І.
1.
. 2.
3.
4.
5.
6.
1.
.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
ІІІ
1.
2.
3.
IV
1.
2.
3.
V
1.
2.
|
ОРГАНІЗАЦІЙНА РОБОТА
Обстежити рівень мовного та психічного розвитку дітей.
Заповнити мовні картки та картки індивідуального розвитку дітей групи. Скласти індивідуальні плани корекційної роботи.
Скласти графік роботи, ознайомити з ним батьків, вихователів.
Скласти перспективний план занять.
Складання календарних планів занять.
Обстежити дітей у групах загального призначення.
ПЛАН РОБОТИ ЗА РОЗДІЛАМИ:
Розвиток просторових, часових та елементарних математичних уявлень.
-
Закріпити навички лічби у межах п’яті з участю зорового, слухового та мовно рухового аналізатору, закріпити у мовленні кількісні та порядкові числівники у межах п’яті.
-
Познайомити з цифрами від 1 до 5.
-
Вчити дітей розрізняти частини доби, визначати їх послідовність, закріпити у мовленні назви частин доби: ранок, день, вечір, ніч; ввести до вживання прислівники: вчора, сьогодні, завтра.
-
Вчити дітей визначати просторові відносини, закріпити у мовленні прислівники: вгору, вниз, праворуч, ліворуч, біля, поруч.
-
Вчити дітей порівнювати предмети за довжиною, широтою, висотою, ввести у словник порівняльні прикметники: вище, нижче, ширше, довше, коротше.
-
Вчити дітей порівнянню чисельності множин, ввести у вживання слова: однаково, більше на, менше на.
-
Познайомити дітей з геометричними фігурами (трикутник, квадрат, коло, прямокутник), вчити їх впізнавати, розрізняти та називати, вчити перетворенню геометричних фігур, відтворенню їх з частин.
-
Сформувати навички лічби у межах десяти з участю зорового, слухового та мовно рухового аналізатору, закріпити вживання в мовленні кількісних та порядкових числівників у межах десяти.
-
Вточнити та поширити уявлення дітей про кількісні відносини у числовому ряду у межах десяти, у прямому та зворотному порядку, ввести у мовлення термін «числа – сусіди», познайомити зі знаками = + -,цифрами 0, 6-9.
-
Навчати переліку, порівнянню, відтворюванню кількості предметів за зразком; узагальненню 3 -5 груп предметів.
-
Закріпити уміння порівнювати чисельність множин. Вчити зрівнюванню нерівних груп предметів двома способами: додати до меншої групи предмет, що недостає або убрати з більшої групи зайвий предмет.
-
Познайомити дітей із складом чисел від одного до 5 з одиниць, з менших чисел; проводити вправи в упорядкуванні груп предметів за зростанням та зменшуванням їх кількості, в розв’язанні наглядних практичних задач на знаходження суми та залишку.
-
Вчити виділяти схожі та відмінні ознаки геометричних фігур, зображувати окремі елементи геометричних фігур (пряма та крива лінія, крапка), проводити вправи у порівнянні фігур, у порівнянні предметів за формою, розміром, кольором та матеріалом, проводити вправи на складання геометричних фігур з паличок, перетворенні їх за зразком та напам’ять.
-
Вчити відмірювати довжину різними мірками та порівнювати розміри на основі виміру.
-
Закріпити знання послідовності днів тижня, ввести у активний словник їх назви, розвивати орієнтацію у часі.
-
Проводити вправи на орієнтацію у просторі та на аркуші паперу, ввести у вжиток слова : далеко, близько, поруч, зверху, знизу, праворуч, ліворуч.
-
Познайомити дітей із складом чисел від 5 до 10, вчити кількісній лічбі, продовжувати вчити порядковій лічбі, правильному використанню кількісних та порядкових числівників.
-
Вчити порівнянню чисел, урівнювати множини визначенню кількісного складу чисел з одиниць, поділенню цілого на 2, 3, 4, 5, частин.
-
Проводити вправи у додаванні і відніманні, переліку,відліку по одному при розв’язанні арифметичних задач, прикладів називанні наступного та попереднього числа.
-
Закріпити у мовленні назви геометричних фігур (ромб, трапеція, овал), назви геометричних форм (куля, куб, циліндр), проводити вправи на їх розпізнавання та перетворення за допомогою шаблонів,лінійок, трафаретів, вчити класифікувати геометричні фігури за наявністю (відсутністю) ознак.
-
Проводити вправи на вимірювання довжини умовною мірою (см), порівнянні предметів за довжиною, широтою, висотою, товщиною.
-
Проводити вправи на розв’язання, складання задач, загадок, логічних задач.
-
Закріпити знання про послідовність днів тижня, познайомити з назвами місяців, формувати уявлення про відношення в часі ( хвилина – година, тиждень – місяць, місяць – рік).
Лексичні теми:
-
«Дитячий садок»
-
«Іграшки»
-
«Сад. Фрукти та ягоди»;
-
«Наш город. Овочі.»;
-
«Осінь. Дерева.»;
-
«В осінньому лісі. Гриби.»;
-
«Перелітні птахи.»;
-
«Одяг»;
-
«Взуття»;
-
«Квартира. Меблі.»;
-
«Кухня. Посуд.»;
-
«Зима»; ( ознаки сезону);
-
«Зимуючі птахи»;
-
«Новорічне свято»;
-
«Свійська птиця»;
-
«Свійські тварини»;
-
«Дикі тварини»;
-
«Тварини жарких країн.»;
-
«Тварини півночі.»;
-
«Транспорт.»;
-
«Професії на транспорті»;
-
«Мамине свято. Професії наших мам.»;
-
«Весна.» (Ознаки сезону);
-
«Перші весняні квіти»;
-
«Перелітні птахи»;
-
«Комахи»;
-
«Моя родина.»;
-
«Наше місто» (домашня адреса);
-
«Помічники побуту.»;
-
«Море. Риби.»;
-
«Садові квіти.»;
-
«Літо. Лугові квіти.»;
-
«Школа. Учбові речі».
Формування правильної вимови:
-
уточнення вимови голосних звуків, а також приголосних б, п, м, н, д, т, г, к, х, в, ф та їх м яких варіантів;
-
за допомогою вправ загальної артикуляційної гімнастики, артикуляційного масажу та спеціальної артикуляційної гімнастики почати підготовку артикуляційного апарату до формування правильної артикуляції свистячих звуків;
-
сформувати правильну артикуляцію свистячих звуків і почати їх автоматизацію;
-
закріпити у мові чисту вимову голосних та найбільш легких приголосних звуків: б, п, м, н, д, т, г, к, х, в, ф.
- продовжити підготовку артикуляційного апарату до формування правильної артикуляції всіх груп звуків
- закінчити роботу з підготовки артикуляційного апарату всіх груп звуків; - закінчити процес автоматизації свистячих звуків у мові всіх дітей; - почати формування правильної артикуляції шиплячих звуків та звуку р;
- закріпити у мові чисту вимову свистячих звуків у всіх дітей;
- продовжувати формування правильної артикуляції шиплячих звуків у всіх дітей та почати їх автоматизацію в складах та словах;
- почати формування правильної артикуляції звуків р,л.
- продовжити формування правильної артикуляції звуку р, закінчити формування правильної артикуляції звуку л та його автоматизацію;
- працювати над диференціацією свистячих та шиплячих звуків у мовленні: у складах, словах, реченнях, чистомовках, текстах.
- відпрацювати автоматизацію звуку р у дітей, яким цей звук поставлений, продовжувати роботу над постановкою звуків у решти дітей.
Розвиток навичок звукового аналізу та синтезу:
-
проводити вправи з виділення початкових наголошених голосних а, у, о, і; у виділенні приголосних т, п, н, м, к з ряду звуків та на кінці слів;
-
закріпити вміння проводити аналіз та синтез зворотних складів типу ат, уп, он, ім, а також прямих складів типу та, пу, но, мі; вчити виділяти пройдені приголосні із слів;
-
дати уяву про голосні та приголосні звуки, їх розрізнення;
-
познайомити дітей з приголосними звуками б, д, г, ф, бь, дь, гь, фь; навчити дітей виділяти їх з ряду звуків, складів, слів, аналізувати зворотні склади з ними;
-
дати уявлення про твердість – м якість приголосних;
-
познайомити дітей зі звуками с,сь, з, зь, ш, л, ль, р, рь; навчити виділяти ці звуки з ряду звуків, складів, слів, проводити вправи в підборі слова на заданий звук;
-
познайомити дітей з голосним и, навчити виділяти його з середини та кінця слова, розрізняти и і;
-
вчити дітей звуковому аналізу слів типу: мак, оси, мама, Віка;
-
дати уявлення про голосні звуки, як складоутворюючих, проводити вправи у поділенні на склади односкладових, двоскладових, трьохскладових слів; ввести поняття: склад,слово;
-
дати уявлення про дзвінкі та глухі приголосні звуки, учити їх розрізняти на слух і у вимові;
-
ввести поняття речення, вчити аналізувати склад речення зі слів, визначати початок та кінець речення;
-
познайомити з голосним е, вчити виділяти його з ряду звуків, в складах, словах;
вчити звуковому аналізу слів типу: лось;
Грамота:
-
познайомити дітей з буквами А, У, О, І, Т, П, К, Х, М, Н, проводити вправи у складанні букв з паличок, ліпленні з пластиліну і вирізанні;
-
навчити дітей читати закриті склади типу: ап, ук, от; відкриті склади типу: ма, му, но;
-
учити читати слова типу: мак, ком, мама, нота;
-
проводити вправи на впізнавання вивчених букв, що зображені з відсутнім елементом;
-
познайомити з буквами С, З, Ш, Ж, Б, Д, Л, Р
-
читання спочатку закритих складів з новими буквами, потім відкритих складів, пізніше слів та кротких речень з 2-3 слів;
-
проводити вправи з друку складів, слів з вивченими буквами;
-
познайомити з буквами Й, Є, Я, Ю, Ц, Ч, Щ, Ф, Ь;
-
закріплювати вміння складати букви з паличок, розрізняти правильно та неправильно надруковані букви, «додруковувати» незакінчені букви;
-
вчити друкувати і читати склади з вивченими буквами, а також слова, речення;
-
забезпечити формування первинних навичок оволодіння письмовим мовленням.
Розвиток зв`язного мовлення:
-
оволодіння навичками складання простих речень з питань, демонстрації дій за малюнками типу: Хто? Що? Що робить? Кому? Чим?
-
Засвоєння навичок складання короткої розповіді по слідах демонстрації дій, бесіди за малюнком.
-
Вдосконалення навичок ведення діалогу, уміння самостійно задавати питання;
-
Порівняння предметів з виділенням різних сюжетних якостей;
-
Складання простого опису предмету, закріплення навичок побудови простої пропозиції;
-
Розповсюдження речень, шляхом введення визначення однорідних членів речення;
-
Складання простих речень, коротких розповідей за малюнком, серією картин, розповідей, описів, переказів.
-
Заучування простих віршів.
-
Вдосконалення діалогічної форми мовлення;
-
Розповсюдження речень, складання речень з питань, опорних слів;
-
Складання розповіді – опису, переказу;
-
Складання розповіді по темі з придумуванням закінчення, початку розповіді.
Розвиток граматичної будови мовлення: - розвиток розуміння мови (уміння вслуховуватися в звернуту мову, виділяти назви предметів, дій, ознак; розуміння узагальнюючого значення слів, підготовка до оволодіння діалогічною фразовою мовою);
-
практичне засвоєння простих способів словотворення (використовування іменників зі зменшено – пестливими суфіксами, дієслів з різними префіксами);
-
засвоєння присвійних займенників: мій, моя, моє;
-
уточнення уявлень дітей про основні кольори та їх відтінки;
-
практичне утворення відносних прикметників з різними значеннями співвідношень;
-
розрізнення і виділення назв ознак за призначенням і питанням: який? Яка? Яке?
-
Засвоєння навичок узгодження прикметників з іменниками в роді, числі та відмінку;
-
Вживання прийменників: на, в, з-під та інші;
-
Закріплення навичок користування префіксальними дієсловами;
-
Закріплення навичок утворення відносних прикметників;
-
Засвоєння слів – антонімів;
-
Розширення знань предметів.
Робота з вихователями: Провести бесіди з вихователями групи для дітей з ЗПР за темами:
-
індивідуальні особливості дітей в групі;
-
динаміка розвитку психічних процесів у дітей;
-
закріплення правильної звуковимови у дітей.
Провести консультації для вихователів групи для дітей з ЗПР за темами:
-
завдання, зміст, вимоги до організації логопедичних годин;
-
забезпечення оптимального мовного навантаження на дітей в процесі навчальної, ігрової, трудової, побутової діяльності;
-
вдосконалення роботи вихователя з розвитку зв язного мовлення;
-
загальні коригуючи вправи для дітей з ЗПР;
-
розвиток дрібної моторики у дітей з ЗПР.
Надавання консультацій вихователям груп загального призначення щодо збагачення словника, формування граматичної будови мови, розвитку зв`язного мовлення дітей.
Поповнення кабінету:
Придбати ТЗН.
Виготовити:
-
альбом обстеження дітей з ЗПР;
-
зонди для постановки звуків;
-
наочний матеріал для корекційних занять.
Створити посібники для розвитку мовного дихання.
Підвищення фахового
рівня :
Опрацювати тему «Формування логіко-математичної компетенції у дітей з вадами у розвитку»:
-
опрацювати літературу;
-
скласти конспекти занять з теми;
-
виготовити наочність для роботи з дітьми з ЗПР.
Брати активну участь у роботі районного методичного об єднання логопедів та дефектологів.
|
І період
ІІ період
ІІІ період
3 тиждень
4 тиждень
Жовтень
=
=
=
Листопад
=
=
=
Грудень
=
=
=
Січень
=
=
Лютий
=
=
=
Березень
=
=
=
Квітень
=
=
=
Травень
=
=
=
І період
ІІ період
ІІІ період
І період
ІІ період
І період
ІІ період
ІІІ період
І період
ІІ період
ІІІ період
І період
ІІ період
ІІІ період
Протягом року
Протягом року
|