Календарно-тематичне планування
з музичного мистецтва
до підручника: Мистецтво. 4 клас. – Київ: «Генеза», 2021. – 128 с. : іл. Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило
створене відповідно до типової освітньої програми, розробленої під керівництвом
О. Я. Савченко
І семестр 2021 - 2022 н. р.
Вчитель: Шворак Н. А.
Джерело: https://svet-mus.blogspot.com/p/4_10.html
№ п/п |
Тема |
Музичне мистецтво (зміст уроку) |
Дата |
РОЗДІЛ І. МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО!
|
|||
1 |
Милуємося красою землі
|
Вступний урок. Мистецтво про красу рідної землі. Актуалізація предметних компетентностей. СОМ: Тетяна Зеленченко. Цикл Український рік. |
|
2 |
Милуємося красою землі (продовженн)
|
СММ: Українські народні пісні: «Ой у вишневому садочку» (НЗАУНХУ ім. Г. Верьовки). «Гойда, гойда, гой» (Н. Матвієнко). «Казала Солоха: прийди, прийди» (театр пісні «Джерела») ХТД: Пісня «Моя планета синьоока» (музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк). Повторення запису нот П: обробка народної мелодії, акапела; соліст, ансамбль, хор. |
|
3 |
Милуємося красою землі (продовження)
|
Мистецтво про красу рідної землі .Формування екологічної компетентності СОМ: Українська листівка; Н. Старовойтова Дівчина-Україна СММ: Денис Січинський. «Чом, чом, земле моя» (Дмитро Гнатюк). Ігор Шамо. «Три поради» (гурт «Струни серця»); «У ритмі серця» (Руслана та діти) ХТД: «Моя планета синьоока» |
|
4 |
Мистецтво крізь віки |
Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи; формування культурної компетентності СОМ: 5-гривневі монети, Музей гуцульського побуту, етнографії та музичних інструментів ім. Романа Кумлика, С.Глущук «Багатство струн» СММ: НАОНІ. Старовинні українські народні інструменти – кобза, колісна ліра. Антоніо Вівальді. «Гроза» із сюїти «Пори року» (сучасні кавери гуртів: B&B Project (баян і бандура). Горлиця АРТ Vivaldi. Storm (соло – цимбали) СКМ: Українські народні музичні інструменти ХТД: «Весела пісенька» (музика та вірші І. Танчака) П: кавер-версія, види ансамблів: дует, тріо, квартет |
|
5 |
Мистецтво крізь віки (продовження)
|
Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи, формування культурної, цифрової компетентності СОМ: Hanne Lore Koehler.Ілюстрація СММ: Йоганн Себастьян Бах. Прелюдія до мажор з «Добре темперованого клавіру», т. 1 (клавесин, фортепіано та синтезатор). ХТД: «Весела пісенька» (музика та вірші І. Танчака) «Мова барвінкова» (музика М. Жабляк, вірші Ю. Драгун) |
|
6 |
Мистецтво крізь віки (продовження)
|
Гра «Музичні інструменти крізь віки» (робота в парах). ХТД: «Весела пісенька» (музика та вірші І. Танчака) «Мова барвінкова» (музика М. Жабляк, вірші Ю. Драгун) |
|
7 |
Мистецтво та здоров’я |
Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини, формування здоров’язбережувальної компетентності СОМ: Наталія Басараб Український танець, Ірина Сушельницька. Гопак; В. Кушнір Аркан СММ: НЗААТУ ім. П. Вірського. Концертний виступ і репетиція ХТД: Гопак (Музика О. Злотника, вірші Л. Ямкового): П: аркан, гопак, козачок |
|
8 |
Мистецтво та здоров’я (продовження)
|
Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини, формування здоров’язбережувальної компетентності СКМ: Виконання сучасних танців ХТД: пісня «Гопак» (Музика О. Злотника, вірші Л. Ямкового). Руханки П: темп в музиці |
|
9 |
У дружньому слов’янському колі
|
Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського), формування культурної компетентності. СОМ: Ілюстрація Марльє Марсель СКМ: Мазурка, Чеська полька Руханка «Чеська полька» ХТД: пісня «Полька» (музика і вірші народні) П: мазурка, полька, пісня-танець |
|
10 |
У дружньому слов’янському колі (продовження)
|
Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського), формування культурної компетентності. СОМ: Ілюстрація Маріанни Калачової
СММ: Болгарський танець. Ансамбль «Болгаран». Білоруський танець «Крижачок». СКМ: перегляд відео «Бульба» ХТД: Пісня «Полька (музика і вірші народні) Виконання ритмічних послідовностей П: ритм в різних видах мистецтва |
|
11 |
На гостину до угорців, румунів і молдаван |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: картина Ласло Кодая, СММ: Ференц Ліст. «Угорська рапсодія № 2» (виконує Дьйордь Оравец у 29 епізоді «Котячого концерту», м/ф «Том і Джеррі»). Йоганнес Брамс. «Угорський танець № 5» (кавер для скрипки Олександра Божика). Вітторіо Монті. «Чардаш» (ксилофон з оркестром). СКМ: Перегляд відео Угорський танець «Лампош чардаш»ХТД: Чардаш (угорський народний танець) П: чардаш |
|
12 |
На гостину до угорців, румунів і молдаван (продовження) |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: Світлана Бондаренко «Молдавський танець», Corneliu Michăilescu «Композиція з румунським мотивом» СКМ: відео Молдовеняска (ансамбль «Жок»). Румунський танець «Інвертіта» (НЗАУНХУ ім. Г. Верьовки) ХТД: пісня Створення мелодій до віршів за запропонованими схемами П: молдавеняска |
|
13 |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: Зера Аблязізова «Кримськотатарські персонажі» (розпис на склі) СММ Кримськотатарська колискова («Менім улим батир»). Народна пісня у виконанні Джамали (фрагмент СКМ: відео Танець «Емір Джелял Хайтармаси». ХТД: пісня Дружба і достлук (музика Л. Джемалядінової, вірші М. Пугач, Л. Джемалядінової, Н. Кононенко) |
|
14 |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)
|
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: Pantelis Zografos. Грецький танець СКМ: відео Ольвія, Херсонес. Мікіс Теодоракіс. «Сиртакі» ХТД: пісня Дружба і достлук (музика Л. Джемалядінової, вірші М. Пугач, Л. Джемалядінової, Н. Кононенко); Гра «Пригадай запис нот і прочитай текст» П: сиртакі, будова театральної сцени (завіса, сцена, куліси, задник) |
|
15 |
Національні мотиви в мистецтві народів, які проживають в Україні |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності. Нотний запис. Види нот і ключів. Гра «Пригадай запис нот і прочитай текст»
|
|
16 |
Узагальнення набутих знань. Підсумок за розділом «Ми – діти твої, Україно!» |
Завдання від Лясольки. Вікторина «Мистецтво різних народів» |
|
|
Підсумковий урок за І семестр |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТИНЕНТАМИ
|
|||
|
Подорож до Німеччини та Австрії
|
Мистецтво німецьких та австрійських митців, формування культурної компетентності СОМ: «Родинний концерт» (порцеляна) СММ: Людвіг ван Бетховен. «До Елізи» Йоганн Себастьян Бах. «Анданте» ХТД: пісня «Сніг» (музика та вірші Д. Пташинської) П: орган
|
|
|
Подорож до Німеччини та Австрії (продовження)
|
Мистецтво німецьких та австрійських митців, формування культурної компетентності СОМ: Васил Горанов Віденський вальс. СКМ: відео Йоганн Штраус. Вальс «На прекрасному блакитному Дунаї». Віденський бал (фрагмент). СММ: Вольфганг Амадей Моцарт. «Маленька нічна серенада». IV ч. (Рондо). ХТД: Варіант 1. Ритмічна імпровізація у формі рондо. Виконання (body percussion) Варіант 2 Виконання на дзвіночках супроводу до вальсу Й. Штрауса «На прекрасному блакитному Дунаї». П: вальс, рондо музичні розміри 2/4, 3/4, 4/4 та схеми їх диригування |
|
|
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв
|
Мистецтво французьких та англійських митців, формування культурної компетентності СОМ: Невідомий автор. Менует СММ: Жан Філіпп Рамо. Менует (клавесин). Поль Моріа Менует Вольфганг Амадей Моцарт. Варіації на тему французької народної пісні «Пастух». СКМ: відео Менует ХТД: Пастух (французька народна пісня) П: менует, канон, варіації |
|
|
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв (продовження)
|
Мистецтво французьких та англійських митців, формування культурної компетентності СОМ: постер до кінофільму «Хроніки Нарнії», ілюстрація до книги Клайв Степлз Льюїса «Лев, чаклунка та магічна шафа»
СММ: Гаррі Грегсон-Вільямс. Музика з к/ф «Хроніки Нарнії». ХТД: Пісня «Пастух» (французька народна пісня) Руханка «Сlap your hands». П: «динаміка» в музиці, екранізація |
|
|
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії
|
Мистецтво італійських та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: Олег Турчин «Маріонетки», СММ: Карло Мюньє. «Баркарола» (дует мандоліни та гітари): Микола Лисенко. «Баркарола» (фортепіано). СКМ: Тарантела ХТД: Пісня «Промінчик» (музика і вірші Н. Май) Відтворення ритму тарантели за записом П: Тарантела |
|
|
Фантазії і дива
|
Мистецтво італійських та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: Євген Демаков «Фламенко» СММ: Ісаак Альбеніс «Легенда» (гітара). Мануель де Фалья. «Ночі в садах Іспанії» для фортепіано з оркестром (фрагмент) СКМ: М/ф «Моріс Равель «Болеро» (к/ф Симона Брета (Simon Brethe)). ХТД: Пісня «Промінчик» (музика і вірші Н. Май); Відтворення ритму болеро П: болеро, симфонічний оркестр, гітара
|
|
|
Скандинавія – суворий і загадковий край |
Мистецтво митців країн Скандинавії, формування культурної компетентності СММ: Едвард Гріг. Сюїта «Пер Гюнт»: «Ранок», «У печері гірського короля» СОМ: Нікі Гольц «Оле Лукойє», Лорел Берч «Русалонька» (ілюстрації) ХТД: Руханка «Пісенька про маленьких жабенят» (шведською).Виконання фрагменту мелодії Е. Гріг «Ранок. Робота в групах: відтворення ритму п’єси Е. Гріга «У печері гірського короля» за записом зі змінами (прискоренням) темпу Пісня «Треба мріяти завжди» (Музика О. Янушкевич, вірші Н. ПогребнякП: : сюїта |
|
|
Скандинавія – суворий і загадковий край (продовження)
|
Мистецтво митців країн Скандинавії, формування культурної компетентності СММ: Едвард Гріг. Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг», «Анітра» СКМ: відео Ice Music Festival . Гра на музичних інструментах з льоду (фрагмент) СОМ: Eми Малявки (Еmа Мalyauka) Ілюстрація ХТД: Треба мріяти завжди (Музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк ): Руханка «Пісенька про маленьких жабенят» (шведською П: балет, лібрето, антракт |
|
|
Мистецькі візерунки з теплих країв |
Мистецтво митців країн Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану), формування культурної компетентностіСММ: Ревазо Лагідзе «Тбілісо» (ансамбль «Баіані») СКМ: відео Грузинські танці «Лезгінка», «Хорумі» (балет Сухішвілі) СОМ: Ніно Чакветадзе «Дитячий хор» ХТД: «Курчатка» (музика Г. Гусейнлі, вірші Т. Муталібова, переклад М. Яскулка)
Руханка Тамар Еділавшилі «Майбутнє П: хор; елементарне уявлення про знаки альтерації (дієз, бемоль, бекар) |
|
|
Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження)
|
Мистецтво Індії (ознайомлення), формування культурної компетентності СММ: Микола Римський-Корсаков. Арія індійського гостя з опери «Садко» (фрагмент)СКМ: Індійський танецьХТД: «Курчатка» (музика Г. Гусейнлі, вірші Т. Муталібова, переклад М. Яскулка), «Зелене слоненя» (Музика І. Кириліна Вірші О. Вратарьова) Гра «Малюємо пальцями літери» П: Індійський танець |
|
|
Східні мотиви
|
Мистецтво народів Сходу. формування культурної компетентностіСММ: Микола Римський Корсаков Сюїта «Шехерезада» (фрагменти). СОМ: ілюстрації до сюїти Миколи Римського Корсакова за мотивами арабських казок. ХТД: КАЗКОВИЙ СВІТ Музика М. Ведмедері Вірші Н. Бонь П: басовий ключ.
|
|
|
Східні мотиви (продовження)
|
Мистецтво країн Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея. Формування культурної компетентності СММ: Китайська народна мелодія. П Чайковський Китайський танець «Чай» з балету «Лускунчик». СКМ: Дзьо Хісайсі Вальс «Карусель життя» з м/ф «Ходячий замок». М/ф «Віолончеліст Госю», «Золота струна» (фрагменти) П: музичні характеристики мажору та мінору (повторення), імпровізація. |
|
|
Ритми й кольори Америки та Африки
|
Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності СММ: Клод Дебюсі «Ляльковий кек-уок». СОМ: ілюстрація з героями мультфільмів студії Волта Діснея. СКМ М/ф студії Волта Діснея (фрагменти). Мікс мелодій.ХТД: пісня «Дитячий джаз» Музика І. Хрисаніді. П: кек-уок |
|
|
Ритми й кольори Америки та Африки (продовження) |
Музичні ритми Африки. Формування культурної компетентностіСММ: Музичні інструменти Африки.СКМ: Фізкультхвилинка «Весела Африка».ХТД: відтворення ритмічної партитури. П: види ритмів (повторення). |
|
|
Місто майбутнього |
Мистецька подорож у майбутнє. Формування культурної компетентності СММ: Діти на концертах симфонічного оркестру просто неба André Rieu. Ігор Поклад. Чарівна скрипка (Ніна Матвієнко, Анастасія Петрик – переможниця Євробачення). СОМ: світлина з парку «Фантастична Софіївка». ХТД: пісня Танець дружби Музика М. Балеми Вірші П. Карася П: флешмоб. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|