Подорож до Лісової школи.

Про матеріал
Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Тварини лісу. Охорона тварин.
Перегляд файлу

Подорож до Лісової школи.

Тема:  Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання

             і віднімання в межах 10.

                                Тварини лісу. Охорона тварин.

Математична  мета: закріпити знання учнів про одноцифрові числа.

              Розвивати  обчислювальні навички додавання і віднімання

              в межах 10.Формувати вміння розв’язувати  задачі.

              Закріплювати  знання про геометричні фігури. Розвивати

              логічне мислення школярів. Підтримувати інтерес до науки

              математики і показати її зв’язок з іншими науками,

              зокрема  природознавства.

Природнича мета : поглиблювати знання учнів про тварин лісу,продовжувати

               Формувати поняття «комахи», «звірі»,звернути увагу дітей на спосіб

               їх живлення ,зовнішній вигляд,місце проживання  (зокрема їжака,

               білки,рудих мурашок).

               Ознайомити  з правилами поведінки в лісі,виховувати екологічну

               культуру ,гуманне шанобливе ставлення до тварин.

Обладнання : мультимедійні засоби,таблиці,геометричний матеріал,

                підручники,зошити.

                                                   Хід уроку.

І. Організація класу.

Уч. Пролунав , друзі ,дзвінок. Починається урок.

 Мотивація навчальної діяльності.

Уч. Діти ,на нашу адресу надійшов лист від учнів Лісової школи. Вони запрошують нас до себе в гості. Поїдемо?

Діти Поїдемо!З радістю!

Уч. Ми поїдемо поїздом .  Але пам’ятайте,що ліс-домівка для багатьох тварин.

 

 

 

 Отже поводитись треба чемно:

      - не галасувати

      - не кричати,щоб не турбувати мешканців лісу.

ІІ. Актуалізація знань про одноцифрові числа.

Уч.Щоб наш поїзд поїхав треба прокласти залізничну колію.

Вона складається з двох рейок:

- перша- одноцифрові непарні числа;

- друга-  //-// парні числа (називання).

Уч. Виберемо машиніста. Він писатиме на дошці,а всі в зошитах.

                                      Математичний диктант.

1. Запишіть числа  6, 7, 10, 8, 9, 3, 0, 5 .

2.Запиши «сусідів» числа  9,  3.

3.Обчисліть суму чисел  2  і 7, 3 і 5.

4.У Тетянки було 4 яблука, а у Миколки – 3яблука.Скільки яблук було разом у дітей?

5.У першому будинку 10 квартир,а в другому на 5 квартир менше. Скільки квартир у другому будинку?

                                              (Перевірка)

Уч. Нарешті  все готово до подорожі. В дорогу!

ІІІ. Розв’язування прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 10.

Уч. Швидко мчить наш поїзд. Пролітають за вікнами  луки,ліси,поля. Нарешті ми приїхали до Лісової школи. Познайомтеся з її учнями,які зустрічають нас: їжачок, руді мурашки, білочка . Діти ,що ви знаєте про їжачків?   (Відповіді).

 

Уч. Їжак - невелика тварина. Замість волосся, спина  вкрита міцними колючими голками. Їх у нього від 6 до 8 тисяч. Вони надійно захищають їжака від ворогів . Це  нічна тварина. Вдень  він  спить у своїй схованці, а вночі виходить на пошуки їжі. Живиться він комахами та їх лічинками , червами, слизняками. Іноді його здобиччю стають  жаби , миші, змії, яйця птахів , що гніздяться на землі. Розшукувати здобич уночі їжаку допомагає дуже добрий нюх. Зір і слух у нього погано розвинені.

  Люди ,як правило,добре ставляться до нього,часто прагнуть приручити їх,поселити у своїх будинках,не замислюючись над тим,що цим коять велике зло,гублять корисних тварин . Їжачку  в приміщенні погано,навіть,якщо його годують молоком і дбають про нього. Тож нехай собі живе там,де йому визначено природою.

Фізкультхвилинка:

                            Добре те, що сонце світить!

                            Добре те, що віє  вітер!

                            Добре те, що ось цей ліс

                            Разом з нами ріс і ріс!

                            Добре те, що в нашій річечці

                            Чиста, не брудна водиця,

                            І мене матуся рідна

                            Після школи зустріча!

                            Добре гратися на дворі,

                            Добре вчитися у школі!

Уч. Розв’яжемо разом  їз їжачками приклади : сторінка 78 (завдання №1) , два учні заповнюють таблицю на дошці.   

Перевірка.

Сторінка 78 , завдання №2 та №3 – по варіантам (усно).

Уч.  Руді мурашки просять  допомогти їм записати та обчислити вирази № 4 (Скільки кілограмів вантажу в кожного звіряти?) ланцюжком  (біля дошки).

Уч.  Часто в лісі під ялинкою можна зустріти велику купу хвої, голок і листя. Це- мурашник , домівка мурашок. Мурашник-складна споруда. Під купою рослинних решток розташовані підземні лабіринти з великою кількістю ходів та камер.                                                                                                         Живляться  мурашки комахами та їх лічинками. Де б не повзали ,                       вони завжди знаходять свій мурашник по запаху.                                                                                  Цих комах називають друзями або санітарами лісу . Рудих мурашок треба охороняти ,вони корисні комахи та ще й дуже працьовиті.

 

ІV. Розв’язування задач.

Уч. Іноді можна зустріти в лісі їжачка з яблуками на спині. Вважають,що вони наколюють лісові яблука  для того,щоб кислий сік,який стікає по голках на шкіру,виганяє бліх. Ці  паразити дуже дошкуляють тварині ,а дістатися до них лапкою неможливо.

Діти , допоможемо їжачку розв’язати задачу про яблука?                                               

                              10 яблук 

           6 яблук                          ? яблук

Фронтальна робота над  задачею ( один учень біля дошки).

 

Пальчикова гімнастика:

                            Пальці міцно ми стискаєм,

                            А потім їх розтискаєм,

                            Розтираємо долоньки

                             І поплескаємо трішки.

                             Раз, два, три, чотири, п’ять,

                             Будем далі ми писать.

 

V. Закріплення знань про геометричні фігури.

Учень.  Подивіться ,хто ще вчиться в Лісовій школі?

     Білка - справжній повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко пересувається по деревах. Спритно перестрибувати з дерева на дерево білці допомагає  довгий пухнастий хвіст. Він служить їй кермом  і парашутом. Все своє життя білка проводить на деревах,лише в пошуках їжі іноді  спускається на землю.

Чим живиться ця тварина?

     Живиться білка насінням хвойних дерев,що дістає із шишок ,жолудями , горіхами,грибами,ягодами,яблуками. Поїдає комах,їсть яйця та пташенят.                      

 

Білка - цінний хутровий звір,але їх в Україні небагато,оскільки в наших лісах для них мало кормів. Тому білок потрібно охороняти.

Уч. Які геометричні фігури ви впізнали на малюнку? (трикутники,прямокутники,коло,овал,півовал).                                                               Молодці діти. А тепер які з цих фігур є многокутниками?                                            Сторінка 78,  завдання №5.

 

Уч.  Щоб повернутися додому, дайте відповіді на запитання.

Віршовані задачі :

1.На яблуні достигли шишки.

   Дві віддам я ведмедикові,

   Три - лисичці,

   Дві – їжакам.

   Скільки шишок я віддам ?

   (Відповідь- жодної, на яблуні шишки не ростуть)

2. Гляньте білочка одна

    Визирає із дупла.

    Ще одна стрибнула з гілки,

    А  за нею ще три білки,

     Я прошу вас, діти милі,

     Щоб всіх білок полічили.

      (Відповідь -5).

 

3. Чотири зайчика йшли зі школи,

     І раптом на них напали бджоли.

     Два зайчика ледь врятувались,

     А скільки зайчиків зосталось?

    (Відповідь- 2) . Як ви дізнались?  (4-2 =2).

 

 

 

 

4. П’ять горішків на пеньку

    Спочивало в холодку.

    А вечірньої пори

    Білка ще принесла три.

    Так до ранку й пролежали.

    Скільки всіх горішків стало?    (Відповідь  5+3=8 ).

VI. Підсумок уроку.

Учень.  Швидко сплинув час подорожі і нам треба повертатися додому.                  

 Що цікавого дізналися ви про лісових мешканців?

   А учні Лісової школи вдячні вам за допомогу в розв’язуванні прикладів і задач.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 червня 2019
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку