дПТНЗ «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти»
Відкритий урок
на тему:
« Подорож країною «Інформатика»
Розробила:
викладач Квачко Ірина Василівна
Тема : Подорож країною «Інформатики»
Мета:
Обладнання: ПК, програма Paint, карта країни, кросворд, грамоти, паровоз, фонограма, правила роботи.
Тип уроку: нестандартний, урок – подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.1. Привітання
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок?
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний,
«Грою» - всі його зовуть.
Щоб урок цей був цікавим,
Ти активним мусиш буть.
1.2. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні комп’ютер Мудрунчик запрошує нас у подорож чудовою країною. Він поведе нас у цікавий, захоплюючий світ. Тому що нині важко уявити життя без комп’ютерів. Комп’ютер служить усім. Він допомагає відпочити, стає партнером у грі, є джерелом пошуку різної інформації.
І для того, щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1. Розгадування кросворда
1 |
б |
і |
т |
|
||||||||
|
2 |
с |
к |
а |
н |
е |
р |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
і |
н |
ф |
о |
р |
м |
а |
ц |
і |
я |
|
|
|
4 |
м |
о |
д |
е |
м |
|
|
|
|
|
|
5 |
в |
о |
р |
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
м |
о |
н |
і |
т |
о |
р |
|
7 |
м |
и |
ш |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
б |
а |
й |
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
п |
р |
и |
н |
т |
е |
р |
|
|
|
|
10 |
б |
л |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
к |
л |
а |
в |
і |
а |
т |
у |
р |
а |
|
|
|
5. Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен …(Word)
6. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний …(монітор)
7. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний…(блок)
11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це… (клавіатура)
Тож як називається та країна, якою ми сьогодні будемо подорожувати?
Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож – називається ІНФОРМАТИКА.
2.2. Словникова робота
А давайте звернемось до комп’ютера Мудрунчика. Що він нам скаже?
Зупинка “ Розминка”
«Стерті слова"
Голос: Віртуальний
Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила.
Подорожувати ми будемо на цьому паровозі. Але подивіться уважно, і скажіть, чи помістимось ми всі? Правильно, всі не помістимось, тому до цього паровозу ми приєднаємо вагончики.
Звернемось до нашого помічника комп’ютера і попрацюємо з програмою «Незвичайний потяг»
3. Робота з програмою «Незвичайний потяг»
Вам потрібно зібрати речення – потяг з окремих слів-вагонів. Щоб приєднати вагон до потяга, слід визначити та вказати кількість голосних та приголосних звуків у слові. Ну що ж, приступаємо до роботи.
Гаразд, всі справились із завданням. І девізом нашої подорожі буде цей вислів: «Наука для людини, як сонце для життя».
- Як ви розумієте цей вислів?
Зупинка для “ Капітанів”
Впишіть назви стертих клавіш.
Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам буду видавати протягом нашої подорожі. Ціна квитка – ваші знання.
Голос: Увага! Швидкий потяг в подорож країною інформатика відходить з першої колії.
Ну що ж, вирушаємо в подорож.
Голос: Зупинка «Алгоритм»
На цій зупинці, діти, я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити.
4. Вправа «Незакінчене речення»
Молодці! Справились із завданням, показали свої знання комп’ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож далі.
Зупинка : “ Хвилинка здоров`я”
5. Фізкультхвилинка.
ІІІ. Практична робота
Голос: Станція “ Складові комп`ютера “
На цій станції вам потрібно показати свої вміння малювати на комп’ютері. Будемо малювати монітор. Знаходимо піктограму програми Paint – це стаканчик з олівцями, і відкриваємо її.
Подивіться уважно на монітор, скажіть, якої він форми?
Яким інструментом будемо малювати квадрат? Намалюйте один квадрат, в середині ще один трішки менший, тільки візьміть інструмент «заокруглений прямокутник».
Підставку будемо малювати інструментом «еліпс». Розфарбуйте корпус монітора. А зараз давайте «оживим» наш моніторчик. Як це зробити? (Намалювати очі, ніс та ротик). Щоб намалювати очі – спочатку намалюйте одне око, потім його виділіть і скопіюйте – отримаєте ще одне точно таке ж око.
Зберігаєм малюнок: Файл ⇨Зберегти як… ⇨Зберегти.
Молодці. Симпатичні моніторчики ви намалювали. Я гадаю комп’ютер Мудрунчик буде задоволений вашими малюнками.
Рухаємось далі.
Голос: Зупинка “ Результативна”
Комп'ютерні терміни
Гра «Вгадай малюнок»
Завдання 1 «Закодовані пристрої»
Шляхом перестановки букв необхідно скласти слова, що відносяться до інформатики. Усі букви мають бути використані
ВІКАЛУРАТА
ТЕРПНИР
АШИМ
СТКИДОЖЙ
ММЕДО
Відповіді:
КЛАВІАТУРА, ПРИНТЕР, МИША, ДЖОЙСТИК, МОДЕМ.
Голос: Кінцева зупинка.
ІV. Рефлексія.
Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.
А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?
Протягом подорожі ви отримували квитки, порахуйте скільки у кожного квитків. Хто отримав найбільшу кількість квитків, той отримує грамоту від комп’ютера Мудрунчика.
До наступного уроку!
До побачення!