ВИХОВНИЙ ЗАХІД У 2 КЛАСІ
Тема: ПОДОРОЖ – ЗМАГАННЯ МІСТОМ БЕЗПЕЧНИМ
Мета: закріплення знань учнів з Правил дорожнього руху;
розвиток уваги, пам’яті, критичного мислення;
виховання бажання поважати і виконувати правила дорожнього руху.
Обладнання: малюнки дорожніх знаків, картки із запитаннями, комплекти кружечків (червоний, жовтий, зелений), карта міста Безпечного.
ХІД ЗАХОДУ
І. Вступна частина
Організація класу
Всміхається лагідне сонечко
І дивиться в наше віконечко
Проміння своє посилає
Гарного настрою всім нам бажає
ІІ. Основна частина
Оголошення теми заняття
Діти, сьогодні у нас не звичайний урок з правил дорожнього руху, а подорож – змагання містом Безпечним.
Для цього ми розділимось на дві команди. А судитимуть змагання члени журі.
То ж починаємо подорож містом Безпечним:
Позначимо це на карті прапорцем.
Команди дають відповідь на 5 запитань:
1 команда |
2 команда |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оголошення оцінок командам за правильність відповідей.
Команди отримують дорожні знаки, які повинні показати глядачам і пояснити, що вони означають:
1 команда |
2 команда |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 команда:
2 команда:
Оголошуються оцінки командам.
ми знаходимося на станції «Загадкова»
Учням зачитуються загадки.
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
І вулицю їм перейти помагає (світлофор).
Гарні, світлі вікна в нім ?
Гумове взуття він носить
І бензину пити просить (автобус).
Узяв дві жили в кулаки.
Як дасть дорогу постовий,
Помчиться він по мостовій (тролейбус).
Тримаючись за проводи.
Не треба зовсім їй бензину,
Щоб їхати сюди-туди (трамвай).
Під землею поїзд їде
Галя, Петрик і Дмитро
Люблять їздити в … (метро).
Небезпечний шлях пройти,
Там щоденно і щоночі
Триколірні чатують очі:
Червоне, жовте і зелене
Завжди турбуються про мене (світлофор).
Оголошуються оцінки командам.
У світлофора є своя цікава історія виникнення. Йому вже понад 300 років, і почав свій трудовий шлях він на залізниці. Перші світлофори були незручними – поряд із ними стояла людина і змінювала скло. Майже 100 років тому перший світлофор був схожий на годинник. По його червоному, жовтому, зеленому секторах бігала стрілка. Тепер у великих містах працюють світлофори, що самі можуть пропускати транспорт. Їм допомагає електроніка.
Гра «Світлофор»
Ведучий швидко змінює кружечки із сигналами світлофора:
червоний – стояти на місці
жовтий – присісти
зелений – зробити два кроки на місці.
Отже, жителі нашого мікрорайону зрозуміли, що за триока істота зустрілася на дорозі і впоралися із завданнями. Але далі траплялися різні знаки і люди не знали, що вони означали.
1 учень: Ой який гарненький, червоненький знак !
Мені він дуже подобається, схожий на м’ячик.
Тут певно можна грати у футбол, і футболіст намальований.
Учитель: Діти, ви згодні ?
2 учень: Та ні, цей знак означає: рух заборонено.
3 учень: Мій любий друже, пам’ятай!
Дорогу не перебігай!
Вмить авто не зупинити
Можна лиха наробити
4 учень: Усіх врятує пішоходів
Від аварій травм і бід,
І безпечне, й зручне місце –
Пішохідний перехід.
Не ходіть через дороги
Навпростець – це шлях біди.
Перехід усім нам радий,
Завертайте всі сюди.
5 учень: Правил руху дотримуй завжди,
По тротуарах праворуч ходи,
А де пішохідних доріжок немає,
Вас інше правило оберігає:
Зійдіть на узбіччя проїжджої частини,
Щоб не знайшла вас нещастя година.
Крокуйте назустріч сміливо машинам
Щоб бачити руху повну картину.
6 учень: Є зупинки на маршрутах,
Там ти транспорту чекай.
Стоячи на тротуарі,
На дорогу не ступай,
Рухові не заважай.
7 учень: Висить знак на виднім місці
В чому є його секрет?
Заборонено водити
Людям тут велосипед
Знак усіх застерігає:
«Небезпечне тут катання!»
Учитель: Рушаємо далі нашим мікрорайоном… Тут ми бачимо «зебру», що лежить посеред дороги. Є такі смугасті, симпатичні тваринки.
Але чому вона на дорозі? Що робити далі?
8 учень: А ця зебра не проста,
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки має,
І лежить, а не гуляє.
Хочеш перейти дорогу? –
Вмить прийде на допомогу.
9 учень: Щоб не трапилось біди,
Пам’ятай, мій друже,
Що забави на дорозі
Небезпечні дуже!
Учитель: Дорожні знаки – це ваші друзі і помічники.
10 учень: Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога, безперечно,
Дуже й дуже небезпечна.
Та як правила ти знаєш
І щодня їх пам’ятаєш,
То, звичайно, що тоді
Де узятися біді?
Гра «Перейди перехрестя»
Перед тим, як ми пограємо в гру, згадайте, як правильно переходити вулицю. (На підлозі смужками білого паперу викладено перехрестя. За сигналом учителя кілька учнів переходять перехрестя).
Гра «Принеси води»
Змагаються дві команди. Потрібно ложкою принести води. Рухатися слід по пішохідних доріжках. У кого більше води – той переможець. Якщо учасник зійде з пішохідної доріжки – команда програє.
Учитель: А як учинити, якщо потрібно перейти вулицю, а «зебри» немає?
11 учень: А якщо відсутній знак,
Треба нам зробити так:
При дорозі зупинитись
І наліво подивитись.
Бачиш: транспорту немає –
До середини рушаєм.
12 учень: Є тут лінія чудова.
Не звичайна, розділова.
Знов на ній ти зупинись
І направо подивись.
Всі машини пропусти –
Після цього можеш йти.
Розповідь вчителя про дорожні знаки.
Коли вулицями побігли трамваї, помчали автомобілі, тролейбуси, автобуси вулицям потрібно було дати мову. Цією дорожньою мовою з водіями й пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв складають слова, зі слів – речення. У дорожньої мови теж є букви – знаки. Але їх не потрібно складати у слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал. Ці сигнали – кружечки, трикутники, прямокутники. І не випадково вони такої форми і такого кольору.
Одну групу знаків розмістили на трикутниках з червоними облямуванням. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом:
Обережно! – попереджують усі ці знаки, і називаються вони попереджувальними.
Другу групу знаків не випадково розмістили в колі з червоною облямівкою або червоним тлом. Світлофор сигналив би ці знаки червоним світлом:
Усе заборонено та заборонено. Тому ці знаки називаються заборонними.
А ось знаки на крузі блакитного кольору. Вони дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямі, рухатися легковим автомобілям, показують велосипедну доріжку для пішоходів. Це знаки наказові.
А знаки на блакитних квадратах підказують:
І ще є група знаків – блакитні прямокутники з малюнками: то ложка з виделкою, то червоний хрест, то намет, то ліжка… Неважко здогадатися, що ці знаки вказують:
13 учень: Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть,
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
14 учень: Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А по дорозі рот не розкривайте,
Щоб і життя, й здоров’я зберегти.
15 учень: Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде,
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.
16 учень: Летять машини,
Швидкість в них висока
Миттєво транспорт цей не зупинить
І хоч дорога, може, й не широка
Та через неї, діти, не біжіть!
Учитель: А зараз ми будемо працівниками ППС. На дошці намальовано частину міста: школа, лікарня, кафе, медпункт, перехрестя, пішохідні переходи, кемпінг, ремонтні роботи, дитячий садок. Потрібно розставити дорожні знаки, пояснити свою думку.
Сюрпризний момент.
Діти, нам надійшов лист від Тітоньки Сови. У конверті – аплікація «Світлофор», на якому є слово «МОЛОДЕЦЬ».
Сьогодні ви були старанними, уважними і чесно заробили, щоб світлофор прикрасив наш куточок безпеки. Він нагадуватиме вам про необхідність дотримувати правил дорожнього руху.
Дорогу виберіть до рідної вам школи,
Щоб світлою й безпечною була.
Не грайтеся на вулиці ніколи,
Собі та іншим не бажайте зла.