Планування уроків біології за новими освітніми стандартами

Про матеріал
Планування уроків біології у 6 - 9 класах за новими освітніми стандартами. Учителю залишиться тільки проставити власні дати
Перегляд файлу

Комунальна установа «Навчально-виховний комплекс загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад Миролюбівської сільської ради  Нововоронцовського району, Херсонської області»

 

 

І семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                         ____________2019 р.                                                    ______________2019 р.

 

Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________

 

 

 

 

ІІ семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                    ____________2020 р.                                                    ______________2020р.

 

Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології

для загальноосвітніх навчальних закладів

у 8 класі

(70  год, 2 год на тиждень)

на 2019 – 2020 н/р

учитель: Єрмолаєва І.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному веб-сайті МОН України [http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalni-programi-5-9-klas2017.html];

 

 

Навчальна програма «Біологія і екологія» розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392), Концепції екологічної освіти України (затверджено рішенням колегії МОН України від 20.12.2001 №13/6-19) та відповідно до положень концепції Нової української школи (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р) і призначена для навчання  біології і екології на рівні стандарту.

 

 

10-11 класи:

Програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом  Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;

 

Програма з біології для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. №  462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

 

 

№ уроку

Назва розділу і теми

Дата

Примітка

1

Вступ. Науки , що вивчають людину

 

 

 

Тема 1

 

 

2

Клітини і тканини організму людини. Лабораторне дослідження №1 «Ознайомлення з препаратами тканин людини». Інструктаж з ТБ.

 

 

3

Органи і фізіологічні системи. Самостійна робота.

 

 

4

Харчування і обмін речовин. Їжа та її складові.

 

 

5

Енергетичні потреби людини. Дослідницький практикум №1 «Самоспостереження за співвідношенням маси і зросту тіла». Самостійна робота

 

 

6

Узагальнення за темою «Обмін речовин і перетворення енергії»

 

 

 

Тема 2. Травлення

 

 

7

Будова травної системи людини. Лабораторне дослідження №2. «Зовнішня будова зубів». Інструктаж з ТБ.

 

 

8

Особливості травлення в різних відділах травної системи. Дослідницький практикум №2 «Дія ферментів слини на крохмаль». Інструктаж з ТБ.

 

 

9

Регуляція травлення. Вплив алкоголю і тютюну на травну систему.

 

 

10.

Захворювання органів шлунково-кишкового тракту.

 

 

11

Узагальнення знань за темою «Травлення»

 

 

 

Тема 3. «Дихання»

 

 

12

Будова та функції дихальної системи.

 

 

13

Типи дихання. Газообмін в легенях і тканинах.

 

 

14

Регуляція дихання. Основні показники дихальної системи.

 

 

15

Захворювання органів дихання

 

 

16

Узагальнення знань з теми «Дихання»

 

 

 

Тема 4. «Транспорт речовин»

 

 

17

Кров і лімфа – внутрішнє середовище організму. Лабораторна робота №1 «Мікроскопічна будова крові людини». Інструктаж з ТБ.

 

 

18

Групи крові. Переливання крові.

 

 

19

Кровообіг. Будова серця.

 

 

20

Робота серця і серцевий цикл. Дослідницький практикум №3 «Самоспостереження за частотою серцевих скорочень впродовж доби, тижня»

 

 

21

Кровоносні судини. Перша допомога при кровотечах. Лабораторне дослідження №3 «Вимірювання частоти серцевих скорочень». Інструктаж з ТБ.

 

 

22

Захворювання серцево-судинної системи.

 

 

23

Контрольна робота №1

 

 

 

Тема 5. «Виділення. Терморегуляція .»

 

 

24

Будова та функції видільної системи.

 

 

25

Процес утворення сечі. Регуляція роботи видільної системи.

 

 

26

Захворювання органів виділення.

 

 

27

Будова шкіри, її функції. Роль шкіри в терморегуляції

 

 

28

Узагальнення з теми «Виділення. Терморегуляція.»

 

 

 

Тема 6. «Опора і рух.»

 

 

29

Будова та функції опорно-рухової системи.

 

 

30

Особливості будови скелета людини. Будова кісток. Лабораторне дослідження №4 «Мікроскопічна будова кісткової, хрящової і м’язової тканини.» Інструктаж з ТБ.

 

 

31

Особливості будови і властивості м’язів.

 

 

32

Робота м’язів. Лабораторне дослідження №5 «Розвиток утоми при статичному і динамічному навантаженні», Лабораторне дослідження №6 «Вплив ритму і навантаження на розвиток утоми». Інструктаж з ТБ.

 

 

 

33

Ріст кісток і м’язів.

 

 

34

Захворювання опорно – рухової системи

 

 

35

Узагальнення з теми «Опора і рух»

 

 

 

Тема 7. «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Нервова система.»

 

 

36

Будова нейрона і сина пса. Рефлекторна дуга.

 

 

37

Особливості будови нервової системи.

 

 

38

Будова спинного мозку. Лабораторне дослідження №7 «Вивчення спинного і головного мозку людини»

 

 

39

Особливості будови головного мозку.

 

 

40

Вегетативна нервова система

 

 

41

Захворювання нервової системи.

 

 

42

Узагальнення з теми «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Нервова система»

 

 

 

Тема 8 «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.»

 

 

43

Різноманітність сенсорних систем

 

 

44

Будова ока. Акомодація. Лабораторне дослідження №8 «Визначення акомодації ока». Лабораторне дослідження 9 «Виявлення сліпої плями на сітківці». Лабораторне дослідження №11 «Реакція зіниць на світло». Інструктаж з ТБ.

 

 

45

Будова вуха. Сенсорна система рівноваги. Лабораторне дослідження №10 «Визначення порогу слухової чутливості»

 

 

46

Сенсорні системи смаку, нюху

 

 

47

Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум № 4 «Дослідити температурну адаптацію рецепторів шкіри». Інструктаж з ТБ

 

 

48

Порушення роботи сенсорної системи.

 

 

49

Контрольна робота № 2

 

 

 

Тема 9 «Вища нервова діяльність»

 

 

50

Темперамент та його типи. Дослідницький практикум №5 «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивості темпераменту». Інструктаж з ТБ.

 

 

51

Рефлекси.

 

 

52

Інстинкти.

 

 

53

Мова. Навчання і пам'ять. Лабораторне дослідження №12 «Дослідження різних видів памяті». Інструктаж з ТБ

 

 

54

Мислення і свідомість.

 

 

55

Сон. Біоритми.

 

 

56

Узагальнення з теми «Вища нервова діяльність»

 

 

 

Тема 10 «Регуляція функцій організму»

 

 

57

Гомеостаз. Нервова регуляція.

 

 

58

Гуморальна регуляція.

 

 

59

Особливості роботи ендокринної системи.

 

 

60

Порушення роботи ендокринної системи. Стрес.

 

 

61

Імунна система. Імунітет та його види.

 

 

62

Порушення роботи ендокринної системи.

 

 

63

Узагальнення з теми «Регуляція функцій організму»

 

 

 

Тема 11 «Розмноження і розвиток»

 

 

64

Особливості будови репродуктивної системи. Стать і статеві ознаки.

 

 

65

Менструальний цикл, запліднення. Вагітність і пологи

 

 

66

Розвиток людини.

 

 

67

Захворювання репродуктивної системи. Поняття про ІПСШ.

 

 

68

Узагальнення з теми «Розмноження і розвиток»

 

 

69

Організм людини як цілісна система

 

 

70

Повторення вивченого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ уроку

Назва розділу і теми

Дата

Примітка

1

Вступ. Біологія – наука про живу природу.

 

 

2

Основні властивості живого.

 

 

3

Різноманітність живих організмів

 

 

4

Методи дослідження біологічних об’єктів . Застосування біологічних знань.

 

 

 

Тема 1. Клітина

 

 

5

Клітина – одиниця живого. Історія відкриття клітини.

 

 

6

Методи світлової мікроскопії. Збільшувальні прилади, їх значення.

 

 

7

Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з ТБ

 

 

8

Виготовлення мікропрепаратів.

 

 

9

Практична робота №2. Виготовлення мікропрепарату шкірки луски цибулі. Інструктаж з ТБ.

 

 

10

Будова клітини. Клітинна мембрана. Лабораторне дослідження 1 «Будова клітини листка  елодеї». Інструктаж з ТБ.

 

 

11

Внутрішнє середовище клітини: цитоплазма і включення

 

 

12

Органели рослинної клітини. Лабораторне дослідження 2 «Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї». Інструктаж з ТБ

 

 

13

Ядро

 

 

14

Ріст і розмноження клітини.

 

 

15

Узагальнення з теми «Клітина»

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності.

 

 

16

Одноклітинні твариноподібні організми – мешканці водойм. Лабораторне дослідження №3 «Спостереження інфузорій». Інструктаж з ТБ.

 

 

17

Одноклітинні організми – збудники хвороб людини.

 

 

18

Одноклітинні фото синтезуючі організми хламідомонада, хлорела, евглена зелена.

 

 

19

Дріжджі – одноклітинні гриби.

 

 

20

Бактерії : будова та процеси життєдіяльності.

 

 

21

Роль бактерій у природі та значення в житті людини

 

 

22

Перехід до багатоклітинності – ульва, вольвокс.

 

 

23

Губка – примітивна багатоклітинна тварина.

 

 

24

Контрольна робота №1

 

 

 

Тема 3. Рослини

 

 

25

Рослина – живий організм. Будова рослини

 

 

26

Тканини рослин.

 

 

27

Корінь : будова та функції. Лабораторне дослідження 4«Будова кореня у зв’язку з виконуваними функціями» Інструктаж з ТБ

 

 

28

Видозміни кореня

 

 

29

Пагін : будова та функції. Лабораторне дослідження 5, 6 «Будова пагона», «Будова бруньки». Інструктаж з ТБ. Дослідницький практикум «Спостереження за розвитком пагона з бруньки»

 

 

30

Внутрішня будова стебла

 

 

31

Видозміни пагона. Лабораторне дослідження 7 «Будова цибулини та коренеплоду моркви»

 

 

32

Будова та функції листка

 

 

33

Видозміни листка

 

 

34

Проміжне оцінювання  «Органи рослин»

 

 

35

Транспорт речовин у рослині.

 

 

36

Рухи рослин

 

 

37

Розмноження рослин. Дослідницький практикум №2 «Вегетативне розмноження рослин». Інструктаж з ТБ.

 

 

38

Квітка – орган статевого розмноження. Будова і різноманітність квіток. Лабораторне дослідження №8 «Будова квітки». Інструктаж з ТБ.

 

 

39

Суцвіття. Типи суцвіть.

 

 

40

Запилення. Типи запилення.

 

 

41

Запліднення у квіткових рослин. Будова насінини. Лабораторне дослідження №9  «Будова насінини». Інструктаж з ТБ.

 

 

42

Проростання насіння. Дослідницький практикум № «Проростання насіння». Інструктаж з ТБ.

 

 

43

Різноманітність і поширення плодів. Лабораторне дослідження №10  «Будова плода». Інструктаж з ТБ.

 

 

44

Ріст і розвиток рослин.

 

 

45

Узагальнення з теми «Розмноження рослин»

 

 

 

Тема 4. Різноманітність рослин

 

 

46

Поняття про класифікацію рослин.

 

 

47

Водорості. Лабораторне дослідження №11 «Будова зелених нитчастих водоростей»

 

 

48

Мохи. Лабораторне дослідження №12  «Будова моху зозулин льон». Інструктаж з ТБ.

 

 

49

Плауни.

 

 

50

Хвощі.

 

 

51

Папороті. Лабораторне дослідження №13  «Будова папоротей». Інструктаж з ТБ

 

 

52

Узагальнення з  теми «Водорості» та «Вищі спорові»

 

 

53

Голонасінні. Лабораторне дослідження №14 «Будова

голонасінних». Інструктаж з ТБ

 

 

54

Покритонасінні або Квіткові рослини

 

 

55

Практична робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та Покритонасінних». Інструктаж з ТБ

 

 

56

Сільськогосподарські рослини

 

 

57

Екологічні групи рослин.

 

 

58

Життєві форми рослин. Угруповання рослин.

 

 

59

Типи рослинних угруповань

 

 

60

Значення рослин для життя на планеті Земля. Практична робота №4  «Визначення видів кімнатних рослин». Інструктаж з ТБ.

 

 

61

Контрольна робота №2

 

 

 

Тема 5. «Гриби»

 

 

62

Загальна характеристика Царства Гриби.

 

 

63

Екологічні групи грибів: сапротрофні і цвілеві гриби. Лабораторне дослідження №15 «Будова цвілевих грибів». Інструктаж з ТБ.

 

 

64

Лишайники – симбіотичні організми.

 

 

65

Шапинкові гриби. Лабораторне дослідження №16 «Будова шапинкових грибів». Інструктаж з ТБ.

 

 

66

Істівні і отруйні шапинкові гриби. Практична робота №5 «Розпізнавання їстівних і отруйних шапинкових грибів своєї місцевості». Інструктаж з ТБ.

 

 

67

Гриби –паразити.

 

 

68

Значення грибів у природі та житті людини

 

 

69

Узагальнення з теми «Гриби»

 

 

70

Екскурсія «»Різноманітність рослин свого краю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальна установа «Навчально-виховний комплекс загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад Миролюбівської сільської ради  Нововоронцовського району, Херсонської області»

 

 

І семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                         ____________2017 р.                                                    ______________2017 р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

ІІ семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                    ____________2018 р.                                                    ______________2018р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології

для загальноосвітніх навчальних закладів

у 10  класі

(51  год, 1,5 год на тиждень)

на 2019 – 2020 н/р

учителя: Єрмолаєвої  І.О.

 

                                                             

                                                                   

                        

               

 

 

 

 

              

 

 

 

 

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 7 – 11 класів/ Програму підготували О.В. Данилова, П.Г. Балан, С.А. Данилова, 2005 р(наказ МОНУ від 06.06.2015 № 664): Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи. – К.:Вид. дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін затверджених МОН від 07.06.2017 №864)

 

№ уроку

Назва розділу і теми

Дата

Примітка

1

Історія розвитку біології. Значення біології в житті суспільства. Сучасне визначення поняття «життя».

 

 

2

Рівні організації живої матерії. Методи біологічних досліджень.

 

 

 

Розділ І. молекулярний рівень організації життя. Тема 1. Неорганічні речовини.

 

 

3

Елементарний склад живих організмів.

 

 

4

Вода в живих організмах. Особливості будови молекули води.

 

 

5

Неорганічні речовини в клітині, їх роль в житті організмів.

 

 

6

Хімічний склад води. Контроль за якістю питної води та їжі. Самостійна робота «Неорганічні речовини в клітині»

 

 

 

Тема 2. Органічні речовини

 

 

7

Структура та функції вуглеводів.

 

 

8

Будова та функції ліпідів. Лабораторна робота №1. Визначення деяких органічних речовин та їх власстивостей.

 

 

9

Будова та функції білків.

 

 

10

Ферменти, вітаміни, гормони, їх значення в житті людини. Лабораторна робота №2. Вивчення властивостей ферментів.

 

 

11

Будова та функції нуклеїнових кислот.

 

 

12

Практична робота №2.  Розвязування елементарних вправ з транскрипції і реплікації.

 

 

13

Єдність хімічного складу організмів.

 

 

14

Особливості використання окремих хімічних речовин, хімічний склад продуктів харчування.

Практична робота т№4. Ознайомлення з інструкціями використання медичних препаратів та засобів побутової хімії.

Практична робота №5. Оцінювання продуктів харчування за їх хімічним складом.

 

 

15

Контрольна робота №1

 

 

 

Розділ ІІ. Клітинний рівень організації життя.

Тема 1. Клітина

 

 

16

Історія вивчення клітини. Методи цитологічних досліджень.

 

 

17

Будова клітин про та еукаріотів.

Лабораторна робота №3. Особливості будови клітин про та еукаріотів

 

 

18

Клітинні мембрани. Транспортування речовин через мембрани. Лабораторна робота №4. Спостереження явищ плазмолізу і деплазмолізу в клітині

 

 

19

Будова та функції ядра. Лабораторна робота №5. Мікроскопічна та ультрамікроскопічна будова ядра.

 

 

20

Будова клітин прокаріотів. Нуклеоїд прокаріотичних клітин.

 

 

 

Тема 2. Цитоплазма та її компоненти

 

 

21

Цитозоль, органели, включення. Лабораторна робота №6. Рух цитоплазми в клітинах рослин.

 

 

22

Немембранні органели: цитоскелет. Клітинний центр. Рибосоми.

 

 

23

Синтез білків.

 

 

24

Практична робота №6. Розв’язування елементарних вправ з трансляції.

 

 

25

Одномембранні органели: ендоплазматична сітка, апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі.

 

 

26

Мітохондрії та процес дихання.

 

 

27

Пластиди і процес фотосинтезу. Узагальнення з теми «Клітина».

 

 

 

Тема 3. Клітина як цілісна система

 

 

28

Хромосоми та каріотип.

Лабораторна робота №7. Будова хромосоми.

 

 

29

Механізм утворення і загибелі клітин. Клітинний цикл еукаріотичних клітин.

 

 

30

Мітоз.Лабораторна робота №8. Мітотичний поділ клітин.

 

 

31

Мейоз.

 

 

32

Обмін речовин та енергії у клітині.

 

 

33

Сучасна клітинна теорія. Цитотехнології.

 

 

34

Узагальнення знань з теми «Клітина цілісна система»

 

 

 

Розділ ІІІ. Організмений рівень організації життя

Тема 1. Неклітинні форми життя

 

 

35

Віруси та їх будова.

 

 

36

Життєві цикли вірусів.

 

 

37

Роль вірусів у природі та житті людини.

 

 

38

Пріони, їх будова та життєві цикли.

 

 

39

Профілактика ВІЛ-інфекції (СНІДу) та інших вірусних захворювань.

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми.

 

 

40

Прокаріоти.

 

 

41

Роль бактерій у природі та житті людини. Профілактика бактеріальних захворювань. Лабораторна робота № 9. Різноманітність бактерій, їх значення в природі та житті людини.

 

 

42

Одноклітинні еукаріоти. Колоніальні організми.

 

 

 

Тема 3. Багатоклітинні організми

 

 

43

Багатоклітинні організми без справжніх тканин.

 

 

44

Тканини. Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами.

 

 

45

Будова і функції тканин тваринного організму. Лабораторна робота №10. Будова тканин тваринного організму.

 

 

46

Будова і функції тканин рослинного організму.

Лабораторна робота №11. Будова тканин рослинного організму.

 

 

47

Гістотехнології. Принцип організації і функціонування різних рівнів організації життя.

 

 

48

Органи багатоклітиних організмів.

 

 

49

Контрольна робота №2

 

 

50

Регуляція функцій у багатоклітинних організмів.

 

 

51

Колонії багатоклітинних організмів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальна установа «Навчально-виховний комплекс загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад Миролюбівської сільської ради  Нововоронцовського району, Херсонської області»

 

 

І семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                         ____________2017 р.                                                    ______________2017 р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

ІІ семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                    ____________2018 р.                                                    ______________2018р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології

для загальноосвітніх навчальних закладів

у 11  класі

(51  год, 1,5 год на тиждень)

на 2017 – 2018 н/р

учителя: Рябоконь І.О.

 

                                                              Розглянуто на засіданні МО природничо-математичного  

                                                                           циклу.                                                                            

                                                                        Протокол №___від «    »  ________       2017р.

                                                                        Голова МО: І.О. Рябоконь

 

                                                                   

                        

               

 

 

 

 

              

 

Навчальна програма «Біологія і екологія» розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392), Концепції екологічної освіти України (затверджено рішенням колегії МОН України від 20.12.2001 №13/6-19) та відповідно до положень концепції Нової української школи (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р) і призначена для навчання  біології і екології на рівні стандарту.

 

 

№ уроку

Назва розділу і теми

Дата

Примітка

 

Тема 4. Розмноження організмів

 

 

1

Типи розмноження організмів. Нестатеве розмноження.

 

 

2

Статеве розмноження організмів.

 

 

3

Будова статевих клітин. Гаметогенез.

Лабораторна робота №1. Будова статевих клітин.

 

 

 

Тема 5. Закономірності спадковості.

 

 

4

Генетика – наука про закономірності спадковості і мінливості. Методи генетичних досліджень.

 

 

5

Закономірності спадковості встановлені Г. Менделем. Статистичний характер спадковості їх цитологічні основи.

 

 

6

Явище зчепленого успадкування. Хромосомна теорія спадковості.

 

 

7

Генетика статі. Успадкування зчеплені зі статтю.

 

 

8

Цитоплазматична спадковість.

 

 

9

Практична робота №1. Розвязування типових задач з генетики (моно і дигібридне зчеплення)

 

 

10

Узагальнення з теми «Закономірності спадковості»

 

 

 

Тема 6. Закономірності мінливості.

 

 

11

Модифікаційна мінливість.

 

 

12

Мутаційна мінливість.

 

 

13

Причини мутацій. Закон гомологічних рядів спадкової мінливості. Лабораторна робота №2. Порівняння мутантних і нормальних дрозофіл.

 

 

14

Лабораторна робота №3. Мінливість у рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої.

 

 

 

Тема 7. Генотип як цілісна система.

 

 

15

Особливості геному вірусів і прокаріотів.

 

 

16

Закономірності функціонування генів у еукаріот.

 

 

17

Генетика людини.

 

 

18

Роль генотипу і навколишнього середовища у формуванні фенотипу. Медична генетика.

 

 

19

Завдання і методи сучасної селекції.

 

 

20

Особливості селекції рослин, тварин і мікроорганізмів. Генна і клітинна інженерія.

 

 

21

Контрольна робота №1

 

 

 

Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів.

 

 

22

Заплідненння у різних груп організмів.

 

 

23

Етапи індивідуального розвитку організмів. Початкові стадії ембріонального розвитку тварин.

 

 

24

Формування органів у зародка.

 

 

25

Особливості індивідуального розвитку людини. Ембріотехнології.

 

 

26

Післязародковий розвиток і ріст. Життєвий цикл. Лабораторна робота №4. Ембріогенез хордових.

 

 

27

Узагальнення з тем

 

 

 

Розділ IV. Надорганізмові рівні життя.

Тема 1. Популяція. Екосистема. Біосфера.

 

 

28

Екологічні фактори , їх класифікація та закономірності дії на організми.

 

 

29

Наземно-повітряне та водне середовища існування.

 

 

30

Грунт та живі організми як середовище життя.

 

 

31

Біологічні адаптивні ритми.

 

 

32

Популяція, її характеристика. Популяційні хвилі. Гомеостаз популяції.

 

 

33

Багатовидові угруповання організмів: біоценози, біогеоценози, екосистеми.

 

 

34

Різноманітність, розвиток та продуктивність екосистем.

 

 

35

Біосфера та її межі. Вплив діяльності людини на біосферу.

 

 

36

Охорона біосфери.

 

 

37

Розв’язування задач з екології.

 

 

38

Практична робота №3. Розвязування задач з екології.

 

 

39

Узагальнення  з теми «популяція. Екосистема. Біосфера»

 

 

 

Розділ V. Історичний розвиток органічного світу.

Тема 1. Основи еволюційного вчення.

 

 

40

Становлення еволюційних поглядів. Еволюційне вчення Ч. Дарвіна.

 

 

41

Подальший розвиток дарвінізму.

 

 

42

Основні положення синтетичної гіпотези еволюції.

 

 

43

Вид і його критерії. Видоутворення.

 

 

44

Макроеволюційні процеси.

 

 

45

Сучасні уявлення про фактори еволюції.

Практична робота №4. Порівняння природного і штучного добору.

 

 

46

Узагальнення з теми «Основи еволюційного вчення»

 

 

 

Тема 2. Історичний розвиток органічного світу.

 

 

47

Гіпотези виникнення і початкові етапи розвитку життя на Землі.

 

 

48

Розвиток життя в палеозойську еру.

 

 

49

Розвиток життя в мезозойську еру.

 

 

50

Еволюційні події кайнозойської ери.

 

 

51

Узагальнення вивченого курсу

 

 

 

 

 

 

Комунальна установа «Навчально-виховний комплекс загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад Миролюбівської сільської ради  Нововоронцовського району, Херсонської області»

 

 

І семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                         ____________2017 р.                                                    ______________2017 р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

ІІ семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                    ____________2018 р.                                                    ______________2018р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології

для загальноосвітніх навчальних закладів

у 7  класі

(70  год, 2 год на тиждень)

на 2017 – 2018 н/р

учителя: Рябоконь І.О.

 

                                                              Розглянуто на засіданні МО природничо-математичного  

                                                                           циклу.                                                                            

                                                                        Протокол №___від «    »  ________       2017р.

                                                                        Голова МО: І.О. Рябоконь

 

                                                                   

                        

               

 

 

 

 

              

 

 

 

 

Програма з біології для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 

 

№ уроку

Назва розділу і теми

Дата

Примітка

  1.             

Ввідний інструктаж з ТБ. Тварина – живий організм

 

 

  1.             

Клітини і тканини тварин

 

 

  1.             

Органи і системи органів

 

 

  1.             

Основні відмінності тварин від рослин і грибів. Самостійна робота

 

 

 

Тема 1. Різноманітність тварин

  1.             

Класифікація та значення тварин

 

 

  1.             

Кишковопорожнинні

 

 

  1.             

Кільчасті черви. Лабораторне дослідження №1 «Вивчення зовнішньої будови та руху кільчастих червів. Інструктаж з ТБ»

 

 

  1.             

Самостійна робота. Членистоногі тварини. Ракоподібні.

 

 

  1.             

Павукоподібні

 

 

  1.         

Комахи.

 

 

  1.         

 Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах . інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Типи розвитку комах

 

 

  1.         

Комахи з неповним перетворенням.

 

 

  1.         

Комахи з повним перетворенням.

 

 

  1.         

Молюски. Лабораторне дослідження 2 «Вивчення будови черепашки Черевоногих та Двостулкових молюсків». Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Різноманітність та практичне значення молюсків

 

 

  1.         

Паразитизм.

 

 

  1.         

Паразитичні черви.

 

 

  1.         

Паразитичні Членистоногі.

 

 

  1.         

Узагальнення з теми Різноманітність тварин. Безхребетні тварини.

 

 

  1.         

Риби. Клас Кісткові риби. Лабораторне дослідження №4 «Визначення віку тварин на прикладі двостулкових молюсків та кісткових риб ». Інструктаж з ТБ

 

 

 

  1.         

Хрящові риби. Лабораторне дослідження №5 «Спостереження за поведінкою тварин». Інструктаж з ТБ

 

 

 

  1.         

Особливості будови та процесів життєдіяльності амфібій.

.

 

 

  1.         

Особливості будови та процесів життєдіяльності рептилій.

 

 

  1.         

Різноманітність та практичне значення рептилій.

 

 

  1.         

Самостійна робота «Риби. Амфібії. Рептилії »

 

 

  1.         

Птахи.  Лабораторне дослідження №3 «Вивчення особливостей покриву тіла тварин». Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Розмноження і розвиток птахів

 

 

  1.         

Різноманітність птахів.

 

 

  1.         

Основні групи птахів, їх значення та охорона.

 

 

  1.         

Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів.

 

 

  1.         

 Ссавці: особливості будови і життєдіяльності

 

 

  1.         

Різноманітність та значення Ссавців.

 

 

  1.         

Різноманітність та значення ссавців. Яйцеродні, сумчасті і плацентарні. Комахоїдні.

 

 

  1.         

Різноманітність плацентарних ссавців: рукокрилі, гризуни, зайцеподібні.

 

 

  1.         

Різноманітність плацентарних ссавців: хоботні, копитні, китоподібні

 

 

  1.         

Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, примати.

 

 

  1.         

Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

 

  1.         

контрольна робота №1

 

 

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин

  1.         

Обмін речовин та травні системи у тварин.

 

 

  1.         

Дихання тварин.

 

 

  1.         

Транспорт речовин у тварин.

 

 

 

  1.         

5.Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Інструктаж з ТБ.

 

 

  1.         

 Виділення у тварин.

 

 

  1.         

Опорно-рухова система  тварини. Скелет

 

 

  1.         

 Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Рух тварин.

 

 

  1.         

 Покриви тіла. Лабораторне дослідження: Особливості покривів тіла тварин. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Регуляція функцій. Нервова система.

 

 

  1.         

Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Органи чуття , їх значення.

 

 

  1.         

Розмноження тварин.

 

 

  1.         

 Індивідуальний розвиток тварин.

 

 

  1.         

Після зародковий розвиток тварин.

Лабораторне дослідження: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Узагальнення , систематизація знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин».

 

 

 

Тема 3. Поведінка тварин

 

 

  1.         

 Поведінка тварин, Поведінкові реакції Лабораторне дослідження: Спостереження за поведінкою тварин. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.         

Вроджена і набута поведінка тварин.

 

 

  1.         

Орієнтування та міграції

 

 

  1.         

Форми поведінки тварин

 

 

  1.         

 Соціальна поведінка тварин.

 

 

  1.         

Самостійна робота. Типи угруповань тварин.

 

 

  1.         

Розумова діяльність та еволюція поведінки тварин.

 

 

  1.         

 Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Поведінка тварин».

 

 

 

Тема 4 Тварини і середовище існування

 

 

  1.         

Популяція , екосистеми, чинники середовища

 

 

  1.         

Екосистема. Ланцюги живлення

 

 

  1.         

Контрольна робота №2

 

 

  1.         

Вплив людини на тварин

 

 

  1.         

Охорона природи.

 

 

 

  1.         

Узагальнення та систематизація знань. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальна установа «Навчально-виховний комплекс загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад Миролюбівської сільської ради  Нововоронцовського району, Херсонської області»

 

 

І семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                         ____________2017 р.                                                    ______________2017 р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

ІІ семестр

,,Погоджено”                                                            ,,Затверджено”                                                                                                                                                    ____________2018 р.                                                    ______________2018р.

                                                                             

       Абрамович С.Ю.___________                                    Штанько Г.В. ____________                                                                                                                                                                                

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології

для загальноосвітніх навчальних закладів

у 9  класі

(70  год, 2 год на тиждень)

на 2017 – 2018 н/р

учителя: Рябоконь І.О.

 

                                                              Розглянуто на засіданні МО природничо-математичного  

                                                                           циклу.                                                                            

                                                                        Протокол №___від «    »  ________       2017р.

                                                                        Голова МО: І.О. Рябоконь

 

                                                                   

                        

               

 

 

 

 

              

Програма з біології для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

№ уроку

Назва розділу і теми

Дата

Примітка

1

Вступ. Біологія – комплексна наука про живу природу. Рівні організації біологічних систем.

 

 

 

Тема 1. Хімічний склад клітин

 

 

2

Вода, її властивості та функції

 

 

3

Поняття про органічні речовини. Ліпіди та вуглеводи

 

 

5

Методи генетичних досліджень.

 

 

6

Закономірності спадковості встановлені Г. Менделем. Статистичний характер спадковості їх цитологічні основи.

 

 

7

Явище зчепленого успадкування. Хромосомна теорія спадковості.

 

 

8

Генетика статі. Успадкування зчеплені зі статтю.

 

 

9

Цитоплазматична спадковість.

 

 

10

Практична робота №1. Розвязування типових задач з генетики (моно і дигібридне зчеплення)

 

 

 

Тема 6. Закономірності мінливості.

 

 

11

Модифікаційна мінливість.

 

 

12

Мутаційна мінливість.

 

 

13

Причини мутацій. Закон гомологічних рядів спадкової мінливості. Лабораторна робота №2. Порівняння мутантних і нормальних дрозофіл.

 

 

14

Лабораторна робота №3. Мінливість у рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої.

 

 

 

Тема 7. Генотип як цілісна система.

 

 

15

Особливості геному вірусів і прокаріотів.

 

 

16

Закономірності функціонування генів у еукаріот.

 

 

17

Генетика людини.

 

 

18

Роль генотипу і навколишнього середовища у формуванні фенотипу. Медична генетика.

 

 

19

Завдання і методи сучасної селекції.

 

 

20

Особливості селекції рослин, тварин і мікроорганізмів. Генна і клітинна інженерія.

 

 

21

Узагальнення з вивчених тем.

 

 

 

Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів.

 

 

22

Заплідненння у різних груп організмів.

 

 

23

Етапи індивідуального розвитку організмів. Початкові стадії ембріонального розвитку тварин.

 

 

24

Формування органів у зародка.

 

 

25

Особливості індивідуального розвитку людини. Ембріотехнології.

 

 

26

Післязародковий розвиток і ріст. Життєвий цикл. Лабораторна робота №4. Ембріогенез хордових.

 

 

27

Узагальнення з тем

 

 

 

Розділ IV. Надорганізмові рівні життя.

Тема 1. Популяція. Екосистема. Біосфера.

 

 

28

Екологічні фактори , їх класифікація та закономірності дії на організми.

 

 

29

Наземно-повітряне та водне середовища існування.

 

 

30

Грунт та живі організми як середовище життя.

 

 

31

Біологічні адаптивні ритми.

 

 

32

Популяція, її характеристика. Популяційні хвилі. Гомеостаз популяції.

 

 

33

Багатовидові угруповання організмів: біоценози, біогеоценози, екосистеми.

 

 

34

Різноманітність, розвиток та продуктивність екосистем.

 

 

35

Біосфера та її межі. Вплив діяльності людини на біосферу.

 

 

36

Охорона біосфери.

 

 

37

Розв’язування задач з екології.

 

 

38

Практична робота №3. Розвязування задач з екології.

 

 

39

Узагальнення  з теми «популяція. Екосистема. Біосфера»

 

 

 

Розділ V. Історичний розвиток органічного світу.

Тема 1. Основи еволюційного вчення.

 

 

40

Становлення еволюційних поглядів. Еволюційне вчення Ч. Дарвіна.

 

 

41

Подальший розвиток дарвінізму.

 

 

42

Основні положення синтетичної гіпотези еволюції.

 

 

43

Вид і його критерії. Видоутворення.

 

 

44

Макроеволюційні процеси.

 

 

45

Сучасні уявлення про фактори еволюції.

Практична робота №4. Порівняння природного і штучного добору.

 

 

46

Узагальнення з теми «Основи еволюційного вчення»

 

 

 

Тема 2. Історичний розвиток органічного світу.

 

 

47

Гіпотези виникнення і початкові етапи розвитку життя на Землі.

 

 

48

Розвиток життя в палеозойську еру.

 

 

49

Розвиток життя в мезозойську еру.

 

 

50

Еволюційні події кайнозойської ери.

 

 

51

Узагальнення вивченого курсу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування з біології 9 клас

(70 годин, 2 год на тиждень)

№ п/п

Назва розділу і теми

дата

примітка

  1.  

Ввідний інструктаж з ТБ. Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук.

 

 

  1.  

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень

 

 

 

Тема 1. Хімічний склад клітин. Біологічні молекули.

 

 

  1.  

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки..

 

 

  1.  

Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. Органічні молекули.

 

 

  1.  

Вуглеводи та ліпіди.

 

 

  1.  

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

 

  1.  

Ферменти, їхня роль у клітині. Інструктаж з ТБ.

Лабораторні дослідження №1: Властивостей ферментів

 

 

  1.  

Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

АТФ.

 

 

  1.  

Нуклеїнові кислоти.

 

 

  1.  

Практичні роботи № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот

 

 

  1.  

Узагальнення знань з теми «Органічні молекули.»

 

 

 

Тема 2. Структура клітини

 

 

  1.  

Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.

 

 

  1.  

Структура еукаріотичної клітини: поверхневий апарат.

 

 

  1.  

Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма, рибосоми, клітинний центр, органели руху.

 

 

  1.  

Структура еукаріотичної клітини: Комплекс Гольджі, вакуолі, лізосоми, ЕПС.

 

 

  1.  

Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.

 

 

 

  1.  

Ядро, його структурна організація та функції.

 

 

 

  1.  

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина. Інструктаж з ТБ Лабораторна робота №1  Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

 

 

  1.  

Узагальнення з теми «Структура клітин»

 

 

 

Тема 3. Принцип функціонування клітин

 

 

  1.  

Обмін речовин та енергії. Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання.

 

 

  1.  

Енергетичний обмін. Кисневий етап.

 

 

  1.  

Особливості процесів пластичного обміну. Фотосинтез: світлова фаза.

 

 

  1.  

Фотосинтез: темнова фаза. Хемосинтез.

 

 

  1.  

Контрольна робота №1

 

 

 

Тема 4. Збереження і реалізація спадкової інформації

 

 

  1.  

Особливості геному прокаріотичної та еукаріотичної клітин

 

 

  1.  

Роль різних типів молекул РНК у кодуванні та реалізації спадкової інформації. Генетичний код .

 

 

  1.  

Біосинтез білка

 

 

  1.  

Інструктаж з ТБ. Практична робота №2 розвязування елементарних вправ з транскрипції і трансляції

 

 

  1.  

Клітинний цикл. Мітоз. Інструктаж з ТБ. Лабораторний дослід «Фази мітозу на прикладі листка цибулі»

 

 

  1.  

Мейоз

 

 

  1.  

Типи розмноження організмів. Статеві клітини

 

 

  1.  

Процеси запліднення

 

 

  1.  

Етапи індивідуального розвитку організмів. Ембріональний розвиток тварин.

 

 

  1.  

Післязародковий розвиток і ріст організмів.

 

 

  1.  

Узагальнення знань з теми Збереження і реалізація спадкової інформації

 

 

 

Тема 5. Закономірності успадкування ознак

 

 

  1.  

Генетика – наука про закономірності спадковості й мінливості організмів.

 

 

  1.  

Методи генетичних досліджень .

 

 

  1.  

Закономірності спадковості, які встановив Г. Мендель. Статистичний характер

законів спадковості та їхні цитологічні основи .

 

 

  1.  

Практична робота №3 Складання схем схрещування.

 

 

  1.  

Явище зчепленого успадкування. Хромосомна теорія спадковості .

 

 

  1.  

Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю .

 

 

  1.  

Генотип організму як цілісна інтегрована система

 

 

  1.  

Форми мінливості: комбінативна, модифікаційна, мутаційна. Інструктаж з ТБ. Лабораторні дослідження №3 мінливості в рослин і тварин

 

 

  1.  

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій

 

 

  1.  

Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики.

 

 

  1.  

Захист проектів

Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня)

 

 

  1.  

Узагальнення знань з теми Закономірності успадкування ознак

 

 

 

Тема 6. Еволюція органічного світу

 

 

  1.  

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.

 

 

  1.  

Розвиток еволюційних поглядів Ж.Б. Ламарка. Теорія еволюції Ч. Дарвіна.

 

 

  1.  

Основні положення сучасної теорії еволюції. Популяція як елементарна одиниця еволюції.

 

 

  1.  

Видоутворення. Основні напрями еволюційного процесу.

 

 

  1.  

Роль різних наук в обґрунтуванні теорії еволюції

 

 

  1.  

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

 

 

  1.  

Еволюція людини

 

 

 

Тема 7. Біорізноманіття

 

 

  1.  

Основи еволюційної філогенії та систематики .

 

 

  1.  

Неклітинні форми життя – віруси. Прокаріоти .

 

 

  1.  

Еукаріоти: гриби, рослини, тварини

 

 

  1.  

Практична робота 4. Порівняння будови та процесу розмноження клітинних і неклітинних форм життя.

 

 

  1.  

Узагальнення знань з теми «Еволюція органічного світу. Біорізноманіття»

 

 

 

Тема 8. Надорганізмові біологічні системи

 

 

  1.  

Екосистема. Різноманітність екосистем.

 

 

  1.  

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах

 

 

  1.  

Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори..

 

 

  1.  

Біотичні, абіотичні та антропогенні екологічні фактори . Стабільність екосистем і причини її порушення.

 

 

  1.  

Біосфера як цілісна система Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.

 

 

  1.  

Захист проекту (дослідницький)

Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості

 

 

  1.  

Контрольна робота № 2

 

 

  1.  

Поняття про селекцію... Генетично модифіковані організми

 

 

  1.  

Особливості селекції рослин, тварин, мікроорганізмів

 

 

  1.  

Сучасні біотехнології

 

 

  1.  

Генна та клітинна інженерія

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
11 травня 2021
Переглядів
2001
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку