Мета сьогоднішнього уроку: узагальнити знання з теми « Множення і ділення натуральних чисел» і навчитися їх застосовувати при вирішенні різних завдань . А провести урок я пропоную у формі гри.
Подорож до Країни чудес
Урок математики в 5 класі
Тема: «Множення і ділення
натуральних чисел»
Вид уроку: урок систематизації та узагальнення знань .
Тип уроку: урок - гра.
Цілі уроку:
Освітні:
Узагальнення та систематизація знань , умінь і навичок з теми: « Множення і ділення натуральних чисел» ;
контроль рівня засвоєння теми .
Розвиваючі:
Розвиток мислення , математичної мови, уваги і пам'яті.
Розвиток дослідницьких умінь, пошуково-пізнавальної активності учнів, кмітливості,
наполегливості.
Виховні:
Формування навичок роботи в групі
виховання працьовитості, почуття відповідальності за свої знання, за успіхи свого колективу.
Прищеплення учням навичок самостійної роботи,самоконтролю, самооцінювання своєї діяльності.
Виховання наполегливості у досягненні мети.
Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, презентація,роздаткові картки, сигнальні зірочки
1. Організаційний момент ( 1 хв) Слайд 1
2.Мотівація уроку ( 5 хв)
Мета сьогоднішнього уроку: узагальнити знання з теми « Множення і ділення натуральних чисел» і навчитися їх застосовувати при вирішенні різних завдань . А провести урок я пропоную у формі гри .
Що ж таке гра ?
слайд 2
Гра - це творчість , працю і воля ,
Гра розвиває увагу вдвічі.
Важлива в ній згуртованість всього колективу ,
Але найбільше в ній важлива дисципліна .
слайд 3
Всі ви читали казку Олексія Толстого «Золотий ключик, або пригоди Буратіно». А якщо й не читали , то дивилися фільм. Тому з усіма героями цієї книги , я впевнена , ви знайомі . Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати разом з Буратіно та його вірними друзями в Країну чудес . Для цього давайте розділимо наш клас на три рятувальних загони . Кожен загін отримує свою назву , свого командира .
Завдання кожного рятувального загону допомогти Буратіно та його друзям врятуватися від господаря лялькового театру доктора лялькових наук, пана Карабаса - Барабаса,та мати свій власний ляльковий театр.
Наша гра буде проходити в 5 етапів , які називаються:(слайд 3)
1 . Направо,або наліво.
2 . В полоні у розбійників.
3 . Квакаючи жаби.
3 . Втеча від нічних привидів.
5 . Таємниця Золотого ключика.
3 . гра
1 -й етап: Направо,або наліво. ( усний рахунок ) ( 3 хв) (слайд 4)
Буратіно опинився на роздоріжжі, йдучи до школи. Перед ним повстало питання :Іти до школи, або на виставу в ляльковий театр. Ваше завдання – допомогти йому вибрати правильний шлях. Команди повинні швидко впоратися з наступним завданням : заповнити математичні маки. Але спочатку пригадаємо основні означення і закони.
Підводяться підсумки першого етапу .
2 -й етап: В полоні у розбійників. ( 7 хв)(слайд8)
Першу перешкоду ми вдало подолали .
Розбійники схопили Буратіно і довго мучили, щоб змусити його віддати золоті, які він встиг сховати в роті. Нарешті вони повісили його вниз головою на дубовій гілці. Ми не зможемо подорожувати , поки не звільнимо його . Для цього кожній команді належить виконати таке завдання: вставити пропущені числа замість фігур . Рівні фігури - рівні числа. Підводяться підсумки.
3-й етап: Квакаючи жаби. (6 хв)(слайд 10)
Це ще одна перепона, яку вам необхідно подолати: два сищика добермана-пінчера схопили Буратіно і викинули у ставок де він опинився серед жаб і потребує нашої допомоги. Капітани кожної команди вирішують самостійно рівняння.
1. b*23 = 2346 2. 18*х = 450 3. 44*с = 24200
48:(х+3)=6 36:(к-21)=4 56: (х-29)=8
b = 102 x = 25 c = 550
х=5 к=30 х=36
Всі інші учні пишуть математичний диктант (слайд 12),потім самостійно перевіряють (слайд 13).(Кожне питання оцінюється в один бал)
Фізхвилинка. ( 3 хв) (слайд 13)
Ми писали й рахували ,
А тепер ми тихо встали !
Покрутилися , потягнулися ,
І один одному посміхнулися !
Діти сідають. І очима на дошці малюють цифру 8 , потім в інший бік. А потім в горизонтальному положенні в обидві сторони. Закрили очі.
Поки ми з вами відпочивали , на нічній дорозі за Буратіно погналися розбійники, на головах у них були надіті мішки з прорізаними дірками для очей. Це були переодягнені лисиця Аліса і кіт Базиліо. Після тривалої погоні Буратіно побачив будиночок на галявині – будинок Мальвіни.
4 -й етап: Втеча від нічних привидів. ( 10 хв) (слайд 15-16)
Буратіно в чарівному лісі зустрічається з нічними привидами. Щоб врятуватися від цих жахливих істот йому потрібно сховатися і він біжить до будиночка Мальвіни,який знаходиться рівно за 1 км 500 м від нього. Через скільки хвилин він добереться до нього, якщо відомо, що через 15 хвилин після початку руху йому залишиться пробігти 375м?
Всі учні вирішують завдання , один з них працює біля дошки з докладним поясненням .
Швидкість |
Час |
Відстань |
? |
? |
1500 м |
Через 15 хв залишилося 375м |
1) 1500 – 375 = 1125 (м) – пробіг за 15хв
2) 1125 : 15 = 75(м/хв) – його швидкість
3) 1500 : 75 = 20(хв)
Відповідь: 20хв
Звірка рішення задачі з дошки.
Підводяться підсумки 4-го етапу.
5 -й етап: Таємниця Золотого ключика. ( 7 хв) (слайд 18)
Треба допомогти Буратіно і його друзям знайти дверцята, які можна відкрити золотим ключиком. За дверцятами - підземний хід, який приведе героїв у невелику кімнату ,де знаходиться ляльковий театр.
Всі учні вирішують завдання за варіантами (самостійна робота на протязі 6 хвилин)
Після закінчення часу учні самостійно перевіряють свою роботу з дошки.(сдайд 19)
1 варіант № 123 ст.20
2 варіант № 123 ст.50
4 . Підведення підсумків уроку і постановка домашнього завдання ( 3 хв)
Учитель : Ви всі сьогодні добре попрацювали , але особливо відзначилася команда № ( ), та члени даної команди отримують за урок « 11 » , так само хочеться відзначити капітанів кожної команди ( оцінити їх роботу в залежності від рішення рівнянь) ; зазначити дітей , які працювали у дошки.
Учитель дякує учням за урок і задає домашнє завдання: (слайд 20)
Збірник А.Г.Мерзляк ст.79
№ 115 ( 3,5 ) ;
№ 117;
123 ;
Творче завдання:Проект «Країна Казок»
Скласти задачі до відомих казок . Зробити до них ілюстрацію ,або презентацію.