14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

"Початок розмови-встановлення контакту" Урок риторики 2 клас

Про матеріал
даний урок допоможе збагатити знання дітей про особливості початку розмови. Формувати вміння встановлювати контакт із співрозмовником, намагатися його чути, відчувати під час спілкування. Допоможе розвинути фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення. Підсилить позитивну мотивацію до вивчення риторики, виховувати уміння володіти собою.
Перегляд файлу

РИТОРИКА – 29

Тема. Творення думок. Початок розмови — встановлення контакту .

Мета: Збагатити знання дітей про особливості початку розмови. Формувати вміння встановлювати контакт із співрозмовником, намагатися його чути, відчувати під час спілкування. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення. Підсилювати позитивну мотивацію до вивчення риторики, виховувати уміння володіти собою.

Обладнання: посібник, різні словники, предметні малюнки, карта міста Риторики, малюнки Риторинки та Курсорика, обладнання для виконання вправи «Абетковий суп».

Дата проведення_______________________

Хід уроку

I. Організаційний момент.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітає у клас,

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи нема.

II. Повідомлення теми і мети заняття. Епіграф.

- Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати чарівним містом Риторики. На сьогоднішньому уроці ми продовжимо гостювати у Лісовій школі. Давайте опрацюємо епіграф нашого сьогоднішнього уроку. Прочитайте, будь ласка епіграф уроку. Як ви його розумієте? Про що в ньому йдеться? Добре, а із завданнями, які на сьогодні приготували нам мешканці Лісової школи, ви познайомитеся пізніше. А зараз рушаємо у путь!

III. Мовленнєва гімнастика. Ортологічна розминка.

  • Що ж, ось і наш старий друг - Світлофор Дикції. Правила вам знайомі. Тож давайте будемо їх дотримуватися, щоб потрапити до Лісової школи.
  • Увага, загорівся червоний, а на ньому мікрофон. Виконуємо вправу «Мікрофон» с. 89. Промовте на одному видиху сполучення.
  • Увага, зелений. Виконуємо вправу «Квіточка». Прочитайте вірш швидко, дуже швидко, ще швидше. Виконання завдання на с. 89.
  • Так,ви молодці, вірно виконали поставлену перед вами задачу і ми можемо з вами вільно рухатися далі.

IV. Актуалізація знань учнів.

1. Розповідь вчителя про Сократівський метод.

- Сьогодні Мудра Сова хоче запропонувати вам розповідь про одного із найвидатніших філософів давнини – Сократа. Послухайте її дуже уважно, а особливо зверніть увагу на те, як Сократ спілкувався із своїми співрозмовниками.

Сократівський метод

Сократ – один із найвидатніших філософів світу. Жив він понад двадцять три століття тому. Сьогодні його вважають наймудрішим учителем людства.

У чому полягає його метод спілкування? Він ніколи не говорив людям, що вони неправі. Він ставив запитання, з якими співрозмовник мав погодитися. Нагромаджувалася низка відповідей «Так». У результаті співрозмовник погоджувався з тим, з чим кілька хвилин раніше не був згодний.

2. Виведення основних правил спілкування. Складання памятки.

- Діти, давайте пригадаємо, як повинні спілкуватися виховані люди і спробуємо колективно скласти памятку по правилах спілкування.

Основні правила спілкування

У будь-якій ситуації співрозмовнику потрібно:

  1. виявити інтерес до того, про що говоримо;
  2. слідкувати за реакцією співрозмовника;
  3. бути артистичним;
  4. вірити в позитивний результат;
  5. передбачати, як може реагувати співрозмовник;
  6. не хвилюватись;
  7. не виявляти егоїзму й агресивності.

V. Формування уявлень про встановлення контакту.

1. Риторичний аналіз діалогу Риторинки та Курсорика – с. 90.

- Прочитайте, будь ласка, про що повідомляють нам жителі міста Риторики – Курсорик та Риторинка. Як слід вести розмову? Чому важко буде схилити співрозмовника погодитися з вами?

VI. Виведення правила. Вправа «Павутинка».

- Давайте ми з вами зараз подумаємо і сформулюємо правило про те, коли встановлюється контакт із співрозмовником?

VII. Практичні вправи.

  1.               Риторичний аналіз твору П. Костюченка «У котиковій хатинці».

Учні Лісової Школи побували в гостях у котика і ось послухайте, яка історія з ними трапилася.

  1. Читання оповідання підготовленим учнем
  2. Робота над розумінням прочитаного за питаннями посібника.
  3. Розіграти діалог героїв оповідання.
  4. Риторичний аналіз твору:
  • Про що повідали співрозмовникам цап з козою?
  • А що на це їм відповів зайчик?
  • А з чим захотіли скуштувати пиріг поросята?
  • Яку новину повідомив усім гостям їжачок?
  • А яких пирогів захотіли скуштувати вовк, грак, лисенята, білочка?
  • Чому зчинився лемент у котиковій хаті?
  • Що заважало героям знайти контакт у спілкуванні?
  • Прокоментуйте, будь ласка, поведінку героїв оповідання.
  • На вашу думку, чого бракувало співрозмовникам?
  1. Риторична задача:
  • Як можливо було уникнути цієї ситуації?
  1.        Риторичні ігри. Гра «Плескайте-тупотіть».

Учитель читає ситуації, в яких використовує ситуації спілкування між співрозмовниками. Якщо між співрозмовниками встановлено контакт, діти плескають у долоні, а якщо – ні, то тупотять ніжками.

Приклади ситуацій:

  1. Прийшовши зі школи, Вітя сів читати книжку. До нього підійшла сестричка Оля.
  • Вітю, дістань, будь ласка, з етажерки книжку.
  • Не заважай! - крикнув на неї Вітя. – Хіба ти не бачиш, що мені ніколи?
  • Пробач, Вітю, я більше не буду заважати, - сказала Оля й пішла до другої кімнати, до своїх іграшок…
    1. Сашко побачив біля стовпа маленьку дівчинку, яка стояла і плакала.
  •                   Ти чого? – запитав Сашко.
  •                   Я…заблукала.
  •                   А де ти живеш?
  •                   Біля парку.
  •                   Не плач, я проведу тебе додому.

IX. Творчі вправи

Презентація «Далеко йде той, хто м'яко крокує».

X. Підсумок уроку.

Виконання вправи «Абетковий суп».

Розрізається абетка, вилучаються літери ь, и, й, ї. кожному учневі пропонується витягнути літеру із скриньки і придумати підсумкове речення за темою уроку, яке б розпочиналося з цієї літери.

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку