Тема заняття з ознайомлення з природою «Знайомі незнайомці".

Про матеріал
Заняття спрямоване на закріплення вміння пізнавати тварин та птахів за описом, у загадках, за зовнішнім виглядом, на ілюстраціях; узагальнювати та класифікувати предмети за певними ознаками (дикі – свійські тварини, перелітні – зимуючі птахи); досконалювати вміння дітей складати цілісне зображення предмету з частин.Протягом заняття повторюються з дітьми вірші, загадки про тварин та птахів. Розвивається мовлення, мислення, пам’ять, увага, вміння уважно слухати. Виховуються колективізм, дружні стосунки у колективі, повага до товаришів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

 

заняття з ознайомлення з природою

 

«Знайомі незнайомці»

 

(для дітей середньої групи)

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Підготувала

                                                                                  Кравченко Інна Михайлівна,

                                                                                  вихователь

                                                                                  Харківського навчально-

                                                                                  виховного комплексу № 180

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема заняття з ознайомлення з природою «Знайомі незнайомці».

 

Програмовий зміст:

 Вчити пізнавати тварин (вовка, лисицю) та птахів (горобця) за описом, у загадках, за зовнішнім виглядом, на ілюстраціях, у дидактичній грі «Де чия тінь?. Продовжити вчити, узагальнювати та класифікувати предмети за певними ознаками (дикі – свійські тварини, перелітні – зимуючі птахи). Закріпити знання дітей про зимуючих та перелітних птахів, про тварин, які сплять взимку (ведмідь, їжак, ховрах, хом’як, змії, черепахи, земляний заєць). Удосконалювати вміння дітей складати цілісне зображення предмету з частин у грі «Танграм». Повторити з дітьми вірші, загадки про тварин та птахів. Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу, вміння уважно слухати. Виховувати колективізм, дружні стосунки у колективі, повагу до товаришів.

 

Матеріал: ілюстрації із зображенням птахів, тварин, дидактичні ігри «Танграм», «Де чия тінь?», «Знайди п’ять відмінностей», олівці, тарілки, 2 рулі, дошки, цифри.

 

Попередня робота:   

- читання художньої літератури про тварин;

- заучування напам’ять віршів про птахів, диких тварин;

- перегляд діафільмів «Хто як до зими готується», «Зоопарк»;

- перегляд ілюстрацій із зображенням птахів, тварин;

- бесіди з дітьми про тварин за прочитаними творами;

- проведення різних дидактичних ігор з теми «Тварини»;

- заняття з образотворчої діяльності (ліплення, малювання, аплікація), самостійна

  художня діяльність;

- вибір теми заняття, написання конспекту;

- підбір та виготовлення дидактичного та наукового матеріалу.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

Діти заходять до зали, вітаються з гостями.

 

Вихователь:

 Сьогодні в нас цікаве заняття – гра «Брейн-рінг» з теми «Тварини». Займіть, будь ласка, свої місця.

Діти сідають за столи.

 

Вихователь: 

Грати будуть дві команди. За зеленим столом грає команда з капітаном  Владиком. За синім столом – команда на чолі з Дашою. Капітани команд, перевірте сигнальні кнопки. (Перевіряють).

 

Правила гри:

 Всі уважно слухають завдання. Потім члени команд обговорюють відповідь.

Коли прийнято рішення – капітан натискає на кнопку. Чия команда швидше це зробить, та і відповідатиме. Капітан називає гравця, який буде відповідати.

 

Завдання 1 :

 «Впізнайте за описом»:

                                  Невсипущий, хитрий, сірий,

                                  Голоднющий – ікла шкірить,

                                  Між кущами пропадає,

                                  Пасовисько оглядає:

                                  Чи не ходить там телятко,

                                  Не телятко, так ягнятко,

                                  Не ягнятко – хоч би гуска,

                                  Хоч би хто, аби закуска. (Вовк)

 

- Чому так вирішили? (Відповіді дітей).

 

Завдання 2 :

 Назвіть тварин, які взимку сплять і чому?

 

Діти відповідають: « Взимку сплять змії, черепахи, їжаки, ведмеді та інші, бо немає для них їжі та на дворі мороз, холодно.

 

Завдання 3 :

 Дидактична гра «Де чия тінь?».

Двоє дітей від кожної команди працюють біля дошок – з’єднують кольорове зображення тварин з чорним зображенням («тінню»).

Вихователь перевіряє правильність виконання завдання обох команд.

                            

                      Музична пауза. Діти співають пісню «Посмішка».

 

Завдання 4 :

Вихователь звертає увагу дітей на ілюстрації із зображенням тварин (диких і свійських). Пропонує знайти двох зайвих тварин (кіт, корова).

 

Завдання 5 :

 Відгадайте загадку та за допомогою гри «Танграм» викладіть відповідь.

                                     Я руда, низького зросту,

                                     Хитра я і довгохвоста,

                                     На курей я вельми ласа –

                                     В них таке смачненьке м ’ясо,

                                     Вовку – братку я сестриця,

                                     А зовуть мене ..........

 

Діти викладають зображення лисиці за допомогою геометричних фігур.

Одна дитина відповідає.

 

        Вихователь:  За допомогою яких геометричних фігур ви склали лисицю?    

        (Овалів, трикутників, кола).

 

Завдання 6 :

 Як називається цей твір і хто його автор?

«Засипало снігом землю. Нема чого їсти зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині. Бігає навколо дерева, а ягоди – високо. Просить зайчик: «Дай мені, горобино, одне гроно  ягідок».

А горобина і каже : «Попроси вітер, він і відірве». Попросив зайчик вітер. Прилетів вітер, гойдає, трусить горобину. Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг. Їсть зайчик ягоди, дякує вітрові». (В.О.Сухомлинський  «Зайчик і горобина»)

 

Музична пауза.  Танок -хоровод.

 

Завдання 7 :

 Дидактична гра «Знайди п’ять відмінностей».

Члени кожної команди отримують 2 картинки із зображенням птахів, на яких 5 відмінностей, які вони повинні знайти.

 

Завдання 8 :

 Відгадайте загадку:

                              Я ловлю комах, жучків,

                              Їм маленьких черв’ячків,

                              В теплий край я не літаю,

                              Під стріхою хату маю.

                              Цвірінь! Сів я на хлівець,

                              Зовуть мене………..          (Горобець)

 

      Вихователь:

       Діти, пригадайте вірші, які ми вчили про горобчика.  (Діти читають).

 

Завдання 9 :

Знайдіть на ілюстраціях зимуючих та перелітних птахів.

Вихователь гравця однієї команди просить назвати перелітних птахів, гравця другої команди –  зимуючих.

 

Вихователь підводить підсумок гри, оголошує переможця гри, нагороджує призами.

                                      Діти прощаються і виходять із зали.

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку