1
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
ОДЕСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ
Кафедра трудового, земельного та господарського права
факультету №1
САМОСТІЙНА РОБОТА
з навчальної дисципліни
«ПОДАТКОВЕ ПРАВО»
На тему: Загальнотеоретичні основи податкового права.
Податкова система і податкова політика.
Організація роботи контролюючих органів в сфері оподаткування.
Адміністрування податків і зборів.
Виконав:
студент 1 групи 5 курсу
галузь знань 08 Право
спеціальність 081 Право
_____________________________
Науковий керівник
_____________________________
_____________________________
_____________________________
Одеса 2023
Рішенням Сумської міської ради громадянина М. звільнено від сплати податку з доходів фізичних осіб при продажу ним квартири, що належить йому на праві власності. Підставою для вказаного рішення стали видатні заслуги вказаного громадянина перед громадою міста та похилий стан платника.
Проаналізуйте вказане рішення на предмет дотримання принципів податкового законодавства при встановленні вказаної пільги.
23 грудня 2022 року контролюючим органом проведено камеральну перевірку фізичної особи–підприємця (ФОП) з питань несвоєчасного подання податкових декларацій з акцизного податку за лютий, травень, червень, липень, серпень, вересень та жовтень 2018 р., за наслідками якої складено акт, в якому зазначено про несвоєчасне подання податкових декларацій з акцизного податку. Враховуючи, що 24.07.2021 до ФОП податковим повідомленням-рішенням було застосовано штрафні санкції в розмірі 170 грн. відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України з податку на доходи фізичних осіб, контролюючий орган направив ФОП податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання за платежем акцизний податок за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 7140,00 грн. відповідно до пункт 120.1 статті 120 Податкового кодексу України як за повторне несвоєчасне подання податкових декларацій.
Проаналізуйте вказану ситуацію .
Відповіді
Рішенням Сумської міської ради громадянина М. звільнено від сплати податку з доходів фізичних осіб при продажу ним квартири, що належить йому на праві власності. Підставою для вказаного рішення стали видатні заслуги вказаного громадянина перед громадою міста та похилий стан платника.
Проаналізуйте вказане рішення на предмет дотримання принципів податкового законодавства при встановленні вказаної пільги.
Податок сплачується усіма власниками нерухомості. ЦЕ можуть бути як фізичні особи так і юридичні особи(підприємства, організації та інші утворення).
Інформація про власників нерухомості міститься у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Це головний реєстр, з якого податковий орган бере інформацію про платників податку на нерухомість.
Слід також зазначити, що цей податок не поширюється на земельні ділянки. Оскільки є окремий податок (плата за землю) для власників землі. Платниками податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки є власники нежитлових і житлових приміщень.
Основним документом, який регулює відносини по сплаті податку на нерухоме майно, є Податковий кодекс України. Зокрема, у ст..266 ПК України деталізовано порядок та усі інші юридичні моменти нарахування та сплати цього податку.
Зокрема, відповідно до пп.266.2.2 ПК України квартира даного власника не відноситься до об’єктів, що не є об’єктом оподаткування, але це залежить від площі квартири. Відповідно до ст.266 Податкового кодексу «Усі фізичні та юридичні особи, які мають у власності житлову нерухомість можуть не платити податок, якщо площа цієї нерухомості не перевищує нормативний мінімум», якщо квартира/квартири незалежно від їх кількості – має площу не більше 60 кв. метрів.
Але якщо враховувати статус власника квартири він підходить до категорії пільговиків за соціальним статусом. Категорія пільговиків може визначатись місцевими радами. Це як правило незахищені верстви населення, або певні категорії громадян з особливим соціальним статусом.
Тому відповідно до підпункту 266.5.1 Податкового кодексу України передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Крім цього, відповідно до Закону України №1914 від 30.11.2021 року «Без сплати ПДФО можна буде продавати нерухомість лише, якщо продаж відбувається раз на рік і при цьому таке майно перебуває у власності платника податку понад три роки. Щоправда, остання умова не поширюється на об’єкти, отримані у спадщину».
23 грудня 2022 року контролюючим органом проведено камеральну перевірку фізичної особи–підприємця (ФОП) з питань несвоєчасного подання податкових декларацій з акцизного податку за лютий, травень, червень, липень, серпень, вересень та жовтень 2018 р., за наслідками якої складено акт, в якому зазначено про несвоєчасне подання податкових декларацій з акцизного податку. Враховуючи, що 24.07.2021 до ФОП податковим повідомленням-рішенням було застосовано штрафні санкції в розмірі 170 грн. відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України з податку на доходи фізичних осіб, контролюючий орган направив ФОП податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання за платежем акцизний податок за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 7140,00 грн. відповідно до пункт 120.1 статті 120 Податкового кодексу України як за повторне несвоєчасне подання податкових декларацій.
Проаналізуйте вказану ситуацію .
Відповідно до Податкоавого Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку, визначені п. 212.1 ст. 212 ПКУ, подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку (далі – Декларація) за формою, затвердженою у порядку, встановленому ст. 46 ПКУ.
Державна податкова служба України у зв’язку з численними запитами органів державної податкової служби щодо застосування положень пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) у частині розуміння поняття «протягом року» своїм листом від 10.05.2012 р. №13270/7/10-1117/1973 повідомляє таке.
Стаття 120 Кодексу передбачає, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Тобто повторним порушенням, за яке передбачено штраф у розмірі 1020 грн, згідно з пунктом 120.1 статті 120 Кодексу, буде несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів — для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.
Таким чином, стаття 120 Кодексу не прив’язує термін «календарний рік» до можливості застосування повторного штрафу.
Враховуючи те, що на ФОП 24.07.2021вже накладалися штрафні санкції в розмірі 170 грн. відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України і для повторної кваліфікації від дати першого правопорушення (24.07.2021 року) до дати другого правопорушення (23.12.2022 року) повинно пройти не більше аніж 365 або 366 днів — для високосного року.
Тому штрафні санкції в сумі 7140,00 грн. відповідно до пункт 120.1 статті 120 Податкового кодексу України як за повторне несвоєчасне подання податкових декларацій не можуть застосовуватися до даного ФОП бо період між правопорушеннями пройшло 17 місяців, а це більше аніж 365 або 366 днів (близько 500 днів).
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ