Тема: "Побудова таблиць у текстовому процесорі Microsoft Word"
Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нового матеріалу.
Вид уроку: комбінований урок.
Мета:
забезпечити засвоєння учнями способу побудови таблиць в Microsoft Word.
розвити в учнів інтерес до предмета, формувати в учнів спостережливість.
розбудовувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу.
Завдання:
Знання й уміння:
Реквізити й устаткування:
План уроку.
1. |
Повідомити про мети й завдання уроку |
2 хв. |
2. |
Повторити правила ТБ і правила поведінки в кабінеті ИВТ |
5 хв. |
3. |
Домашнє завдання. Повторення попереднього матеріалу (тест) |
8 хв. |
4. |
Нова тема |
7 хв. |
5. |
Фізкультхвилинка |
3 хв. |
6. |
Практична робота |
10 хв. |
7. |
Підведення підсумків |
5 хв. |
Хід уроку.
I. Здрастуйте! Сідаєте!
Сьогодні ми продовжимо роботу з текстовим процесором Microsoft Word.
До кінця заняття ви повинні навчитися, будувати таблиці, а також їх форматувати, тобто оформляти, робити їх більш привабливими, барвистими. Як це робити, я постараюся вас сьогодні навчити.
Як буде побудований наш урок?
1. Повторимо попередній матеріал, який нам знадобиться для вивчення нової теми.
2. Потім я розповім вам, як побудувати таблицю і як її от форматувати.
3. Для закріплення матеріалу вам буде запропонована практична робота з нової теми: "Побудова таблиць в Microsoft Word", за яку кожний одержить оцінку.
4. Наприкінці уроку підведемо підсумки, тобто ви сьогодні за урок одержите по дві оцінки: за виконання тесту й за практичну роботу.
II. Повторення правил ТБ і правил поведінки в кабінеті ИВТ
Перш ніж почати урок, давайте повторимо правила техніки безпеки й правила поведінки в кабінеті інформатики.
Кожний називає по одному правилу, повторюватися не можна.
Зразковий план відповіді:
1. Без дозволу вчителя в клас не входити.
2. На зміні всім виходити з кабінету.
3. З булочками, фруктами в клас не входити.
4. Сідати строго на відведене місце.
5. Забороняється торкати руками рознімання, екран і тильну сторону ПК.
6. Приступати до роботи на комп'ютері тільки з дозволу вчителя.
7. Не ремонтувати ПК самостійно.
8. Негайно припинити роботу при поломці ПК.
9. Сидіти на відстані від екрана не менш 60-70 см.
Молодці!
Переходимо до виконання нашого плану роботи на урок.
III. Домашнє завдання.
У кожного на столі лежить картка для заповнення. У неї ви занесете результати відповідей на тест. На кожне питання дано кілька варіантів відповіді, і тільки один з них правильний. Потрібно визначити, який із запропонованих відповідей правильний, на ваш погляд, і занести результат у табличку. Не збудьте написати своє прізвище, ім'я, клас.
Результати тесту покажуть, хто і як засвоїв пройдений матеріал.
Приступаємо до виконання тесту, результати здати через 7 хвилин.
Учні виконують тестову роботу з теми, пройденої на попередніх уроках.
"Текстовий редактор, текстовий процесор"
в) звуковий
Ключ до тесту:
1 – а; 2 – в; 3 – а; 4 – б; 5 – б; 6 – а; 7 – а; 8 – в; 9 – б; 10 – а.
Картка для відповіді
Прізвище, ім’я_____________________________клас________________
|
Час вийшов, здаємо результати тесту. Тести я перевірю, коли ви приступитеся до виконання практичної роботи.
IV. Нова тема
А тепер відкриваємо робочі зошити, записуємо число, класна робота й
тему уроку: "Побудова таблиць".
Ми з вами говорили, що до появи такої прикладної програми, як текстовий редактор, люди використовували механічні, а потім і електронні друкарські машинки.
Дуже часто в нашому житті виникає необхідність оформити текст або документ у вигляді таблиці. Це й шкільні журнали, і табель успішності, і сторінки ваших щоденників і т.д.
Як ви розумієте, оформлення таблиць на друкарській машинці - справа задоволена важке. Текстовий процесор Microsoft Word значно полегшує створення таблиць, беручи на себе розв'язок проблеми розрахунків ширини колонок.
Створити таблицю можна двома способами:
(Учитель показує через проектор.)
На панелі інструментів натиснути кнопку "Додати таблицю".
Скористатися пунктом меню "Таблиця".
Відмінність цих двох способів полягає в тому, що в першому випадку комп'ютер запропонує створити таблицю, у якої може бути не більш 5 стовпців.
Якщо необхідно створити таблицю з більшою кількістю стовпців, то потрібно застосувати другий спосіб. Саме другий спосіб сьогодні ми з вами й розглянемо Отже, напишемо в зошитах алгоритм побудови таблиці через "рядок меню".
Алгоритм побудови таблиці
Відразу після того, як WORD вставить у текст таблицю, ширина всіх стовпців буде однаковою. Можна змінити ширину стовпців за допомогою мишки. Як це робиться, я розповім вам на наступному уроці.
Сьогодні ми будемо створювати таблицю, де ширина стовпців буде однаковою.
Таблиця наша буде називатися: "Мій розклад на тиждень".
Таблиця буде складатися з 6 стовпців і 7 рядків. У першому рядку ви запишіть навчальні дні тижня, а на наступних 6- ти рядках - свій розклад на тиждень.
Я вам зараз покаджу кілька прикладів, які таблиці у вас можуть вийти.
Дивимося уважно на екран. Якщо ви уважно дивилися, то, звичайно ж, помітили, що таблиці оформлені й мають більш привабливий вид.
Як оформити таблицю?
Записуємо в зошитах алгоритми оформлення таблиці.
Алгоритм оформлення таблиці
1. |
Виділити таблицю |
2. |
Виконати команди: "Конструктор (робота з таблицями) " - "Автоформат" |
3. |
Вибрати підходящий формат |
4. |
Клацнути по стовпчикові "ОК" |
V. Фізкультхвилинка
Комплекс вправ для очей.
Вихідне положення для всіх вправ: хребет прямій, очі відкриті, погляд спрямований прямо.
Вправа 1
Погляд направляти послідовно вліво- вправо, вправо- прямо, нагору- прямо, униз- прямо без затримок у відведеному положенні.
Вправа 2
Погляд зміщати по діагоналі: уліво-униз- прямо, вправо-нагору- прямо, вправо-униз- прямо, уліво-нагору- прямо й поступово збільшувати затримки у відведеному положенні.
Вправа 3
Кругові рухи очей: до 10 кіл уліво, а потім вправо. Виконувати вправа спочатку швидка, а потім як можна повільніше.
Вправа 4
Зміна фокусної відстані: подивитися на кінчик носа, а потім удалину. Вправа повторити кілька раз.
Комплекс вправ "Танцюйте сидячи"
Вправа 1
Руки на пояс положить спочатку
Уліво й вправо качайте плечима.
Виконати по 5 нахилів у кожну сторону.
Вправа 2
Дотягніться мізинцем до п'яти,
Якщо дістали - усе в повному порядку. Виконувати по три рази.
А наостанку повинні ви нявкнути,
Крекнути, проквакати, загавкати й хрокнути!
VI. Практична робота
Додається на картках
VII. Підведення підсумків
Отже, закінчуємо роботу.
{Оценить каждую работу.}
Кому я поставила оцінку за практичну роботу, правильно виключає комп'ютер і сідає за парту.
{Проверить за 5 минут}.
Молодці! Усе впоралися з роботою!
У кого виникнуть питання по тесту, відійдіть після уроку, і я поясню кожному оцінку.
1. За тест получили оценки.
Відкрийте щоденники й самі поставите зароблені оцінки, а я розпишуся.
2. За практичну роботу оцінки.
{Расписаться в дневниках.}
{Если осталось время, повторить изученные алгоритмы построения и оформления таблицы.}
На цьому наше заняття закінчене.
Спасибі за урок.
1