Тема. Подорож країною доброти і ввічливості
Мета. Розвивати навички діалогічного мовлення ; удосконалювати навички роботи в групах ; розширювати словниковий запас учнів ; виховувати чуйність , людяність.
Обладнання. Презентація , картки , запис пісні про добро.
Хід виховної роботи
І. Організаційний момент.
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Виховну годину розпочинаєм,
Багато нового пізнаєм.
ІІ. Мотивація діяльності
1.Слово вчителя
Слово - сильна зброя , якою людину можна вбити , а можна й звеличити .Сьогодні ми спробуємо пройти мовним лабіринтом , осягнути глибину слів , знайомих усім із народження , поєднати слова з добрими справами.
Уявна подорож Країною доброти і ввічливості.
Перша зупинка - вікторина "Підкажи словечко"
1. Розтопить сонце всякого сердечне слово .....(дякую)
2. Розтанути треба навіть глибі від теплого слова ...(спасибі)
3. Зазеленіє навіть старий пень , коли почує ...(добрий день )
4. Коли згасає сонце й зоря ляга на печі ,
серед знайомих голосів ми чуєм ....(добрий вечір)
5. Щоб зустрітися знову в годину призначену ,
Кажу щиро завжди я всім.......(до побачення )
6. Якщо ми їсти вже не в силі ,
То скажем мамі що .....(спасибі)
- В чому чарівність цих слів ?
- Чому вони чарівні ?
2.Робота над віршем "Сію дитині"Т. Коломієць
Сію дитині
Сію дитині в серденько ласку.
Сійся -родися ніжне "будь ласка",
Вдячне "спасибі ", як зернятко в ниві ,
"Доброго ранку ", "світлої днини".
Щедро даруй ти людям , дитино ,
Мова барвиста , мова багата ,
Рідна і тепла , як батьківська хата .
Друга зупинка - Скарбниці народної мудрості
Робота в групах з прислів'ями
Від доброго слова і лід розтане .
Доброго держись , а лихого стережись .
Твоя краса - в твоїй доброті .
Перший крок до добра - це не робити зла.
Третя зупинка - дослідницька . "Знайди друзів добра "
Робота в парах .
Діти отримують картки .
- Які слова вийшли ?
- Яке слово ви утворили ?
- Як розумієте його значення ?
Четверта зупинка "Що таке - клас ?"
Хіба це клас ?
Нема ні миру , ні любові -
Розтанули і щезли вмить .
Розбив Віталік носа Вові ,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі ,
Погане слово хтось сказав .
Пішла біда гуляти далі :
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку ,-
Вона ображено мовчить ,
З книжками кинули поличку ,
Ну , як в такому класі жить ?
Де хлопці і дівчата б'ються
І обзиваються весь час.
Де над бідою всі сміються ,
Скажіть мені , хіба це клас ?
- Як ви вважаєте , це клас ? Чому ?
П'ята зупинка - "Будинок радості"
Робота в групах
Турботливість |
чуйність |
злагода |
ввічливість |
взаємоповага |
мир |
людяність |
доброта |
Люб'язність |
любов |
вихованість |
чесність |
Шоста зупинка- гра "Так чи ні ?"
Робота з сигнальними картками
1.Ти йдеш із другом вулицею.Він привітався з незнайомою тобі людиною , ти теж сказав : "Добрий день !"
2."Дайте мені хлібину ?"- звертається хлопець до продавця.
3. Після обіду Коля каже : "Дякую , борщ дуже смачний !"
4. У шкільному коридорі розмовляють вчителі . Серед них Ігор побачив свого класного керівника і привітався "Добрий день , Марино Іванівно !"
5. Маринка вийшла у двір , побачила сусідського дорослого юнака і першою привіталася .
6. Коло дверей у клас зустрілися Василько й Оленка : "Привіт !"- привітався Василько і першим зайшов у клас.
7. "Вибач , будь ласка , я штовхнула тебе ненавмисно , сказала Маринка ".
8. Коридором іде вчителька , в руках у неї книжки , зошити , журнал.. Назустріч їй учень : - "Добрий день ! "- і пішов далі .
ІІІ. Підсумок виховної години
Людина залишається Людиною , коли вона здатна чинити добро.
Гра "Ввічливо - неввічливо"
1.Привітатися під час зустрічі.
2.Штовхнути і не вибачитися.
3.Допомогти підняти річ.
4.До всіх у родині бути уважним і ласкавим .
5. Робити всім тільки приємно.
6. Інколи обманювати товариша.
7. Хлопчикам знімати головний убори в приміщенні.
Відкрита виховна година
Тема. Подорож країною доброти і ввічливості