Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад
(ясла – садок) № 257
Криворізької міської ради
Подорож - гра
з правил дорожнього руху
для дітей молодшої групи
«В пошуках фарб для світлофора»
Підготувала і провела:
вихователь Токар Т.М.
Мета: закріпити знання дітей про світлофор, його призначення; розширити знання про дорожні знаки; про різні види транспорту, їх призначення та особливості пересування; удосконалювати навички наслідування звуків транспорту; формувати уміння правильно переходити вулицю; Розвивати уважність, кмітливість, спостережливість; Активізувати словник дітей словами – світлофор, червоний, жовтий, зелений, пішохідний перехід, транспорт; Виховувати обачність та обережність, повагу один до одного під час занять.
Матеріали: макет світлофора, аудіо запис, баночки з барвниками (червона, жовта, зелена), д\г «На воді, у повітрі, на землі», зелені та червоні фішки, ілюстрації правил дорожнього руху.
Попередня робота: д\г «Назви види транспорту», «Вгадай який знак», «Відремонтуй світлофор», «Яким буває транспорт», «Четвертий зайвий» (транспорт); рухливі ігри: «Горобчики та автомобіль», «Стоп - йдіть», «Світлофор», «Червоний, жовтий, зелений»; бесіди «Правила дорожнього руху», «Поведінка на дорозі та у транспорті»; ігри з макетом міста; читання оповідань С.Волкова «Про правила дорожнього руху», Б.Житкова «Світлофор», сюжетно-рольові ігри «Шофери», «Пішоходи і водії», «Вулиця»
Хід заняття:
І. Вступна частина
Вихователь:
- Я усіх дітей гукаю,
Та до себе закликаю!
Будем разом працювати,
Час вже нам розпочинати.
Доброго ранку. Доброго дня!
Бажаєм присутнім здоров я й добра.
(вітання кулачками і ніжками)
ІІ. Основна частина
Вихователь:
-Діти, я сьогодні вранці отримала голосове повідомлення.
Звучить повідомлення з телефону:
1
Вихователь:
- У якому місті сталася пригода?
- Що це за надзвичайна ситуація трапилася у нашому місті?
- Де в нашому місті є світлофори?
- Якими кольорами повинен світити світлофор?
- Давайте ми з вами спробуємо перетворитися на супер команду і спробуємо полагодити світлофор.
-Ви хочете спробувати?
Голос: Отже, ви згодні допомогти полагодити світлофори. Для цього вам потрібно вирушити в подорож і на кожній зупинці виконувати завдання, а за це ви будете отримувати те, що вам знадобиться для ремонту світлофора. Але пам'ятайте: світлофори не працюють, тому будьте уважними на дорозі, удачі вам!
Вихователь:
- Ну то вирушаємо в дорогу.
- І наша перша зупинка називається «Кожен своє місце має».
Дітей зустрічає Чомусик
-Чомусик просить допомогти розмістити транспорт відповідно до того середовища, де він рухається.
- Обирайте собі картинку і прикріпіть її там, де має рухатися цей вид транспорту, можливо він їде по дорозі чи коліях, плаває по воді, чи літає в небі.
Після виконання завдання діти отримують від Чомусика банку з жовтою фарбою.
-Якого кольору баночка з фарбою?
-Весь транспорт на своїх місцях. А нам час рухатися далі.
(підходимо до дорожного знака – пішохідний перехід (зебра)
- Діти, що це за знак? Для кого він стоїть, для пішоходів чи водіїв?
- А ось і зебра, як нам перейти дорогу? Пригадайте, як слід переходити дорогу по пішохідному переході (подивитися вліво, дійти до середини, потім подивитися вправо і рухатися далі)
(підходимо достолу)
Дітей зустрічає Пізнайко , пропонує дітям розглянути картинки, розказати , що зображено, які правила дорожнього руху і хто порушив
- От ми і на місці.
Наша зупинка називається «Правила дорожнього руху ти завжди пам'ятай»
2. Дидактична гра «Вірно – невірно»
-Ось на столику є картинки, розгляньте їх і розкажіть про те, які правила дорожнього руху там зображені.
2
Дітям дають дві фішки – червоного та зеленого кольорів. Розглянувши картинку діти повинні показати червону фішку - якщо правила порушені, зелену фішку- якщо правила виконують вірно.
Після виконаного завдання діти отримують від Пізнайка банку з жовтою фарбою.
-Якого вона кольору?
-Рухаємося далі.
Наступна зупинка «Світлофорчики»
Дітей зустрічає Чомусик, дає завдання викласти світлофор за допомогою лего конструктора.
На столах лежать макети світлофорів без кольорів. Дітям потрібно з багатьох кольорів конструктора лего вибрати потрібні кольори та викласти на макеті світлофора.
Після виконання завдання діти від Чомусика отримують баночку з зеленою фарбою.
Поруч стоїть світлофор, вихователь витягує білу смужку і з’являються всі кольори на світлофорі.
- Ура! У нас вийшло. Ми змогли полагодити світлофор. Які ми молодці, справжні супергерої. Тепер усі світлофори на вулицях міста знову запрацюють, пішоходи і транспорт знову будуть правильно рухатися.
ІІІ. Підсумкова частина
Гра «Горобчики та автомобілі»
Двоє дітей обирають водіями.
Вихователь показує зелений сигнал, водії їдуть, горобчики тікають, показує червоний сигнал – водії стоять, горобчики бігають, стрибають.
- Що ми сьогодні робили?
-Які зупинки у нас були?
-Яких правил ми повинні дотримуватися на дорозі?
За те, що ви так гарно працювали, зуміли полагодити світлофор, знайшли потрібні фарби, наші герої дуже задоволені і дарують вам медалі «Юні рятівники світлофорів»
Ви гарно попрацювали і напевне втомилися. Тому зараз ми перетворюємося на поїзд і один за одним, як вагончики рухаємося в групу гратися.
3