

Мета заняття

Зміст  роботи

Дата проведення

 

Діагностичний етап

 

1-2

Дослідження процесів мислення

Методика « Знайди відповідність»

 

 

Корекційно – розвивальний етап

Розвиток процесів мислення

 

3-4

Формування елементарного теоретичного мислення.

Вправа «Засели фігури в будинки» (класифікація за кольором, формою, розміром).

 

5-6

Удосконалення репродуктивного, логічного, наочно-образного, вербально-логічного, просторово-часового мислення.

Вправи «Знайди предмети за формою»

«Що зайве?» (набір тематичних малюнків)

«Художник помилився» (серія малюнків) З обов’язковим проговорюванням  власних дій.

 

7-8

Розвивати вміння узагальнювати групи предметів за видо- родовими ознаками.

Вправи» Віднайди відповідність»,       « Хто де живе?». З обов’язковим приговорюванням  власних дій

 

 

9-10

Оптимізація роботи аналізаторів на основі міжпівкульної  діяльності.

Формувати  здатність діяльності аналізаторів та міжпівкульної взаємодії.

 

11-12

Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового мислення.

 За допомогою серії сюжетних картинок із відображенням часо- просторових відношень створювати єдиний сюжет, складати зв’язну розповідь за ним.

 

13-14

Розвиток довготривалої , оперативної

зорово-предметної, слухо-мовленнєвої пам’яті

Переказ невеличких текстів.

 

15-16

Розвиток довільної слухової та зорової уваги

Вправи « Муха», « Літає не літає»,      « Намалюй за зразком».

 

17-18

Розвиток понять, суджень, умовиводів.

Формувати вміння здійснювати прості умовиводи на основі сюжетних малюнків. З обов’язковим приговорюванням  власних дій.

 

19-20

Розвиток понять, суджень, умовиводів.

Формувати вміння висловлювати стверджувальні чи заперечливі судження

 

 

21-22

Розвиток понять, суджень, умовиводів.

Формувати вміння робити умовиводи від загального до конкретного і навпаки (Якщо сосна вища за ялинку, то ялинка нижча за сосну).

 

 

Фізично – мовленнєвий розвиток та розвиток здатності довільного відтворення дій

 

23-24

Розвиток алгоритмів,узагальнених способів мисленнєвої діяльності

 

Формувати вміння свідомо обирати відповідні формули мовленнєвого етикету у спілкуванні з людьми різного віку, статі, статусу, родинних стосунків.

 

25-26

Розвиток аналітико-синтетичної діяльності

Формування вміння  відтворюувати серії рухів (за зразком, вербальною інструкцією )

 

27-28

Розвиток предметного зорового, кольорового зорового, зорово- просторового сприйняття.

Формування вміння запам’ятовувати та перелічувати голосні звуки (6) та букви на їх позначення (10)

 

29-30

Розвиток довільного осмисленого , мимовільного запам’ятовування, заучування, зберігання, впізнавання, відтворювання та пригадування.

Формування вміння запам’ятовувати та формувати видо-родові узагальнення

«електроприлади», «пішоходи», «складові вулиці».

 

31-32

Розвивати правильно промовляти окремі звуки, склади, слова, словосполучення, речення з урахуванням скоригованих звуковимовних навичок.

Виконання вправ « Кулька»,  «Вітерець і листочки»,  «Чарівна скринька», «Вітерець і вітрильник».

 

33-34

Розвиток номінативної, пізнавальної, регулюючої функції мовлення.

Формування вміння запам’ятовувати  слова на позначення самостійних частин мови сполученням основ (пішки + ходити = пішохід, хліб + булка = хлібобулочний)

 

35-36

Розвиток фонематичного,  і писемного мовлення.

Запам’ятовування ряд слів, за завданням педагога називає тільки ті з них, які починаються на певний звук.

 

37-38

Розвиток фонематичного,  і писемного мовлення та вміння запам’ятовувати прослуханий текст.

 Одноразове слухання віршованих мініатюр, коротких текстів з подальшим вмінням давати відповіді відповідно тексту.

 

39,40,41, 42

Розвиток графічних вмінь

Виконання вправи « Домалюй за зразком» з  дотримуванням  пропорцій, вказаної кольорової гами та просторового розташування елементів

 

 

 

 

 

 

 

43-44

Розвиток конструктив-но-просторо-вих вмінь.

Виконання вправи « Розклади за зразком», « Розклади по пам’яті» із запропонованих фігур та їх частин різного кольору та величин відбирати потрібні та викласти предметну (сюжетну) картинку аналогічну запропонованій

 

 

Розвиток процесів мислення

 

45-46

Розвиток вербально – логічного мислення.

Формування вміння  класифікувати предмети за групами, називаючи кожну узагальнюючим словом. Завершувати розпочатий сюжет, відновлювати  пропущений (-і) фрагмент (-и) сюжету, спираючись на зміст прочитаного тексту.

 

47-48

Розвиток вербально – логічного мислення.

 Формування вміння  переказувати невеличкі тексти з використанням навідних питань зорових опор, алгоритмів.

 

49-50

Розвиток логічного мислення.

Формувати вміння продовжувати логічний ланцюжок, додаючи потрібне предметне зображення із запропонованих (ціле яблуко → яблуко надкушене → пів’яблука → недогризок).

 

51-52

Розвиток логічного мислення.

 Формувати вміння розв’язувати логічні задачі, по можливості пояснює власний хід думок (У тварини 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 ноги спереду, 2 – позаду. Скільки ніг у тварини? Хто це міг бути?).

 

53-54

Розвиток мислиннєвих операцій абстрагування.

Формування вміння виписувати слова за алфавітом, абстрагуючись від інших ознак, підбір  спільнокореневих слів, вміння розуміти  та може пояснити їх значення.

 

55-56

Розвиток мислиннєвих операцій аналізу.

Формування вміння аналізувати цілісні предмети (їх зображення) та окремі складові, написані (почуті) слова.

 

 

 

 

57-58

Розвиток мислиннєвих операцій аналізу.

Формування вміння  аналізувати написане слово, виділяти орфограму, коментує правильне написання слова відповідно до вивченого правила (з опорою на зразок, з допомогою педагога).

 

 

Розвиток емоційно – вольової сфери.

 

59, 60, 61, 62

Розвиток розуміння негативних та позитивних емоцій.

Виконання вправ « Вгадай емоцію», «На що схожа емоція», «Вправа тренуємо емоції».

 

63-64

Розвиток вміння визначати можливі причини гарного та поганого настрою.

Виконання вправи « Визнач емоцію за уривком казки»

 

65-66

Розвиток вміння відтворювати емоції

Виконання вправи « Дзеркало»            « Підбери емоцію».

 

 

67-68

Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан.

Формування вміння  відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском).

 

69-70

Розвиток вміння називати передати , перетворювати та відтворювати емоційний стан.

Формування вміння  відтворювати свій емоційний стан за допомогою кольорів, форм, звуків, рухів (на папері, у предметах ліплення чи аплікації, при роботі з піском).

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
2057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку