Подорож до країни Здоров'я

Про матеріал
Інтегроване заняття з валеології, природи та охорони життєдіяльності "Подорож да країни Здоров'я"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване  заняття з валеології,

природи та охорони життєдіяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Старша група

Вихователь-методист Мацковська С.О.

ДНЗ "Берізка"

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Діти, в країну Здоров'я,

Дорога далека.

Не долетить туди -

Навіть лелека.

Ми ж з вами полинем,

На крилоньках мрій.

Крізь зими і весни

В країну надій...

 

  1. ГІМН  ЗДОРОВ'Ю

 

Дидактична гра: "Наш гімн здоров'ю"

Вихователь: Здоров'я основа усього на світі,

Діти: Здоровими бажають бути всі діти.

Вихователь:  Для цього потрібно щоденно вмиватись, Діти:  Робити зарядку і тепло вдягатись.

Вихователь:  Себе гартувати водою і сонцем

Діти: І солодко спати з відкритим віконцем.

Вихователь:  І їсти усе, що на стіл подають,

Діти: Бо страви нам росту і сил додають.

Вихователь:  Поводитись добре, усіх шанувати.

Діти  Не плакать, не киснуть, не капризувати.

Вихователь:  Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,

Діти: Що мчать по дорозі щодня без упину.

Вихователь:  Себе берегти для матусі і тата,

Діти: Накази їх всюди, виконувать свято.

 

2. ОЗНАКИ  ЗДОРОВ'Я

Вихователь:

Які ви знаєте ознаки здоров'я?

Діти:

  • Гарний настрій.
  • Добрий апетит.
  • Спокійний, міцний сон.

 

Вихователь:

В народі кажуть:

"Здоров'я дитини - багатство родини.

Здоров'я народу - багатство країни"

 

3. ПРИСЛІВ'Я.

Вихователь:

Які ви знаєте прислів'я про здоров'я?

Діти:

  1. Здоровому все здорово.
  2. Весела думка, половина здоров'я.
  3. Найбільше багатство - здоров'я.
  4. Як нема сили, то й світ не милий.
  5. Бережи одяг доки новий, а здоров'я доки молодий.
  6. Здоров'я маємо не дбаємо, а втратимо, плачемо.
  7. Здоров'я дорожче за багатство.
  8. Чистота - запорука здоров'я.

 

4.  ОЗНАКИ  ПОГІРШЕННЯ  ЗДОРОВ'Я

 

Вихователь: Діти, які ж ознаки погіршення здоров'я ви знаєте?

Діти:

  • Відсутній апетит.
  • Поганий настрій.
  • Неспокійний сон.

 

 

 

5. Дидактична гра "ТАК  ЧИ НІ?"

Вихователь:

- Органами зору є очі?                        Так чи ні?

  • Органом нюху є ніс?                                   
  • Органом  слуху є язик?
  • Органом смаку є вуха?
  • Органом слуху є вуха?
  • Органом смаку є язик?
  • Органом зору є ніс?

 

Вихователь:

  • Діти в народі кажуть: "Як на душі, так і на тілі".

 

  1. ХВИЛИНКА  СМІШИНКА.

- Щоб у всіх нас був чудовий настрій, послухаємо гумореску

 Івана Куща "У лікарні". (виконують діти)

Йшов якось - то Гриць селом,

А дружки питали:

"Що, брат, боляче було,                           

Коли зуби рвали?

- Ні, - відказує Грицько, - не дуже  боліло.

- Так чого ж ти так кричав,

В лікаря щосили?

- Так тож лікар так кричав,

Бо я став брикаться,

Щипці йому поламав, і вкусив за пальця".

 

  1. ВАЛЕОЛОГІЯ.

Вихователь:

- Діти, валеологія наука - дуже - дуже молода.

Серед інших нам відомих, буде новою вона.

Що вивчає ця наука? - запитає хтось із вас.

Анатомію дитини - точно, гарно без прикрас.

Вихователь:

- Організм наш дуже складний -

Діти:

Серце, легені, нирки, шлунок, дихальні трахеї.

Вихователь:

  • Треба знати де вони.
  1. ЗАГАДКИ.                                                       

 

  1. Що то за орган такий у людини,

Працює постійно, не стоїть ні хвилини.

Зліва знаходиться він у грудині.

І не прожити без нього людині.

Кров безперервно качає уміло,

Через всі органи нашого тіла.

Тому мотором звуть не дарма,

Хоч не велика у нього вага.

Вдень і вночі стукотить без упину,

Щоб забезпечити киснем людину,

Щоб вітаміни кругом розіслати

Як поїсиш рибу, м'ясо, салати,

Борщ український чи сало із перцем

Ви здогадались

- Це........(серце)

 

   2)   Що ж то за орган такий у людини,

Їжу сприймає він кожної дитини,

Дробить її, розтира в порошок

І відправляє в кишечний мішок.

Він перетравлює м'ясо і дині,

Ви здогадались?   Це .....(шлунок людини)

 

  1. Що то за орган такий у людини

Ніби великі мішки із резини,

Що розташовані в нашій грудині,

Їх розділяють на дві половини.

Правда, мішки в середині порожні,

На губку вони паралонову схожі,

бо як вдихаємо свіже повітря,

Наші мішки розширяються, дітки

А коли  видихаєм  його,

Наші мішки скоротились давно.

Дихаєм ними завжди, щохвилини,

Не проживе без них довго людина.

Мішки ці потрібні Миколі і Жені,

Ви здогадались?  Це наші...........(легені)

4. що то за орган такий у людини,

Ніби болгарські солодкі перчини,

Знизу знаходяться на спині,

Органами виділення є вони.

Шлаки виводять вони без упину.

Ви здогадались?  Це.........(нирки людини)

(Кожна загадка ілюстрована кольоровим малюнком)

 

9.  Дидактична гра   "ДОБРЕ  -  ПОГАНО"

    ("сонце - хмарка")

 

(Під час гри з'являється Незнайко)

                                                                                

  • Я кожен день роблю ранкову гімнастику.
  • Добре
  • Я не люблю чистити зуби.
  • Погано.
  • Сховавшись від мами, я взимку їм бурульки.
  • Погано
  • Я обов'язково мию руки перед обідом
  • Добре.

Вихователь:

- Зараз ми трохи відпочинемо. Я запрошую подивитись наше "Дитяче телебачення". В ефірі передача  "Як уникнути біди". Її ведучі наші чарівні дівчата.

(дівчата в екрані умовного телевізора)

Щоб здоров'я діткам мати

Та уникнути біди.

Треба правила ці знати,

Пам'ятати їх завжди.

 

Як немає поруч мами.

То вирішуйте самі:

Можна гратися сірниками?

Кожен скаже вірно ....Ні!

 

В лісі вогнище розклали

Для забави на весні.

Аж до зорь воно палало.

Так робити можна? ....Ні!

 

На плиті вогонь палає.

Мама вийшла, ви одні

Коли хтось вогонь займає.

То він робить вірно?.....Ні!

 

Тож, щоб сонечку радіти

І дорослим і малим.

Від пожежі треба вміти,

Захищатися самим.

 

Вихователь:  Діти давайте пригадаємо, що ж нам робити, коли трапляється пожежа.

(Дзвонити по номеру 01)

(Бігти на вулицю, не ховатися у шафі, під ліжком)

(Гасити водою, піском, ганчіркою)

 

ЗАБІГАЄ  ЗАЙЧИК

 

 

- Біда! Біда!   Горить будинок. Всі звірі допомагають загасити полум'я, а мені наказали викликати пожежних по телефону.

Вихователь:  Що, діти, допоможемо зайчикові?

Діти: Так, допоможемо!

Зайчик: Дякую друзі (набирає номер)

  • У нас пожежа! Швидко приїздіть сюди. Як куди? Сюди!  Ви що не бачите ми горимо! (вішає трубку і зникає)

 

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, приїдуть пожежники на виклик зайчика чи ні?

Діти:  Ні!

Вихователь:  Вірно, пожежники не зможуть приїхати, бо зайчик не вказав адреси і себе не назвав. Але будиночок звірят згорить, якщо пожежні не приїдуть. Що ж робити? Може хто х вас вміє викликати пожежну команду?

(діти по черзі набирають 01 і називають своє прізвище, вулицю, номер будинку, квартири)

  • Добре діти! Всі вмієте викликати пожежну команду. А зараз давайте подивимось маленьку історію, яка трапилась з необережними звірятами.

 

Сценка "Нерозлучні друзі, або як лелека врятував звірят"

    (виконують діти).   Див. додаток №1

 

Атракціон "Врятуйся від пожежі"

(діти шикуються у дві команди і по черзі, закривши ніс хусткою переповзають на протилежну сторону залу).

 

Вихователь:

- Сідайте зручненько, подивимось наше телебачення, що там на  каналі "1+1"

(2 дівчинки біля екрану)

Як чудово - вже субота!

А в батьків ще є робота.

Ти один лишився вдома.

Ситуація знайома.

Ти читаєш, чи співаєш

І нікого не чекаєш.

Раптом дзвоник дзеленчить

За дверима хтось стоїть

 

Сценка "Нерозлучні друзі 2, або "Сам вдома".

(виконують діти). Див. додаток №2

Вихователь: Діти хто зі звірят вам сподобався? Чому?

 

 

  • Я знаю, що ви дуже любите подорожувати, тому зараз запрошую вас у чарівний світ природи

 

Дидактична гра "Що, де коли"  зимовий випуск, пташина серія.

 

(команда дітей грає проти всіх гостей.  Гравці по черзі крутять барабан і відповідають  на вибране запитання. Призери (діти)  отримують  солодкі призи).  Див. додаток №3

Вихователь:

  • Любі мої!   Дружіть з природою, чистою водою і цілющим повітрям, бо саме в природі закладена основа нашого здоров'я, нашого життя.

Наша подорож підійшла до кінця, та хоч в країну здоров'я дорога далека , але я впевнена ви  мої любі, туди обов'язково  потрапите.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          

 

 

 

                                                                                      Додаток №1

 Сценка.  

Нерозлучні друзі, або як лелека врятував звірят.

Вихователь: 

У великому казковому  лісі  жили собі нерозлучні друзі: зайчик, лисичка і ведмежатко. Та тільки турботи були у них не казкові, вони любили гратися у небезпечні ігри.

(Зайчик і ведмедик прийшли на гостину до лисички. Стукаються)

 

Лисичка - О, привіт, заходьте! Сьогодні велике свято! Давайте гуляти поки батьки на роботі.

Зайчику на сірники, запалюй свічки, а я увімкну магнітофон.

 

Зайчик - Моя мама казала, що сірники брати не можна.

 

Лисичка - Не слухай свою маму!  А ти Мишко бери кип'ятильник готуй чай.

 

Ведмедик - Моя мама теж  не дозволяє чіпати електроприлади.

 

Лисичка - Ой, як ви мені надоїли, робіть, що я сказала, ваших мам тут немає, да будемо танцювати.

(Зайчик запалює свічки, ведмедик готує чай, накриває на стіл, починають танцювати свічка падає починається пожежа)

 

Лисичка - Ой, матінко! Пожежа! Ховайтеся!

(Зайчик лізе у шафу, лисичка під стіл а Мишко під ліжко)

 

Забігає лелека з відерцем води та й заливає водою вогонь.

Лелека - Так як я, всіх дітей батькам приношу я за них і відповідаю.

 

 

 

 

 

Не можна при пожежі ховатися, бо задихнетеся в диму. Треба дзвонити "01" і тікати на вулицю.

І ніяк не можна  відкривати вікна, бо вогонь ще сильнішим. І запам'ятайте до виходу треба повзти, закривши ніс хусткою.

(Дарує лисички вогнегасник)

 

Всі герої - Дякуємо тобі лелеко! Ми тепер завжди будемо пам'ятати, як небезпечно брати сірники.

 

 

 

 

 

 

Сценка.                                                       

                                                                                           Додаток №2

 

Нерозлучні друзі 2, або "Сам вдома"

 

Вихователь:  Прийшли до лисички друзі: зайченя і ведмежатко, вона зразу відчинила їм  двері.

 

Лисичка - Заходьте, я дома одна.

 

Зайчик - Моя мама заперечує зразу відкривати двері. Треба спитати - Хто там? І у вікно подивитись

 

Лисичка - Я до нього не дістаю.

 

Зайчик - Стуло підставляй, кажуть, що по квартирах ходить зубастий вовк.

 

Лисичка - Да брось ти лякати.

 

Вихователь - А грабіжник вовк і справді ходив по хатах в той день.

(Стукається)

 

Лисичка - Хто там?

 

Вовк - Слюсар. Вам треба?

 

Лисичка - Ой, нам дуже треба (намагається відчинити двері)

 

Зайчик - Треба завжди подивитись у вікно. (дивиться)

               Ви не слюсар, ви вовк!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вовк - Я тільки на нього схожий. 

 

             

 

Зайчик - А вовчий хвіст?

 

Вовк - позичив.

 

Ведмедик - Іди геть!

 

Вихователь - А тим часом вовк перевдягнувся в міліцейську форму і знову підійшов до квартири лисички.  (Стукає)

 

Лисичка - Хто там?

 

Вовк - Сержант Петренко. Чужі вам не заважають? Відкривайте.

 

Лисичка - Заважають, заважають. (хоче відкрити двері)

 

Ведмедик - Запам'ятай, треба завжди впевнитись хто там 

                     

 

Лисичка - А якщо мама подзвонить, теж питати  треба?

 

Ведмедик - Обов'язково.

 

Зайчик - (дивиться у вікно) - Ні ви знову вовк! Он які зуби!

 

Вовк - Ти мені зуби не заговорю, дав би я тобі по зубах та двері зачинені

 

Ведмедик - Треба дзвонити в міліцію, набрати "02"

 

Зайчик - Ало, до нас прийшов сержант Петренко, у вас такий працює? - Нема такого? Приїздіть скоріше. (називає адресу)

 

Зайчик - Ми подзвонили в міліцію, зараз ви з нею познайомитеся.

 

Вовк - Ну й діти грамотні. Ніяк не проведеш.  

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                           Додаток №3

 

Дидактична гра   "Що, де, коли".

                                             Зимовий випуск,  пташина серія.

 

  1. Які птахи прилітають до нас зимою? (снігурі, чижі, білі сови)
  2. Пташенята, якого птаха не знають рідної матері?   (зозулі)
  3. Чому світяться зорі?          (горить газ)
  4. Як зберегти здоров'я взимку?
  5. Скільки разів на рік горобці виводять пташенят?    (3-4)
  6. Яка пташка годує пташенят молоком?  (голуб)
  7. Де збудовано пам'ятник горобцю?     (Бостон. Америка)
  8. Що в разі небезпеці робить страус? (ховає голову в пісок)
  9. Що для пташок найстрашніше взимку голод чи холод? 

                                                                                      (голод)

 10. Як називається найменший та найбільший птах в Україні?          (корольок, дрохва)

11.  Який птах не вміє літати?       (пінгвін)

 

 

 

 

 

 

АНКЕТА

автора методичної розробки

З напрямку охорони здоров'я та безпеки життєдіяльності

За темою: Подорож до країни здоров'я.

 

1.  П.І.П. вихователя.      Мацковська Світлана Олександрівна

 

2. Навчальний заклад в якому працює.    ДНЗ "Берізка", смт. Свеса, Ямпільський район.

 

3. Предмет, який викладає, клас.     Старша група

 

4. Педагогічний стаж роботи         10 років

 

5. ВНЗ який закінчив, спеціальність, рік закінчення           Глухівський державний педагогічний інститут, 2001 р.

 

6. Категорія       спеціаліст   І категорії

 

7. Грамоти та нагороди, які має      -

 

8. Методична тема, над якою працює    охорона життя та безпека життєдіяльності

 

 

 

 

Дата.................                                                    Підпис...................

 

 

                                                                         Завірено......................

 

 

 

 

                                                                      М.П.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
4926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку