Урок засвоєння нових знань з мультимедійним супроводом і з застосуванням інноваційних технологій; робота з історичними джерелами інформації, атласом та контурною картою.
Предмет історія України
Розділ: Розділ ІІІ. Національновизвольна війна українського народу середини XVII ст. |
|
Тема уроку: Національновизвольна війна українського народу середини XVII ст. |
|
Цілі учня |
Цілі вчителя |
знати визначення поняття «Національно-визвольна війна», вміти визначати причини та привід війни, знати перші переможні битви, розуміти внесок Б.Хмельницького в Національно-визвольну війну; вміти робити висновки та виділяти основні моменти вивченого матеріалу |
для досягнення предметних результатів: сформувати уявлення щодо передумов і причин Національно-визвольної війни, ввести поняття «Національно-визвольна війна»; розповідати про Б. Хмельницького як видатну постать в історії, характеризувати події початку війни; про перші битви національно-визвольної війни; розвивати логічне та історичне мислення здобувачів освіти; визначити за картою напрямки походів українського війська в 1648 р.; виховувати в учнів інтерес і повагу до історії своєї держави. |
для досягнення метапредметних результатів: навчити отримувати інформацію та працювати з різними її джерелами; формувати вміння усно і письмово висловлювати свої думки; виховувати повагу до державної мови |
|
для досягнення особистісних результатів: вміти організовувати свою роботу, працювати в команді; організовувати взаємозв’язок своїх знань і впорядковувати їх; слухати співрозмовника, обговорювати та дискутувати |
|
Опорні поняття |
Нові поняття |
Козак, козацтво, реєстрове козацтво, гетьман, Запорозька Січ, повстання, «Тарасова ніч», « Ординація Війська Запорозького» |
Національно-визвольна війна |
Етапи уроку |
Діяльність учнів
|
Дидактичне оснащення |
|
форми і види роботи |
Завдання і навчальні дії |
||
І. Вступна частина Мотивування |
Прислів’я
Асоціативний ряд
Повідомлення теми уроку |
Привітання, побажання гарного настрою
Обговорення, висловлювання власних думок
Учні записують в зошити |
Слайд № 1; 2,1; 2,2.
Слайд № 3 |
II. Актуалізація |
«Хронологічний ряд» |
Вправа на встановлення хронологічної послідовності та встановлення відповідності дат з подіями |
Картки з датами та подіями. |
III. Основна частина |
Екстроактивний режим (розповідь, пояснення)
Робота з історичними джерелами
Вправи для очей
Перегляд відео «Обличчя української історії. Богдан Хмельницький»
Вправа «хмара слів»
Робота з ментальною картою
Робота з ілюстраціями
Робота з історичною картою
Перегляд відео «Битва під Корсунем»
Виконання завдань в контурних картах |
Робота з визначенням поняттям, що вводиться
Сформувати уявлення про основні причини Національно-визвольної війни
Зняття зорової втоми, зміцнення очних м’язів
Ознайомитись з життєвим шляхом видатного гетьмана
Відтворити життєвий шлях видатного гетьмана Б. Хмельницького
Подання матеріалу одгочасно в словесній і знаково-символічній формі
Використовуючи надані ілюстрації відтворити частину вивченого матеріалу
Орієнтація в історичному просторі, подання матеріалу одночасно в словесній і знаково-символічній формі
Ознайомити з перебігом однієї з перших битв
Позначити: 1. Місце початку Національно-визвольної війни 2. Місце і рік перших битв |
Слайд № 4.
Витяги з історичних джерел. Слайд № 5.
Слайд № 6; watch?v=d6rE3nEudWY
Слайд № 7.
Картки з іменами історичних діячів
Слайд № 8; ілюстрації; https://mp3party.net/music/171252
Слайд № 9.
www.youtube.com › watch › v=Vb4WBeVEkYU Слайд № 9,2; 9,3; 9,4. Атлас, контурна карта. |
IV. Підсумкова частина |
Тестові завдання з теми уроку на індивідуальних аркушах |
Виконання тестових завдань з метою перевірки повноти й усвідомлення учнями нових знань |
Картки з завданнями |
V. Домашнє завдання |
1. § 16, опрацювати конспект уроку 2. Скласти сенкан до образу гетьмана Б. Хмельницького |
Різнорівневе домашнє завдання |
Слайд № 10 |