Урок засвоєння та систематизації вивченого матеріалу з теми “Множення і ділення десяткових дробів” – нестандартний урок. Це урок-казка, який має нетрадиційну структуру на кожному етапі. Інтерактивні методи навчання учнів, система різнорівневих та ігрових завдань насичують урок мотиваційно-емоційною атмосферою.
Дані про автора:
Кондрашова Олександра Володимирівна,
вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Криворізької міської ради Дніпропетровської області,
кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»
Анотація:
Урок засвоєння та систематизації вивченого матеріалу з теми “Множення і ділення десяткових дробів” – нестандартний урок. Це урок-казка, який має нетрадиційну структуру на кожному етапі. Інтерактивні методи навчання учнів, система різнорівневих та ігрових завдань насичують урок мотиваційно-емоційною атмосферою.
5 КЛАС. МАТЕМАТИКА
Тема: Узагальнюючий урок з теми «Множення і ділення десяткових дробів»
Мета:
навчальна: систематизувати, узагальнити знання за темою: «Дії з десятковими дробами»; удосконалювати вміння й навички виконувати множення і ділення десяткових дробів;
розвивальна: розвивати логічне мислення, творчу ініціативу та розумові здібності учнів,
здатність бачити проблеми; самостійність, гнучкість мислення.
виховна - сприяти виникненню інтересу до вивчення математики через практичне використання матеріалу та міжпредметні зв’язки зі світовою літературою, вміння уважно слухати думки інших, з повагою ставитися до відповідей однокласників.
Обладнання:
мультимедійний проектор та дошка, комп’ютерна презентація, картки з завданнями, шахові фігури для оцінювання.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
- Доброго ранку, діти. Сьогодні незвичайний урок, на нас очікує подорож у казку.
У казці все справжнісіньке буває,
Усе живе, все мислить, розмовляє.
В ній мудрість є, вона навчає жить,
То як же людям казку не любить?
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Інтерактивна вправа «Очікування»
Керрола "Аліса в Країні Чудес", і сьогодні ми вирушимо на допомогу дівчинці, щоб врятувати її від злої королеви. Під час подорожі ви повинні бути кмітливими, спостережливими, сміливими та дружними. Рятуючи Алісу, ми з вами закріпимо знання з теми «Десяткові дроби» (слайд 1). А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Записуємо на дошці)
ІІІ. Мотивація
Але ми не можемо вирушити на допомогу Алісі, поки не пригадаємо основні правила множення та ділення десяткових дробів:
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. Число, написане над рискою дробу. (Чисельник)
2. Знак, який відділяє цілу частину від дробової в десятковому дробу. (Кома)
3. Чисельник та знаменник утворюють … (дріб)
4. Результатом якої дії є частка? (Ділення)
5. Що знаходиться між чисельником та знаменником? (Риска)
6. Звичайний дріб, у якого чисельник менший від знаменника. (Правильний)
7. Як називається дріб, який складається з цілої та дробової частини, причому дробова частина - дріб правильний. (Мішаний)
8. Як називається дріб, у якого знаменник дорівнює 10,100,1000…? (Десятковий)
(Слайд 3)
Кролик дав нам підказку. І ми знаємо, куди нам прямувати - до лабіринту.
Фізкультхвилинка
На початку лабіринту, ми зустріли Гусінь, якій немає з ким зробити зарядку. Відпочинемо з нею? (слайд 4)
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
Нова знайома Гусінь підказала нам, що Аліса прямує стежкою до Чеширського Кота. Тож, крокуючи, відкриємо підручник на сторінці 295 і розв’яжемо вправу 1379 (Усно)
2.4:3=0.8
6.8:2=3.4
0.3:3=0.1
0.48:4=0.12
6.42:2=3.21
8.008:8=1.001
V. Закріплення матеріалу та його систематизація
Крокуючи далі лабіринтами королівства, треба бути дуже спостережливими і уважними, щоб не припуститися помилок.
А хто це? (слайд 5)
Так це ж варта злої королеви. І вона прийшла до нас із завданнями. І поки ми не знайдемо відповіді на них, слід нашої Аліси залишиться невідомим.
Завдання 1. (слайд 6, 7)
Ми довели, що добре вміємо додавати і віднімати десяткові дроби, тепер рушаємо далі, але й цього ще недостатньо, щоб врятувати Алісу. Тому вартові пропонують нам наступне завдання.
Завдання 2. (слайд 8)
Лишилось останнє завдання. Найкмітливіші отримають шахову фігуру.
Нарешті!!! Ура! Ми можемо рушати далі в пошуках Чеширського кота, який допоможе нам врятувати Алісу і повернути її додому.
А ось і він!
Кіт знає, де знаходиться дівчинка, але підкаже нам тільки після того, як ви виконаєте завдання в парах за картками.
Бліц-опитування (диференційовані завдання на картках)
Картка 1.
Виконайте ділення і результати розташуйте в порядку зростання. Впишіть відповідні до результатів букви – і отримаєте назву місця, де знаходиться Аліса
Відповідь: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Частка |
0,003 |
0,01 |
0,05 |
0,07 |
0,11 |
0,12 |
0,5725 |
2,5 |
2,83784 |
3 |
6,0396 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Буква |
З |
А |
Д |
З |
Е |
Р |
К |
А |
Л |
Л |
Я |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Картка 2.
Довжина прямокутника дорівнює 15,6 см, а його ширина — 11,4 см. Знайдіть периметр і площу прямокутника.
(P=
S=)
Картка 3.
Який шлях проїде велосипедист за 1,5 год, рухаючись зі швидкістю 22,4 км/год?
(V=)
VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Діти, які знання нам сьогодні знадобилися, щоб допомогти дівчинці?
VІІ. Домашнє завдання
За підручником О.О.Старова, І.С.Маркова (2013 р)
§ 40-41 №1454, 1460
Додаткове завдання: