Тема. Подорож на машині. Математика. Друга молодша група
Програмовий зміст: вчити дітей виділяти один предмет із групи і складати групу з окремих предметів; ввести поняття один і багато; звертати увагу на узгодження числівника один з іменником у роді і числі; вчити порівнювати предмети за висотою, вживати при визначенні слова високий, низький; ознайомити з геометричною фігурою круг; вчити обстежувати фігуру шляхом тактичного рухового аналізу; закріпити знання про кольори; розвивати уважність, активність; виховувати інтерес до заняття, вміння слухати й розуміти запитання вихователя.
Матеріал: велика машина; кубики; звірі: лисичка, зайчик, вовк, ведмідь; сунички в кошику; скринька з кругами.
Хід заняття:
За дверима сигналить машина.
— Діти, ви чуєте, здається, до нас гості завітали. Та це ж велика машина, а сигналить тому, що з нею сталася аварія і всі кубики, які вона везла діткам, розсипалися.
— Скільки ви бачите машин?
— Скільки кубиків?
— Кубики однакові чи різні за кольором?
— Покладіть у машину синій кубик.
— Скільки синіх (зелених, червоних…) кубиків ви поклали?
Знов сигналить машина.
— Чуєте, вже зовсім тихенько сигналить машина, вона задоволена тим, що ми з вами склали всі кубики. А тепер ми збудуємо з кубиків високу вежу, і для цього ми будемо ставити кубики один на один.
— Іди, Сашко, візьми один кубик. Якого кольору кубик ти взяв?
— Іди, Оленко, візьми один кубик. Якого кольору кубик ти взяла?
— Що ми збудували? Скільки кубиків ми поставили? (Багато.)
— Вежа вийшла висока. Давайте покажемо висоту вежі. Он яка вона висока.
— Сумно вежі стояти одній, я побудую поряд ще одну. (Вихователь ставить поряд один кубик.)
— Ця вежа теж висока? (Діти відповідають.)
— Так, вона низенька. Давайте покажемо.
Дидактична гра «Біля якої вежі машина?»
— Вирушаємо в подорож на машині.
Психогімнастика «Подорож на машині»
1. Накачаємо колеса. (Вправа «Насос»)
2. Поїхала машина повільно. (Біг по колу)
3. Поїхала швидше.
4. Перевірити гальма. (По колінках стукають: тук-тук-тук)
5. Дорога до лісу нерівна. (Стрибають, просуваючись вперед)
— Ось ми й приїхали до лісу. Хто нас зустрічає? Давайте привітаємось із звірятами.
— Скільки звірів? (Багато.)
— Скільки лисичок? (Одна.)
— Скільки зайчиків? (Один.)
— Скільки ведмедів? (Один.)
— Скільки вовків? (Один.)
— Так, діти, один зайчик, одна лисичка, один вовк, один ведмідь, а разом їх багато.
Дидактична гра «Пригостимо звірят суничками»
Умова. Кожному звіру потрібно дати одну суничку.
— Весело звірятам з вами, дякують вони за гостинці і дарують чарівну скриньку. Хочете дізнатися, що там?
— У скриньці геометричні фігури — круги. Скільки кругів? (Багато.)
Вихователь роздає по одному дітям і запитує:
— Яка це геометрична фігура?
— Скільки кругів у Каті? У Сергійка? У Жені? (По одному.)
— На що схожий круг? (Діти відповідають: на сонечко, тарілку, монетку.)
— Що вміє робити круг? Він вміє котитися, бо в нього немає куточків. (Діти обстежують пальчиками круг, проводять по контуру, потім його котять.)
— Біжить пальчик і не зупиняється. Давайте складемо круги в скриньку.
— Ау! Ау!
— Чуєте, хтось нас гукає? Матрійки в лісі заблукали. Візьміть по одній матрійці. Скільки, Ліно, ти взяла матрійок? А ти, Микито? Ми зараз збудуємо для них високу вежу, і вони знайдуть свою маму.
Робота з роздавальним матеріалом
Діти будують з кубиків високу та низьку вежі.
— Відшукали маму мотрійки. А нам час вирушати до дитячого садку, сідайте в машину та їдьмо. Що вам сьогодні найбільше сподобалось робити?
— Що запам’яталось? Що б хотілось ще зробити?