Епiгрaф до зaняття.
Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людськогго розуму. Вона виховує волю, характер.
В.О. Сухомлинський
Мета. Формувати в учнів інтерес до математики. Розвивати обчислювальні навички, кмітливість, пам’ять, логічне мислення, спостережливість. Виховувати інтерес до вивчення математики, працьовитість, спритність.
Мaтерiaли до зaняття: монетки, скриня, трикутники з виразами, картки, лічильні палички.
Перебіг заняття
І.Організація класу.
Сіли всі гарненько враз,
Академію розпочинати час.
Будемо ми рахувати,
на питання відповідати.
Розпочинається робота Малої академії. І сьогодні ми з вами помандруємо на кораблі до країни Математики по океану Чисел. За допомогою фішок, розділимося на дві команди.
На нас чекає нелегкий шлях. Нам потрібно подолати різні перешкоди. За правильну відповідь ви отримуєте монетки, які будете складати у скриню. А по закінченню гри ви зможете ці монети обміняти на скарб.
Час вирушати у подорож.
ІІ. Основна частина
Конкурс 1. «Розминка».
Зміст завдання
Із слова «Математика» складіть якомога більше слів. І за кожне слово отримаєте одну монетку.
Конкурс 2. «Бліц-турнір».
Зміст завдання.
- Кожна команда отримує 10 запитань. За кожну правильну відповідь отримуєте одну монетку.
Запитання для першої команди
1. Скільки качок паслось на березі річки, якщо Денис нарахував 12 лап. (6)
2. Зменшуване, від'ємник, різниця. Яка дія? (віднімання)
3. У кошарі 200 коней. Усі, крім 17, втекли. Скільки залишилось? (17)
4. Що стоїть між числами 8 і 10 ? (9)
5. У будинку було 4 кімнати. З однієї зробили 2. Скільки кімнат стало? (5)
6. Як називається сума довжин всіх сторін фігури? (периметр)
7. З-за куща стирчить 12 заячих вушок. Скільки зайчиків? (6)
8. Пара коней пробігла 60 км. Скільки пробіг кожен кінь? (60 км)
9. Що зайве: квадрат, круг, прямокутник? (круг)
10. Скільки метрів в 5 кілометрах? (5000м)
Запитання для другої команди
1. У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожний з цих котів бачив ще трьох котів. Скільки котів сиділо у кімнаті? (4 коти)
2. Що важче – кілограм пір’я чи кілограм каміння? (однакові)
3. Дві жінки йшли з села до міста. Назустріч їм ішли ще 5 жінок. Скільки всього жінок йшло до міста? (2 жінки)
4. Скільки квасолин можуть увійти у склянку? (квасолини не ходять)
5. Біля будинку ростуть дві берізки, дві грушки, дві черешні. Скільки фруктових дерев росте біля будинку? (4 дерева)
6. На що подібна половина яблука? (на другу половину)
7. З якого полотна не можна пошити сорочку? ( з залізного)
8. Під яким кущем сидить заєць під час дощу? (під мокрим)
9. Скільки кутів має восьмикутник? (8)
10. Яких каменів немає у річці? (сухих)
Конкурс 3. «Випробування прикладами».
Зміст завдання
У вас на парті є трикутнички. На них написані вирази та відповіді до них. Ваше завдання розв’язати вирази та скласти фігуру. За правильно виконане завдання ви отримуєте монетку.
Конкурс 4. «Магічна сімка».
Саме це число наші предки вважали магічним. І це невипадково. У нашому житті дуже часто зустрічається це число.
Тиждень складається із семи днів, веселка одягнена у сім яскравих кольорів, музична грамота складається із семи нот, виділяють сім чудес світу.
Зміст та завдання
Дайте відповідь на запитання і отримайте монетку.
- Коли кішці виповниться 6 років, що буде далі? (Піде сьомий)
- Скільки кроків зробить горобець за сім років? (Жодного, бо він не ходить)
- Яке слово складається з семи і букви «я»? (Сім’я)
- У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер? (одна)
- Горіло сім свічок, дві з них погасли, скільки залишилося? (Дві, які погасли, а інші – згоріли)
Конкурс 5. «На острові логіки».
Зміст та завдання
Розв’яжіть логічні завдання та отримайте монетку.
3. Обчисліть.
Конкурс 6. «Загадкові числа».
Багато людей вважають, що деякі числа є нещасливими. Наприклад, число 13. Це число ще називають «чортовою дюжиною». В Англії, наприклад, немає трамваїв, автобусів № 13, існує клуб боротьби з числом 13, у будинках немає 13 поверху і т.д.
А в Китаї, Кореї та Японії нещасливе число 4. Ось такі загадкові числа.
Зміст завдання
Розгадайте математичні загадки та отримайте монетку.
Як сядуть по два – один стовпець лишній,
Як сядуть по одному – один горобець лишній.
Скільки горобців і скільки стовпців?
( 4 горобці та 3 стовпці)
Наносили в нірку мишки.
Всі взяли собі по 5,
Залишилось – 45.
Дайте відповідь мені
Скільки мишок у норі?
(9 мишок)
35 уже зварили.
40 на столі лежать
Скільки у воді киплять?
( 25 вареників киплять у воді)
4. 6 сосисок в киці Мурки,
втричі більше у Мурка.
Порахуйте, любі діти,
на скільки більше у кота?
(на 12 сосисок більше)
розклала по 8 штучок мандаринок.
12 мандаринок сама з’їла,
А скільки для гостей лишила?
(для гостей лишила 28 мандаринок)
5. Два хлопчика зустрілися у вагоні потягу:
- Я завжди їду у 5 вагоні від голови потяга – сказав Петрик.
- А, я - в 5 вагоні з хвоста потяга – сказав Івась.
Скільки вагонів у потязі?
( у потязі 9 вагонів)
Конкурс 7. «Математичні вітрила».
Зміст завдання.
Ваше завдання додати сусідні числа у квадратах і записати результат зверху. Так додаєте усі числа, поки залишиться одне число. Потім потрібно прикріпити прапорець з правильним результатом до кораблика.
Конкурс 8. «Відшукай скарб».
Зміст завдання.
Ваше завдання якомога швидше двстатися скрині, замальовуючи числа попорядку.
ІІІ. Підсумок
По Країні Математики ми мандрували
І знання хороші продемонстрували.
Всі побачили, що у нашому ліцеї
Є математики кмітливі та веселі.
(Проводиться нагородження команд)
Молодці діти, ви були уважними й добре виконували завдання. Математика – це весела та цікава наука. Я, думаю, що ви в цьому переконалися на нашому занятті
1