Планування уроків біології для 8 класу

Про матеріал
Планування уроків біології для 8 класу. За підручником Жолос О.В., Толстанова Г.М., Ягенська Г.В.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків біології для 8 класу

(70 год; 2 год на тиждень)

І - семестр

 

Дата

уроку

Тема уроку

Домашнє завдання за підручником

Т.І.Базанова

І. Вступ. Організм людини як біологічна система.  (5 год).

  1. 1.
  1.  

 

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

  1. 2.
  1.  

 

Організм людини як біологічна система. Хімічний склад організму людини.

 

§ 1,

  1. 3.
  1.  

 

Різноманітність клітин організму. Тканини.

 Лабораторне дослідження:

ознайомлення з препаратами тканин людини .

Інструктаж із БЖД.

§ 2,

  1. 4.
  1.  

 

Органи. Фізіологічні системи.

 

§ 3,

  1.  
  1.  

 

Регуляторні системи організму.

 

§ 4,

  1.  
  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Вступ. Організм людини як біологічна система»

§1- 4,

ІІ. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.(9 год)

7.

1.

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваг і росту тіла.

§ 5,

Проект

 

8.

2.

 

Харчування й обмін речовин.

 

§ 6,

9.

3.

 

Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні складові продуктів.

Склад та значення компонентів харчових продуктів.

§ 7,

10.

4.

 

Проект з теми: «Збалансоване харчування.»

 

 

 

11.

5.

 

Значення травлення. Система органів травлення. Дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль.

 Інструктаж із БЖД.

§ 8

12.

6.

 

Травлення в ротовій порожнині, шлунку, тонкому кишечнику.

Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями).

Інструктаж із БЖД.

§ 9,

13.

7.

 

Травлення в товстому кишечнику. Печінка й підшлункова залоза.

§ 10,

14.

8.

 

Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив  на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління

§ 11,

15.

9.

 

Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.»

§ 5-11,

ІІІ. Дихання. Транспорт речовин. (8 год)

16.

  1. 1.

 

Значення дихання. Система органів дихання.

 

§ 12,

17.

2.

 

Газообмін у легенях і тканинах.

 

§ 13,

18.

3.

 

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

§ 14,

19.

4.

 

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

20.

5.

 

Кров, її склад і функції. Лімфа. Внутрішнє середовище організму.

 Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини. Інструктаж із БЖД.

§ 15,

21.

6.

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

§ 16,

22.

7.

 

Система кровообігу. Серце: будова та функції.

 

§ 17,

23.

8.

 

Робота серця.

Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

Інструктаж із БЖД.

§ 18,

24.

9.

 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лімфообіг. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень

Інструктаж із БЖД.

§ 19,

25.

10.

 

Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

26.

11.

 

Узагальнення знань з тем: «Дихання. Транспорт речовин.»

§ 12-19,

ІV.Опора та рух. (6 год.)

27.

1.

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі/

 Лабораторне дослідження

мікроскопічної будови кісткової, хрящової  тканин. Інструктаж із БЖД.

§ 24,

Проект

28.

2.

 

Огляд будови скелета. З’єднання кісток.

 

§ 25 ,

29.

3.

 

Функції та будова скелетних м’язів.

Лабораторне дослідження

мікроскопічної будови м’язової тканин.

Інструктаж із БЖД.

§ 26 ,

30.

4.

 

Робота м’язів. Втома м’язів. Основні групи скелетних м’язів.

Лабораторне дослідження

Розвитку втоми при статистичному та динамічному навантаженні; вплив ритму й навантаження на розвиток втоми.

Інструктаж із БЖД.

§ 27-28 ,

31.

5.

 

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи.

Проект

§ 29 ,

32.

6.

 

Узагальнення знань з теми:

«Опора та рух.»

§24-29 ,

ІІ семестр

V. Виділення. Терморегуляція. Нервова система (11 год.)

33.

1.

 

Виділення й обмін речовин в організмі людини. Будова сечовидільної системи. Сечовиділення й його регуляція. Будова нефрону й утворення сечі.

§ 20-21,

Проект

34.

2.

 

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

35.

3.

 

Значення і будова шкіри Терморегуляція.

Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою

§ 22-23,

36.

4.

 

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика

§,

37.

5.

 

Нейрон. Рефлекс Рефлекторна дуга Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини

§ 30-31,

38.

6.

 

Спинний мозок.

Лабораторне дослідження

Вивчення будови спинного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

§ 32,

39.

7.

 

Головний мозок.

Лабораторне дослідження

Вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

§33-34 ,

40.

8.

 

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

§ 35,

41.

9.

 

Регуляція рухової активності.

 

§ 36,

42.

10.

 

Профілактика захворювань нервової системи

 

 

43.

11.

 

Узагальнення знань з теми: «Виділення. Терморегуляція. Нервова система.»

§ 20-23,30-36,

VІ. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем.

 Сенсорні системи. (8 год.)

44.

1.

 

Загальна характеристика сенсорних систем, Будова аналізаторів.

§ 37,

Міні-проект

45.

2.

 

Зорова сенсорна система. Око.

Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока.

Інструктаж із БЖД.

§ 38,

46.

3.

 

Сприйняття світлових стимулів. Гігієна зору.

§ 39,

47.

4.

 

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лабораторні дослідження: вимірювання порога слухової чутливості.

Інструктаж із БЖД.

§ 40,

48.

5.

 

Гігієна слуху.

 

49.

6.

 

Сенсорні системи смаку та нюху

§ 41,

50.

7.

 

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницький практикум

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

Інструктаж із БЖД.

§ 41,

51.

8.

 

Узагальнення знань з тем: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.»

§ 37-41,

 

VIІ. Вища нервова діяльність. (7 год.)

52.

1.

 

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.

Дослідницький практикум

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

§ 42,

 

53.

2.

 

Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

Лабораторне дослідження:

визначення реакції зіниць на світло;

§ 43,

54.

3.

 

Мова й мовлення.

 

§ 44,

55.

4.

 

Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті

§ 45,

56.

5.

 

Мислення та свідомість.

 

§ 46,

57.

6.

 

 Сон. Біоритми

 

§ 47,

58.

7.

 

Узагальнення знань з теми: «Вища нервова діяльність»

§ 42-47,

VIIІ. Регуляція функцій організму. Розмноження та розвиток людини. Узагальнення. (10 год.)

58.

1.

 

Гомеостаз і регуляція функцій організму.

§ 48,

Проект

59.

2.

 

Гуморальна регуляція. Гормони.

§ 49,

60.

3.

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої  та змішаної секреції.

§ 50,

61.

4.

 

Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проект на тему: «Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика.»

§ 50,

62.

5.

 

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.

§ 51,

63.

6.

 

Алергія. СНІД.

§ 52,

64.

7.

 

Взаємодія регуляторних систем організму.

 

§ 53,

65.

8.

 

Статеві клітини. Будова та функції репродуктивної системи.

§ 54,

66.

9.

 

Утворення статевих клітин. Запліднення. Менструальний цикл.

§ 55,

67.

10.

 

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

§ 56,

68.

11.

 

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я.

§ 57,

69.

12.

 

Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

§ 58,

70.

13.

 

Узагальнення знань з теми: «Регуляція функцій організму. Розмноження та розвиток людини. Узагальнення.»

§ 48-58,

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сорочук Оксана Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
До підручника
Біологія 8 клас (Жолос О.В., Толстанова Г.М., Ягенська Г.В., Додь В.В., Довгаль І.В., Ходосовцев О.Є., Костіков І.Ю., Волгін С.О., Сиволоб А.В., Скрипник Н.В.)
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
3932
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку