Виховно година «Ми - різні, ми-рівні, але ми разом"

Про матеріал
формування установок толерантної свідомості учнів; ознайомити учнів з національним составом України та світу; розвивати принципи толерантності у учнів; актуалізувати почуття взаємодопомоги один одному в ігровій формі; показати, що, незважаючи на те, що всі учні різні, в класі може бути дружня, толерантна атмосфера.
Перегляд файлу

Виховно година «Ми - різні, ми-рівні, але ми разом"

 

«Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи,
плавати під водою, як риби,
нам не вистачає лише одного:
навчитися жити на Землі, як люди »

Б. Шоу

 

Описание: Картинки по запросу "картинка ми ризни але ми вси разом""

 

Цілі та завдання:

формування установок толерантної свідомості учнів;

ознайомити учнів з національним составом України та світу;

розвивати принципи толерантності у учнів;

актуалізувати почуття взаємодопомоги один одному в ігровій формі;

показати, що, незважаючи на те, що всі учні різні, в класі може бути дружня, толерантна атмосфера.

 

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, 19 жетонів 3 кольорів, бант, крупа, літери для гри.

 

 

Хід заняття

 

I. Організаційний момент

 

Вихователь: Доброго дня діти, доброго дня шановні гості! Тема нашої сьогоднішньої виховної години — «Всі ми різні, але рівні »

Ми часто чуємо ці слова: доброта, сердечність, людяність, милосердя. Сьогодні ми порушимо проблеми милосердя, доброти, чуйності, співпереживання, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді. Цілком природнім і закономірним вважається допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого, заступитися за беззахисного.  

Кожен із вас, хто сидить у цьому класі,  думає про своє подальше життя, про своє майбутнє. Кожен хоче жити добре, красиво. Але не потрібно забувати в той же час про свою душу. Дбаючи про матеріальне, не забувати про духовні цінності.   Добрі слова і вчинки породжують радість, задоволення, повагу, любов між людьми. В нашому  закладі стало доброю традицією співпрацювати з учнівським колективом спеціальної школи , дарувати дітям хвилини радості та  тепло наших сердець. А сьогодні, любі діти, вас з¢єднає  спільна праця.

 

Вихователь: Нас розрізняє

Стать

Колір волосся і очей

Одяг

Знання

Національність

Постать

Вік (старі і молоді)

Характер

Культура 

 

Вихователь: Нас об'єднує те, що

Всі ми люди

Живемо на одній планеті

Живемо в одній країні, місті

Вчимося в одній школі, в одному класі

Живемо на одних вулицях

Займаємося однією справою

Схожі очі, волосся

 

Діти, уявіть, що настане час, коли всі люди на Землі стануть абсолютно однаковими (зріст, колір волосся і очі, одяг, сума знань і т. д.)

 

1. Яким буде цей світ? Як люди в ньому будуть жити?

 2. Добре чи погано, що ми всі різні?

 3. Як жити в світі, де стільки різних людей?

 

Учні: (Жити в такому світі буде нецікаво. Ми не зможемо відрізнити один від одного, все-таки краще, коли ми всі різні. Тільки треба навчитися жити в світі).

 

 

2. Вся історія людства - це історія нескінченних війн і конфліктів. Культ насильства формувався у свідомості людини тисячоліттями.

АЛЕ! Давайте задумаємося над цим цифрами! У роки Другої світової війни  за 4 роки радянський союз втратив  близько 65 мільйонів своїх громадян.

Число загиблих радянських воїнів в афганській війні близько 1 млн. чоловік. При цьому протягом 9 років війни були вбиті або покалічені більше 2,7 міл.  афганців

А скільки пропало без вісті, скільки повернулося каліками моральними і фізичними ...

Список цей можна продовжувати нескінченно, але занадто боляче ... В інщих странах де є військові конфлікти люди гинуть і зараз.

 Не випадково, що в 1989 році з вуст Генерального директора ЮНЕСКО Федеріко Майора вперше прозвучала ідея «Культури Миру», що означає мистецтво і  культуру жити в світі, вміння бути завжди і в усьому гранично толерантними, уникаючи конфліктів.

 

Культура миру - культура дозволу конфлікту, спрямована на перехід від логіки сили і страху до етики ненасильства, до логіки розуму і взаємної поваги.

 

Мета культури миру - не усунення конфліктів (без яких наше життя неможлива), а побудова такого світу, в якому б їх врегулювання здійснювалося на основі системи цінностей, що характеризуються підходами, заснованими на восьми принципах.

 

Ми сьогодні і з'ясуємо, що таке "толерантність".

 

ТОЛЕРАНТНІСТЬ - вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей, м'яко ставитися до їх промахів, помилок.

 

Сучасний культурна людина - це не тільки освічена людина, але людина, що володіє почуттям самоповаги і шановний оточуючими.

 

Вихователь: Виявляти толерантність - це означає визнавати те, що люди розрізняються за зовнішнім виглядом,  інтересами, поведінкою і цінностями, володіють правом жити в світі, зберігаючи при цьому свою індивідуальність.

 

А ви знаєте що, Україна - держава багатонаціональна.

Українці - це корінне населення нашої країни. Частка їх у населенні становить близько 78%.

Росіяни - найбільш численна група серед інших національностей їх 17%. Білоруси – їх близько 275 тис. осіб.

Євреї -  їх чисельність близько 100 тис. осіб.

Молдавани – близько 260 тис. осіб.

Кримські татари- відносяться до корінних жителів Україні їх близько 250 тис. осіб

В Україні живуть також болгари, угорці, румуни, поляки, вірмени, греки, цигани, азербайджанці, грузини, німці, гагаузи.

А хто знає яка чисельність населення планети?

Чисельність населення планети складає близько 7 млрд. чоловік.
Згідно з демографічними дослідженнями, чисельність населення продовжує швидко збільшуватися.

Загалом на Землі налічують понад 2 тисячі народів, які різняться за мовою та своїми традиціями

У своєму житті ми спілкуємося з представниками різних національностей, культур, тому треба вміти поважати культурні цінності як свого народу, так і представників іншої культури, релігії, навчитися знаходити точки дотику.
Крім того, толерантність як якість особистості допомагає людині адаптуватися в іншому середовищі, до несподівано новим для нього умов життя.

 

Правила толерантного спілкування:

Поважай співрозмовника.

Намагайся зрозуміти те, про що говорять інші.

Відстоюй свою думку тактовно.

Шукай кращі аргументи.

Будь справедливим, готовим визнати правоту іншого.

Прагни враховувати інтереси інших

 

VII. Робота в группах

 

Жеребкування: заздалегідь готуються 19 жетонів 3 кольорів. Кожному учаснику команди відповідає один колір.

 

Вихователь: Нетерпимість, жорстокість починаються з дитинства, з відносин між однокласниками в класі, коли людину, чимось виділяється, несхожого на інших, готові заклювати. Предметом нетерпимості в школі може виступати як національна приналежність учня, так і особливості його зовнішнього вигляду, інтереси, захоплення, звички.

 

Гра в сітуації:

 

Вихователь : Давайте повчимося виявляти толерантність в різних ситуаціях.

 

 Кожна група одержує завдання з описом ситуації. Вам потрібно порадитися, постаратися почути кожного і висловити спільне рішення, як вести себе в різних випадках.

 

1 ситуація.

 Хлопці в класі показували один одному свої мобільні телефони. У Паші телефону немає. Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

 

2 ситуація.

  Твій друг заглянув без дозволу в твій щоденник і почав розповідати хлопцям, які в тебе відмітки. Як ти вчиниш?

 

3 ситуація.

 У вас в класі дивний хлопчик. Він смішно говорить, робить незвичайні вчинки, але не робить нікому зла. Хлопці після уроків почали його дражнити. Твої дії?

 

Діти обговорюють в групах ситуації, вибирають представника (з допомогою вчителя) і висловлюють спільне рішення групи.

 

Конкурси

1 конкурс. «Забавна аннограмма».

Викликаються «червоні» члени команд - вони видирають конверт, в якому знаходиться 7 літер. Ці букви розподіляються між членами команди. На час вони повинні вишикується в лінію таким чином, щоб вийшло слово дружба,

 

2 конкурс. «7 злаків».
Запрошуються «зелені» члени команди: вони отримують по 7 сірникових коробок. На підлозі стеляться 4 ватману з розсипаними на них 7 видів зернових культур: рис, горох, гречка, ячмінь, насіння, горіхи, квасолю. Кожен учасник команди в свою коробочку повинен зібрати свій злак. Оцінюється командний результат: тобто чия команда збере швидше, та і отримує очко.


3 конкурс. «Подарунковий бантик».
Запрошуються «сині» учасники команди, їм лунають по 1 атласних бантику (2,5 м.). Завдання: обв'язати всю команду подарунковим бантиком на час.

 Слово вихователя.

- Життя таке коротке, шкода витрачати її на ненависть, треба жити, треба радіти життю, деякі речі нам дано згори, і ми не можемо їх вибирати: це Батьківщина і батьки.

 Але ми маємо право вибрати ту дорогу, по якій ми підемо, - по стежці ненависті або по дорозі миру, милосердя, любові, злагоди.

 

 Підсумок.

Настав час закінчувати наш незвичайний урок - урок толерантності.

  Ви порадували мене своєю активністю, відвертістю і бажанням стати краще. Значить, душа ваша сьогодні працювала, здобувала нові позитивні якості.

Наш клас - це маленька сім'я. І хочеться, щоб в нашій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння.

 Ми дуже різні, але ми разом.

Діти, ніколи не оцінюйте людей, а цінуєте їх!

 

А на наступній  класній годині ми будемо обговоривати цікаву історію-притчу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мороз Олексій
    Видається, що ця робота перекладена автоматичним перекладачем з оркської мови. У визначенні Культури миру використане слово "дозволу", яке було дослівно перекладено від слова "разрєшєнія", тобто вирішення. Також чисельні випадки закінчень, які не узгоджуються з іншими словами у реченнях. Окрім цього втрати у військових конфліктах як приклад беруть совєцький союз, у той час коли у 2020 році (рік додавання матеріалів на сайт) уже 6 років іде війна на сході України, а Крим окуповано росією. Немає більше сечі терпіти ці борошна.
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Дашевська Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
10455
Оцінка розробки
3.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку