Урок "Узагальнюючий урок з теми «Множення і ділення десяткових дробів»"

Про матеріал

Урок засвоєння та систематизації вивченого матеріалу з теми “Множення і ділення десяткових дробів” – нестандартний урок. Це урок-казка, який має нетрадиційну структуру на кожному етапі. Інтерактивні методи навчання учнів, система різнорівневих та ігрових завдань насичують урок мотиваційно-емоційною атмосферою.

Перегляд файлу

Дані про автора:   

Кондрашова Олександра Володимирівна,

вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Криворізької міської ради Дніпропетровської області,

кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»

 

Анотація:

Урок засвоєння та систематизації вивченого матеріалу з теми “Множення і ділення десяткових дробів” – нестандартний урок. Це урок-казка, який  має нетрадиційну структуру на кожному етапі. Інтерактивні методи навчання учнів, система різнорівневих та ігрових завдань насичують урок мотиваційно-емоційною атмосферою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 КЛАС. МАТЕМАТИКА

 

 

Тема: Узагальнюючий урок з теми «Множення і ділення десяткових дробів»

 

Мета:

навчальна: систематизувати, узагальнити знання за темою: «Дії з десятковими дробами»; удосконалювати вміння й навички виконувати множення і ділення десяткових дробів;

розвивальна: розвивати логічне мислення, творчу ініціативу та розумові здібності учнів,

здатність бачити проблеми;  самостійність, гнучкість мислення.

виховна -  сприяти виникненню інтересу до вивчення математики через                 практичне використання матеріалу та міжпредметні зв’язки зі світовою літературою, вміння уважно слухати думки інших, з повагою  ставитися  до відповідей однокласників.

 

Обладнання:

мультимедійний проектор та дошка, комп’ютерна презентація, картки з завданнями, шахові фігури для оцінювання.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 

- Доброго ранку, діти. Сьогодні незвичайний урок, на нас очікує подорож у казку.

У казці все справжнісіньке буває,

Усе живе, все мислить, розмовляє.

В ній мудрість є, вона навчає жить,

То як же людям казку не любить?

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Інтерактивна вправа «Очікування»

  • А чи любите ви  казки?
  • Вважаю, що вам добре відома казка Льюїса

Керрола "Аліса в Країні Чудес", і сьогодні ми вирушимо на допомогу дівчинці, щоб врятувати її від злої королеви. Під час подорожі ви повинні бути кмітливими, спостережливими, сміливими та дружними. Рятуючи Алісу, ми з вами закріпимо знання з теми «Десяткові дроби» (слайд 1). А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Записуємо на дошці)

 

ІІІ. Мотивація

Але ми не можемо вирушити на допомогу Алісі, поки не пригадаємо основні правила множення та ділення десяткових дробів:

  • Що таке десятковий дріб?
  • З чого складаються десяткові дроби?
  • Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д.?
  • Як помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д.?
  • Що треба зробити, щоб поділити десятковий дріб на десятковий дріб?
  • Знання цих правила допоможуть нам не загубитися в країні Задзеркалля. Отже, час вирушати. Попереду на нас чекають завдання, за правильне виконання яких ви будете отримувати шахові фігури, а наприкінці уроку за їх кількістю отримаєте оцінки.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

  • Ой, а хто це? (Кролик) Він не хоче пропускати нас далі і пропонує розв’язати кросворд. І саме в ньому буде підказка, про те, куди нам рушати далі.

 

  1. Розгадування  кросворду (слайд 2)

 

1. Число, написане над рискою дробу. (Чисельник)

2. Знак, який відділяє цілу частину від дробової в десятковому дробу. (Кома)

3. Чисельник та знаменник утворюють … (дріб)

4. Результатом якої дії є частка? (Ділення)

5. Що знаходиться між чисельником та знаменником? (Риска)

6. Звичайний дріб, у якого чисельник менший від знаменника. (Правильний)

7. Як називається дріб, який складається з цілої та дробової частини, причому      дробова частина - дріб правильний.  (Мішаний)

8. Як називається дріб, у якого знаменник дорівнює 10,100,1000…? (Десятковий)

 

(Слайд 3)         

Кролик дав нам підказку. І ми знаємо, куди нам прямувати - до лабіринту.

 

Фізкультхвилинка

На початку  лабіринту, ми зустріли Гусінь, якій немає з ким зробити зарядку. Відпочинемо з нею? (слайд 4)

 

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

Нова знайома  Гусінь  підказала нам, що Аліса прямує стежкою  до Чеширського Кота. Тож, крокуючи, відкриємо підручник на сторінці 295 і розвяжемо вправу 1379 (Усно)


2.4:3=0.8

6.8:2=3.4

0.3:3=0.1

0.48:4=0.12

6.42:2=3.21

8.008:8=1.001


V. Закріплення матеріалу та його систематизація

Крокуючи далі  лабіринтами королівства, треба бути дуже спостережливими і уважними, щоб не припуститися помилок.

А хто це? (слайд 5)

Так це ж варта злої королеви. І вона прийшла до нас із завданнями. І поки ми не знайдемо відповіді на них, слід нашої Аліси залишиться невідомим.

Завдання 1. (слайд 6, 7)

Ми довели, що добре вміємо додавати і віднімати десяткові дроби, тепер рушаємо далі, але й цього ще недостатньо, щоб врятувати Алісу. Тому вартові пропонують нам наступне завдання.

Завдання 2. (слайд 8)

Лишилось останнє завдання. Найкмітливіші отримають шахову фігуру.

Нарешті!!! Ура! Ми можемо рушати далі в пошуках Чеширського кота, який допоможе нам врятувати Алісу і повернути її додому.

А ось і він!

Кіт знає, де знаходиться дівчинка, але підкаже нам тільки після того, як ви виконаєте завдання в парах за картками.

Бліц-опитування (диференційовані завдання на картках)

 

Картка 1.

Виконайте ділення і результати розташуйте в порядку зростання. Впишіть відповідні до результатів букви – і отримаєте назву місця, де знаходиться Аліса

Е

2,53: 23

0,11

К

9,6 : 16

0,5725

З

15,26:218

0,07

Д

0,9 : 18

0,05

З

3 : 1000

0,003

Р

1,56 : 13

0,12

А

12,5:5

2,5

А

0,04 : 4

0,01

Л

21:7,4

2,83784

Л

12,6:4,2

3

 

 

 

Я

61:10,1

6,0396

Відповідь:

 

 

Частка

0,003

0,01

0,05

0,07

0,11

0,12

0,5725

2,5

2,83784

3

6,0396

Буква

З

А

Д

З

Е

Р

К

А

Л

Л

Я

 

Картка 2.

Довжина прямокутника дорівнює  15,6 см, а його ширина — 11,4 см. Знайдіть периметр і площу прямокутника.

(P=

S=)

Картка 3.

Який шлях проїде велосипедист за 1,5 год, рухаючись зі швидкістю 22,4 км/год?

(V=)

VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

  • Ось і закінчилася  наша захоплююча подорож країною Задзеркалля, під час якої ми зустріли багатьох казкових персонажів, а найголовніше - врятували Алісу.

Діти, які знання  нам сьогодні знадобилися, щоб допомогти дівчинці?

  • Чи виправдалися ваші очікування від уроку?
  • Ви дуже гарно  попрацювали і за кількістю шахових фігурок  отримаєте оцінки, а найкмітливіші та найзавзятіші оголошуються сьогодні королем та королевою уроку. Це… Вітаємо!

 

VІІ. Домашнє завдання

За підручником О.О.Старова, І.С.Маркова (2013 р)

§ 40-41 №1454, 1460

Додаткове завдання:

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ластенко Юлія Вікторівна
    Дякую за гарну розробку уроку. Дуже доступно для учнів та не менш цікаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2321
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку