Урок математики для 5 класу на тему "Рівняння"

Про матеріал

При викладанні математики першочерговими постають такі завдання як забезпечення розвитку логічного мислення, алгоритмічної культури, памяті, пізнавальної активності,свідомого оволодіння системою математичних знань,навичок і умінь, формування позитивних рис характеру - чесності, наполегливості, культури думки та поведінки, обгрунтованості суджень.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку з математики для 5 класу на тему «Рівняння»

Мета: - Формувати поняття рівняння,кореня рівняння,вироблення навичок розв’язування

             рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів;

            - розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, навички усного рахунку та

             самостійної роботи;

           - виховувати інтерес до математики, культуру мовлення.

Навчання проводиться за підручником:

Математика.5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти/ Н.А.Тарасенкова,І.М.Богатирьова,О.П.Бочко,О.М.Коломієць,З.О.Сердюк. – Вид. 2-ге, доопр. – К.:Видавничий дім «Освіта»,2018.

Перебіг уроку

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань:

   1) «Мозковий штурм»

       *Як називаються компоненти дії додавання? Наприклад.

       *Як називаються компоненти дії  віднімання? Наприклад. 

       *Як називаються компоненти дії множення? Наприклад.

       *Як називаються компоненти дії ділення? Наприклад.

     2)Постав у відповідність числу букву:

 

e

 

q

 

u

 

a

    254                              300 - 7                     7 8  75 : 3

t

 

i

 

o

 

n

                      125 : 5                            140 : 7                             28 2                             150 : 6

20

293

100

25

56

25

25

56

        e                   q                u                a                 t                 i                  o                 n

(Вчитель читає утворене слово та перекладає його. Учні в зошитах, а вчитель на дошці  записують тему уроку)

3.Тема і мета уроку

4.Вивчення нового матеріалу:

- робота з підручником: опрацювати п. 6.1 і знайти відповіді на запитання 1,2;

- записати речення, які записані на дошці за допомогою математичних символів:

                              1.Сума числа у і 17 дорівнює 36.

                               2.Добуток чисел 4 і b дорівнює 20.

                               3.Подвоєне число х дорівнює 50.

                               4.Різниця чисел 23 і m дорівнює  9.

                               5.Частка чисел 30 і n дорівнює 3.

                                6.Різниця чисел a і 21 дорівнює 64.

(Учні в зошиті роблять відповідні записи)

 Учитель. За якими правилами розв’язують рівняння?(за правилами  знаходження невідомих компонентів арифметичних дій) Прочитайте ці правила за таблицею на стор.99 , розв’яжіть , записані рівняння та перевірте їх один у одного.

Акцентуємо  увагу на розв’язування рівнянь виду: 1) 0x = 0; 2) 0x = a.(Діти пояснюють, чому перше рівняння має безліч коренів, а друге – не має жодного).

5.Розвязування вправ

∙Виконання завдань за картками по варіантах. Кожне завдання має три варіанти відповіді,з яких лише один правильний.


Варіант 1

Розвяжіть рівняння :

       1.(1 бал)       15 + x = 55                          А)60;   Б)40;     В)53;

       2.(1 бал)        x – 22 = 42                         А)64;   Б)93;     В)29;

       3.(1 бал)        y : 10 = 40                          А)4;      Б)410;   В)400;

       4.(2 бали)    54x – 27x + 3x = 0               А)3;      Б)0;       В)4.

 


 Варіант 2

Розв’яжіть рівняння :

1.( 1 бал)              18 + y = 40                           А)12;   Б)22;     В)58;

2.( 1 бал)              60 – z = 45                           А)15;   Б)105;    В) 85; 

3. ( 1 бал)             88 : x = 8                              А)10;   Б)12;      В) 11; 

4 . (2 бали)           36y – 16y +5y = 0                А)0;      Б)5;        В) 3.       


Учитель. А зараз  історична хвилинка відпочинку. Два учні роблять короткі повідомлення про розвиток  мистецтва розв’язування рівнянь.

∙Колективне виконання рівняння № 500(1)

∙Самостійне розв’язання рівняння №500(2) ( перевірка за зразком на відкидній дошці)

6.Підсумок уроку. Логічна вправа: заповни  клітинку

                               КОМІР

УРОК

1578

3 + x = 5

18 – x = 14

2x +7 = 11

ОКОМІР

?

?

 7.Домашнє завдання. Прочит. §16.1,2, №483°(4,6), 485(2), інд. №505

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку