сприяти усвідомленню учнями поняття про корінь, спільнокореневі слова на основі дослідження спорідненості слів, вчити визначати корінь слова у ряді спільнокореневих слів, розвивати мовне чуття, виховувати любов до української мови
Перше завдання Прочитайте речення які у вас вийшли. Перевірка домашнього завдання. Молодці!
Номер слайду 7
Друге завдання. Запишіть у зошити каліграфічносьогоднішню дату і класну роботу. Молодці!14 листопада. Класна робота
Номер слайду 8
Третє завдання. Словничок. Пропишіть каліграфічну хвилинку, слово. Портфéль. Молодці!
Номер слайду 9
Друга зупинка. Місто Словá
Номер слайду 10
Допоможіть!“Івасик, учень третього класу, все наплутав. На уроці української мови, під час словникового диктанту він не правильно написав слова! Діти, допоможіть нам! Виправте його помилки!Запишіть їх у зошити правильно!”Хвелина, сикунда, бебліотека, деректор, Батьківщіна, фермир. Молодці!
Номер слайду 11
Третя зупинка. Гора “Знання”
Номер слайду 12
«Шановні гості! Ми раді вітати вас на своїй горі. Щоб дістатись до вершини гори – вам необхідно пригадати вивчені правила будови слова і вивчити сьогодні нові. Отож, починаємо наше«сходження на гору».
Номер слайду 13
Перший крок
Номер слайду 14
Другий крок. Х= 15 Перша таємниця: Корінь – багатозначне слово.
Номер слайду 15
Друга таємниця: Слова, у яких спільний корінь і мають одне значення, називаються спільнокореневими. Телефонтелефонувати телефонічний
Номер слайду 16
Третя таємниця: Слова, в яких корені звучать однаково, але мають різні значення, називаються різнокореневими словами.водій,вода, виводити
Номер слайду 17
Третій крок Робота в групах. Дібрати 3 спільнокореневих слова до слова… 1 група ліс 2 група мова 3 група сад 4 група будинок 5 група казка 6 група стежка
Номер слайду 18
Четвертий крок. Зачитування слів.
Номер слайду 19
П'ятий крок. Фізкультхвилинка
Номер слайду 20
Шостий крок. Спишіть текст, у споріднених словах позначте корінь! Тато мій – рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.
Номер слайду 21
Четверта зупинка. Острів Пригод
Номер слайду 22
Завдання: Поміняйте слова місцями так,щоб вийшло речення. У реченні підкресліть підмет і присудок, і в них визначте закінчення, основу і корінь. Деревах, пожовтіли, на, листи.
Номер слайду 23
П'ята зупинка“Палац Рідної мови”
Номер слайду 24
Слово. А Вкраїни мова — Мов те сонце дзвінкотюче, Мов те золото блискуче, Вся і давність, і обнова — Українська мова. Розцвітай же, слово,І в родині, і у школі,Й на заводі, і у поліПречудесно, пречудово. Розцвітай же, слово!Хай ізнов калина Червоніє, достигає, Всьому світу заявляє: Я — країна Україна — На горі калина! (П. Тичина)
Номер слайду 25
Рада вітати всіх вас у моєму палаці! Ви старанно працювали весь урок. Але щоб ваші знання не загубились, треба пригадати все, чого ви сьогодні навчились!
Номер слайду 26
Перше завдання
Номер слайду 27
Друге завдання. Домашнє завдання. Дібрати спільнокореневі слова до слів дощ, сніг, вітер. Скласти 3 речення із ними і записати в зошит.