Вчити складати і розв'язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів, які складають тиждень. Закріпити пори року, назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість
Конспект заняття для старшого дошкільного віку
«Подорож до країни математики»
Мета: продовжувати вчити складати і розв’язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів,які складають тиждень. Закріпити пори року,назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість.
Матеріал: геометричні фігури, зошити з друкованою основою, олівці, графічний диктант, дикі звірі з геометричних фігур, солоне тісто, шпажки, вологі серветки, пензлики, акварель.
Хід заняття
I Вихователь: - Діти,послухайте загадку:
«Сім братів віком рівні,а іменами різні.» (Дні тижня)
- Скільки всього днів тижня? Хто хоче назвати?
- Який перший? Сьомий? П’ятий?
- Вівторок який по-порядку? А субота?
- Який сьогодні день тижня? Який він по-порядку?
- Сьогодні королева Математика запрошує нас до свого королівства.
Скажіть,а навіщо нам потрібна математика? (Відповідь дітей)
Вихователь: Але для того щоб потрапити до замку нам треба побудувати міст, та незвичайний, а з геометричних фігур. Ось підказка. Діти нам треба розмістити геометричні фігури у певному порядку за зразком
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вихователь: Ось ми і потрапили до замку. Але щоб познайомитись з самою Королевою треба зробити декілька завдань які вона приготувала для нас.
I завдання
Перше про що вона хотіла би дізнатись – чи знаєте ви пори року.
- Яка зараз пора року?
- Скільки усього пір року? Назвіть їх.
- А скільки місяців у кожній порі року?
- Назвіть осінні,зимові,весняні та літні місяці.
- Скільки усього у році місяців?
- Як швидко їх можна порахувати? (Трійками)
II Наступне завдання від королеви:
Складання прикладів за малюнками.
- Які математичні знаки потрібні для рішення прикладів?
- Коли ми використовуємо знак «+» ? ( Коли виконуємо додавання,або збільшуємо кількість)
- А коли використовується знак «-»?( Коли віднімаємо,або зменшуємо)
- Який ще знак нам потрібен? (=)
- Королева Математика хотіла би вам нагадати правила додавання та віднімання.
- Щоб виконати додавання,треба до частини додати ще частину і знайти ціле.
- Щоб виконати віднімання треба від цілого відняти частину і отримаємо частину.
III Наступне завдання від королеви:
- Королева Математика задоволена вашою роботою і вона вирішила запросити вас на прогулянку у «Геометричний ліс», але перш ніж ми туди підемо,вона хотіла би щоб ви дізналися хто в ньому живе.
« Хто у лісі живе»-- графічний диктант.
- Рухайтесь від крапки за схемою. (Дітям які впоралися раніше інших пропонується розфарбувати малюнок
- Як ви гадаєте,хто у будиночку живе ?
- Так, це Лісовичок. Він запрошує нас на лісову галявину.
IV завдання «Допоможемо Лісовичку садити дерева»
У Геометричному лісі ростуть дерева різної форми, розміру та кольору. Лісовичок пропонує вам взяти саджанці (геометричні фігури) та посадити їх у три алеї:
1 алея - дерева, які не мають кутів,великі за розміром,червоно та жовтого кольору.
2 алея – дерева, які мають чотири і менше кутів, маленькі за розміром, синього і зеленого кольору.
3 алея – дерева, які мають п’ять і більше кутів, великі за розміром, жовтогарячого та фіолетового кольору.
Вихователь: Лісовичок дуже задоволений вашою роботою.
Лісовичок: А скажіть діти, хто ще живе у лісі?
Діти: У лісі живуть дикі звірі.
Вихователь: А чому ми їх не бачимо Лісовичку?
Лісовичок: Вони бояться вас. Давайте ми їх знайдемо, і я вас з ними познайомлю.
Діти знаходять малюнки звірят.
Діти: А де звірі? Це ж тільки малюнки?
Лісовик: А щоб їх оживити треба скласти їх за малюнком. ( Діти складають звірів і вони оживають).
Лісовичок: Діти з вами дуже весело проводити час, але у мене дуже багато справ у лісі. Ми з вами ще не одмінно зустрінемось. До побачення.
Королева Математики: Добрий день вам діти. Я задоволеною вашими знаннями та вмінням. Але хотіла би запитати у вас…
- Які завдання вам більше сподобалися?
- А які завдання було виконати складніше?
- Кому допомагали сьогодні ?
Вихователь: Нажаль нам час з вами прощатися. Дякуємо за таку чудову подорож.
Діти повертаються до дитячого садка та роблять королеві намисто. На згадку про нас.
V завдання: Подарунок для королеви від дітей. «Намисто із солоного тіста»