Поділ десяткового дробу на натуральне число

Про матеріал

На вибір виду уроку вплинуло спілкування з учителем історії, який виразив стурбованість тим, що п'ятикласники погано запам'ятовують дати. Тоді й виникла думка побудувати урок математики на історичному матеріалі у вигляді подорожі в минуле й у хід уроку включити завдання, що містять дати з історії України.

Основні дидактичні задачі, які вирішувалися на цьому уроці, в основному зводяться до наступних: а)систематизація й узагальнення нових знань; б)повторення й закріплення раніше засвоєних знань; в)застосування знань на практиці для поглиблення й розширення раніше засвоєних знань; г)формування вмінь і навичок; д)контроль над ходом вивчення навчального матеріалу й удосконалювання знань, умінь і навичок.

Однак запропонований урок може бути проведений і як інтегрований урок математики та історії за участю вчителя історії. У цьому випадку історична частина уроку може бути розширена й урок може бути розрахований на 2 години.
Перегляд файлу

1

 

Вступ

 

На вибір виду уроку вплинуло спілкування з учителем історії, який виразив стурбованість тим, що п'ятикласники погано запам'ятовують дати. Тоді й виникла думка побудувати урок математики на історичному матеріалі у вигляді подорожі в минуле й у хід уроку включити завдання, що містять дати з історії України.

Основні дидактичні задачі, які вирішувалися на цьому уроці, в основному зводяться до наступних: а)систематизація й узагальнення нових знань; б)повторення й закріплення раніше засвоєних знань; в)застосування знань на практиці для поглиблення й розширення раніше засвоєних знань; г)формування вмінь і навичок; д)контроль над ходом вивчення навчального матеріалу й удосконалювання знань, умінь і навичок.

Однак запропонований урок може бути проведений і  як інтегрований урок математики та історії за участю вчителя історії. У цьому випадку історична частина уроку може бути розширена й урок може бути розрахований на 2 години.
Тема: ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО

 

Мета уроку:

  • навчити застосовувати отримані знання на практиці; закріпити вміння й навички роботи з десятковими дробами;
  • залучити до активної діяльності; розширювати світогляд, виховувати інтерес до історії;
  • удосконалювати вміння роботи із джерелами знань; розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього життя.

Завдання уроку:  

  • закріпити та вдосконалити вміння й навички учнів,
  • закріпити та розширити знання з історії.

Тип уроку: урок закріплення основних навичок, умінь

Вид уроку:  урок — подорож в історичне минуле України

Обладнання: проектор, комп'ютер, екран

Структура уроку з хронометражем:

  1.  

Організаційний момент.

1хв.

  1.  

Старт подорожі – усний рахунок

7 хв.

  1.  

Розв'язання вправ і задач

30 хв.

  1.  

Підсумок уроку.

5 хв.

  1.  

Домашнє завдання

2 хв.

 

ХІД УРОКУ

  1.   Організаційний момент.

Учитель: Усі ви, напевно, любите подорожувати. Сьогодні ми з вами теж відправимося в подорож, але не зовсім звичайну. Подорож у наше минуле. З яким настроєм ви відправляєтесь у подорож? Зробіть позначку у відповідній колонці. В ході уроку ми з вами не тільки закріпимо правила ділення десяткових дробів, але довідаємося багато нового з історії українського народу.  Для цього ми сформуємо три команди (три ряди утворюють три команди)

  1.   Старт подорожі. Усний рахунок

Учитель:  Отже, подорож починається. Уводимо код, але що це, збій системи - машина часу не працює?! Напевно, десь виникли несправності. Щоб їх усунути, треба  знайти помилки у розв’язаних прикладах. (у дужках зазначені правильні відповіді). Слайд 2.

8,8:4 = 22 (2,2)              

6,4:32 = 2 (0,2)

6,2:62 = 0,11 (0,1)

11,11:11 = 1,1 (1,01)

2,46:12 = 0,25 (0,205)

0,057 : 57 = 0,11 (0,001)

Учитель:  Помилки знайдені. Машина часу запущена. Їй залишилося набрати швидкість. Допоможемо їй у цьому. Розв'яжемо деякі приклади усно. Слайд 3.

  1. 22,4:10 =
  2. 6,25:10 =
  3. 42,26:2 =
  4. 20,4:4 =
  1. 40,4:40 =
  2. 1,5:5 =
  3. 0,2:2 =

 

  1. 0,32:4 =
  2. 20,25:5 =
  3.                      56,56:56 =

 

3. Переміщення в часі триває. А зараз перед вами задача: довідатися рік, в якому ми зробимо першу зупинку. Тому що подорожуємо ми в минуле, то й приклади не зовсім звичайні: є відповідь, а треба знайти початок (три учні – представники кожної команди – розв’язують приклади біля дошки; у випадку, якщо працюючий у дошки потребує допомоги, він може попросити її у своєї команди).

                    :1000                        +276,3                    -76,548                      *10

 

 

 

 

                   : 10                           +3,24                         -147,9                      *100

 

 

 

 

                    : 100                       +2,4                          -16,866                      *1000

 

 

Отже, ми на місці. А що ж відбулося значного в цей рік?

Історична довідка Слайди 5,6. (заздалегідь готують учні класу – знавці історії):

ПОЧАТОК ВИЗВОЛЬНОЇ ВІЙНИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ, збройна боротьба України проти польського панування. Навесні 1648 року козаки на чолі з Богданом Хмельницьким виступили проти польського війська й усієї шляхти. Як тільки по Україні пройшла звістка, що Богдан збирає сили проти польських панів, усе населення почало йти в козаки. Незабаром гетьман мав велике військо. І перша битва нашого війська з поляками відбулася біля містечка Жовті Води 5-6 травня 1648 року. Потім були битви під Корсунем, Пилявцями. Улітку 1649 року польське військо було розгромлено в Західній Україні, а сам польський король ледь не потрапив у полон. Після поразки польської армії в Зборівському бої був укладений між Богданом Хмельницьким і польським королем Яном Казимиром 8 серпня 1649 року ЗБОРІВСЬКИЙ ДОГОВІР.

Учитель:  А зараз фізкультхвилинка (проводить один з учнів):

Піднімає руки клас -

Це «раз», (Потягування під рахунок)

Повернулася голова —

Це «два». (Рухи головою вліво, вправо.)

Руки вниз, вперед гляди -

Це «три». (Присідання)

Руки в сторони розкрили

Розгорнули на «чотири». (Повороти тулуба)

Із силою їх до плечей пригорніть —

«П'ять, шість». (Рухи руками.)

Всі хлопчата та дівчата тихо сіли —

«Сім, вісім». 

 

Учитель:  Продовжуємо урок. Недовго тривало перемир'я між Україною й Польщею. Поляки знову почали війну. Коли це відбулося, ми довідаємося, якщо розв'яжемо три приклади, а потім знайдемо суму їх результатів. Це й буде рік, у який ми з вами перемістимося (три учні – представники кожної команди – розв’язують приклади біля дошки, інші на місцях; у випадку, якщо працюючий у дошки потребує допомоги, він може попросити її у своєї команди ). Слайд 7.

  1. (139 – 23,48) : 38 + 43,5 * 19 + 15,2 =
  2. (144 – 54,13) : 43 + 26,5*13 + 15,1 =
  3. (214 – 63,41) : 37 +32,7 * 13 + 15,4 =

Історична довідка: Слайд 8. БЕРЕСТЕЦЬКА БИТВА 1651 року, між союзним українсько-кримським і польським військом, що закінчилася поразкою українців

Учитель: Про чисельність воїнів, що брала в ній участь ми довідаємося, розв'язавши задачу: (учні на місцях працюють в зошитах, після цього перевірка)

Задача: Слайд 9. У битві під Берестечком билися 0,23 мільйона воїнів. Козаків було в 2 рази більше, ніж татар, а поляків на 0,03 мільйона більше, ніж татар. Яка кількість козаків, татар і поляків окремо брала участь у битві під Берестечком?

Розв'язок: Нехай було х млн. татар, тоді козаків було 2х млн., а поляків (х+0,03) млн.

За умовою задачі можна скласти рівняння:

х+2х+х+0,03 = 0,23;   х = 0,05 (млн.) = 50 000 (воїнів) – татари,

2х = 2*0,05 = 0,1 (млн.) = 100 000 (воїнів) козаки,

0,05+0,03 = 0,08 (млн.) = 80 000 (воїнів) поляки.

Учитель: Чому ж перемогу одержали поляки, адже їх було майже в 2 рази менше?

 Історична довідка: Слайди 10, 11. Битва почалася 18 червня 1651 року біля села Берестечко на Волині. Козачим українським військом командував Богдан Хмельницький, татарами — кримський хан Іслам-Гирей III. Польська армія боролася на чолі з королем Яном Казимиром. 20 червня, у вирішальний день Іслам Гирей біг з поля бою, захопивши в полон Хмельницького. Українців, що залишилися без керівництва, очолив Іван Богун. Він зумів організувати опір козаків в укріпленому таборі й протягом тривалого часу стримувати атаки поляків. Значна частина козаків 30 червня 1651 року прорвалася з оточення. Поразка під Берестечком змусило українців укласти невигідний Білоцерківський договір. Але в 1652 році війна з Польщею відновилася. Богдан Хмельницький шукав союзників і через якийсь час був підписаний українсько-московський договір про військову допомогу.

Учитель: Щоб довідатися, в якому році це відбулося, вам доведеться розв'язати рівняння, а потім корінь рівняння помножити на 100 (три учні – представники кожної команди – розв’язують  приклади біля дошки; у випадку, якщо працюючий біля дошки потребує допомоги, він може попросити її у своєї команди). Слайди 12, 13.

1) (2х + 7,45) : 3 = 13,51               

2) (3х + 7,28)  :2 = 28,45     

3) (5х + 6,46) : 4 = 22,29

4. Підсумок уроку. Ось підійшла до кінця  наша подорож.

 А зараз розгадаємо кросворд: Слайди 14, 15.

 

1Т

 

2К

 

По вертикалі:

1. На скільки знаків уліво потрібно перенести кому при діленні на 1000?

2. Знак, який відокремлює цілу й дробову частини в десятковому дробі.

3. Куди переноситься кома при діленні на 10, 100, 1000 …?

По горизонталі:

3. Куди переноситься кома при множенні 10, 100 … ?

4. Скільки знаків після коми в дробі «одна сота»?

3В

П

Р

А

В

О

Л

 

И

 

М

І

 

4Д

В

А

В

 

О

 

Підвести підсумки уроку, ще раз звернути увагу на правило ділення десяткового дробу на натуральне число, на історичні дати, які потрібно запам'ятати. Виставити оцінки. Зібрати зошити й перевірити домашнє завдання.

Давайте підведемо підсумки уроку. Дайте відповідь на питання:

  • Що нового я дізнався на уроці?
  • Чому я навчився?
  • Що мені сподобалось?
  • Що викликало здивування на уроці?

5. Домашнім завданням для вас буде: скласти три приклади з десятковими дробами, відповідями на які були б дати: 1709, 1764, 1775, а також довідатися, чим знаменні були ці дати в історії України.  Слайд 16.

 

 

 

 


1.       2.  

 

3.        4.

 

5.        6.

 

7.       8.

 

9.             10.

 

11.           12.

 

13.      14,15.

 

16.

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку