Подорож Кримськими горами

Про матеріал
Цей урок сприятиме учнів активно брати участь у процесі навчання, що підвищіть їхню зацікавленість.
Перегляд файлу

Тема: Подорож Кримськими горами

Мета:

  • Навчальна: Сформувати в учнів уявлення про Кримські гори як унікальний природний комплекс України, познайомити з різноманітністю рослинного і тваринного світу, особливостями рельєфу та клімату.
  • Розвиваюча: Розвивати пізнавальний інтерес до географії, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати та робити висновки.
  • Виховна: Виховувати бережливе ставлення до природи, почуття патріотизму та поваги до історико-культурної спадщини Криму.

Обладнання:

  • Фізична карта України
  • Атлас для 4 класу
  • Ілюстрації Кримських гір, їхніх мешканців, рослин
  • Мультимедійний проектор (за наявності)
  • Презентація
  • Макет Кримських гір
  • Картки з назвами природних зон України
  • Маркери, ватман

Тип уроку: Комбінований

Хід уроку

І. Організаційна частина

  Вчитель: Доброго ранку, діти! Я бачу, ви сьогодні в гарному настрої. Давайте почнемо наш урок з посмішки. Подивіться один на одного і подаруйте посмішку своєму сусіду.

  Учні: (Посміхаються один одному)

  Вчитель: А тепер давайте трохи розігріємося. Встаньте, будь ласка. (Проводить фізкультхвилинку)

  Вчитель: Я загадаю вам загадку: "Я високий, кам'янистий, вкритий лісами. На мені ростуть ялини і сосни. Хто я?"

  Учні: Гора!

  Вчитель: Правильно, це гора. А які гори ми будемо вивчати сьогодні? (Показує картинку Кримських гір)

  Учні: Кримські гори!

  Вчитель: Молодці! Сьогодні ми вирушимо у захоплюючу подорож Кримськими горами. Ми дізнаємося про їхню природу, мешканців і про те, чому вони такі унікальні. А що ви вже знаєте про Кримські гори?

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Метод гранування до теми "Природні зони України"?

  1. Розподіл на блоки:
    • Кліматичні умови: Температура, опади, вітри.
    • Рослинність: Типові рослини для кожної зони.
    • Тваринний світ: Представники тваринного світу.
    • Ґрунти: Характерні типи ґрунтів.
    • Людина і природа: Вплив людини на природу, охорона природних зон.
  2. Завдання для учнів:
    • "Пазли знань": Роздати учням картки з різними характеристиками природних зон (наприклад, картинки рослин, тварин, кліматичні діаграми). Завдання учнів – зібрати "пазли" і віднести кожен до відповідної природної зони.
    • "Асоціативний кущ": На дошці написати назву природної зони. Учні по черзі називають слова, які асоціюються у них з цією зоною (рослини, тварини, ландшафт).
    • "Так чи ні": Підготувати картки з твердженнями про природні зони. Учні повинні відповідати "так" або "ні" і пояснювати свою відповідь. Наприклад: "У степовій зоні багато озер" (ні), "В зоні мішаних лісів ростуть дуби і буки" (так).
    • "Хто більше?": Розділити клас на команди. Кожна команда по черзі називає представників флори і фауни певної природної зони. Перемагає команда, яка назвала більше видів.
    • "Творча лабораторія": Запропонувати учням створити малюнок, колаж або модель певної природної зони.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя. Кримські гори – це справжній природний скарб України. Вони вражають своєю красою, різноманітністю рослин і тварин. Ми піднімемося на їхні вершини, заглянемо в глибокі ущелини, познайомимося з мешканцями гірських лісів і лугів.

Вчитель: Діти, сьогодні ми вирушаємо у незвичайну подорож. Ми залишимо наші класи і відправимося в мандрівку чарівними Кримськими горами. Але наша подорож буде особливою - ми здійснимо її віртуально!

Показує на екран, де готова презентація з фотографіями Кримських гір.

Вчитель: Подивіться, які чудові краєвиди відкриваються перед нами! Хто з вас чув про Кримські гори? Що ви про них знаєте?

Учні відповідають, діляться своїми враженнями та знаннями.

Вчитель починає презентацію, розповідаючи про кожен пункт маршруту:

  • Ай-Петрі: Розповідь про найвищу точку Кримських гір, легенди, пов’язані з цією вершиною.
  • Ущелина Великий Каньйон Криму: Демонстрація унікальних геологічних утворень, рослинності.
  • Мисливський домик: Розповідь про історію цього місця, про його значення для туризму.
  • Ялтинський заповідник: Знайомство з різноманітністю рослин і тварин, які мешкають у заповіднику.

Після кожного пункту маршруту вчитель ставить учням запитання, щоб перевірити, чи вони уважно слухають:

  • Який найвищий пік Кримських гір?
  • Які рослини ви бачили на фотографіях?
  • Чим знаменитий Воронцовський палац?

ІV. Узагальнення і систематизація знань

1.Створення сенкану

Варіанти сенканів на тему "Подорож Кримськими горами":

  • Природа
    • Дика, прекрасна
    • Зачаровує, надихає, вражає
    • Шлях до пізнання себе
    • Краса
  • Море
    • Тепле, синє
    • Ласкає, хвилює, бадьорить
    • Безмежний простір мрій
    • Водяна гладь
  • Гори
    • Високі, величні
    • Зазивають, кличуть, захоплюють
    • Символ сили і незламності
    • Вершини

2.Розгадування кросворду «Рослинний і тваринний світ Кримських гір»

По горизонталі:

  1. Найвища точка Кримських гір, де ростуть альпійські луки.
  2. Великий хижий птах, що гніздиться в недоступних скелях Криму.
  3. Дрібні ссавці, які живуть у лісах і на луках Криму.
  4. Рослина з яскравими квітами, яка часто зустрічається на гірських луках.
  5. Хвойне дерево, яке росте в лісах Криму.
  6. Великий ссавець, що мешкає в лісах Криму.
  7. Рептилія, яка зустрічається на скелях і в степах Криму.
  8. Рослина з цілющими властивостями, що росте на гірських схилах.

По вертикалі:

  1. Великий хижий ссавець, що мешкає в лісах Криму.
  2. Дрібна тварина, яка живе в землі і харчується корінням рослин.
  3. Рослина з дрібними білими квітами, яка часто зустрічається в лісах.
  4. Великий птах, який харчується падлом.
  5. Рослина, з якої виробляють мед.
  6. Ссавець, який мешкає в горах і має великі роги.
  7. Ящірка, яка зустрічається на скелях Криму.

Відповіді:

  • По горизонталі: 1. Ай-Петрі, 2. Сип, 3. Миші, 4. Тюльпан, 5. Сосна, 6. Олень, 7. Ящірка, 8. Шавлія.
  • По вертикалі: 1. Борсук, 2. Кріт, 3. Конвалія, 4. Гриф, 5. Гречка, 6. Муфлон, 7. Скельна.

V. Підсумок уроку

  • Рефлексія. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
    • Що найбільше запам’яталося?
    • Чи сподобалася вам подорож Кримськими горами?*

Додаткові інтерактивні вправи

Створення інтерактивної мапи:Учні можуть створити інтерактивну карту Криму, позначивши на ній цікаві місця, види рослин і тварин.

docx
Додано
1 листопада
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку