Подорож країною «Інформатика»

Про матеріал
Сьогодні комп’ютер Мудрунчик запрошує нас у подорож чудовою країною. Він поведе нас у цікавий, захоплюючий світ. Тому що нині важко уявити життя без комп’ютерів. Комп’ютер служить усім. Він допомагає відпочити, стає партнером у грі, є джерелом пошуку різної інформації.
Перегляд файлу

 дПТНЗ «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

на тему:

« Подорож країною «Інформатика»

 

 

                                    

IMG_256

 

 

 

Розробила:

 

викладач  Квачко Ірина Василівна

Тема : Подорож країною «Інформатики»

 

Мета:

  • перевірити знання, уміння, навички, сформовані на попередніх уроках;
  • розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;
  • виховувати любов до інформатики.

 

Обладнання: ПК, програма Paint, карта країни, кросворд, грамоти, паровоз, фонограма, правила роботи.

Тип уроку: нестандартний, урок – подорож.IMG_256

Хід уроку

І. Організаційний момент.                            

1.1. Привітання

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

           А урок наш незвичайний,

«Грою» - всі його зовуть.

 Щоб урок цей був цікавим,

  Ти активним мусиш буть.

1.2. Мотивація навчальної діяльності.

    Сьогодні комп’ютер Мудрунчик запрошує нас у подорож  чудовою  країною. Він поведе нас у цікавий, захоплюючий світ.   Тому що нині важко уявити життя без комп’ютерів. Комп’ютер служить усім. Він допомагає відпочити, стає партнером у грі, є джерелом пошуку різної інформації.

  І для того, щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Розгадування кросворда

                                        1

б

і

т

 

 

2

с

к

а

н

е

р

 

 

 

 

 

 

 

3

і

н

ф

о

р

м

а

ц

і

я

 

 

 

4

м

о

д

е

м

 

 

 

 

 

 

5

в

о

р

д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

м

о

н

і

т

о

р

 

7

м

и

ш

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

8

б

а

й

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

п

р

и

н

т

е

р

 

 

 

 

10

б

л

о

к

 

 

 

 

 

 

 

к

л

а

в

і

а

т

у

р

а

 

 

 

 

  1. Найменша одиниця виміру інформації. (біт)
  2. Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (сканер)
  3. Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (інформація)
  4. Пристрій, який використовують для зв’язку між комп’ютерами та для виходу в Інтернет. (модем)

     5.    Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен …(Word)

6.  Я показую об’єкти,

     Фото-, відео проекти.

     Я не плеєр, не мотор,

     А звичайний …(монітор)

7.  Я не нишпорю в коморах,

     Не ховаюся по норах.

     Ковзаю по столу трішки,

     Бо комп’ютерна я … (мишка)

  1. Основна одиниця виміру інформації. (байт)
  2. Друкувальний пристрій. (принтер)
  3. Якщо є складна робота,                                          

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний…(блок)

 11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –

             Всім, мабуть, уже відома

             Така клавішна структура.

             Звісно ж це… (клавіатура)

IMG_256

 

 

      Тож як називається та країна, якою ми сьогодні будемо подорожувати?

   Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож – називається ІНФОРМАТИКА.

IMG_256

2.2. Словникова робота 

  А давайте звернемось до комп’ютера Мудрунчика. Що він нам скаже?

Зупинка “ Розминка”

«Стерті слова"

  1. Системний …
  2. Мої …
  3. Лазерний …
  4. Персональний …
  5. Жорсткий …
  6. Панель …
  7. Компакт …
  8. Мій …
  9. Операційна …
  10. Графічний …
  11. Робочий …
  12. Електронна …
  13. Текстовий …
  14. Комп’ютерна …
  15. Microsoft…
  16. Рідкокристалічний …
  17. Кольоровий …
  18. Напівжирний …
  19. Права та ліва …
  20. Глобальна мережа …

Голос: Віртуальний

Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила.

IMG_256Подорожувати ми будемо на цьому паровозі. Але  подивіться уважно, і скажіть, чи помістимось ми всі? Правильно, всі не помістимось, тому до цього паровозу ми приєднаємо вагончики.

Звернемось до нашого помічника комп’ютера і попрацюємо з програмою «Незвичайний потяг»

3. Робота з програмою «Незвичайний потяг»

   Вам потрібно зібрати речення – потяг з окремих слів-вагонів. Щоб приєднати вагон до потяга, слід визначити та вказати кількість голосних та приголосних звуків у слові. Ну що ж, приступаємо до роботи.

Гаразд, всі справились із завданням. І девізом нашої подорожі буде цей вислів: «Наука для людини, як сонце для життя». IMG_256

- Як ви розумієте цей вислів?

Зупинка для “ Капітанів”

Впишіть назви стертих клавіш.

http://www.nurturingasia.com/21/computer-keyboard-217.jpg

   Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам буду видавати протягом нашої подорожі. Ціна квитка – ваші знання.

Голос: Увага! Швидкий потяг в подорож країною інформатика відходить з першої колії.

Ну що ж, вирушаємо в подорож.

Голос: Зупинка «Алгоритм»

На цій зупинці, діти, я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити.

4. Вправа «Незакінчене речення»

  • Комп’ютер складається з …
  • Операційна система в якій працює наш комп’ютер, називається…
  • Слово «Windows» в перекладі з англійської мови означає…
  • Після завантаження операційної системи з’являється …
  • На робочому столі розташовані….
  • Клавіша Enter …
  • Щоб закрити програму потрібно…
  • Щоб надрукувати велику літеру використовуємо клавішу…

Молодці! Справились із завданням, показали свої знання комп’ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож далі.

Зупинка : “ Хвилинка здоров`я”

5. Фізкультхвилинка.

  • 1.Пристрій для виведення інформації на друк. (Принтер,)
  • 2.Головний пристрій комп'ютера. (Системний блок, мікропроцесор)
  • 3.Пристрій керування та введення інформації. (Клавіатура)
  • 4.Куди підключаються зовнішні пристрої? (До системного блоку)
  • 5.Для чого використовують сканер? (Для введення в комп'ютер текстової та графічної інформації)
  • 6. Пристрій виведення інформації на екран. (Монітор)
  • 7.Які є види принтерів? (Лазерні, матричні, струменеві)
  • 8.Для чого використовується модем? (Для підключення до глобальної мережі)
  • 9.Допоміжний пристрій для введення інформації. (Миша)
  • 10.Що таке трекбол? (Маніпулятор у вигляді перевернутої миші)

ІІІ. Практична робота

Голос: Станція “ Складові комп`ютера “

   На цій станції вам потрібно показати свої вміння малювати на комп’ютері. Будемо малювати монітор. Знаходимо піктограму  програми Paint – це стаканчик з олівцями, і відкриваємо її.

   Подивіться уважно на монітор, скажіть, якої він форми?

Яким інструментом будемо малювати квадрат? Намалюйте один квадрат, в середині ще один трішки менший, тільки візьміть інструмент «заокруглений прямокутник».

   Підставку будемо малювати інструментом «еліпс». Розфарбуйте корпус монітора. А зараз давайте «оживим» наш моніторчик. Як це зробити? (Намалювати очі, ніс та ротик). Щоб намалювати очі – спочатку намалюйте одне око, потім його виділіть і скопіюйте – отримаєте ще одне точно таке ж око.

   Зберігаєм малюнок: Файл ⇨Зберегти як… ⇨Зберегти.

   Молодці. Симпатичні моніторчики ви намалювали. Я гадаю комп’ютер Мудрунчик буде задоволений вашими малюнками.

Рухаємось далі.

Голос: Зупинка  “ Результативна”

Комп'ютерні терміни

  • 1.Інформатика — це... (Наука про інформацію, способи її отримання, збереження, передачі, обробки, захисту)
  • 2.Інформація — це.... (Відомості, представлені у різному вигляді)
  • 3.Вікно — це... (Прямокутна область екрана, всередині якої знаходяться об'єкти)
  • 4.Біт — це... (Найменша одиниця виміру інформації)
  • 5. Файл — це... (Поіменована область на носії, що містить певну інформацію)
  • 6. Папка — це... (Сховище для інформації на носії)
  • 7. Форматування — це... (Розподіл диску на сектори та доріжки)
  • 8. Робочий стіл — це... (Фонова область екрану, на які розміщені об'єкти)
  • 9.Піктограма — це... (Символ, що вказує на папку, файл, програму)
  • 10.Буфер обміну — це... (Невидима частина пам'яті, що використовується для тимчасового збереження інформації)

Гра «Вгадай малюнок»

         Завдання 1 «Закодовані пристрої»

Шляхом перестановки букв необхідно скласти слова, що відносяться до інформатики. Усі букви мають бути використані

ВІКАЛУРАТА

ТЕРПНИР

АШИМ

СТКИДОЖЙ

ММЕДО

Відповіді:

КЛАВІАТУРА, ПРИНТЕР, МИША, ДЖОЙСТИК, МОДЕМ.

                                

Голос: Кінцева зупинка.

ІV. Рефлексія.

  Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.

А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?

  • Який настрій був у вас  протягом подорожі?
  • Діти, а як вигадаєте, хто розумніший – комп’ютер чи людина?

   Протягом подорожі ви отримували квитки, порахуйте скільки у кожного квитків. Хто отримав найбільшу кількість квитків, той отримує грамоту від комп’ютера  Мудрунчика.        

IMG_256

До наступного уроку!

До побачення!

 

docx
Додано
24 лютого 2022
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку