Даний файл містить орієнтоване поурочне планування на весь навчальний рік відповідно до вимог та рекомендацій МОНУ. Також містить в собі державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів до кожної з тем.
ГЕОМЕТРІЯ, 9 клас.
Орієнтовне поурочне планування
(70 годин. I семестр — 32 години, 2 години на тиждень,
II семестр — 38 годин, 2 години на тиждень, резерв – 24 години)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
1. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за 8 клас з теми «Чотирикутники, площі чотирикутників». |
|
|
2. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за 8 клас з теми «Розв’язування прямокутних трикутників». |
|
|
3. |
Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація знань, підготовка до ДКР. |
|
|
4. |
Діагностична контрольна робота. |
|
|
Тема №1 Координати на площині (11 годин) |
|||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Пояснює, що таке синус, косинус і тангенс кутів від 0° до 180°. Описує прямокутну систему координат. Розпізнає рівняння кола та прямої. Записує і доводить формули координати середини відрізка та відстані між двома точками. Застосовує вивчені формули і рівняння фігур до розв’язування задач. |
|||
|
Координатна площина. |
|
|
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 00 до 1800. |
|
|
|
Тригонометричні тотожності. |
|
|
|
Розв’язування вправ. Розв’язування задач. Узагальнення та систематизація знань, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
|
Контрольна робота №1 «Тригонометричні тотожності» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Координати середини відрізка. |
|
|
|
Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
Рівняння кола. |
|
|
|
Рівняння прямої. |
|
|
|
Розв’язування задач. Узагальнення та систематизація знань, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
|
Контрольна робота №2«Координати на площині» |
|
|
Тема №2 Вектори на площині ( 13 год) |
|||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Описує вектор, модуль і напрям вектора, координати вектора, дії над векторами, рівність і колінеарність векторів. Відкладає вектор, рівний даному; вектор, рівний сумі (різниці) векторів. Формулює: властивості дій над векторами; означення скалярного добутку векторів, його властивості. Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
|||
|
Вектор. Модуль і напрям вектора. Колінеарні вектори. Рівність векторів. |
|
|
|
Вектор. Модуль і напрям вектора. Колінеарні вектори. Рівність векторів. |
|
|
|
Координати вектора. Самостійна робота №1. |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів. |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів. |
|
|
|
Множення вектора на число |
|
|
|
Множення вектора на число. Самостійна робота №2. |
|
|
|
Скалярний добуток векторів. |
|
|
|
Скалярний добуток векторів. |
|
|
|
Скалярний добуток векторів. Самостійна робота №3. |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань, підготовка до контрольної роботи за І семестр. |
|
|
|
Контрольна робота за І семестр. |
|
|
Тема №3 Розв’язування трикутників (13 годин) |
|||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Формулює теореми косинусів і синусів. Описує основні випадки розв’язування трикутників та алгоритми їх розв’язування. Доводить теореми синусів і косинусів. Розв’язує трикутники. Застосовує алгоритми розв’язування трикутників до розв’язування прикладних задач. Використовує формули для знаходження площі трикутника (Герона, за двома сторонами і кутом між ними, за радіусом вписаного і описаного кола) в розв’язуванні задач. |
|||
|
Аналіз контрольної роботи. Теорема косинусів. |
|
|
|
Наслідки з теореми косинусів. |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
Теорема синусів |
|
|
|
Зв’язок між пропорційними відношеннями теореми синусів і діаметром описаного кола. Самостійна робота №4. |
|
|
|
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі. |
|
|
|
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі. |
|
|
|
Формули для знаходження площі трикутника |
|
|
|
Формули для знаходження площі трикутника |
|
|
|
Формула Герона. Формули радіусів вписаного й описаного кіл трикутника. |
|
|
|
Самостійна робота №5.Розв’язування задач. |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань, підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота №4 « Розв’язування трикутників» |
|
|
Тема №4 Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (11годин) |
|||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Описує круговий сектор і сегмент. Формулює: означення правильного многокутника; теореми: про відношення довжини кола до його діаметра; про площу круга. Записує і пояснює формули: радіусів вписаного і описаного кіл правильного многокутника; радіусів вписаного і описаного кіл правильного трикутника, чотирикутника (квадрата), шестикутника; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора і сегмента. Будує правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник. Доводить формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників. Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
|||
|
Аналіз контрольної роботи. Правильний многокутник, його види та властивості. |
|
|
|
Правильний многокутник, його види та властивості. |
|
|
|
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників. |
|
|
|
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників. |
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота №6. |
|
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
|
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
|
|
|
Площа круга та його частин. |
|
|
|
Площа круга та його частин. Самостійна робота №7. |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань, підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота №5 «Правильні многокутники» |
|
|
Тема №5 Геометричні перетворення (10 годин) |
|||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Описує симетрію відносно точки і прямої, паралельне перенесення, поворот; рівність фігур; перетворення подібності, гомотетію, подібність фігур. Будує фігури, в які переходять дані фігури при переміщеннях та перетвореннях подібності. Наводить приклади фігур, які мають вісь симетрії, центр симетрії; подібних фігур. Формулює властивості переміщення та перетворення подібності; теорему про відношення площ подібних фігур. Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
|||
|
Аналіз контрольної роботи. Переміщення (рух) та його властивості. Рівність фігур. |
|
|
|
Симетрія відносно точки. |
|
|
|
Симетрія відносно прямої. |
|
|
|
Поворот. |
|
|
|
Паралельне перенесення. Самостійна робота №8. |
|
|
|
Перетворення подібності та його властивості. Подібність фігур. |
|
|
|
Площі подібних фігур. |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань, підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота №6 «Геометричні перетворення» |
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу (8 годин) |
|||
|
Аналіз контрольної роботи. Теореми косинусів і синусів. |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|
Правильні многокутники |
|
|
|
Декартові координати на площині |
|
|
|
Вектори на площині |
|
|
|
Геометричні переміщення |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №7 |
|
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Підведення підсумків за рік. |
|
|