Подарунок - символ поваги
Сяська Ольга Сергіївна
Тема: Подарунок – символ поваги.
Мета:
- ознайомити учнів з правилами етикету щодо подарунків, їх вибору та оформлення;
- сформувати вміння ввічливо приймати подарунки незалежно від того, сподобався він вам чи ні;
- виховувати повагу, ввічливість, доброзичливість, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими, естетичні смаки.
Форма роботи: година спілкування.
Обладнання: епіграф, відео, саморобні подаруночки, чарівна паличка
«Кожен, навіть найменший,
подарунок насправді великий,
якщо він зроблений з любов’ю».
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2.1. Визначення настрою у «Мій настрій». Одним словом: веселий, зацікавлений, чудовий,незрозумілий, допитливий,святковий, радісний,задоволений...
2.2. Вправа «Чарівна паличка»
По черзі кожному учасникові учитель дає «чарівну паличку». Той , до кого потрапляє вона, висловлюється про свої мрії.(щоб він хотів отримати в подарунок).
2.3. Ось про це ми й поговоримо на сьогоднішній годині спілкування.
Отже, тема розмови – «Подарунок – символ поваги».
Що ж таке подарунок?
ІІІ. Основна частина
3.1.(Олександра) Подарунок – це одна з можливостей принести людині радість, виявити любов і повагу до неї; це річ, яку дарують, тобто річ, до якої причетні принаймні двоє людей – той, хто дарує, і той, хто отримує подарунок. Звісно, людей може бути більше: скажімо, одна футбольна команда забила гол у власні ворота – і тим самим зробила подарунок іншій футбольній команді і тисячам її вболівальникам.
Отже, правило перше: подарунок повинен принести людині радість, викликати в неї задоволення. Він повинен відповідати уподобанням та смакам того, кому призначений.
Отже, правило друге: подарунок, виготовлений власними руками, завжди цінніший за придбаний. Виготовлення подарунка слід тримати в таємниці. Він повинен бути сюрпризом.
Отже, правило третє: подарунок має бути простий і недорогий, інакше він викличе ніяковість і збентеження.
Вчитель. Гірше може бути тільки тоді, коли даруєте те, що колись було подароване вам. Чому не можна дарувати вже подароване? Тому, що можливо, ваші друзі вже бачили у вас цю річ і знають, що вона вам не потрібна. У такий спосіб ви демонструєте людині, що вам байдужа, і що вам однаково – буде вона задоволена чи ні.
Тому запам’ятайте правило четверте: вихована людина ніколи не дарує речі, які сама одержала у подарунок, або, ті, що вважає невдалими.
Як обрати подарунок?
Дуже часто перед нами постає питання: як обрати подарунок? Якими правилами слід керуватися?
Чи варто прямо запитувати людини про те, що б вона хотіла отримати у подарунок і який подарунок цінніший – куплений чи зроблений своїми руками? Чому?
Виступи учнів.
Учень 1 Оля: Дізнаватися про смаки й уподобання слід опосередковано – від когось, з розмови, бо по-перше, у вас може не вистачити коштів, по-друге, це просто неввічливо.
Учень 2 Назар: Ну, якщо ви вмієте щось гарно робити своїми руками (малюнки, вироби макраме, дощечки на кухні), то такий подарунок також дуже приємно отримати, оскільки ви вкладаєте у нього не лише бажання подарувати щось, а й свою працю, думки, душу.
Учень Владислав . Звичайно так, адже навіть найменший, подарунок насправді великий, якщо він зроблений з любов’ю.
Але все ж таки, якщо ви вирішили придбати подарунок, то слід пам’ятати і про його вартість. Якою повинна бути вартість подарунка?
Учениця: Таня Вартість подарунка повинна бути в межах ваших фінансових можливостей. Завжди слід пам’ятати , що маленький, але вдало дібраний подарунок може принести велике задоволення.
ТВОРЧА РОБОТА
«Подарунок нашому класу»
Вчитель. Ми вже знаємо, як дарувати подарунки. А зараз я пропоную кожному з вас зробити незвичайний подарунок – «подарунок нашому класові». А незвичайність його в тому, що дарувати можна все, що завгодно, все, що на вашу думку, хотів би отримати ваш клас, - річ, людську якість.
Намалюйте ваш подарунок на аркуші паперу, що перед вами, і вверху аркуша напишіть слова, на зразок таких: «Я дарую нашому класу телевізор». А потім виходимо по черзі на клас і показуємо та кажемо: «Я дарую нашому класу телевізор».
(Учні виконують завдання)
Вчитель. Як я вже бачу, ви готові, так що починаємо демонстрацію ваших подарунків.
Вчитель. А далі у мене до вас запитання: «Як потрібно приймати подарунок?»
Виступи учнів.
Учень 1:Назар Потрібно подякувати! І подякувати не за подарунок, а за повагу, добрі наміри, які виявили до вас. Коли кілька людей одночасно вручають подарунки, намагайтеся нікого не образити і всім висловити однакову радість.
Вчитель. Отже, правило п’яте: обов’язково слід щиро і привітно подякувати дарувальникові за увагу і відразу роздивитися подарунок.
- А, як поводитися, коли одержаний подарунок не дуже сподобався або вже маєш такий?
Запам’ятайте правило шосте: якщо подарунок чимось не сподобався або ви вже маєте таку річ, не слід говорити про те, щоб не засмучувати того, хто подарував.
А як учинити, коли тобі подарували солодощі: печиво, цукерки, тістечка?
Учень : Потрібно пригостити усіх присутніх на твоєму День народженні.
Вчитель. Максим Але є такий вид подарунків, що не вимагає обов’язкового свята. Його можна робити мало не щодня. Я думаю, ви здогадалися, що йдеться по квіти. Подарунковий букет має бути не надто великим, але й не занадто малим. Кількість квітів має бути непарною.
Завдання . Наведіть слова, які зазвичай говорять, даруючи подарунок, синім кольором, а ті, що говорять, отримуючи подарунок, - червоним. Які інші слова ввічливості ти знаєш?
(Щиро вітаю, дякую, спасибі, дуже приємно, від усього серця, з найкращими побажаннями)
ІV. Рефлексія.
4.1. Отже, Обмін подарунками, як ми цього навчилися. Використовуємо слідуючі фрази:
Нехай всі твої мрії неодмінно збудуться,
нехай надійні друзі ніколи не підведуть.
Бажаю тобі міцного здоров'я і дарую тобі цей подарунок.
Хай лише хороші новини завжди радують тебе,
Будь дружньою, здоровою і ввічливою.
І пам’ятайте: спостерігати радість, подив, захоплення від отриманого подарунка – справжня насолода. Недарма кажуть, що дарувати не менш приємно, аніж отримувати подарунки.
(Поділ солодощів між учнями, який супроводжується позитивними емоціями)
4.2. Продовжити речення - Найцініший для мене подарунок – це….
3.1.(Олександра) Подарунок – це одна з можливостей принести людині радість, виявити любов і повагу до неї; це річ, яку дарують, тобто річ, до якої причетні принаймні двоє людей – той, хто дарує, і той, хто отримує подарунок. Звісно, людей може бути більше: скажімо, одна футбольна команда забила гол у власні ворота – і тим самим зробила подарунок іншій футбольній команді і тисячам її вболівальникам.
Виступи учнів.
Учень 1 Оля: Дізнаватися про смаки й уподобання слід опосередковано – від когось, з розмови, бо по-перше, у вас може не вистачити коштів, по-друге, це просто неввічливо.
Учень 2 Назар: Ну, якщо ви вмієте щось гарно робити своїми руками (малюнки, вироби макраме, дощечки на кухні), то такий подарунок також дуже приємно отримати, оскільки ви вкладаєте у нього не лише бажання подарувати щось, а й свою працю, думки, душу.
Учень Владислав . Звичайно так, адже навіть найменший, подарунок насправді великий, якщо він зроблений з любов’ю.
Але все ж таки, якщо ви вирішили придбати подарунок, то слід пам’ятати і про його вартість. Якою повинна бути вартість подарунка?
Учениця: Таня Вартість подарунка повинна бути в межах ваших фінансових можливостей. Завжди слід пам’ятати , що маленький, але вдало дібраний подарунок може принести велике задоволення.
Учень 1:Богдан Потрібно подякувати! І подякувати не за подарунок, а за повагу, добрі наміри, які виявили до вас. Коли кілька людей одночасно вручають подарунки, намагайтеся нікого не образити і всім висловити однакову радість.
Вчитель. Максим Але є такий вид подарунків, що не вимагає обов’язкового свята. Його можна робити мало не щодня. Я думаю, ви здогадалися, що йдеться по квіти. Подарунковий букет має бути не надто великим, але й не занадто малим. Кількість квітів має бути непарною.
Отже, правило перше: подарунок повинен принести людині радість, викликати в неї задоволення. Він повинен відповідати уподобанням та смакам того, кому призначений.
Отже, правило друге: подарунок, виготовлений власними руками, завжди цінніший за придбаний. Виготовлення подарунка слід тримати в таємниці. Він повинен бути сюрпризом.
Отже, правило третє: подарунок має бути простий і недорогий, інакше він викличе ніяковість і збентеження.
Тому запам’ятайте правило четверте: вихована людина ніколи не дарує речі, які сама одержала у подарунок, або, ті, що вважає невдалими.
Отже, правило п’яте: обов’язково слід щиро і привітно подякувати дарувальникові за увагу і відразу роздивитися подарунок.
Запам’ятайте правило шосте: якщо подарунок чимось не сподобався або ви вже маєте таку річ, не слід говорити про те, щоб не засмучувати того, хто подарував.