КОНСПЕКТ
заняття з ознайомлення з природою
«Знайомі незнайомці»
(для дітей середньої групи)
Підготувала
Кравченко Інна Михайлівна,
вихователь
Харківського навчально-
виховного комплексу № 180
Тема заняття з ознайомлення з природою «Знайомі незнайомці».
Програмовий зміст:
Вчити пізнавати тварин (вовка, лисицю) та птахів (горобця) за описом, у загадках, за зовнішнім виглядом, на ілюстраціях, у дидактичній грі «Де чия тінь?. Продовжити вчити, узагальнювати та класифікувати предмети за певними ознаками (дикі – свійські тварини, перелітні – зимуючі птахи). Закріпити знання дітей про зимуючих та перелітних птахів, про тварин, які сплять взимку (ведмідь, їжак, ховрах, хом’як, змії, черепахи, земляний заєць). Удосконалювати вміння дітей складати цілісне зображення предмету з частин у грі «Танграм». Повторити з дітьми вірші, загадки про тварин та птахів. Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу, вміння уважно слухати. Виховувати колективізм, дружні стосунки у колективі, повагу до товаришів.
Матеріал: ілюстрації із зображенням птахів, тварин, дидактичні ігри «Танграм», «Де чия тінь?», «Знайди п’ять відмінностей», олівці, тарілки, 2 рулі, дошки, цифри.
Попередня робота:
- читання художньої літератури про тварин;
- заучування напам’ять віршів про птахів, диких тварин;
- перегляд діафільмів «Хто як до зими готується», «Зоопарк»;
- перегляд ілюстрацій із зображенням птахів, тварин;
- бесіди з дітьми про тварин за прочитаними творами;
- проведення різних дидактичних ігор з теми «Тварини»;
- заняття з образотворчої діяльності (ліплення, малювання, аплікація), самостійна
художня діяльність;
- вибір теми заняття, написання конспекту;
- підбір та виготовлення дидактичного та наукового матеріалу.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Діти заходять до зали, вітаються з гостями.
Вихователь:
Сьогодні в нас цікаве заняття – гра «Брейн-рінг» з теми «Тварини». Займіть, будь ласка, свої місця.
Діти сідають за столи.
Вихователь:
Грати будуть дві команди. За зеленим столом грає команда з капітаном Владиком. За синім столом – команда на чолі з Дашою. Капітани команд, перевірте сигнальні кнопки. (Перевіряють).
Правила гри:
Всі уважно слухають завдання. Потім члени команд обговорюють відповідь.
Коли прийнято рішення – капітан натискає на кнопку. Чия команда швидше це зробить, та і відповідатиме. Капітан називає гравця, який буде відповідати.
Завдання 1 :
«Впізнайте за описом»:
Невсипущий, хитрий, сірий,
Голоднющий – ікла шкірить,
Між кущами пропадає,
Пасовисько оглядає:
Чи не ходить там телятко,
Не телятко, так ягнятко,
Не ягнятко – хоч би гуска,
Хоч би хто, аби закуска. (Вовк)
- Чому так вирішили? (Відповіді дітей).
Завдання 2 :
Назвіть тварин, які взимку сплять і чому?
Діти відповідають: « Взимку сплять змії, черепахи, їжаки, ведмеді та інші, бо немає для них їжі та на дворі мороз, холодно.
Завдання 3 :
Дидактична гра «Де чия тінь?».
Двоє дітей від кожної команди працюють біля дошок – з’єднують кольорове зображення тварин з чорним зображенням («тінню»).
Вихователь перевіряє правильність виконання завдання обох команд.
Музична пауза. Діти співають пісню «Посмішка».
Завдання 4 :
Вихователь звертає увагу дітей на ілюстрації із зображенням тварин (диких і свійських). Пропонує знайти двох зайвих тварин (кіт, корова).
Завдання 5 :
Відгадайте загадку та за допомогою гри «Танграм» викладіть відповідь.
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста,
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м ’ясо,
Вовку – братку я сестриця,
А зовуть мене ..........
Діти викладають зображення лисиці за допомогою геометричних фігур.
Одна дитина відповідає.
Вихователь: За допомогою яких геометричних фігур ви склали лисицю?
(Овалів, трикутників, кола).
Завдання 6 :
Як називається цей твір і хто його автор?
«Засипало снігом землю. Нема чого їсти зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині. Бігає навколо дерева, а ягоди – високо. Просить зайчик: «Дай мені, горобино, одне гроно ягідок».
А горобина і каже : «Попроси вітер, він і відірве». Попросив зайчик вітер. Прилетів вітер, гойдає, трусить горобину. Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг. Їсть зайчик ягоди, дякує вітрові». (В.О.Сухомлинський «Зайчик і горобина»)
Музична пауза. Танок -хоровод.
Завдання 7 :
Дидактична гра «Знайди п’ять відмінностей».
Члени кожної команди отримують 2 картинки із зображенням птахів, на яких 5 відмінностей, які вони повинні знайти.
Завдання 8 :
Відгадайте загадку:
Я ловлю комах, жучків,
Їм маленьких черв’ячків,
В теплий край я не літаю,
Під стріхою хату маю.
Цвірінь! Сів я на хлівець,
Зовуть мене……….. (Горобець)
Вихователь:
Діти, пригадайте вірші, які ми вчили про горобчика. (Діти читають).
Завдання 9 :
Знайдіть на ілюстраціях зимуючих та перелітних птахів.
Вихователь гравця однієї команди просить назвати перелітних птахів, гравця другої команди – зимуючих.
Вихователь підводить підсумок гри, оголошує переможця гри, нагороджує призами.
Діти прощаються і виходять із зали.