Подорож до Лісової школи.
Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання
і віднімання в межах 10.
Тварини лісу. Охорона тварин.
Математична мета: закріпити знання учнів про одноцифрові числа.
Розвивати обчислювальні навички додавання і віднімання
в межах 10.Формувати вміння розв’язувати задачі.
Закріплювати знання про геометричні фігури. Розвивати
логічне мислення школярів. Підтримувати інтерес до науки
математики і показати її зв’язок з іншими науками,
зокрема природознавства.
Природнича мета : поглиблювати знання учнів про тварин лісу,продовжувати
Формувати поняття «комахи», «звірі»,звернути увагу дітей на спосіб
їх живлення ,зовнішній вигляд,місце проживання (зокрема їжака,
білки,рудих мурашок).
Ознайомити з правилами поведінки в лісі,виховувати екологічну
культуру ,гуманне шанобливе ставлення до тварин.
Обладнання : мультимедійні засоби,таблиці,геометричний матеріал,
підручники,зошити.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Уч. Пролунав , друзі ,дзвінок. Починається урок.
Мотивація навчальної діяльності.
Уч. Діти ,на нашу адресу надійшов лист від учнів Лісової школи. Вони запрошують нас до себе в гості. Поїдемо?
Діти Поїдемо!З радістю!
Уч. Ми поїдемо поїздом . Але пам’ятайте,що ліс-домівка для багатьох тварин.
Отже поводитись треба чемно:
- не галасувати
- не кричати,щоб не турбувати мешканців лісу.
ІІ. Актуалізація знань про одноцифрові числа.
Уч.Щоб наш поїзд поїхав треба прокласти залізничну колію.
Вона складається з двох рейок:
- перша- одноцифрові непарні числа;
- друга- //-// парні числа (називання).
Уч. Виберемо машиніста. Він писатиме на дошці,а всі в зошитах.
Математичний диктант.
1. Запишіть числа 6, 7, 10, 8, 9, 3, 0, 5 .
2.Запиши «сусідів» числа 9, 3.
3.Обчисліть суму чисел 2 і 7, 3 і 5.
4.У Тетянки було 4 яблука, а у Миколки – 3яблука.Скільки яблук було разом у дітей?
5.У першому будинку 10 квартир,а в другому на 5 квартир менше. Скільки квартир у другому будинку?
(Перевірка)
Уч. Нарешті все готово до подорожі. В дорогу!
ІІІ. Розв’язування прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 10.
Уч. Швидко мчить наш поїзд. Пролітають за вікнами луки,ліси,поля. Нарешті ми приїхали до Лісової школи. Познайомтеся з її учнями,які зустрічають нас: їжачок, руді мурашки, білочка . Діти ,що ви знаєте про їжачків? (Відповіді).
Уч. Їжак - невелика тварина. Замість волосся, спина вкрита міцними колючими голками. Їх у нього від 6 до 8 тисяч. Вони надійно захищають їжака від ворогів . Це нічна тварина. Вдень він спить у своїй схованці, а вночі виходить на пошуки їжі. Живиться він комахами та їх лічинками , червами, слизняками. Іноді його здобиччю стають жаби , миші, змії, яйця птахів , що гніздяться на землі. Розшукувати здобич уночі їжаку допомагає дуже добрий нюх. Зір і слух у нього погано розвинені.
Люди ,як правило,добре ставляться до нього,часто прагнуть приручити їх,поселити у своїх будинках,не замислюючись над тим,що цим коять велике зло,гублять корисних тварин . Їжачку в приміщенні погано,навіть,якщо його годують молоком і дбають про нього. Тож нехай собі живе там,де йому визначено природою.
Фізкультхвилинка:
Добре те, що сонце світить!
Добре те, що віє вітер!
Добре те, що ось цей ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре те, що в нашій річечці
Чиста, не брудна водиця,
І мене матуся рідна
Після школи зустріча!
Добре гратися на дворі,
Добре вчитися у школі!
Уч. Розв’яжемо разом їз їжачками приклади : сторінка 78 (завдання №1) , два учні заповнюють таблицю на дошці.
Перевірка.
Сторінка 78 , завдання №2 та №3 – по варіантам (усно).
Уч. Руді мурашки просять допомогти їм записати та обчислити вирази № 4 (Скільки кілограмів вантажу в кожного звіряти?) ланцюжком (біля дошки).
Уч. Часто в лісі під ялинкою можна зустріти велику купу хвої, голок і листя. Це- мурашник , домівка мурашок. Мурашник-складна споруда. Під купою рослинних решток розташовані підземні лабіринти з великою кількістю ходів та камер. Живляться мурашки комахами та їх лічинками. Де б не повзали , вони завжди знаходять свій мурашник по запаху. Цих комах називають друзями або санітарами лісу . Рудих мурашок треба охороняти ,вони корисні комахи та ще й дуже працьовиті.
ІV. Розв’язування задач.
Уч. Іноді можна зустріти в лісі їжачка з яблуками на спині. Вважають,що вони наколюють лісові яблука для того,щоб кислий сік,який стікає по голках на шкіру,виганяє бліх. Ці паразити дуже дошкуляють тварині ,а дістатися до них лапкою неможливо.
Діти , допоможемо їжачку розв’язати задачу про яблука?
10 яблук
6 яблук ? яблук
Фронтальна робота над задачею ( один учень біля дошки).
Пальчикова гімнастика:
Пальці міцно ми стискаєм,
А потім їх розтискаєм,
Розтираємо долоньки
І поплескаємо трішки.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Будем далі ми писать.
V. Закріплення знань про геометричні фігури.
Учень. Подивіться ,хто ще вчиться в Лісовій школі?
Білка - справжній повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко пересувається по деревах. Спритно перестрибувати з дерева на дерево білці допомагає довгий пухнастий хвіст. Він служить їй кермом і парашутом. Все своє життя білка проводить на деревах,лише в пошуках їжі іноді спускається на землю.
Чим живиться ця тварина?
Живиться білка насінням хвойних дерев,що дістає із шишок ,жолудями , горіхами,грибами,ягодами,яблуками. Поїдає комах,їсть яйця та пташенят.
Білка - цінний хутровий звір,але їх в Україні небагато,оскільки в наших лісах для них мало кормів. Тому білок потрібно охороняти.
Уч. Які геометричні фігури ви впізнали на малюнку? (трикутники,прямокутники,коло,овал,півовал). Молодці діти. А тепер які з цих фігур є многокутниками? Сторінка 78, завдання №5.
Уч. Щоб повернутися додому, дайте відповіді на запитання.
Віршовані задачі :
1.На яблуні достигли шишки.
Дві віддам я ведмедикові,
Три - лисичці,
Дві – їжакам.
Скільки шишок я віддам ?
(Відповідь- жодної, на яблуні шишки не ростуть)
2. Гляньте білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки,
Я прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.
(Відповідь -5).
3. Чотири зайчика йшли зі школи,
І раптом на них напали бджоли.
Два зайчика ледь врятувались,
А скільки зайчиків зосталось?
(Відповідь- 2) . Як ви дізнались? (4-2 =2).
4. П’ять горішків на пеньку
Спочивало в холодку.
А вечірньої пори
Білка ще принесла три.
Так до ранку й пролежали.
Скільки всіх горішків стало? (Відповідь 5+3=8 ).
VI. Підсумок уроку.
Учень. Швидко сплинув час подорожі і нам треба повертатися додому.
Що цікавого дізналися ви про лісових мешканців?
А учні Лісової школи вдячні вам за допомогу в розв’язуванні прикладів і задач.