Подорож до міста справедливості (конспект інтегрованого уроку)

Про матеріал
Мета: закріплювати знання із захисту прав дітей; вчити їх розрізняти жорстоке поводження й шукати захист від нього; захищати своє власне життя та життя інших дітей. Закріплювати вміння виконувати дії в межах 10. Формувати уміння розв'язувати кросворди, складати картинки з частин, виконувати завдання у вигляді тестів. Розвивати мислення, пам'ять, уяву, творчі здібності. Виховувати почуття власної гідності, товариськість, бажання допомагати скривдженим.
Перегляд файлу

Мета: закріплювати знання із захисту прав дітей; вчити їх розрізняти жорстоке поводження й шукати захист від нього; захищати своє власне життя та життя інших дітей. Закріплювати вміння виконувати дії в межах 10. Формувати уміння розв'язувати кросворди, складати картинки з частин, виконувати завдання у вигляді тестів. Розвивати мислення, пам'ять, уяву, творчі здібності. Виховувати почуття власної гідності, товариськість, бажання допомагати скривдженим.

Обладнання: іграшкові каченя, ведмедик, Буратіно; "Чарівна книга"; знаки "права дітей", розрізані на частини; частини будинку з прикладами на звороті, кросворд; кольорові квадрати і білий квадрат, поділений на дев'ять частин; картки з цифрами: 1, 2, 3; таблиця з цифрами та зашифрованим словом; чарівна коробочка з маленькими сюрпризами для дітей.

Хід заняття

Вчитель. Доброго дня, дівчатка і хлоп'ятка!

І чорняві, кароокі,

І біляві, синьоокі,

І кмітливі, розумненькі,

І великі, і маленькі,

Радо всіх я вас вітаю,

Щиро вам добра бажаю!

Діти, до нас прийшла сьогодні гостя. Так це наша Оленка. Але вона така сумна. Що трапилося, дитинко?

Оленка. Зла Чаклунка забрала мене від мами і тата. Я потрапила до Казкової Країни і хоч люди там хороші, але я хочу додому, я дуже скучила за своїми батьками. Допоможіть мені!

- Діти, ми вже з вами говорили про те, що всі діти на світі, як і дорослі, мають
свої права. Яке право нашої Оленки порушила зла Чаклунка?

- Так, ніхто не має права без дозволу батьків забирати у них дитину.
Чи згодні ви допомогти Оленці?

Але щоб допомогти, нам потрібно потрапити в Казкову Країну. А щоб нам попасти туди, треба заспівати нашу пісеньку.

Без казок нам важко жить(2р.)

Сумно всім щоразу.

А лиш казка прийде вмить(2р.)

Веселіш одразу.

Раз, два, три, чотири, п'ять

Будем дружними зростать

І права ми будем знать.

Раз, два, три, чотири, п'ять

Будем дружними зростать

Щоб дітей всіх захищать.

Вчитель. Подивіться, в Казковій країні нас чекає «Чарівна книга». Відкриємо її і подивимось чи допоможе вона нам повернути Оленку батькам? В "Чарівній книзі" сказано, що повернутися додому дівчинці може допомогти лише Фея - правителька Міста Справедливості. Але до нього лежить важкий шлях, подолати який під силу лише сміливим, дужим і розумним. Є ще одна умова: ми маємо допомагати усім мешканцям Казкової країни, яких зустрінемо по дорозі, інакше Фея Справедливості нас не прийме. Ви згодні малята?

Вчитель. Подивіться, діти, біля води сидить каченя, чомусь воно сумне. Добридень, чого це ти тут сидиш саме?

Каченя. Я каченя Пік. Люблю мандрувати, плавати по морях, океанах, побував у багатьох країнах. А тепер усе скінчилося.

Вчитель.. Що сталося?

Каченя. Зла Чаклунка примушує мене важко працювати зранку до ночі возити їй воду.

Вчитель.. Наші діти тобі допоможуть. Як ви гадаєте, чи порушила Зла Чаклунка права?

Діти. Так, жодну дитину не можна примусово залучати до праці.

Вчитель. Тепер зазирнемо в "Чарівну книгу", вона нам порадить як допомогти Піку. У ній сказано: чари зникнуть, коли буде складено три знаки захисту прав дитини, які розбила Зла Чаклунка. Треба також назвати їх. Поділимося на три групи, кожна складе один знак і назве його.

Дітям роздають комплекти частинок трьох знаків і вони складають з них такі знаки:

♦ Усі діти мають право на любов і піклування,

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

♦ Жодна дитина не може бути примусово залучена до праці.

Звучить музика, зникли чари. Пік знову вільний.

Пік. Дякую вам за допомогу, щасливої вам дороги. До побачення.

Звучить музика дощу.

Вчитель. Ой, дощик накрапає. Давайте з ним пограємося. Гра «Добрий дощик».

Діти стають у коло, вони добрі крапельки. Під веселу мелодію вони танцюють навколо мами-хмаринки. За сигналом хмаринки вони зупиняються і по черзі розповідають, кому вони допомогли (квіточці, що засохла від спеки, напоїли бджілку).

Чути плач.

Вчитель. Здається, хтось тут плаче чи навіть реве, не розбереш.

Діти. Це — ведмедик.

Вчитель. Добридень, ведмедику, чого ти плачеш?

Ведмедик. Зла Чаклунка розвалила мій будиночок. Тож я лишився без житла.

Вчитель. Наші діти допомагають скривдженим. Як ви гадаєте, друзі, чи було тут порушення?

Діти. Так, було. У кожної дитини має бути свій дім. Жодна дитина не повинна бути скривджена й зневажена.

Вчитель. Пропоную виправити становище й побудувати ведмедикові новий дім. У нас є малюнок будинку, поділений на багато частин з цифрами на них, окремо додаються деталі, на зворотному боці яких написано приклади, їх треба розв'язати, щоб знайти відповідну цифру і прикласти деталі до відповідної цифри макету будинку. Деталі мають відповідати не лише цифрі, а й контуру.

Діти вголос по черзі зачитують приклади, розв'язують їх та кладуть деталі на макет будинку.

Ведмедик. Дякую вам, діти за допомогу.

Вчитель. Куди ж нам тепер іти? Бачите, діти, тут дві дороги — ідуть праворуч та ліворуч. Яка ж з них наша?

Ведмедик. Я з радістю вам допоможу. Ось вам чарівний кросворд. Хто його розгадає, той знайде дорогу.

Діти. А як же ми кросворд розгадаємо, коли ще писати не вміємо?

Вчитель. Ви розгадуйте, а я записуватиму. Тут сказано, якщо кросворд правильно розгадати, то у виділених клітинках по вертикалі можна буде прочитати слово-відгадку, що вкаже, якою дорогою йти. А прочитає це слово той, хто вже навчився читати.

Вчитель. Тож почнемо розгадувати кросворд.

1. Навесні пташки носаті                     5    Він найчорніший із птахів,

Оселились в нас на хаті,     Риллю звільня від черв'яків.

Довгоногі, довгошиї,                        Грак

Жабенят ловити вміють.                                      

    Лелеки 6.   В'ється в синіх небесах

2. Що воно за ліхтарі      Символ миру білий птах.
На гілках в моїм дворі?                            Голуб
Це червоні...        Снігурі 7.  Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

3. Він вечірньої години Голосок тоненький,

Примостився на калині, Пташка невеличка,

Краще всіх співає в світі. Звуть її...

Як ця пташка зветься, діти?  

                        Соловей         Синичка

4. Пісенька моя проста -

Я рахую всім літа.   Зозуля

 

Дитина. Утворилося слово ЛІВОРУЧ.

Вчитель. Отож, ідемо ліворуч.

Музика. Голос Злої Чаклунки.

Зла Чаклунка. Ви не дійдете до Міста Справедливості, я все зіпсую, все знищу,

переплутаю, ви заблукаєте. Ха-ха-ха!

Вчитель. Що ж нам робити? Може звернемося до «чарівної книги»?

Діти, у нас є різноколірні квадратики, які треба правильно розмістити у великому квадраті, поділеному на 9 однакових частин, так, щоб у кожному рядку і стовпчику кольори не повторювалися.

 Діти виконують завдання.

   Вчитель. Молодці! Із завданням впоралися. Дорогу відкрито, можемо рухатися далі. Але спочатку фізкультхвилинка «Цікава лічба»

Корисно мені й тобі Управлятися в лічбі — (Крокування на місці.)

Рахувати в лузі квіти,

В домі поверхи злічити, (Ходьба на місці з високим підніманням колін,)

Й полічити залюбки

В темнім небі зірочки.

І сніжинки, що кружляють. (Плавно обертаються на місці.)

Зайченят малих у гаї, (Підстрибують вгору, приставивши до голови долоні.)

І усіх веселих друзів,

Що в дитячім нашім крузі!

(Діти беруться заруки і водять хоровод у супроводі будь-якої веселої мелодії, на розсуд педагога.)

Буратіно. Я дерев'яний хлопчик. Чекаю на вас. Я дуже хочу вчитися, а Зла Чаклунка каже, що для цього я маю виконати її завдання, але воно таке важке, що я з ним не впораюся ніколи.

Вчитель. Наші правозахисники допоможуть тобі. Увага! Скажіть, чи є тут

порушення?

Діти. Так. Кожна дитина має право на освіту.

    Вчитель. Зазирнемо у "Чарівну книгу". Щоб допомогти Буратіно, маємо відповісти на кілька запитань, вибравши правильну відповідь з трьох запропонованих варіантів. Правильна відповідь допоможе нам розгадати зашифроване слово.

Вчитель. Вам запропоновано 6 запитань і 3 варіанти відповідей на них. Запитання мають свій колір. (Перше — зелений, друге — червоний, третє — синій, четверте — жовтий, п'яте — фіолетовий, шосте коричневий). До кожного з них пропонуються три квадратики такого самого кольору. На кожному такому квадратику з одного боку написано цифри відповідно 1,2,3, а на звороті одного з них — літера. До речі, запитання ці непрості: вони мають виявити ваші знання з безпеки життєдіяльності. Запитання:

I. Коли ти залишився вдома сам:
1)ти нікому не відчиняєш двері;
2)ти взагалі не замикаєш дверей;

3)ти зразу ж відчиняєш двері, якщо хтось подзвонить.

II. Тебе зупинив незнайомець:
1)проведеш його до себе в гості;
2)розповіси йому все про себе;
3)взагалі не будеш з ним розмовляти.

ІІІ. Ввечері, коли вже темно:

1)ти вмикаєш світло в усіх кімнатах;

2)вмикаєш світло лише в тій кімнаті, де знаходишся;

3)узагалі не вмикаєш світло.

  IV. Ти дуже поспішаєш:

1)перебігаєш через дорогу, не дивлячись на світлофор;

2)переходиш дорогу на зелене світло;

3)переходиш дорогу на червоне світло, бо немає машин.

V. Тебе відпустили погратися у м'яча на подвір'ї;

1) гратимешся лише на ігровому майданчику;

2) підеш гратися на дорогу, бо по ній гарно котиться м'яч;

3) почнеш кидати м'яч у перехожих.

  VІ. Під час екскурсії до лісу ти побачив мурашник:

   1) розворушив його палицею;

   2) сунув в нього руку;

   3) подивився і пішов далі.

Прочитавши кожне завдання і вибравши правильну відповідь, добираємо квадратик відповідного кольору і дивимося на звороті — на одному з них є потрібна літера.

Так само визначаємо й усі наступні літери.

Поставивши всі літери в ряд, отримаємо слово... Хто з вас, діти, прочитає його? Так, це слово освіта.

 

На допомогу вчителю: правильна відповідь на перше запитання (на звороті зеленого квадратика з цифрою 1 літера О), на друге (на звороті червоного квадрата З — літера С) і так далі: на звороті синього квадрата 3— літера В, на звороті жовтого квадрата 2 — літера І, на звороті фіолетового квадрата 1 — літера Т, а на звороті коричневого квадрата 3 — літера А.)

 

Вчитель. Молодці, діти. Справилися з важким завданням. Отож Буратіно тепер зможе вчитися у школі.

 Буратіно Дякую. Я дуже щасливий. Тепер я зможу вчитися.

Вчитель. Здається, ми вже прийшли, он видніється місто. І до нас поспішає Фея справедливості.

Фея справедливості. Хто це до нас завітав?

 Діти

Ми — діти українські, вкраїнського роду,

Українці — то є назва славного народу.

Україна — то край славний аж по Чорне море,

Україна — то лан пишний, і степи, і гори.

А, крім того, ми — знавці,

Охоронці прав дитини, ми малята - молодці.

Вчитель. Ми прийшли до вас по допомогу. Зла Чаклунка забрала дівчинку Оленку від мами і тата, а ми знаємо, що ніхто не має права це робити. Допоможіть нам повернути дівчинку батькам.

Фея справедливості. Ви пройшли складний шлях, подолали багато перешкод. Ви добре знаєте права дітей й готові прийти їм на допомогу, добре знаєте правила безпеки. А наше головне завдання охороняти вас, правильно спрямовувати.

Я обов'язково допоможу Оленці й відправлю її додому, а вас ласкаво прошу до міста Справедливості. Зараз, діти, кожний з вас підійде до мене й дістане з цієї чарівної скриньки якийсь сюрприз (у скриньці різні маленькі фігурки, наклейки, гумки, цукерки, фантики).

Діти один по одному дістають сувеніри, розглядають їх, діляться враженнями.

Вчитель. А давайте запропонуємо нашим гостям теж щось дістати з цієї скрині. (Дорослі пробують опустити руки в коробку, але отвір виявляється замалим для них). Мабуть, наші гості не зможуть отримати сюрприз, бо ця чарівна коробка призначена тільки для дітей. І справді, є такі речі, які доступні і необхідні лише дітям, а дорослим вони і не потрібні, а подекуди навіть і незрозумілі. Пам'ятаєте, як співається у пісні про "Маленьку країну", яка живе за своїми неписаними законами дитинства. Але кожний дорослий мріє хоча б на хвилинку потрапити до Казкової країни. То ж подаруємо нашим гостям різнокольорові повітряні кульки - краплинки дитинства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подорож до міста

справедливості

Конспект інтегрованого уроку

для дітей молодшого шкільного віку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку