Як змінилася природа восени.Осінні явища природи

Про матеріал
Робота для учнів 2 класу. Розробка уроку містить цікаві матеріали для колективної, групової, індивідуальної роботи на уроці учнів та учителя.
Перегляд файлу

Тема уроку: Як змінилася природа восени. Осінні явища природи.

Мета:

- Формування предметних компетентностей. Закріпити знання учнів про причини змін дня і ночі та зміни пір року; про осіння явища природи, про погоду восени. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного, побаченого , почутого; розвивати увагу, мовлення учнів, виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

- Формування ключових компетентностей: спілкування державно. Мово., уміння вчитися впродовж життя; компетентності з природничих наук і технологій.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна дошка, відео презентації «Осінні місяці», «Явища природи», цеглинки LEGO, осінні  і паперові листочки, таблиці «Осінній календар», «Знаємо» - «Хочемо дізнатися» - «Дізналися», «Явища природи».

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань і умінь.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна, технологічна, мистецька.

І. Ранкова зустріч.

1. Привітання.

Усміхніться всі навколо

Небу, Сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День для вас щасливим буде!

2. Гра-руханка з осінніми листочками «Осінь листя» Наталя Забіла.

3.Побажання «Я -  тобі, ти – мені».

4. Листок календаря. Картинки по запросу символи осінніх місяців фото

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці в нас буде багато цікавих завдань, які допоможуть нам краще пізнати світ довкілля, дізнатись багато нового і корисного. Ви будете дослідниками і космонавтами, попробуєте вжитись в роль тварин і рослин, можливо і наукове відкриття нам прийдеться зробити. Але це стане можливим за умови, якщо ви будете старанними, активними, тактовними.

ІІІ. Антулізація опорних знань.

  1. Розгадування загадки

Хто вона, ота красуня

В золотім намисті.

Що без пензля і без барв

Скрізь малює листя?

На деревах листя те

Так блищить, як золоте. (Осінь)

  1. Осінні місяці.
  • Назвіть місяці осені.
  • Поясніть походження їх назви.
  1. Пори року.
  • Я читатиму вірш, а ви спробуйте вставити пропущені слова.

Першою іде …,

Новий рік веде вона.

Другою іде …

Квітами заквітчана.

Третім … йде в наш край,

Дозріває урожай.

А четверта - …

Коровай приносить.

- То які пори року вам відомі? Гра «Так-ні»(LEGO)/

IV. Постановка проблемного завдання.

- Чому змінюються пори року?

V. Повторення і узагальнення вивченого.

Метод «Знаємо – хочемо дізнатися - дізналися». Пояснюючи значення термінів заповнюємо колонки «Знаємо» і «Хочемо дізнатися» (Глобус. Земля, Сонце, день, ніч, доба, рік, екватор, півкуля, полюс, вісь). Колонку «Дізналися» заповнюємо в кінці уроку.

VІ. Колективне дослідження.

  1. Ознайомлення з казкою «Принцеса Земля».

Жила була у Сонячній системі планета Земля. Красивою вона була, але дуже сором’язливою. Оберталась вона навколо Сонця роками, століттями. тисячоліттями. І жодної радості, нічого нового… Дні змінювалися ночами, і знову день. Одна і така ж погода. Наскучило жити так Землі. І ось одного разу вона різко встала, тупнула ніжкою, розправила плечі, голівку схилила набік, сама ледь-ледь нахилилася і … попливла навколо Сонця…

Що тут почало творитися! Повернеться Земля до Сонечка північною півкулею – стане вона краще обігріватися ним – тут тепер літо, а у південній півкулі – зима. Стали змінюватися пори року. Стала природа різноманітнішою. Щодень щось нове., красиве, казкове, захоплююче…22              2. Моделювання руху Землі навколо Сонця.

3. Гра «День - ніч».

4. Підсумок.

= Чому відбувається зміна дня і ночі?

Чому змінюються пори року?

VІІ. Ознаки осені

  1. Проблемне запитання.
  • Хто чи що є головним керівником погоди на Землі?
  • Які зміни відбуваються в природі, коли Сонце все далі віддаляється на південь?(холоднішає, коротшає день , збільшується ніч).
  • Які зміни відбуваються в житті рослин і тварин?

Інсценізація вірша Наталі Остапенко «Господиня осінь».

VІІІ. Явища природи.

  1. Робота в зошиті(стор.30)

- Виберіть з таблиці і назвіть явища природи, притаманні для осені.

2. Вибіркове читання.

Із вірша виберіть ті явища природи, які зустрічались впродовж останіх днів.

В усі часи усі народи

Вивчали явища природи.

Природа-матінка дивує:

То дощ паде, то вітер дує,

Мороз тріщить, туман лягає,

То небо хмуре, тут сонце сяє,

На небесах веселка сяє...

Отож і ми часу не гаймо:

Природні явища вивчаймо.

3.Гра «Розпізнай метеохмаринку»(з використанням презентації).

Розподіл метеохмаринок за групами:

нормальні і аномальні явища природи

Дощ                                                     Злива, гроза, повінь

Снігопад                                             Завірюха, ожеледиця

Вітер                                                   Буревій. Снігопад, смерч

Роса

Туман                                                 Ожеледиця

Сонце                                                  Спека, посуха   E:\Pictures\Facebook\IMG_157189585494F.jpg

ІХ. Підсумок уроку.

1.Куб Блума.

Подумай: За який час Земля обертається навколо Сонця?

Поясни: Чому зима – найхолодніша пора року.

Зроби висновок: Чому змінюються пори року?

Вибери: Які з птахів перелітні: горобець, ластівка, ворона, лелека, шпак?

Доповни: Вересень,_________,_________ - осінні місяці.

Придумай: Якими словами можна описати осінь?

  1. Заповнення таблиці «Дізналися».
  2.  Д/з: Розгадати ребусE:\Pictures\Facebook\IMG_157189631418F.jpg

 

doc
Додав(-ла)
Кіпець Наталя
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
1962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку