При викладанні математики першочерговими постають такі завдання як забезпечення розвитку логічного мислення, алгоритмічної культури, памяті, пізнавальної активності,свідомого оволодіння системою математичних знань,навичок і умінь, формування позитивних рис характеру - чесності, наполегливості, культури думки та поведінки, обгрунтованості суджень.
Конспект уроку з математики для 5 класу на тему «Рівняння»
Мета: - Формувати поняття рівняння,кореня рівняння,вироблення навичок розв’язування
рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів;
- розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, навички усного рахунку та
самостійної роботи;
- виховувати інтерес до математики, культуру мовлення.
Навчання проводиться за підручником:
Математика.5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти/ Н.А.Тарасенкова,І.М.Богатирьова,О.П.Бочко,О.М.Коломієць,З.О.Сердюк. – Вид. 2-ге, доопр. – К.:Видавничий дім «Освіта»,2018.
Перебіг уроку
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань:
1) «Мозковий штурм»
*Як називаються компоненти дії додавання? Наприклад.
*Як називаються компоненти дії віднімання? Наприклад.
*Як називаються компоненти дії множення? Наприклад.
*Як називаються компоненти дії ділення? Наприклад.
2)Постав у відповідність числу букву:
e |
|
q |
|
u |
|
a |
25⋅4 300 - 7 7⋅ 8 75 : 3
t |
|
i |
|
o |
|
n |
125 : 5 140 : 7 28 ⋅ 2 150 : 6
20 |
293 |
100 |
25 |
56 |
25 |
25 |
56 |
e q u a t i o n
(Вчитель читає утворене слово та перекладає його. Учні в зошитах, а вчитель на дошці записують тему уроку)
3.Тема і мета уроку
4.Вивчення нового матеріалу:
- робота з підручником: опрацювати п. 6.1 і знайти відповіді на запитання 1,2;
- записати речення, які записані на дошці за допомогою математичних символів:
1.Сума числа у і 17 дорівнює 36.
2.Добуток чисел 4 і b дорівнює 20.
3.Подвоєне число х дорівнює 50.
4.Різниця чисел 23 і m дорівнює 9.
5.Частка чисел 30 і n дорівнює 3.
6.Різниця чисел a і 21 дорівнює 64.
(Учні в зошиті роблять відповідні записи)
Учитель. За якими правилами розв’язують рівняння?(за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій) Прочитайте ці правила за таблицею на стор.99 , розв’яжіть , записані рівняння та перевірте їх один у одного.
Акцентуємо увагу на розв’язування рівнянь виду: 1) 0⋅x = 0; 2) 0⋅x = a.(Діти пояснюють, чому перше рівняння має безліч коренів, а друге – не має жодного).
5.Розв’язування вправ
∙Виконання завдань за картками по варіантах. Кожне завдання має три варіанти відповіді,з яких лише один правильний.
Варіант 1 Розв’яжіть рівняння : 1.(1 бал) 15 + x = 55 А)60; Б)40; В)53; 2.(1 бал) x – 22 = 42 А)64; Б)93; В)29; 3.(1 бал) y : 10 = 40 А)4; Б)410; В)400; 4.(2 бали) 54x – 27x + 3x = 0 А)3; Б)0; В)4.
|
Варіант 2
Розв’яжіть рівняння :
1.( 1 бал) 18 + y = 40 А)12; Б)22; В)58;
2.( 1 бал) 60 – z = 45 А)15; Б)105; В) 85;
3. ( 1 бал) 88 : x = 8 А)10; Б)12; В) 11;
4 . (2 бали) 36y – 16y +5y = 0 А)0; Б)5; В) 3.
Учитель. А зараз історична хвилинка відпочинку. Два учні роблять короткі повідомлення про розвиток мистецтва розв’язування рівнянь.
∙Колективне виконання рівняння № 500(1)
∙Самостійне розв’язання рівняння №500(2) ( перевірка за зразком на відкидній дошці)
6.Підсумок уроку. Логічна вправа: заповни клітинку
КОМІР |
УРОК |
1578 |
3 + x = 5 |
18 – x = 14 |
2x +7 = 11 |
ОКОМІР |
? |
? |
7.Домашнє завдання. Прочит. §16.1,2, №483°(4,6), 485(2), інд. №505