"Побудова таблиць у текстовому процесорі Microsoft Word"

Про матеріал
Тема: "Побудова таблиць у текстовому процесорі Microsoft Word" Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нового матеріалу. Вид уроку: комбінований урок. Мета: • Навчальна: забезпечити засвоєння учнями способу побудови таблиць в Microsoft Word. • Виховна: розвити в учнів інтерес до предмета, формувати в учнів спостережливість. • Розвиваюча: розбудовувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу. Завдання: • розширити й поглибити теоретичні знання по інформатиці • розвити практичні навички • поглибити вистава в учнів про практичне застосування текстового процесора Microsoft Word • сприяти розвитку інтересу в учнів до предмета "Інформатика" Знання й уміння: • знати алгоритм побудови таблиць • знати й уміти користуватися алгоритмом форматування таблиць стандартним способом Реквізити й устаткування: • роздрукувати кожному учневі завдання з тестовою роботою • картки для заповнення відповідей на тест • додаткові картки • роздрукувати кожному план виконання практичної роботи • кольорові фломастери • проектор, екран • готова таблиця • персональний комп'ютер для кожного учня
Перегляд файлу

Тема: "Побудова таблиць у текстовому процесорі Microsoft Word"

               Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нового матеріалу.

               Вид уроку: комбінований урок.

Мета:

  • Навчальна: 

забезпечити засвоєння учнями способу побудови таблиць в Microsoft Word.

  • Виховна:

розвити в учнів інтерес до предмета, формувати в учнів спостережливість.

  • Розвиваюча:

розбудовувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу.

 

Завдання:

  • розширити й поглибити теоретичні знання по інформатиці
  • розвити практичні навички
  • поглибити вистава в учнів про практичне застосування текстового процесора Microsoft Word
  • сприяти розвитку інтересу в учнів до предмета "Інформатика"

 

Знання й уміння:

  • знати алгоритм побудови таблиць
  • знати й уміти користуватися алгоритмом форматування таблиць стандартним способом

Реквізити й устаткування:

  • роздрукувати кожному учневі завдання з тестовою роботою
  • картки для заповнення відповідей на тест
  •  додаткові картки
  • роздрукувати кожному план виконання практичної роботи
  • кольорові фломастери
  • проектор, екран
  • готова таблиця
  • персональний комп'ютер для кожного учня

 

 

 

План уроку.

 

1.

Повідомити про мети й завдання уроку

2 хв.

2.

Повторити правила ТБ і правила поведінки в кабінеті ИВТ

5 хв.

3.

Домашнє завдання.

Повторення попереднього матеріалу (тест)

8 хв.

4.

Нова тема

7 хв.

5.

Фізкультхвилинка

3 хв.

6.

Практична робота

10 хв.

7.

Підведення підсумків

5 хв.

 

Хід уроку.

 

I. Здрастуйте! Сідаєте!

Сьогодні ми продовжимо роботу з текстовим процесором Microsoft Word.

До кінця заняття ви повинні навчитися, будувати таблиці, а також їх форматувати, тобто оформляти, робити їх більш привабливими, барвистими. Як це робити, я постараюся вас сьогодні навчити.

Як буде побудований наш урок?

1. Повторимо попередній матеріал, який нам знадобиться для вивчення нової теми.

2. Потім я розповім вам, як побудувати таблицю і як її от форматувати.

3. Для закріплення матеріалу вам буде запропонована практична робота з нової теми: "Побудова таблиць в Microsoft Word", за яку кожний одержить оцінку.

4. Наприкінці уроку підведемо підсумки, тобто ви сьогодні за урок одержите по дві оцінки: за виконання тесту й за практичну роботу.

 

 

 

II. Повторення правил ТБ і правил поведінки в кабінеті ИВТ

Перш ніж почати урок, давайте повторимо правила техніки безпеки й правила поведінки в кабінеті інформатики.

Кожний називає по одному правилу, повторюватися не можна.

Зразковий план відповіді:

 

1. Без дозволу вчителя в клас не входити.

2. На зміні всім виходити з кабінету.

3. З булочками, фруктами в клас не входити.

4. Сідати строго на відведене місце.

5. Забороняється торкати руками рознімання, екран і тильну сторону ПК.

6. Приступати до роботи на комп'ютері тільки з дозволу вчителя.

7. Не ремонтувати ПК самостійно.

8. Негайно припинити роботу при поломці ПК.

9. Сидіти на відстані від екрана не менш 60-70 см.

Молодці!

Переходимо до виконання нашого плану роботи на урок.

III. Домашнє завдання.

У кожного на столі лежить картка для заповнення. У неї ви занесете результати відповідей на тест. На кожне питання дано кілька  варіантів відповіді, і  тільки один з них правильний. Потрібно визначити, який із запропонованих відповідей правильний, на ваш погляд, і занести результат у табличку. Не збудьте написати своє прізвище, ім'я, клас.

Результати тесту покажуть, хто і як засвоїв пройдений матеріал.

 

Приступаємо до виконання тесту, результати здати через 7 хвилин.

 

Учні виконують тестову роботу з теми, пройденої на попередніх уроках.

 

 

"Текстовий редактор,  текстовий процесор"

 

  1. Для обробки, якої інформації служить Word:
  1. текстової
  2. графічної

в) звуковий

  1. Основні можливості Word:
  1. кодування
  2. архівування даних
  3. набір тексту
  1. Можна чи в текстовому редакторі написати математичні формули?
  1. так
  2. ні
  1. Як  зберегти документ?
  1. вибрати команду меню Файл./Відправити
  2. вибрати команду меню Файл/Зберегти
  3. вибрати команду меню Вставка/Надпис
  1. Що значить форматувати текст?
    1. виправити орфографічні помилки документа
    2. зміна шрифту тексту документа
    3. зміна розміру тексту
  2. Чи можна  малювати в текстовому процесорі?
  1. так
  2. ні
  1. Що таке кегль?
  1. розмір шрифту
  2. розмір робочого вікна
  3. колір шрифту
  1.  Де розташовується програма MS Word?
  1. Пуск – Пошук - MS Word
  2. Пуск – Усі програми – Стандартні - MS Word
  3. Пуск – Усі програми – MS Office - MS Word
  1. Який пункт не знайдеш у рядку меню текстового редактора?
  1. Файл
  2. Данні
  3. Вставка
  1.   Що таке скроллер?
  1. смуга прокрутки
  2. піктограма панелі інструментів
  3. програма MS Office

Ключ до тесту:

1 – а; 2 – в; 3 – а; 4 – б; 5 – б; 6 – а; 7 – а; 8 – в; 9 – б; 10 – а.

 

Картка для відповіді

 

Прізвище, ім’я_____________________________клас________________

 

Запитання:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Час вийшов, здаємо результати тесту. Тести я перевірю, коли ви приступитеся до виконання практичної роботи.

IV. Нова тема

А тепер відкриваємо робочі зошити, записуємо число, класна робота й

тему уроку: "Побудова таблиць".

 

Ми з вами говорили, що до появи такої прикладної програми, як текстовий редактор, люди використовували механічні, а потім і електронні друкарські машинки.

Дуже часто в нашому житті виникає необхідність оформити текст або документ у вигляді таблиці. Це й шкільні журнали, і табель успішності, і сторінки ваших щоденників і т.д.

Як ви розумієте, оформлення таблиць на друкарській машинці - справа задоволена важке. Текстовий процесор Microsoft Word значно полегшує створення таблиць, беручи на себе розв'язок проблеми розрахунків ширини колонок.

 

Створити таблицю можна двома способами:

(Учитель показує через проектор.)

На панелі інструментів натиснути кнопку "Додати таблицю".

Скористатися пунктом меню "Таблиця".

Відмінність цих двох способів полягає в тому, що в першому випадку комп'ютер запропонує створити таблицю, у якої може бути не більш 5 стовпців.

Якщо необхідно створити таблицю з більшою кількістю стовпців, то потрібно застосувати другий спосіб. Саме другий спосіб сьогодні ми з вами й розглянемо Отже, напишемо в зошитах алгоритм побудови таблиці через "рядок меню".

 

Алгоритм побудови таблиці

  1. У меню вибрати пункт "Таблиця"
  2. Клацнути по кнопці "Додати таблицю"
  3. У діалоговому вікні "Вставка таблиці" установити необхідна кількість стовпців і рядків
  4. Клацнути по кнопці "ОК"

 

Відразу після того, як WORD вставить у текст таблицю, ширина всіх стовпців буде однаковою. Можна змінити ширину стовпців за допомогою мишки. Як це робиться, я розповім вам на наступному уроці.

Сьогодні ми будемо створювати таблицю, де ширина стовпців буде однаковою.

Таблиця наша буде називатися: "Мій розклад на тиждень".

Таблиця буде складатися з 6 стовпців і 7 рядків. У першому рядку ви запишіть навчальні дні тижня, а на наступних 6- ти рядках - свій розклад на тиждень.

Я вам зараз покаджу кілька прикладів, які таблиці у вас можуть вийти.

Дивимося уважно на екран. Якщо ви уважно дивилися, то, звичайно ж, помітили, що таблиці оформлені й мають більш привабливий вид.

Як оформити таблицю?

Записуємо в зошитах алгоритми оформлення таблиці.

Алгоритм оформлення таблиці

1.

Виділити таблицю

2.

Виконати команди: "Конструктор (робота з таблицями) " - "Автоформат"

3.

Вибрати підходящий формат

4.

Клацнути по стовпчикові "ОК"

 

 

V. Фізкультхвилинка

Комплекс вправ для очей.

Вихідне положення для всіх вправ: хребет прямій, очі відкриті, погляд спрямований прямо.

 

Вправа 1

Погляд направляти послідовно вліво- вправо, вправо- прямо, нагору- прямо, униз- прямо без затримок у відведеному положенні.

 

Вправа 2

Погляд зміщати по діагоналі: уліво-униз- прямо, вправо-нагору- прямо, вправо-униз- прямо, уліво-нагору- прямо й поступово збільшувати затримки у відведеному положенні.

 

Вправа 3

Кругові рухи очей: до 10 кіл уліво, а потім вправо. Виконувати вправа спочатку швидка, а потім як можна повільніше.

 

Вправа 4

Зміна фокусної відстані: подивитися на кінчик носа, а потім удалину. Вправа повторити кілька раз.

 

Комплекс вправ "Танцюйте сидячи"

 

Вправа 1

Руки на пояс положить спочатку

Уліво й вправо качайте плечима.

Виконати по 5 нахилів у кожну сторону.

 

Вправа 2

Дотягніться мізинцем до п'яти,

Якщо дістали - усе в повному порядку. Виконувати по три рази.

 

А наостанку повинні ви нявкнути,

Крекнути, проквакати, загавкати й хрокнути!

 

VI. Практична робота

Додається на картках

VII. Підведення підсумків

Отже, закінчуємо роботу.

{Оценить каждую работу.}

Кому я поставила оцінку за практичну роботу, правильно виключає комп'ютер і сідає за парту.

{Проверить за 5 минут}.

Молодці! Усе впоралися з роботою!

У кого виникнуть питання по тесту, відійдіть після уроку, і я поясню кожному оцінку.

1. За тест получили оценки.

Відкрийте щоденники й самі поставите зароблені оцінки, а я розпишуся.

2. За практичну роботу оцінки.

{Расписаться в дневниках.}

{Если осталось время, повторить изученные алгоритмы построения и оформления таблицы.}

На цьому наше заняття закінчене.

Спасибі за урок.

1

 

doc
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
29 квітня 2019
Переглядів
2363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку