Мета :
- ознайомити учнів з сучасним уявленням про здоров'я; здоровий спосіб життя;
- розвивати в учнів особистісну мотивацію до збереження і зміцнення здоров'я самовдосконалення фізичної,соціальної ,психічної, духовної складових;
- виховувати потребу в здоров'ї як важливої життєвої цінності , поглибити знання учнів про взаємозв'язок моральних якостей і гармонійного розвитку,виховувати за допомогою творів В.О.Сухомлинського повагу до моральних норм і законів ,бажання самовдосконалення.
Тема : Подорож країною здоров'я з зупинкою у школі Радості В.О.Сухомлинського
Мета :
- ознайомити учнів з сучасним уявленням про здоров'я; здоровий спосіб життя;
- розвивати в учнів особистісну мотивацію до збереження і зміцнення здоров'я самовдосконалення фізичної,соціальної ,психічної, духовної складових;
- виховувати потребу в здоров'ї як важливої життєвої цінності , поглибити знання учнів про взаємозв’язок моральних якостей і гармонійного розвитку,виховувати за допомогою творів В.О.Сухомлинського повагу до моральних норм і законів ,бажання самовдосконалення.
Обладнання : малюнки,презентація, квітка здоров'я , ноутбук , проектор, завдання на картках, прислів’я .
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
А урок свій починаймо.
Я пропоную почати наш урок з вітання у колі друзів. Візьміться всі за руки. Промовляймо діти:
Ось таке привітання у нас до вас і до нашої країни.
Отже, сідаємо рівненько,щоб розпочати наш урок. Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож країною Здоров'я.
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати країною Здоров'я. На нашому шляху зустрічатимуться завдання, практичні вправи, ситуації вибору корисних звичок.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Подивіться на дошку, все що там зображено, що ми можемо очікувати від нашого уроку.(Відповіді дітей.)
Отож, рушаємо по країні Здоров'я .
Метод « Мозковий штурм»
- Що таке здоров'я?
Учні по черзі відповідають. Наприклад : Здоров'я – це гарне самопочуття. Здоров'я – це міцний сон. Здоров'я – це добрий апетит. Здоров'я – це відсутність хвороб. Здоров'я – це бажання вчитися тощо.
- Що впливає на здоров'я людини?
- Яку людину можна назвати здоровою?(Весела , енергійна,життєрадісна, дужа,привітна,допитлива,жвава, фізично розвинена).
Логічна павутинка
-Що ми відносимо до здорового способу життя?). Дотримуватись режиму дня, правильно харчуватись, жити в чистоті, загартовуватись, займатись спортом, відмова від шкідливих звичок, чергування праці й відпочинку.
ІІІ . Вивчення нового матеріалу
З давніх давен український народ найголовнішою цінністю вважав здоров'я.
« Здоровий не знає який він багатий» говорить українська приказка. Ще за часів Київської Русі наші предки велику увагу приділяли загартовуванню, спритності,силі.В піснях, легендах,казках, прислів’ях і приказках люди возвеличували сильну, дужу, сміливу, вольову,добру людину. Було традицією вітатися, зичити один одному здоров'я.
1.Робота в групах.
Учні об’єднуються у групи. Учитель роздає кожній групі картки із частинами прислів’їв або висловів про здоров'я. Учні мають скласти прислів’я або вислови і пояснити їхній зміст. Кожне слово написане на окремій картці.
1 група
Було купиш. здоров’я,
б щастя гроші за не
а Здоров’я знайдеться.
(Було б здоров’я, а щастя знайдеться.
Здоров’я за гроші не купиш).
2 група:
Здоров’я - в найцінніше,
людини. є що це Губити
себе. здоров’я - обкрадати
(Здоров’я - це найцінніше, що є в людини.
Губити здоров’я - обкрадати себе).
3 група:
Ми здоров’я, батьки - його.
запорука цінуємо дітей. здоров’я
втрачаємо коли Здорові
(Ми цінуємо здоров’я, коли втрачаємо його.
Здорові батьки - запорука здоров’я дітей).
4 група:
У тілі - як треба,
здоровому дух. і не лікаря
треба. здоровий Живи
(У здоровому тілі - здоровий дух.
Живи як треба, і лікаря не треба).
5 група:
Здоровому половина
Сміх - здоров’я.
здорово. все
(Здоровому все здорово.
Сміх - половина здоров’я).
2. Гра « Ми стверджуємо…» Як ви розумієте прислів’я ?
Здоров'я побажаєш – щастя знайдеш.
Хто людям добра бажає, той і собі добро має.
Смуток і страх підточують здоров'я.
3. Фізкультхвилинка
4. Обговорення поведінки героїв творів В.О.Сухомлинського
Василь Сухомлинський
ДОБРОГО ВАМ ЗДОРОВ'Я, ДІДУСЮ
Оповідання
Біля школи живе старий чоловік, дід Іван. Немає в нього нікого ні рідних, ні знайомих. Було два сини — й ті загинули на фронті. А дружина померла недавно.
Щодня приходить дід Іван до школи по воду.
— У шкільному колодязі дуже смачна вода,— каже він сусідам.
Як тільки дідусь підходить до колодязя, до нього підбігають діти.
— Дідусю, давайте допоможемо вам витягти води,— кажуть вони.
Дідусь усміхається, не встигне й відпочити біля колодязя, як відро вже повне.
— Доброго вам здоров’я, дідусю! — щебечуть діти. Ці слова звучать для діда прекрасною музикою. Від них на серці стає тепло й радісно.
Ось і зараз вийшов дід Іван з хати та й сів на лавці біля тину. Сидить і прислухається. До чого ж він прислухається? На шкільній садибі пролунав дзвінок. Дідусь бере відро й іде по воду. Як хочеться йому почути гарячі слова:
— Доброго вам здоров’я, дідусю!
У Ніни велика сім'я: мати, батько, два брати, дві сестри й бабуся.
Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся - найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся - ложка дрижить, крапельки падають на стіл.
Скоро у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини у них буде святковий обід. На обід Ніна нехай запросить подруг.
Ось і настав цей день. Мама накриває стіл білою скатертиною. Ніна подумала: це і бабуся за стіл сяде. А в неї ж руки тремтять.
Ніна тихенько сказала мамі:
-Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.
- Чому? - здивувалась мама.
- В неї руки тремтять. Крапає на стіл.
Мама зблідла.
Не сказавши жодного слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу.
Довго сиділа мовчки, потім сказала:
-У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Поздоровляю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: будь справжньою людиною.
-Діти, чому вчать нас ці твори?Яке продовження ти можеш придумати?Які поради щодо збереження здоров'я ти можеш дати на основі творів В.О.Сухомлинського?
5. Зупинка в саду Здоров'я школи Радості В.О.Сухомлинського
Розповідь вчителя. Учні молодших класів з травня по жовтень спали на свіжому повітрі на сінниках, купалися в літньому душі або в річці, працювали на баштані( поле з кавунами), чергуючи працю з відпочинком і рухливими іграми, смакували просту селянську їжу: хліб з молоком, картоплю в мундирах,цибулю,мед. Діти вирощували квіти, виноград,любили уроки під голубим небом, на природі : любили ходити босоніж, вдихати пахощі різнотрав'я, старші учні привчалися косити траву. Діти росли фізично загартованими людьми.
6. Колективна робота
На дошці зображені сніжинки , на яких визначено перелік цінностей ,які найбільше впливають на здоров'я. (Учні виходять до дошки знімаючи сніжинки читають цінності і обґрунтовують твердження).
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
А зараз,щоб закріпити нам наші здобуті знання на уроці, пропоную вам переглянути мультфільм « Охоронці здоров'я».
V. Підсумок уроку
Напишіть на пелюстках власної квітки здоров'я життєві навички, сприятливі для збереження здоров'я.
Виставка квітів на дошці. Що потрібно,щоб квіти росли? (Оберігати їх, прополювати від бур'янів, поливати,підживлювати,щоб добре росли, лікувати, якщо нападуть шкідники).
Так і наше здоров'я потребує,щоб ми його берегли, розвивали,змінювали його,а в разі необхідності відновлювати.
Ось формула здорового способу життя : «Зберігати, розвивати, відновлювати»
Прощання. Стати в коло,взятись за руки і хором сказати 6 «Будьмо здорові!»