Подорож країною Excel

Про матеріал
Практична робота з інформатики " Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій"
Перегляд файлу

«Подорож по країні Excel»

Урок інформатики

Тема: Практична робота 3. Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій

Мета:

навчальна: вчитися виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції; застосовувати знання, навички та вміння під час розв’язування прикладних задач та в життєвих умовах;

розвиваюча: розвивати творчі здібності, логічне мислення, практичні навички роботи з комп’ютером; тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу; створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності;

виховна: виховувати старанність, уважність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; підвищувати інформаційну культуру учнів.

Тип: Урок застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: Урок-подорож.

Обладнання: ПК, MsExcel, роздатковий матеріал, картки із завданнями до самостійної роботи.

Епіграф уроку: «Не допустити помилок, значить прожити неповноцінне життя!».
                                                                                                                       Стів Джобс

 

 

Хід уроку

І. Організація класу. Слайд 1

Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка, рівненько за парти! Подивіться чи нічого вам не заважає розпочати наш урок і чи все необхідне у вас на парті.

Сьогодні до нас на урок завітало чимало гостей! Вони хочуть побачити які працьовиті і старанні учні в 7-А класі.

Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, і все складеться якнайкраще.

Щоб сьогодні на уроці кожен з вас  отримав відмінний результат я хочу подарувати вам Зірку успіху, на ній напишіть три риси характеру, які допомагають вам бути максимально ефективними (Працьовитість, Уважність, Витривалість….).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На людину кожного дня чекають труднощі, подолавши які, вона стає сильнішою, більше пристосовується до життя. Кожного разу ми дізнаємося щось нове, яке можливо, стане в пригоді не завтра, а значно пізніше.

Сьогоднішній урок незвичайний – ми з вами вирушаємо в подорож до країни Ексель.

Я бажаю вам розпочати її з гарним настроєм і отримати від неї задоволення і обов’язково гарні результати.

Слайд 2. А девізом нашої подорожі будуть слова: 

«Не допустити помилок, значить прожити неповноцінне життя!»
                                                                                                                       Стів Джобс

Цей вислів належить Стіву Джобсу, співзасновнику корпорації Apple. Людині, яка прожила цікаве і насичене життя. Людині, яка мала великий життєвий досвід. Шлях Стіва Джобса починався з того, що будучі студентом він збирав пляшки і ходив на безкоштовні недільні обіди. Але він мав мету, мав бажання і вмів ризикувати. Не страшно припуститися помилки. Головне зробити з цього правильні висновки і йти далі. Нехай даний вислів буде епіграфом до нашого уроку.

Багато років тому С.Джобс  «надіслав» лист учням які відвідають цю країну, відкрити який ви зможете лише по завершенні мандрівки на кінцевій зупинці за умови, якщо справитеся з усіма завданнями нашої подорожі.

На кожному літаку під час подорожі ведеться Бортовий журнал. Туди записують основні етапи мандрівки, події, які відбуваються, тобто все, що стосується подорожі. Ми теж будемо вести такий журнал і заповнимо його.

Перед вами карта з назвами островів, куди ми будемо прямувати.

Щоб дістатися з одного пункту в інший, необхідно виконати завдання.

Отже, в путь!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.  Слайд 4

Відправляємося до країни з аеропорту Бориспіль.

Подивіться на карту, яка чудова країна. Та от і перші складнощі. Наш літак не може здійснити посадку поки ви не доведете своїми знаннями, що маєте право відвідати цю країну. Слайд 5

Хмарний сервіс -

Опитування- інтерв’ю (метод «Мікрофон») Слайд 6

  1. Назвіть представники яких професій і для яких цілей можуть використовувати табличні процесори.
  2. ………………………………………………….

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Давайте відкриємо свої зошити і запишемо число та тему уроку.

10 грудня

Практична робота 3. Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.

(Слайд   7-8   ) Сьогодні ми з вами будемо виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції; навчимося самостійно і творчо застосовувати знання, навички та вміння в життєвих умовах; розвиватимемо практичні навички роботи з комп’ютером, творчі здібності та логічне мислення; будемо підвищувати свою інформаційну культуру.

Щоб дістатися до міста, на якому ми будемо виконувати практичну роботу, за яку ви сьогодні і отримаєте оцінки, нам потрібно перевірити як ви засвоїли попередньо набуті знання.

V.  Усвідомлення і закріплення матеріалу.

Місто «Знань» 

  1.                   (Слайд 9 )
  • Розглянь схему та поясни зв’язок між указаними поняттями.
  • Основним інструментом для обробки даних в ЕТ є формули. Формули вводяться у клітинки таблиці. Запис формули завжди починається зі знаку =, щоб можна було відрізнити формулу від даних.

Формула – вираз, що може містити числові дані, адреси клітинок та їх діапазонів, функції та знаки арифметичних операцій.

Табличний процесор містить набір вбудованих функцій, які можуть використовуватися у формулах. До основних функцій належать: знаходження суми, середн. ар, мінімального та максимального значення в діапазоні.

Засіб автозаповнення дозволяє скопіювати формулу до клітинок відповідного діапазону для автоматизації однотипних розрахунків.

Правило введення формули:

  • Вставляємо курсор у клітинку.
  • Ставимо знак «=».
  • Вводимо значення і операції.
  • Натискаємо Enter
  1.                   Гра «Знайди пару» (слайд  10)

Описание: Screenshot_2

Знайдіть пару Кнопка – формат даних

  1. Робота біля дошки (слайд  11)

Запишіть, який буде мати вигляд формула у табличному процесорі Exсel:

1) 44 - 6 : 2;

2) 53 ∙ 2 + 31 ∙ 4;

     2 ∙ 5

3) (2 + 5)2 : 4 + 153;

4) 4 ∙ 12 - 8 + 23 - 1;

         2 ∙ 10 

  1.                   Робота в парах (слайди 12)

З’ясуйте та запишіть до зошита значення комірки

1 група     (60,25,10,20), 2 група     (44,14,12,20) (слайд  13), 3 група     (45,25,5,20) (слайд  14)

  1.                   Робота в парах (слайд  15)

Обчисліть для поданої таблиці значення за даними формулами:

 

А

В

С

D

E

F

1

1

4

7

7

4

1

2

2

5

8

8

5

2

3

3

6

10

10

6

3

 

Формула

Значення

=SUM(A2:B2)

7

=AVERAGE(D3; D1; A3; Е1)

6

=MAX(A1:A3)

3

=MIN(B2:C2)+ MIN(B3:C3)

11

 

VI. Закріплення вмінь і навичок. Виконання практичної роботи.

Щоб перейти до наступного міста і виконання практичної роботи, нам необхідно згадати про правила техніки безпеки за комп’ютером.

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

Леонардо да Вінчі написав:

«Пам’ятай! Життя є дар, І той, хто його не цінує, Цього дарунку не заслуговує».

— Найцінніше, що є в людини, — це її життя. Воно дається їй тільки раз, і його не можна прожити двічі. Отже, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності та вміння складати і виконувати алгоритми.

Учні називають правила техніки безпеки.

Увага!!!   Під час виконання практичних завдань пам’ятай про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером! (Слайд 16 )

Місто «Функціональне». Виконання обчислень за формулами

Завдання 1 «Гроші всюди хороші». (Слайд 17 )

Обчисліть загальну суму грошей, витрачених на товари придбані для подорожі. Визначте на який товар було витрачено найбільше та найменше коштів.

Назва товару

Вартість, грн.

Кількість

Сума, грн

Навігаційна лінійка

950,00

2

 

Компас Lider-Ukraine

22,50

4

 

Антена «Схід-Захід»

850,75

3

 

Морський GPS-приймач

2500,00

2

 

Рятувальний жилет

300,30

20

 

Рятувальний круг

25,50

10

 

СУМА:

 

Витрачено найбільше коштів:

 

Витрачено найменше коштів:

 

Алгоритм виконання практичної роботи (Слайд 17)

  1.                   Відкрийте електронну таблицю  «Подорож», що знаходиться на Робочому столі.
  2.                   Відкрийте Лист 1.
  3.                   Уведіть формулу для обчислення вартості певного товару
  4.                   Установіть формат даних у стовпці «Сума» – грошовий
  5.                   Обчисліть загальну суму, яку витрачено на товари.
  6.                   Вставте функції MAX , MIN у відповідні клітинки таблиці.

Завдання 2  «Всякий турист пообідати рад»

Справжній турист щодня у своєму раціоні має хліб, м’ясо, рибу, молоко, сир, фрукти. Обчисліть найменшу, найбільшу та середню кількість грамів їжі, яку з’їдає турист щодня на обід.

Алгоритм виконання (Слайд 18)

  1.                   Перейдіть в електронній таблиці «Практична робота» на наступний аркуш 2 «Харчування туриста»
  2.                   Вставте функції MAX , MIN, AVERAGE, SUM у відповідні клітинки таблиці.

Назва

грам

Яловичина

50

Рис відварний

150

Хліб

60

Гречка відварна

150

Свинина

150

Картопляне пюре

150

Яйце варене

60

Сир

50

Яблуко

125

Всього їжі з’їдає моряк на обід

 

Найменше грамів

 

Найбільше

 

Середня кількість грамів їжі

 

А зараз я перевірю як ви справилися з практичною роботою і для цього мені потрібна ваша допомога. На дошці вже будуть вставлені в клітинки правильні формули. Вам потрібно лише перевірити один в одного чи допустили ви помилки.

  • Отже, в кого всі правильні відповіді?
  • Хто допустив одну помилку?
  • Хто допустив більше помилок?...

VII.  Фізкультхвилинка.

  1.                   Завдання «Підморгни сусіду» (слайд  19)

Як ми знаємо, після роботи за комп’ютером, завжди потрібно дати очам трошки відпочити. Порахуйте усно, скільки букв у слові формула. Моргніть спочатку лівим оком, потім – правим, і потім обома, стільки разів, скільки ви нарахували букв.

VІІІ. Підсумок подорожі.

Місто «Кінцева».

  1.                   «Лист у пляшці»

Ну а зараз, як я вам і обіцяла, пройшовши всі завдання, ми можемо відкрити наше послання в пляшці.Дозволяю відкрити його і зачитати. (Слайд 20)

Рефлексія:

Йшов мудрець, а назустріч йому три чоловіки, які везли під гарячим сонцем візки з каменями для будівництва. Мудрець зупинив і задав питання кожному. У першого запитав: «А що ти робив цілий день?». І той з усмішкою відповів, що цілий день возив прокляті камені. У другого мудрець запитав: «А що ти робив цілий день?», і той відповів: «А я сумлінно виконав свою роботу». А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням: «А я брав участь у будівництві храму!». Діти! Давайте ми спробуємо з вами оцінити кожен свою роботу за урок.

- Хто працював як перша людина?

- Хто працював сумлінно?

 Хто брав участь у будівництві храму?

ІХ. Домашнє завдання (Слайд  21)

  •    Повторити параграф 4.5;
  •    Створити електронну таблицю «Календар»

 Х. Виставлення оцінок.

Я вам усім бажаю нових перемог на наступних мандрівках! Ну і найактивніших хочу нагородити оцінками.

 

1

 

doc
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку