Календарно-тематичне планування уроків біології для 8 класу
(70 год; 2 год на тиждень)
І - семестр
№ |
|
Дата уроку |
Тема уроку |
Домашнє завдання за підручником Т.І.Базанова |
І. Вступ. Організм людини як біологічна система. (5 год). |
||||
|
|
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
|
|
Організм людини як біологічна система. Хімічний склад організму людини.
|
§ 1, |
|
|
|
Різноманітність клітин організму. Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини . Інструктаж із БЖД. |
§ 2, |
|
|
|
Органи. Фізіологічні системи.
|
§ 3, |
|
|
|
Регуляторні системи організму.
|
§ 4, |
|
|
|
Узагальнення знань з теми: «Вступ. Організм людини як біологічна система» |
§1- 4, |
ІІ. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.(9 год) |
||||
7. |
1. |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваг і росту тіла. |
§ 5, Проект
|
8. |
2. |
|
Харчування й обмін речовин.
|
§ 6, |
9. |
3. |
|
Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні складові продуктів. Склад та значення компонентів харчових продуктів. |
§ 7, |
10. |
4. |
|
Проект з теми: «Збалансоване харчування.»
|
|
11. |
5. |
|
Значення травлення. Система органів травлення. Дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль. Інструктаж із БЖД. |
§ 8 |
12. |
6. |
|
Травлення в ротовій порожнині, шлунку, тонкому кишечнику. Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). Інструктаж із БЖД. |
§ 9, |
13. |
7. |
|
Травлення в товстому кишечнику. Печінка й підшлункова залоза. |
§ 10, |
14. |
8. |
|
Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління |
§ 11, |
15. |
9. |
|
Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.» |
§ 5-11, |
ІІІ. Дихання. Транспорт речовин. (8 год) |
||||
16. |
|
|
Значення дихання. Система органів дихання.
|
§ 12, |
17. |
2. |
|
Газообмін у легенях і тканинах.
|
§ 13, |
18. |
3. |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
§ 14, |
19. |
4. |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
20. |
5. |
|
Кров, її склад і функції. Лімфа. Внутрішнє середовище організму. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини. Інструктаж із БЖД. |
§ 15, |
21. |
6. |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
§ 16, |
22. |
7. |
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції.
|
§ 17, |
23. |
8. |
|
Робота серця. Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. Інструктаж із БЖД. |
§ 18, |
24. |
9. |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лімфообіг. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень Інструктаж із БЖД. |
§ 19, |
25. |
10. |
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
26. |
11. |
|
Узагальнення знань з тем: «Дихання. Транспорт речовин.» |
§ 12-19, |
ІV.Опора та рух. (6 год.) |
||||
27. |
1. |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі/ Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин. Інструктаж із БЖД. |
§ 24, Проект |
28. |
2. |
|
Огляд будови скелета. З’єднання кісток.
|
§ 25 , |
29. |
3. |
|
Функції та будова скелетних м’язів. Лабораторне дослідження мікроскопічної будови м’язової тканин. Інструктаж із БЖД. |
§ 26 , |
30. |
4. |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Основні групи скелетних м’язів. Лабораторне дослідження Розвитку втоми при статистичному та динамічному навантаженні; вплив ритму й навантаження на розвиток втоми. Інструктаж із БЖД. |
§ 27-28 , |
31. |
5. |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Проект |
§ 29 , |
32. |
6. |
|
Узагальнення знань з теми: «Опора та рух.» |
§24-29 , |
ІІ семестр |
||||
V. Виділення. Терморегуляція. Нервова система (11 год.) |
||||
33. |
1. |
|
Виділення й обмін речовин в організмі людини. Будова сечовидільної системи. Сечовиділення й його регуляція. Будова нефрону й утворення сечі. |
§ 20-21, Проект |
34. |
2. |
|
Захворювання нирок та їх профілактика.
|
|
35. |
3. |
|
Значення і будова шкіри Терморегуляція. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою |
§ 22-23, |
36. |
4. |
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
§, |
37. |
5. |
|
Нейрон. Рефлекс Рефлекторна дуга Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини |
§ 30-31, |
38. |
6. |
|
Спинний мозок. Лабораторне дослідження Вивчення будови спинного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
§ 32, |
39. |
7. |
|
Головний мозок. Лабораторне дослідження Вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
§33-34 , |
40. |
8. |
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.
|
§ 35, |
41. |
9. |
|
Регуляція рухової активності.
|
§ 36, |
42. |
10. |
|
Профілактика захворювань нервової системи
|
|
43. |
11. |
|
Узагальнення знань з теми: «Виділення. Терморегуляція. Нервова система.» |
§ 20-23,30-36, |
VІ. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. (8 год.) |
||||
44. |
1. |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, Будова аналізаторів. |
§ 37, Міні-проект |
45. |
2. |
|
Зорова сенсорна система. Око. Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока. Інструктаж із БЖД. |
§ 38, |
46. |
3. |
|
Сприйняття світлових стимулів. Гігієна зору. |
§ 39, |
47. |
4. |
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лабораторні дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. Інструктаж із БЖД. |
§ 40, |
48. |
5. |
|
Гігієна слуху. |
|
49. |
6. |
|
Сенсорні системи смаку та нюху |
§ 41, |
50. |
7. |
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. Інструктаж із БЖД. |
§ 41, |
51. |
8. |
|
Узагальнення знань з тем: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.» |
§ 37-41, |
VIІ. Вища нервова діяльність. (7 год.) |
||||
52. |
1. |
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
§ 42,
|
53. |
2. |
|
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло; |
§ 43, |
54. |
3. |
|
Мова й мовлення.
|
§ 44, |
55. |
4. |
|
Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті |
§ 45, |
56. |
5. |
|
Мислення та свідомість.
|
§ 46, |
57. |
6. |
|
Сон. Біоритми
|
§ 47, |
58. |
7. |
|
Узагальнення знань з теми: «Вища нервова діяльність» |
§ 42-47, |
VIIІ. Регуляція функцій організму. Розмноження та розвиток людини. Узагальнення. (10 год.) |
||||
58. |
1. |
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму. |
§ 48, Проект |
59. |
2. |
|
Гуморальна регуляція. Гормони. |
§ 49, |
60. |
3. |
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
§ 50, |
61. |
4. |
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект на тему: «Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика.» |
§ 50, |
62. |
5. |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. |
§ 51, |
63. |
6. |
|
Алергія. СНІД. |
§ 52, |
64. |
7. |
|
Взаємодія регуляторних систем організму.
|
§ 53, |
65. |
8. |
|
Статеві клітини. Будова та функції репродуктивної системи. |
§ 54, |
66. |
9. |
|
Утворення статевих клітин. Запліднення. Менструальний цикл. |
§ 55, |
67. |
10. |
|
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
§ 56, |
68. |
11. |
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
§ 57, |
69. |
12. |
|
Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
§ 58, |
70. |
13. |
|
Узагальнення знань з теми: «Регуляція функцій організму. Розмноження та розвиток людини. Узагальнення.» |
§ 48-58, |