Урок географії в 7 класі
Тема. Подорож Південною Америкою
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми і вдосконалювати навички та уміння роботи з картами атласу, характеризувати головні ознаки материка; розвивати творче мислення, уміння працювати в групах; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення географії.
Обладнання: фізична карта Південної Америки, атлас, підручник, глобус, проектор, ноутбук.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
1.Слово вчителя
Серед океану лежав материк
І були спокійні його племена
Під небом блакитним там пальми росли
На червоній фералітній землі
Безтурботні і вільні там отці,
Дружини і діти, мужі-бійці…
Прийшли європейці – земля їм потрібна
Винищили всіх- залишився той, хто в ліси втік.
Як вони вижили не знає ніхто.
Як називається цей материк ?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1.Слово вчителя
-Діти, сьогодні ми на уроці узагальнимо та систематизуємо знання про Південну Америку. Визначимо чи немає прогалин у ваших знаннях. Тож вирушаймо у подорож до Південної Америки. Клас ділиться на дві групи, кожна група – команда. Капітаном буде той, хто відгадає загадку.
ЗАГАДКА
На цьому материку знаходиться країна Суринам.
Америка названа на честь цього італійського мореплавця.
IV. Робота над темою уроку
1.Розминка
- Я пропоную прочитати твір учня, який не систематично готувався до уроків географії. Якщо ви не згодні з відповідями, плескайте в долоні.
Настав час нашої подорожі до Південної Америки, найбільного материка планети, що лежить у східній півкулі, яку Гумбольт назвав «Новий світ». Під крилом літака найменша річка світу – Амазонка. Свої води вона несе в Тихий океан. Довго підшукуємо місце для посадки літака і нарешті приземляємося на полі одного фермера, якого називають гаучо.
Після довгого польоту в голові зашуміло, може це муха Це-це. Пішли до лісу, повз нас прострибнув рудий кенгуру, мабуть, злякався тигра.
Зайшли в хащі сельви. Евкаліпти підіймалися вгору на сотню метрів, а їх стовбури були обплетені ліанами. На одному з них ми побачили горилу. Рушили далі, бо хотіли дістатися до підніжжя Кіліманджаро ще до настання ночі. Стояла страшенна спека, і від сухого повітря пересохло в горлі. Почався дощ, і ми почали вгрузати в чорнозем. Зупинилися на відпочинок і довго слухали кондора в нічній тиші.
2. Виконання завдань.
ЗУПИНКА №1
«Чи знаю я Південну Америку»
1.Визначити:
1.Найвища вершина Анд.
2.Назва вологих екваторіальних лісів.
3.Крайня західна точка материка.
4. Простори субтропічних степів це…
5.Хто почав першими заселяти заселяти Південну Америку?
6.Назва водоспаду на річці Чурун
ЗУПИНКА №2
«Рельєф материка»
1.Встановіть відповідність між формами рельєфу та цифрами.
1. мис Гальїнас
2.мис Фроуерд
3.мисПаріньяс
4.мис Кабу-Бранка
5.Амазонська низовина
6.Бразільське плоскогіря
7.Гори Анди
8.Гвіанське плоскогіря
9.Пустеля Атакама
10.острів Вогняна Земля
11.Орінокська низовина
12.Ла -Платська низовина
ЗУПИНКА №3
«Третій зайвий»
1. Тихий, Атлавнтичний, Індійський
2. Чилі, Марроко, Аргентина
3. Бербери, мулати, метиси
4.Муррей, Парана, Оріноко
5.Субтропічний, субарктичний, субекваторіальний
6.Дарвін, Лівінстон, Гумбольт
7.Маракайбо, Таньганьїка, Тітікака
8.Гівея, кебраччо, баобаб
9.Кабу-Бранка,Фроуерд, Байрон.
10. Аконкагуа, Байдерка, Костюшко
11.Бразилія, Аргентина, Алжир
12. Кенгуру, броненосець, колібрі
«Чорний ящик»
1.Цю рослину знають усі і називають «другим хлібом». Завіз її в Європу Христофор Колумб. В Іспанії її називали – «папа», в Італії – «трюфель», а у Франції – «земляне яблуко». У Росії ж людей спочатку силоміць змушували розводити її. Сьогодні ця рослина росте на кожному городі.
2.Із плодів цього дерева індіанці готували напій, котрий називали «тео - брома» - напій богів. Він дає людині силу, енергію. Європейці стали класти в нього цукор і молоко. Що це за рослина?
3. У народів Америки ця рослина користується особливою повагою, їй присвячували вірші, пісні, легенди. Бога дощу зображали з цією рослиною. Із неї роблять борошно, консервують. Індіанці варили мамалигу і називають цю рослину «маїс».
ЗУПИНКА №5
«Пізнаю світ»
1.Відгадайте те, що зображено на дошці (гори Анди, водоспад Ігуасу, річка Амазонка, озеро Тітікака, водоспад Анхель).
«Цікавинки»
1.Проведення фізхвилинки
-На літак ми з вами сіли
Над Америкой летіли,
Вгору – вниз, вгору-вниз
Ось такий у нас круїз.
« Країни та їх столиці»
1.Встановити відповідність між країнами та їх столицями
Єквадор Бразиліа
Перу Сантьяго
Бразилія Кіто
Болівія Монтевідео
Чилі Джорджтаун
Парагвай Ліма
Уругвай Парамарібо
Аргентина Асунсьон
Гайана Санта-фе-де-Богота
Суринам Сукре
Колумбія Каракас
Венесуєлла Буенос-Айрес
ЗУПИНКА № 8
« Світ моїми очима»
1.Перегляд відеороліка.
V. Підведення підсумків уроку.
1.Бесіда з учнями.
2.Самоцінювання роботи учнів у групах
VІ. Домашнє завдання
Повторити план характеристики материків.