ПОДОРОЖ МАТЕМАТИЧНИМ ОКЕАНОМ Конспект уроку з математики (2 клас)

Про матеріал

ПОДОРОЖ МАТЕМАТИЧНИМ ОКЕАНОМ

Конспект уроку з математики (2 клас)

Тема. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв'язування складених задач.

Мета. Формувати в учнів вміння знаходити значення виразів, які містять дужки. Закріплювати знання щодо порядку дій у виразах з дужками. Вдосконалювати вміння розв'язувати складенні задачі. Розвивати мислення, швидкість думки, пам'ять, увагу, обчислювальні навички. Виховувати інтерес до точних наук.

Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні.

Обладнання: карта подорожі, координатні таблиці для усного рахунку, сигнальні картки, картки схемами задач, роздатковий геометричний матеріал, фішки (кораблики), медалі, магнітофон.

Перегляд файлу

ПОДОРОЖ МАТЕМАТИЧНИМ ОКЕАНОМ

Конспект уроку з математики (2 клас)

Тема. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розвязування складених задач.

Мета. Формувати в учнів вміння знаходити значення виразів, які містять дужки.          Закріплювати знання щодо порядку дій у виразах з дужками. Вдосконалювати вміння розв’язувати складенні задачі. Розвивати мислення, швидкість думки, пам’ять, увагу, обчислювальні навички. Виховувати інтерес до точних наук.

Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні.

Обладнання: карта подорожі, координатні таблиці для усного рахунку, сигнальні картки, картки схемами задач, роздатковий геометричний матеріал, фішки (кораблики), медалі, магнітофон.


ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в  добрий час

Гостей посмішкою й миром!

Ми вам раді, люди добрі,

І вітам щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас!

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні у нас з вами цікавий урок математики. Ми відправимося у подорож по Математичному океану. Але спочатку скажіть, для чого ми вчимо вирази з дужками?
  • Під час подорожі ми будемо знаходити значення виразів, що містять дужки і розв’яжемо задачу, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, виконані завдання, будете отримувати кораблики і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.

ІІІ. Відтворення і корекція знань.

Усний рахунок

  • Щоб відправитись у подорож, ми маємо підготувати корабель до великого плавання. Та ще всі моряки повинні вміти визначати своє місце знаходження. Зараз ми працюємо з координатними таблицями.
  • Усний рахунок.
  • Слухаємо задачу.

Найстаршій доньці морського царя 15 років, а наймолодшій Русалоньці – на 5 років менше. Скільки років Русалоньці?

  • Якою дією ти дізнався? Чому?
  • Хто отримав таку ж відповідь?
  • Молодці! Підготували корабель, визначили координати. Відправимося на Числовий острів.
  • Подивіться на цей ряд чисел і знайдіть закономірність побудови.

 

2, 4, 6, 7,8, 10, 12…

  • Як назвати їх одним словом? (Парні.)
  • Яке число зайве? Чому?
  • Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (14, 16, 18.)
  • Всі моряки ведуть бортові журнали. Отже, сьогодні і ми зробимо записи. Відкрили зошити, записали число нашої подорожі.

Каліграфічна хвилинка

  •      Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?
  •      Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7.

ІV. Узагальнення і закріплення знань.

  • Вирушаємо і потрапляємо на Обчислювальний острів. Тут мешкають гноми, які дуже люблять розвязувати приклади. Вони підготували приклади, які вам треба розв’язати.
  • Ось перше завдання від гномів.

17 (6 + 2) = 9

17 6 + 2 = 13

  • Яку першу дію виконуємо у виразах з дужками?
  • Чим відрізняється другий вираз від першого?
  • Зараз виконаємо самостійно.

 

Самостійна робота (3 – 4 хв)( розв’язання прикладів із дужками)

  • Перший рядок виконує перший стовпчик …
  • Давайте виконаємо перевірку.
  •      Вирушаємо далі і потрапляємо на Острів відпочинку.

 

Рухівка. Релаксація зору.  (під музику)

 

  • Увага! Ми наближаємося до мису Задачного.

(Для тих учнів, що можуть самостійно справитися із завданням, пропоную наступні задачі на картках:

1. У господині було 19 качок. 8 качок вона поміняла на 5 гусей. Скільки птахів стало у господині?

2. Маса козеняти 9 кг, а ягняти на 2 кг менша. Яка маса козеняти і ягняти разом?

3. Для уроків праці купили 9 аркушів жовтого і 7 синього паперу. За урок витратили 10 аркушів паперу. Скільки аркушів паперу залишилося?

З іншими працюємо колективно)

  • Тут розташоване селище, в якому живуть люди, що розводять корів. І мешканці цього селища підготували задачу № 204. Знайшли задачу під № 204 (2, 0, 4). Слухаємо, я читаю.
  • Самостійно прочитали.

 

Розбір задачі

  • Про що йде мова у задачі?
  • Скільки літрів молока надоїли вранці?
  • Чи відомо скільки надоїли літрів молока ввечері?
  • А що сказано?
  • Що зробили з молоком вечірнього удою?
  • Скільки залишилося літрів молока?
  • Що запитується у задачі?
  • Чи можемо зразу дати відповідь на питання? Чому?
  • Можемо дізнатися скільки літрів молока надоїли ввечері?
  • Якою дією? Чому?
  • Тепер можемо дати відповідь?
  • Якою дією? Чому?
  • Яка перша (друга) дія?
    1. 9 – 1 = 8 (л)
    2. 8 – 3 = 5 (л)
  •      Яка відповідь?

 

  • Наступна зупинка –  Геометрична бухта. Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут прапор майорить? Це ж пірати! Допоможемо врятуватись від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме розв’язати геометричні завдання.

 

Робота в парах

  • На кожній парті лежить конверт з геометричними фігурами.
  • Ваше завдання 1 хвилину подивитися  на малюнок, а потім скласти з геометричних фігур такий самий малюнок.
  • Яка пара виконала це завдання, то подає зелений сигнал.

 

             

  • Які геометричні фігури використали?
  • Скільки трикутників, чотирикутників?
  • Матеріал гри: геометричні фігури (квадрати, прямокутники, круги, трикутники) різних розмірів або інші дрібні предмети, картки із зображеннями предметів тощо.

Зміст гри: Вчитель пропонує учням із кожного роду по одному) поділити фігури на 2 або 3 групи за розмірами. Найкраще, коли всі учні можуть брати

участь у грі.

 

 

 

Знайти помилку.

  • Матеріал гри: картки з прикладами та числами, таблиця, набірне полотно.

Зміст гри: Учитель вивішує на дошці таблицю із записами і пропонує знайти помилку. Можна замість таблиці зробити відповідні записи на дошці або виставити картки на набірному полотні.

  •  Знаю.

Зміст гри: Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по порядку та встановити (попередній сідає), називаючи наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати “знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово “знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні ласу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо).

“Знаю” можна говорити замість всіх парних (непарних) чисел або замість чисел, що містить певну цифру (наприклад 3, 13, 23, 3 .).

  • Багато – мало – один.

Матеріал гри: у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: олівців, геометричні фігури, картинки із зображенням різної кількості предметів тощо).

Зміст гри: Учитель називає слово: “багато”, “мало”, “один”, а учні повинні мовчки показати відповідну кількість предметів. Що гру можна ускладнити.

V. Підсумок уроку.

  • Чи всі завдання ми виконали на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?

Оцінювання учнів

  • Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість ромашок.
  • Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож отримують пам’ятні медалі.
  • В тих у кого менше ромашок, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.
  • А ті, хто не отримав жодної ромашки, тим потрібно бути активнішим, працювати. На наступному уроці ви будете працювати краще і одержите свої медалі.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотарьов Євген Григорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
1563
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку