Тема. Зимова подорож.. Математика. Друга молодша група
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про геометричні фігури; вчити рахувати предмети; розвивати логічне мислення під час словесних ігор; удосконалювати вміння складати з частин ціле (круг, квадрат), знаходити відповідні втулки до отворів, викладати картки з крапками в порядку зростання, знаходити відповідні їм цифри; виховувати творчі здібності дітей, розвивати пам’ять, мислення, увагу, культуру поведінки.
Хід заняття
Вихователь. Малята, скажіть будь ласка, яка зараз пора року. (Зима.)
— Правильно, діти. Я знаю, що всі ви любите зиму. Адже взимку буває найкраще свято для малят — свято ялинки. Але свято вже минуло, ялинка зняла своє святкове вбрання і сумує за своїми прикрасами. Ось у нас сьогодні в гостях ялинка. Давайте її розвеселимо. В мене є прикраси, але вони незвичайні. Подивіться, що це? (Геометричні фігури.)
— Ось ми ними і прикрасимо ялинку. Візьміть кожний по одній фігурі. Яка в тебе геометрична фігура? (Квадрат.)
— А в кого ще така фігура? Повісьте їх на гілочки.
Вихователь дає вказівки повісити «вгорі», «внизу». Всі діти вішають геометричні фігури, називаючи їх.
— Яка гарна ялинка! Вона замріялася і згадала зимовий ліс, де гуляє вітер, хуртовина. (Заходить до групи Зима.)
— Ой, хто це йде до нас, діти? Та це ж сама Зима прийшла до нас. Добрий день, Зимонько! (Діти вітаються з Зимою.)
Зима. Доброго дня, дітки. Завітала я до вас у гості подивитися, як ви тут поживаєте. Яка у вас гарна, прикрашена ялинка. А чому це звіряток немає під нею? Я вам подарую звіряток. Ось зайченята, а ось білченята. Хай вони радують ялинку.
Вихователь. А давайте порахуємо зайченят. Скільки їх? (Двоє.)
— А тепер порахуємо білченят. А кого більше? Хто може порахувати всіх звірів?
Діти відповідають на запитання.
Зима. Мені так хочеться покружляти навкруг ялинки.
Вихователь. Ставай, Зимонько, з нами в коло, поведемо хоровод.
Хоровод «Ялиночко, здрастуй».
Зима. Гарно як у вас, діти. Але мені час у дорогу. Чекають на мене в лісі ялинки, дерева, звірята. Я хочу подарувати вам на згадку ось цю скриньку.
До побачення, дітки.
Вихователь. До побачення, Зимонько. Приходь ще до нас у гості.
(Зима йде.)
— Давайте подивимося, що є в цій чарівній скриньці. (Снігові кульки.)
— Які вони на вигляд? Однакові? А візьміть кульки в руки. Які вони? (Легкі, важкі.)
(Вихователь дає кульки декільком дітям. Діти називають: «важка», «легка».)
— А хто це сидить у скриньці? Та це ж зайченятко. Воно плаче. Що сталося, Зайченятко?
Зайчик. Я плачу тому, що не вмію рахувати. У нашому лісі Лисичка, Вовчик, Білочка вміють рахувати, а я — ні.
Вихователь. Не плач, Зайчику. Діти допоможуть тобі. Діти, навчимо Зайчика рахувати?
Зайчик. Тоді скажіть мені, скільки у мене вушок. А скільки очей? А хвостиків у мене скільки? А скільки вушок у дітей? А скільки ніжок у дітей? А скільки ручок у дітей? А чого у вас по одному? (Голова, ніс, рот.)
(Зайчик дякує дітям.)
Вихователь. Що ще є в скриньці? Та це ж цікаві ігри. Нумо займайте місця за столами, будемо грати.
(Розвивальні ігри: «Склади квадрат»; «Склади круг»; «Рамки і втулки»; «Крапочки». Діти виконують завдання.)
— Молодці, діти, впоралися із завданнями. Сьогодні всі намагалися працювати старанно. А чи нічого не залишилося в скрині? Щось є. Та це ж гостинці від Зимоньки. Тоді давайте пригощатися.
Діти пригощаються гостинцями. Дякують Зимоньці.