Шановні колеги, вітаю вас!
Сьогодні поновлюється очне навчання і ми бачимо скільки було втрачено нашими дітьми за цей час.
В наслідок стресових умов, спричинених пандемією COVI-19, війною, повітряними тривогами, за останні роки в Україні значно погіршилися результати навчання дітей.
Сьогодні перед вчителями стоїть непроста задача надолужити освітні втрати дітей.
Наразі пропоную своє бачення вирішення цих питань.
Я пропоную інтеграційні завдання для подолання освітніх втрат в учнів 3 класу . Ідея інтеграції знань є надзвичайно популярною в освіті. Завдяки поєднанню різних предметів та використанню інтердисциплінарних методів , діти отримують більш глибоке засвоєння матеріалу. Практичні вправи є важливою складовою такого підходу.
Так наприклад у 3 класі об’єднав математику з читанням можливо досягти певних результатів у надолужені матеріалу, який було не засвоєно, або засвоєно неналежним чином. Пропоную розглянути мої пропозиції на прикладі деяких завдань.
1.
Завдання для інтеграції з уроку читання в урок математики.
Опрацьовуючи тему з читання « О. Пчілка. Байка “ Дрібненьки грушки» та тему з математики « Розв’ язання задач», пропоную віршовану задачу.
Наприклад. Віршована задача.
1. Вісім їжаків у лісі йшли,
Їстівні гриби знайшли.
Сімдесят ще й два –
Отакі ото дива.
Позбирали, не лінились,
Славно й дружно всі трудились.
Сіли разом відпочить
гриби ті поділить.
Стали думать і гадать,
Скільки кожному узять?
А ви, діти, здогадались,
Скільки кожному дісталось? (70+2):8=9
І
Пропоную завдання до тексту:
-Прочитати виразно.
-В якому жанрі записано вірш?
-Доберіть заголовок.
-Знайдіть слова в яких звуків більше ніж букв. ( їжаки. Їстівні)
-Якою буквою позначають ці 2 звуки?
А далі роздивимось цей текст як математичний.
-Чи можна цей текст назвати задачею? Чому? ( бо є числові данні і запитання)
- Про кого ця задача? Що відомо в цій задачі? Що треба знайти?
-Складіть умову задачі.
- Розв’ яжемо її за алгоритмом.
-Складіть вираз до задачі.
- Складіть обернену задачу до даної.
2.
Завдання для інтеграції читання, за темою: ”Науково- популярний текст «Зозуля,” в урок математики, тема: “ Повторення задач «на збільшення у кілька разів»
Прочитаємо текст.
Зозуля – всім знайома непримітна пташка. Живе вона в лісах і видає своє знамените «ку-ку», яке можна часто почути навесні і влітку.
Зозуля – досить маленька птах, трохи більше голуба. Її тільце в розмірах зазвичай не більше 40 см, а хвіст у 2 рази менше. Розмах крил може досягати півметра. Лапки у зозулі короткі, але сильні, з 2 передніми і 2 задніми пальцями. Вага у пташки теж невелика – близько ста грамів.
Далі працюємо за завданнями.
- Пригадаємо які типи текстів ви знаєте.
- До якого типу текстів відноситься даний текст?
- Дайте заголовок цьому тексту.
- Знайдіть в тексті данні які могли б бути умовою задачі. Підкресліть ці данні.
- Чого не вистачає, щоб це речення стало задачею?. Так питання.
- Поставте питання ( Яка довжина хвоста зозулі?)
- Прочитайте утворену задачу.
- Це задача проста чи складена?
- Запишіть коротку умову .
- Якою дією будемо розв’язувати задачу?
- Розв’яжіть її.
Інтегруючи математику в читання можемо розвивати дослідницьку компетентність. Володіння методами дослідження індивідуально значущих завдань за допомогою математичних методів. Розвиваємо обчислювальні навички ,а також бібліотечно-бібліографічну компетентність -шукати інформацію в книгах, дитячих журналах, газетах працювати зі словниками та іншою довідковою літературою .
3.
Приклади завдань для інтеграції математики в читання
Завдання для інтеграції за темами: «Повторення таблиці множення і ділення», «Народні перлини для кожної дитини”. Відбувається робота над збагаченням словникового запасу та робота з тлумачним словником.
Пропоную таке завдання.
Щоденні 5. Робота зі словами.
Ці приклади не прості- в кожному стовпчику зашифроване слово. Кожній відповіді прикладу відповідає певна літера. Розв’ яжіть приклад і запишіть букви у клітинки. Отримані слова знайдіть у тлумачному словнику і прочитайте їх значення .
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
2 |
3 |
Т |
1 |
1 |
И |
2 |
4 |
Т |
1 |
|
А |
1 |
8 |
Н |
7*8-25= 9*0+1= 7*9-40= 24:6+17= 42:7+13= |
|
|
Н |
|
|
А |
|
|
|
М |
|
|
|
Е |
|
|
|
Т |
9*9-59= 54:9+9= 49:7-6= 8*4-11= 35:7-3= |
|
|
С |
|
|
К |
|
|
|
А |
|
|
|
Р |
|
|
|
Б |
5*6-7=
6*4-13=
5*4+4=
7*6-41=
16:8+16
Для цієї роботи можна використовувати «Стіну слів».
4.
Завдання для інтеграції за темами «Геометричні фігури. Периметр»,
«Народні перлини для кожної дитини. Прислів’ я»
Назовіть геометричні фігури на малюнку. Вони плоскі чи об’ємні? Яка фігура зайва? Чому? Визначте сторону квадрата та знайдіть його периметр.
- У фігурах записані слова. Прочитайте їх.
Складіть прислів’я зі слів в геометричних фігурах. (Книга вчить як на світі жить. )
Які ще прислів’ я ви знаєте на цю тему?
(Книга -джерело знань. Хто більше читає , той більше знає. та інш.)
Вважаю доцільним інтегрувати читання з математикою ,щоб подолати освітні прогалини у дітей в цей нелегкий час.
Шановні колеги, сподіваюсь, що наробки були для вас корисними.