Планування уроків музичного мистецтва 4 клас

Про матеріал
Календарне планування розроблене до підручника Л. Масол за типовою освітньою програмою О. Савченко
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з музичного мистецтва

до підручника: Мистецтво. 4 клас. – Київ: «Генеза», 2021. – 128 с. : іл. Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило

створене відповідно до типової освітньої програми, розробленої під керівництвом

О. Я. Савченко

І семестр 2021 - 2022 н. р.

Вчитель: Шворак Н. А.

Джерело: https://svet-mus.blogspot.com/p/4_10.html


 


 

 


№ п/п

Тема

Музичне мистецтво

(зміст уроку)

Дата

 

РОЗДІЛ І. МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО!

 

1

Милуємося красою землі

 

Вступний урок. Мистецтво про красу рідної землі. Актуалізація предметних компетентностей.

СОМ: Тетяна Зеленченко. Цикл Український рік.

 

2

Милуємося красою землі (продовженн)

 

СММ: Українські народні пісні: «Ой у вишневому садочку» (НЗАУНХУ ім. Г. Верьовки). «Гойда, гойда, гой» (Н. Матвієнко). «Казала Солоха: прийди, прийди» (театр пісні «Джерела»)

ХТД: Пісня «Моя планета синьоока»

(музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк).

Повторення запису нот

П: обробка народної мелодії, акапела; соліст, ансамбль, хор.

 

3

Милуємося красою землі (продовження)

 

Мистецтво про красу рідної землі .Формування екологічної компетентності 

СОМ: Українська листівка;

Н. Старовойтова Дівчина-Україна

СММ: Денис Січинський. «Чом, чом, земле моя» (Дмитро Гнатюк). Ігор Шамо. «Три поради» (гурт «Струни серця»); «У ритмі серця» (Руслана та діти)

ХТД: «Моя планета синьоока»

 

4

 

Мистецтво крізь віки

Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи; формування культурної компетентності

СОМ: 5-гривневі монети, Музей гуцульського побуту, етнографії та музичних інструментів ім. Романа Кумлика, С.Глущук  «Багатство струн»

СММ: НАОНІ. Старовинні українські народні інструменти – кобза, колісна ліра.

Антоніо Вівальді. «Гроза» із сюїти «Пори року» (сучасні кавери гуртів: B&B Project (баян і бандура). Горлиця АРТ Vivaldi. Storm (соло – цимбали)

СКМ: Українські народні музичні інструменти

ХТД: «Весела пісенька» (музика та вірші І. Танчака) П: кавер-версія, види ансамблів: дует, тріо, квартет

 

5

Мистецтво крізь віки (продовження)

 

Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи, формування культурної, цифрової компетентності

СОМ: Hanne Lore Koehler.Ілюстрація

СММ: Йоганн Себастьян Бах. Прелюдія до мажор з «Добре темперованого клавіру», т. 1 (клавесин, фортепіано та синтезатор).

ХТД: «Весела пісенька» (музика та вірші І. Танчака) «Мова барвінкова» (музика М. Жабляк, вірші Ю. Драгун)

 

6

Мистецтво крізь віки (продовження)

 

Гра «Музичні інструменти крізь віки» (робота в парах). ХТД: «Весела пісенька» (музика та вірші І. Танчака) «Мова барвінкова» (музика М. Жабляк, вірші Ю. Драгун)

 

7

Мистецтво та здоров’я

Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини,  формування здоров’язбережувальної компетентності

СОМ: Наталія Басараб Український танець,  Ірина Сушельницька. Гопак; В. Кушнір Аркан

СММ: НЗААТУ ім. П. Вірського. Концертний виступ і репетиція

ХТД: Гопак (Музика О. Злотника, вірші Л. Ямкового):

П: аркан, гопак, козачок

 

8

Мистецтво та здоров’я (продовження)

 

 

Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини,  формування здоров’язбережувальної компетентності

СКМ: Виконання сучасних танців

ХТД: пісня «Гопак» (Музика О. Злотника, вірші Л. Ямкового). Руханки

П: темп в музиці

 

9

У дружньому слов’янському колі

 

Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського),  формування культурної компетентності.

СОМ: Ілюстрація Марльє Марсель

СКМ: Мазурка, Чеська полька

Руханка «Чеська полька»

ХТД: пісня «Полька» (музика і вірші народні)

П: мазурка, полька, пісня-танець

 

10

У дружньому слов’янському колі (продовження)

 

 

Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського),  формування культурної компетентності.

СОМ: Ілюстрація Маріанни Калачової

СММ: Болгарський танець. Ансамбль «Болгаран». Білоруський танець «Крижачок».
Білоруська колиханка. Болгарська колискова

СКМ: перегляд відео  «Бульба» 

ХТД: Пісня «Полька (музика і вірші народні)

Виконання ритмічних послідовностей

П: ритм в різних видах мистецтва

 

11

На гостину до угорців, румунів і молдаван

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: картина Ласло Кодая,

СММ: Ференц Ліст. «Угорська рапсодія № 2» (виконує Дьйордь Оравец у 29 епізоді «Котячого концерту», м/ф «Том і Джеррі»).

Йоганнес Брамс. «Угорський танець № 5» (кавер для скрипки Олександра Божика). Вітторіо Монті. «Чардаш» (ксилофон з оркестром).

СКМ: Перегляд відео  Угорський танець «Лампош чардаш»

ХТД: Чардаш (угорський народний танець)

П: чардаш

 

12

На гостину до угорців, румунів і молдаван (продовження)

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: Світлана Бондаренко «Молдавський танець», Corneliu Michăilescu «Композиція з румунським мотивом»

СКМ: відео Молдовеняска (ансамбль «Жок»). Румунський танець «Інвертіта» (НЗАУНХУ ім. Г. Верьовки)

ХТД: пісня Створення мелодій до віршів за запропонованими схемами

П: молдавеняска

 

13

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: Зера Аблязізова «Кримськотатарські персонажі» (розпис на склі)

СММ Кримськотатарська колискова («Менім улим батир»). Народна пісня у виконанні Джамали (фрагмент

СКМ: відео Танець «Емір Джелял Хайтармаси».

ХТД: пісня Дружба і достлук (музика Л. Джемалядінової,  вірші М. Пугач, Л. Джемалядінової, Н. Кононенко)

 

14

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

 

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: Pantelis Zografos. Грецький танець

СКМ: відео Ольвія, Херсонес. Мікіс Теодоракіс. «Сиртакі» ХТД: пісня Дружба і достлук (музика Л. Джемалядінової,  вірші М. Пугач, Л. Джемалядінової, Н. Кононенко);

Гра «Пригадай запис нот і прочитай текст»

П: сиртакі, будова театральної сцени (завіса, сцена, куліси, задник)

 

15

Національні мотиви в мистецтві народів, які проживають в Україні

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності.

Нотний запис. Види нот і ключів.

Гра «Пригадай запис нот і прочитай текст»

 

 

16

Узагальнення набутих знань. Підсумок за розділом «Ми – діти твої, Україно!»

Завдання від Лясольки. Вікторина «Мистецтво різних народів»

 

 

Підсумковий урок за І семестр

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТИНЕНТАМИ

 

 

Подорож до Німеччини та Австрії

 

Мистецтво німецьких та австрійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: «Родинний концерт» (порцеляна)

СММ: Людвіг ван Бетховен. «До Елізи» Йоганн Себастьян Бах. «Анданте»

ХТД: пісня «Сніг» (музика та вірші Д. Пташинської)

П: орган

 

 

 

Подорож до Німеччини та Австрії (продовження)

 

Мистецтво німецьких та австрійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: Васил Горанов Віденський вальс.

СКМ: відео Йоганн Штраус. Вальс «На прекрасному блакитному Дунаї». Віденський бал (фрагмент).

СММ: Вольфганг Амадей Моцарт. «Маленька нічна серенада». IV ч. (Рондо).

ХТД: Варіант 1. Ритмічна імпровізація у формі рондо. Виконання (body percussion)

Варіант 2 Виконання на дзвіночках супроводу до вальсу Й. Штрауса «На прекрасному блакитному Дунаї».

П: вальс, рондо музичні розміри 2/4, 3/4, 4/4 та схеми їх диригування

 

 

Франція та Англія – країни палаців,

театрів, музеїв

 

Мистецтво французьких та англійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: Невідомий автор. Менует

СММ: Жан Філіпп Рамо. Менует (клавесин). Поль Моріа Менует

Вольфганг Амадей Моцарт. Варіації на тему французької народної пісні «Пастух».

СКМ: відео Менует

ХТД: Пастух (французька народна пісня)

П: менует, канон, варіації

 

 

Франція та Англія – країни палаців,

театрів, музеїв (продовження)

 

 

Мистецтво французьких та англійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: постер до кінофільму «Хроніки Нарнії», ілюстрація до книги  Клайв Степлз Льюїса «Лев, чаклунка та магічна шафа»

СММ: Гаррі Грегсон-Вільямс. Музика з к/ф «Хроніки Нарнії».
Джон Вільямс. Музика з к/ф «Гаррі Поттер і філософський камінь» (фрагменти).

ХТД: Пісня «Пастух» (французька народна пісня)

Руханка «Сlap your hands».

П: «динаміка» в музиці, екранізація

 

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії

 

Мистецтво італійських та іспанських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: Олег Турчин «Маріонетки»,

СММ: Карло Мюньє. «Баркарола» (дует мандоліни та гітари):

Микола Лисенко. «Баркарола» (фортепіано).

СКМ: Тарантела

ХТД: Пісня «Промінчик» (музика і вірші Н. Май)

Відтворення ритму тарантели за записом

П: Тарантела

 

 

Фантазії і дива

 

Мистецтво італійських та іспанських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: Євген Демаков «Фламенко»

СММ: Ісаак Альбеніс «Легенда» (гітара). Мануель де Фалья. «Ночі в садах Іспанії» для фортепіано з оркестром (фрагмент)

СКМ: М/ф «Моріс Равель «Болеро» (к/ф Симона Брета (Simon Brethe)).

ХТД: Пісня «Промінчик» (музика і вірші Н. Май);

Відтворення ритму болеро

П: болеро, симфонічний оркестр, гітара

 

 

 

Скандинавія – суворий і загадковий край

Мистецтво митців країн Скандинавії,  формування культурної компетентності

СММ: Едвард Гріг. Сюїта «Пер Гюнт»: «Ранок», «У печері гірського короля» СОМ: Нікі Гольц «Оле Лукойє», Лорел Берч «Русалонька» (ілюстрації)

ХТД: Руханка «Пісенька про маленьких жабенят» (шведською).

Виконання фрагменту мелодії Е. Гріг «Ранок.

Робота в групах: відтворення ритму п’єси Е. Гріга «У печері гірського короля» за записом зі змінами (прискоренням) темпу

Пісня «Треба мріяти завжди» (Музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк

П: : сюїта

 

 

Скандинавія – суворий і загадковий край (продовження)

 

Мистецтво митців країн Скандинавії,  формування культурної компетентності

СММ: Едвард Гріг. Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг», «Анітра»

СКМ: відео Ice Music Festival . Гра на музичних інструментах з льоду (фрагмент)

СОМ: Eми Малявки (Еmа  Мalyauka) Ілюстрація

ХТД: Треба мріяти завжди (Музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк ):

Руханка «Пісенька про маленьких жабенят» (шведською

П: балет, лібрето, антракт

 

 

Мистецькі візерунки з теплих країв

Мистецтво митців країн Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану),  формування культурної компетентності

СММ: Ревазо Лагідзе «Тбілісо» (ансамбль «Баіані»)

СКМ: відео Грузинські танці «Лезгінка», «Хорумі» (балет Сухішвілі)

СОМ: Ніно Чакветадзе «Дитячий хор»

ХТД: «Курчатка» (музика Г. Гусейнлі,  вірші Т. Муталібова, переклад М. Яскулка)

Руханка Тамар Еділавшилі «Майбутнє
обираєш тільки ти»

П: хор; елементарне уявлення про знаки альтерації (дієз, бемоль, бекар)

 

 

Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження)

 

Мистецтво Індії (ознайомлення),  формування культурної компетентності

СММ: Микола Римський-Корсаков. Арія індійського гостя з опери «Садко» (фрагмент)

СКМ: Індійський танець

ХТД: «Курчатка» (музика Г. Гусейнлі,  вірші Т. Муталібова, переклад М. Яскулка),

«Зелене слоненя» (Музика І. Кириліна Вірші О. Вратарьова)

Гра «Малюємо пальцями літери»

П: Індійський танець

 

 

Східні мотиви

 

Мистецтво народів Сходу. формування культурної компетентності

СММ: Микола Римський Корсаков Сюїта «Шехерезада» (фрагменти).

СОМ: ілюстрації до сюїти Миколи Римського Корсакова за мотивами арабських казок.

ХТД: КАЗКОВИЙ СВІТ

Музика М. Ведмедері Вірші Н. Бонь

П: басовий ключ.

 

 

 

Східні мотиви (продовження)

 

Мистецтво країн

Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея. Формування культурної компетентності

СММ: Китайська народна мелодія. П Чайковський Китайський танець «Чай» з балету «Лускунчик».

СКМ: Дзьо Хісайсі Вальс «Карусель життя» з м/ф «Ходячий замок». М/ф «Віолончеліст

Госю», «Золота струна» (фрагменти)

П: музичні характеристики мажору та мінору (повторення), імпровізація.

 

 

Ритми й кольори Америки та Африки

 

Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності

СММ: Клод Дебюсі «Ляльковий кек-уок».

СОМ: ілюстрація з героями мультфільмів студії Волта Діснея.

СКМ М/ф студії Волта Діснея (фрагменти). Мікс мелодій.

ХТД: пісня «Дитячий джаз»  Музика І. Хрисаніді.

П: кек-уок

 

 

Ритми й кольори Америки та Африки

(продовження)

Музичні ритми Африки. Формування культурної компетентності

СММ: Музичні інструменти Африки.

СКМ:  Фізкультхвилинка «Весела Африка».

ХТД: відтворення ритмічної партитури.

П: види ритмів (повторення).

 

 

Місто майбутнього

Мистецька подорож у майбутнє. Формування культурної компетентності

СММ: Діти на концертах симфонічного оркестру просто неба

André Rieu. Ігор Поклад. Чарівна скрипка (Ніна Матвієнко, Анастасія Петрик – переможниця Євробачення).

СОМ: світлина з  парку «Фантастична Софіївка».  

ХТД: пісня Танець дружби

Музика М. Балеми Вірші П. Карася

П: флешмоб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Умовні позначення
  • СММ   сприймання та аналіз-інтерпретація музичного мистецтва
  • СОМ   сприймання та аналіз-інтерпретація образотворчого мистецтва
  • СКМ   сприймання та аналіз-інтерпретація творів кіномистецтва
  • ХТД     художньо-творча діяльність
  • П       поняття

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кліщ Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кліщ Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
4003
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку