Подорож до Країни чудес Урок математики в 5 класі Тема: «Множення і ділення натуральних чисел»

Про матеріал

Мета сьогоднішнього уроку: узагальнити знання з теми « Множення і ділення натуральних чисел» і навчитися їх застосовувати при вирішенні різних завдань . А провести урок я пропоную у формі гри.

Перегляд файлу

     Подорож до Країни чудес

      Урок математики в 5 класі

C:\Documents and Settings\Макс\Рабочий стол\загружено.jpg  Тема: «Множення і                    ділення

  натуральних    чисел»

Вид уроку: урок систематизації та узагальнення знань .

Тип уроку: урок - гра.

Цілі уроку:

Освітні:

Узагальнення та систематизація знань , умінь і навичок з теми: « Множення і ділення натуральних чисел» ;

 контроль рівня засвоєння теми .

Розвиваючі:

Розвиток мислення , математичної мови, уваги і пам'яті.

Розвиток дослідницьких умінь, пошуково-пізнавальної активності учнів, кмітливості,

 наполегливості.

Виховні:

Формування навичок роботи в групі

виховання працьовитості, почуття відповідальності    за свої знання, за успіхи свого колективу.

Прищеплення учням навичок самостійної роботи,самоконтролю, самооцінювання своєї діяльності.

Виховання наполегливості у досягненні мети.

 

Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, презентація,роздаткові картки, сигнальні зірочки

 

1. Організаційний момент ( 1 хв) Слайд 1

2.Мотівація уроку ( 5 хв)

Мета сьогоднішнього уроку: узагальнити знання з теми « Множення і ділення натуральних чисел» і навчитися їх застосовувати при вирішенні різних завдань . А провести урок я пропоную у формі  гри .

Що ж таке гра ?

слайд 2

Гра - це творчість , працю і воля ,

Гра розвиває увагу вдвічі.

Важлива в ній згуртованість всього колективу ,

Але найбільше в ній важлива дисципліна .

 слайд 3

Всі ви читали казку Олексія Толстого  «Золотий ключик, або пригоди Буратіно». А якщо й не читали , то дивилися фільм. Тому з усіма героями цієї книги , я впевнена , ви знайомі . Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати разом з Буратіно та його вірними друзями в Країну чудес . Для цього давайте розділимо наш клас на три рятувальних загони . Кожен загін отримує свою назву , свого командира .

Завдання кожного рятувального загону допомогти Буратіно та його друзям врятуватися від господаря лялькового театру доктора лялькових наук, пана Карабаса - Барабаса,та мати свій власний ляльковий театр.

Наша гра буде проходити в 5 етапів , які називаються:(слайд 3)

1 . Направо,або наліво.

2 . В полоні у розбійників.

3 . Квакаючи жаби.

3 . Втеча від нічних привидів.

5 . Таємниця Золотого ключика.

 

3 . гра

 

1 -й етап: Направо,або наліво. ( усний рахунок ) ( 3 хв) (слайд 4)

Буратіно опинився на роздоріжжі, йдучи до школи. Перед ним повстало питання :Іти до  школи, або  на виставу в ляльковий театр. Ваше завдання – допомогти йому вибрати правильний шлях. Команди повинні швидко впоратися з наступним завданням : заповнити математичні маки. Але спочатку пригадаємо основні означення і закони.

 Підводяться підсумки першого етапу .

 

2 -й етап: В полоні у розбійників. ( 7 хв)(слайд8)

Першу перешкоду ми вдало подолали .

Розбійники схопили Буратіно і довго мучили, щоб змусити його віддати золоті, які він встиг сховати в роті. Нарешті вони повісили його вниз головою на дубовій гілці. Ми не зможемо подорожувати , поки не звільнимо його . Для цього кожній команді належить виконати таке завдання: вставити пропущені числа замість фігур . Рівні фігури - рівні числа. Підводяться підсумки.

 

3-й етап: Квакаючи жаби. (6 хв)(слайд 10)

Це ще одна перепона, яку вам необхідно подолати: два сищика добермана-пінчера схопили Буратіно і викинули у ставок де він опинився серед жаб і потребує нашої допомоги. Капітани кожної команди вирішують самостійно рівняння.

1.     b*23 = 2346                        2.   18*х = 450                3.    44*с = 24200 

        48:(х+3)=6                                  36:(к-21)=4                       56: (х-29)=8

        b = 102                                       x = 25                                     c = 550

          х=5                                             к=30                                       х=36

Всі інші учні пишуть математичний диктант (слайд 12),потім самостійно перевіряють (слайд 13).(Кожне питання оцінюється в один бал)

Фізхвилинка. ( 3 хв) (слайд 13)

Ми писали й рахували ,

А тепер ми тихо встали !

Покрутилися , потягнулися ,

І один одному посміхнулися !

 

Діти сідають. І очима на дошці малюють цифру 8 , потім в інший бік. А потім в горизонтальному положенні в обидві сторони. Закрили очі.

Поки ми з вами відпочивали , на нічній дорозі за Буратіно погналися розбійники, на головах у них були надіті мішки з прорізаними дірками для очей. Це були переодягнені лисиця Аліса і кіт Базиліо. Після тривалої погоні Буратіно побачив будиночок на галявині  – будинок Мальвіни.

4 -й етап: Втеча від нічних привидів. ( 10 хв) (слайд 15-16)

Буратіно в чарівному лісі зустрічається з нічними привидами. Щоб  врятуватися від цих жахливих істот йому потрібно сховатися  і він біжить до будиночка Мальвіни,який знаходиться рівно за 1 км 500 м від нього.  Через скільки хвилин він  добереться до нього, якщо відомо, що через 15 хвилин після початку руху йому  залишиться пробігти 375м?

Всі учні вирішують завдання , один з них працює біля дошки з докладним поясненням .

 

 

Швидкість

Час

Відстань

?

?

1500 м

Через 15 хв залишилося 375м

1) 1500 – 375 = 1125 (м) – пробіг за 15хв

2) 1125 : 15 = 75(м/хв) – його швидкість

3) 1500 : 75 = 20(хв)

Відповідь: 20хв

 

Звірка рішення задачі з дошки.

Підводяться підсумки 4-го етапу.

5 -й етап: Таємниця Золотого ключика. ( 7 хв) (слайд 18)

Треба допомогти Буратіно і його друзям  знайти дверцята, які можна відкрити золотим ключиком. За дверцятами  - підземний хід, який приведе  героїв у невелику кімнату ,де знаходиться ляльковий театр.

Всі учні вирішують завдання за варіантами (самостійна робота на протязі 6 хвилин)

Після закінчення часу учні самостійно перевіряють свою роботу з дошки.(сдайд 19)

 

1 варіант № 123 ст.20

2 варіант № 123 ст.50

 

4 . Підведення підсумків уроку і постановка домашнього завдання ( 3 хв)

Учитель : Ви всі сьогодні добре попрацювали , але особливо відзначилася команда № ( ), та члени даної команди отримують за урок « 11 » , так само хочеться відзначити капітанів кожної команди ( оцінити їх роботу в залежності від рішення рівнянь) ; зазначити дітей , які працювали у дошки.

Учитель дякує учням  за урок і задає домашнє завдання: (слайд 20)

Збірник  А.Г.Мерзляк ст.79

 № 115 ( 3,5 ) ;

 № 117;

 123 ;

Творче завдання:Проект «Країна Казок»

Скласти задачі до відомих казок . Зробити до них ілюстрацію ,або презентацію.

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку