Підготувала вихователь:
Карпенко Н.В
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із змістом йонного зв’язку, механізмом утворення;
розвивальна: формувати навички складання електронних формул, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;
виховна: виховувати інтерес до предмета, формувати всебічно розвинену особистість, культуру спілкування
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця електронегативностей, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Форми роботи: фронтальне опитування, індивідуальне опитування, розповідь учителя, фронтальна евристична бесіда, робота з опорною схемою, робота із зошитом, виконання тренувальних вправ, домашня практика, робота за комп’ютером.
Хід проведення
І. Організаційний етап
Доброго дня, розпочинаємо нашу подорож хімічними зв’язками.
Вправа “Індикатор настрою”
Визначимо настрій з допомогою індикатора, здатного змінювати свій колір залежно від вашого настрою:
Опустіть індикатор у колбу. ( Учні наклеюють кольорові стікери на малюнок колби).
Я бажаю, щоб цей настрій панував впродовж нашої самопідготовки..
ІІ. Актуалізація опорних знань
Зупинка I.Вправа «Мовна цікавинка»
ЗупинкаIII. Вправа “Хімічна фігурка ”
МИША:
Калій, нітроген, сульфур, фтор, калій
Сульфур, фтор, магній, кальцій, гідроген, меркурій
Меркурій, ферум, фосфор, гідроген
Кальцій, натрій, гідроген
Магній, оксиген, карбон, фтор
Зупинка IV.Гра«Вірю –не вірю».
Увага! На екрані мультимедійної дошки ви бачите твердження. Зачитайте це твердження, дайте відповідь, прокоментуйте.
Твердження:
1. Йонний зв’язок виникає між йонами (так).
2. Йони – це нейтральні частинки (ні).
3. Йони – це заряджені частинки (так ).
4. Ковалентний зв’язок буває двох типів – полярний і неполярний (так).
5. Ковалентний полярний зв’язок утворюється між атомами з однаковою електронегативністю (ні).
6. Ковалентний неполярний зв’язок утворюється між атомами одного і того ж неметалу (так).
7. Ковалентний неполярний зв’язок утворюється між атомами з різною електронегативністю (ні).
Вправа «Пара до пари»
Завдання- визначте ступінь окислення в таких елементах.
Зупинка V. Фізкультхвилинка
«Фізичне тіло» - руки в гору
«Речовина» - руки вперед
Пробірка Кальцій Сіль Книжка
Чашка Мідь Сніг Склянка
Гвинт Тирса Лінійка Ручка
Вода Глюкоза М’яч Зошит
Спирт Вуглекислий газ Олівець Ваза
Зупинка V I. Опрацювання домашнього завдання.
Зупинка VII Вправа «Хто швидше» Учні об’єднано в три групи. Кожна з груп отримує картку із завданням для опрацювання :
Мета- ознайомити учнів з типами кристалічних граток; сформувати уміння характеризувати фізичні властивості речовин за типом кристалічних граток і видом хімічного зв’язку; продовжувати розвивати навички самоосвіти учнів:
Підсумки.