Інтегроване заняття «Подорож навколо світу»

Про матеріал

Інтегроване заняття у логопедичній групі з використанням символів.

Мета заняття: розвивати мовлення дітей, когнітивну сферу; розвивати емоційну сферу; зняти психом'язову напругу, покращити загальний настрій; поліпшити психологічний клімат у колективі.

Перегляд файлу

Відділ освіти Мирноградської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття у  логопедичній групі з використанням символів.

 

 

 

 

 

Автор:

Вихователь

Гузь Аліна Юріївна,

 

 

 

 

 

 

Мирноград, 2019

 

Мета:

розвивати зв'язне мовлення дітей, когнітивну сферу; розвивати емоційну сферу; зняти психом'язову напругу, покращити загальний настрій; поліпшити психологічний клімат у колективі.

Завдання:

  1. Розвиток зв'язного мовлення.
  2. Розширення словникового запасу.
  3. Розширення знань про навколишній світ.
  4. Розвиток пізнавальної сфери.
  5. Розвиток дрібної та загальної моторики.
  6. Вчити дітей працювати з символами (мнемотехніка).
  7. Вчити дітей диференціювати емоції за допомогою піктограм.
  8. Розвиток емоційної сфери.
  9. Поліпшення психологічного клімату в колективі (профілактика конфліктів, розвиток комунікативної сфери).
  10. Зняття психом'язової напруги.

 

Методи  роботи:

Психогімнастика, логоритмика, елементи арттерапії, казкотерапії, музикотерапії, кольоротерапії, аромотерапії , медитація на колір, мнемотехніка.

 

Устаткування:

Кораблик, картки-піктограми, різнокольорові картки, малюнки-символи, іонізатор повітря, соляна лампа, проектор «Північне сяйво», «моряцька форма», скринька, фотографія групи, дипломи «Кращих моряків», «крижинки – айсберги», штори-затемнення.

Попередня робота:

Перегляд мультфільму «Пригоди капітана Врунгеля»; робота з піктограмами та символами.

 

 

 

Діти заходять в зал під музику з мультфільму «Пригоди капітана Врунгеля», стають в коло.

  1. Привітання.

Небо і сонце, доброго ранку!

Дощик й калюжі, доброго ранку!

Птахи і тварини, доброго ранку!

Книжки та іграшки, доброго ранку!

Всім нашим гостям, доброго ранку!

 

 

Діти повторюють слова «Доброго ранку!» і піднімають руки в гору.

 

 

Останній рядок повторюють усі разом.

 

 


 


 

Діти, подивіться, ми з вами опинилися в морському порту. Як приємно пахне морем! (робимо глибокий вдих та видих).Навколо яхти, кораблі. Сьогодні ми з вами будемо курсантами морехідного училища. Для того щоб стати справжніми моряками, нам необхідно виконати завдання капітана Врунгеля. А завдання таке: здійснити подорож навколо світу.

 

Діти, давайте пригадаємо, як називалася яхта капітана Врунгеля? («Біда»). Покажіть, будь ласка, піктограму, яка позначає такі почуття, як сум, смуток, горе (діти показують  піктограму «сум»).А яким кольором можна зафарбувати ці почуття (діти показують відповідні кольори). А подивіться на наш корабель: на ньому теж є піктограми. Як ви гадаєте, які емоції вони позначають? (радість,щастя). А в який колір можна зафарбувати ці почуття? (діти показують відповідні кольори). Тож , як ми назвемо наш корабель? (радість).

Ми не можемо більше гаяти часу. Нам треба вирушати. Одягаємо матроську форму (дорослі накидають на плечі дітей накидки).

Капітан Врунгель передав нам карту, за якою ми повинні здійснити свою подорож. Але вона розірвана, треба її склеїти.(діти збирають карту-пазл).

Ну ось, наша карта готова. Нам тепер треба визначити маршрут, по якому ми будемо плисти. (Дорослі та діти визначають на карті маршру, позначаючи його маркером, при цьому називаючи об'єкти).

Подорож навколо світу дуже важка. На нас чекають незвичайні та небезпечні пригоди. Тож ми повинні бути сильними та здоровими. А для цього нам необхідно що робити? (робити зарядку). Так, правильно, зарядку. Давайте і ми з вами зробимо зарядку:

Психогімнастика «Море».


І ось перед нами море-

Бушує воно на просторі.

І хвиля висока здіймається-

До самих небес піднімається.

Качає вода солена

Водорості зелені.

Скачуть весело дельфіни,

Підставляючи сонцю спини.

На хвилях качаються,

Сонцю посміхаються.

 

Пальці рук зціплені і

роблять хвильоподібні рухи.

Пальці рук зціплені і

роблять хвильоподібні рухи.

Руки підняли і

Роблять змієподібні рухи.

Долонька на долонці лежить,

Дрібні хвильоподібні рухи вперед.

Руки в гору.


 

Ми готові вирушити в плавання. Піднімаємось на борт нашого корабля (діти піднімаютьсяпо «трапу»). Займайте місця. (шум моря). Послухайте, як шумить море… (діти імітують шум моря: ш-ш-ш).

Давайте подивимось в ілюмінатор на наше безкрає синє море. Що ви там бачите (зграя риб).

Я бачу землю! Це Африка! Кинути якір! Виходимо на берег!

Як тут жарко! Діти, пригадайте, які тварини живуть в спекотних країнах? (відповіді дітей). Нас зустрічають Жираф та Лев. Але вони чомусь сумні і відвернулися оди від одного, як гадаєте, що у них трапилось? (посварилися). Давайте допоможемо їм помиритися. (всі стають в коло, беруться за руки і розповідають мирилку).

Мирилка:

Помирімося, помирімося,

Один одному посміхнімося,

Будемо дружити, Як у гаю квіти.

Щоб вони більше не сварилися, давайте розповімо їм правила дружби.

Правила дружби.

Діти формулюють правила, відтворюючи їх зміст за допомогою символів.

  1. Тепло свого серця віддавати друзям.
  2. Завжди ділитися з товаришами гостинцями, іграшками.
  3. Допомагати товаришеві у скруті.
  4. Якщо хтось плаче, підійти й втішити.

Ми помирили наших звіряток, але на нас чекають нові пригоди. Тож вирушаємо далі.

Зайняти свої місця на кораблі! Віддати швартові! Підняти якір!

На морі жодної хвильки… Вітру немає… Прапорці навіть не колишуться… Наш корабель дуже повільно пливе… Так ми ніколи не закінчену нашу подорож… Що ж робити? А давайте ми подуємо на вітрила?! О, кораблик поплив і вітерець з'явився. Ура!

Подивіться в ілюмінатор, що ви там бачите? (тюлень, морж).

Ми наближаємось до Північного полюса!  Тут завжди лежить сніг і дуже холодно. Руки починають замерзати. Давайте їх зігріємо (дихаємо на руки).

Як же нам дістатися до великого айсбергу? А он невеличкі криги, вони нам і допоможуть.

Вправа «Крига».

Вони такі маленькі, а нас так багато… Ми повинні всі поміститися на кризі, щоб ніхто не впав у воду. Не забувайте, що вода крижана. (Діти намагаються поміститися усі на невеличкому аркуші паперу, потім перестрибують на ще менший аркушик-«крижинку», а потім перестрибують на великий «айсберг», який позначений білою тканиною).

Вимикається світло. Включається світильник «Північне сяйво».

Релаксація «Північне сяйво».

Сідайте  зручненько, розслабтеся, закрийте очі і зосередьтеся на диханні.

Уявіть собі, що ви в теплому білому одязі сидите на санях. До самого обрію простираються крижані та снігові поля. Нам зовсім не холодно. Обличчя трішечки пощипує від свіжого,чистого морозного повітря.

Над нами в темному небі яскраво та чарівно переливається північне сяйво. Дивлячись на нього, ми відчуваємо себе спокійними та розслабленими. Різнокольорове мерехтіння наповнює нас радістю та щастям. Кожен колір приносить нам особливі враження.

Червоний колір додає нам сили та сміливості. Ми більше нічого не боїмося, відчуваємо бажання допомогти усім, хто цього потребує.

Хвилі синього кольору повністю поглинають нас, наповнюючи спокоєм.

Жовтий колір розливається приємним теплом по всьому тілу. Ми дихаємо легко та спокійно. Відчуйте, як вільне тепло наповнює нас енергією, бадьорістю та радістю.

Ще раз глибоко вдихніть та видихніть. І відкрийте очі.

 

Але ж чому тут так темно? Справа в тому, що зараз на Північному полюсі ніч. Існує легенда про те, що сонце в цих краях з'їла велика акула. А як же тваринки, які живуть в цих краях? Як вони будуть без сонечка? Давайте ми зробимо з вами для них сонечко.

Арт-терапія «Сонечко».

Робиться сонечко з повітряних кульок.

Подивіться, як сонечко засяяло! І все навкруги заблищало під його променями!

Логоритмика «Зимові розваги».


 


Поки ви танцювали, я ось що знайшла . Це скринька!... А що в тій скрині, як ви гадаєте? (…скарби).

Може й скарби…Давайте подивимось.

У нас, подивіться, з'явилася нині

Така дивовижна, ось бачите, скриня.

І незрозуміло, для чого вона…

Можливо, ця скриня у нас чарівна?

Цікаво, а що ж усередині в ній?

Відкриймо та гляньмо, малята, мерщій!

Дорослий відкриває скриню, і дістає з неї фотографію, на якій зображені разом усі діти.

Фотографія… подивіться, так це ж ми з вами… усі разом… Це дійсно великий скарб – наша дружба. Подивіться, які ми тут щасливі… Дружба нас усіх об'єднує, дає можливість відчути себе потрібним.  Вона важливіша за будь-які скарби у світі.

Ну що ж діти, нам треба повертатися. І повертаємося ми не з порожніми руками!

Повертаються на корабель за допомогою «крижинок».

Потрапити на корабель нам знову допоможуть крижинки.

Підняти якір! Віддати швартові!

Ми з вами капітани. Стоїмо на містку корабля і дивимося вперед. Спина пряма, ноги на ширині плечей, погляд вперед. Дивимося в біноклі. Навкруги темне небо, високі круті хвилі, свистить вітер. Але не бояться капітани бурі. Вони відчувають себе сильними. Сміливими та впевненими. Вони доведуть свій корабель до порту призначення. (під музику шторму).

Звучить пісня «Капітани».

Ну ось ми з вами дісталися різних берегів. Подивіться, скільки народу нас зустрічає! (сигнал корабля).

Ну що ж, діти, ми виконали завдання капітана Врунгеля. Давайте пригадаємо, де ми були і що робили (відповіді дітей).

Тепер ми з вами справжні моряки. І капітан Врунгель нагороджує нас Дипломами кращих моряків.

Дипломом кращого моряка нагороджується…….

Ритуал завершення заняття.

Діти стають в коло.

Ви пам'ятаєте, що ми з вами друзі? Тож давайте погріємося в променях нашої дружби.

Протягніть руки вперед і з'єднайте їх в центрі кола.

Наші пригоди завершилися…

Попрощайтеся з нашими гостями.

Діти виходять під музику з мультфільму «Пригоди капітана Врунгеля».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку