Подорож Південною Америкою

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання з теми і вдосконалювати навички та уміння роботи з картами атласу, характеризувати головні ознаки материка; розвивати творче мислення, уміння працювати в групах; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення географії.
Перегляд файлу

Урок географії в 7 класі

Тема. Подорож Південною Америкою

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми і вдосконалювати навички та уміння роботи з картами атласу, характеризувати головні ознаки материка; розвивати творче мислення, уміння працювати в групах; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення географії.

Обладнання: фізична карта Південної Америки, атлас, підручник, глобус, проектор, ноутбук.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

1.Слово вчителя

Серед океану лежав материк

І були спокійні його племена

Під небом  блакитним там пальми росли

На червоній фералітній землі

Безтурботні і вільні там отці,

Дружини і діти, мужі-бійці…

Прийшли європейці – земля їм потрібна

Винищили всіх- залишився той, хто в ліси втік.

Як вони вижили не знає ніхто.

Як називається цей материк ?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1.Слово вчителя

-Діти, сьогодні ми на уроці узагальнимо та систематизуємо знання про Південну Америку. Визначимо чи немає прогалин у ваших знаннях. Тож вирушаймо у подорож до Південної Америки. Клас ділиться на дві групи, кожна група – команда. Капітаном буде той, хто відгадає загадку.

ЗАГАДКА

На цьому материку знаходиться країна  Суринам.

Америка названа на честь цього італійського мореплавця.

IV. Робота над темою уроку

1.Розминка

- Я пропоную прочитати твір учня, який не  систематично готувався до уроків географії. Якщо ви не згодні з відповідями, плескайте в долоні.

     Настав час нашої  подорожі до Південної Америки, найбільного материка планети, що лежить у східній півкулі, яку Гумбольт назвав «Новий світ». Під крилом літака найменша  річка  світу – Амазонка. Свої води вона несе в Тихий океан. Довго підшукуємо місце для посадки літака і нарешті приземляємося на полі одного фермера, якого називають гаучо.

      Після довгого польоту в голові зашуміло, може це муха Це-це. Пішли до лісу, повз нас прострибнув рудий кенгуру, мабуть, злякався тигра.

Зайшли   в хащі сельви. Евкаліпти підіймалися вгору на сотню метрів, а їх стовбури були обплетені ліанами. На одному з них ми побачили горилу. Рушили далі, бо хотіли дістатися до підніжжя Кіліманджаро ще до настання ночі. Стояла страшенна спека, і від сухого повітря пересохло в горлі. Почався дощ, і ми почали вгрузати в чорнозем. Зупинилися на відпочинок і довго слухали кондора в нічній тиші.

2. Виконання завдань.

ЗУПИНКА №1

«Чи знаю я Південну Америку»

1.Визначити:

1.Найвища вершина Анд.

2.Назва вологих екваторіальних лісів.

3.Крайня західна точка материка.

4. Простори  субтропічних степів це…

5.Хто почав першими заселяти заселяти Південну Америку?

6.Назва водоспаду на річці Чурун

ЗУПИНКА №2

«Рельєф материка»

1.Встановіть відповідність між формами рельєфу та цифрами.

1. мис Гальїнас

2.мис Фроуерд

3.мисПаріньяс

4.мис Кабу-Бранка

5.Амазонська низовина

6.Бразільське плоскогіря

7.Гори Анди

8.Гвіанське плоскогіря

9.Пустеля Атакама

10.острів Вогняна Земля

11.Орінокська низовина

12.Ла -Платська низовина

ЗУПИНКА №3

«Третій зайвий»

 

1. Тихий, Атлавнтичний, Індійський

2. Чилі, Марроко, Аргентина

3. Бербери, мулати, метиси

4.Муррей, Парана, Оріноко

5.Субтропічний, субарктичний, субекваторіальний

6.Дарвін, Лівінстон, Гумбольт

7.Маракайбо, Таньганьїка, Тітікака

8.Гівея, кебраччо, баобаб

9.Кабу-Бранка,Фроуерд, Байрон.

10. Аконкагуа, Байдерка, Костюшко

11.Бразилія, Аргентина, Алжир

12. Кенгуру, броненосець, колібрі

ЗУПИНКА №4

«Чорний ящик»

1.Цю рослину знають усі і називають «другим хлібом». Завіз її в Європу Христофор Колумб. В Іспанії її називали – «папа», в Італії – «трюфель», а у Франції – «земляне яблуко». У Росії ж людей спочатку силоміць змушували розводити її. Сьогодні ця рослина росте на кожному городі.

2.Із плодів цього дерева індіанці готували напій, котрий називали «тео - брома» - напій богів. Він дає людині силу, енергію. Європейці стали класти в нього цукор  і молоко. Що це за рослина?

3. У народів Америки ця рослина користується особливою повагою, їй присвячували вірші, пісні, легенди. Бога дощу зображали з цією рослиною. Із  неї роблять борошно, консервують. Індіанці варили мамалигу і називають цю рослину «маїс».

ЗУПИНКА №5

«Пізнаю світ»

1.Відгадайте те, що зображено на дошці (гори Анди, водоспад Ігуасу, річка Амазонка, озеро Тітікака, водоспад Анхель).

 

ЗУПИНКА №6

«Цікавинки»

1.Проведення фізхвилинки

-На літак ми з вами сіли

Над Америкой летіли,

Вгору – вниз, вгору-вниз

Ось такий у нас круїз.

                                                                ЗУПИНКА №7

« Країни та їх столиці»

1.Встановити відповідність між країнами та їх столицями

Єквадор                                                          Бразиліа

Перу                                                                 Сантьяго

                          Бразилія                                                          Кіто

     Болівія                                                            Монтевідео

Чилі                                             Джорджтаун

Парагвай                                                      Ліма

Уругвай                                           Парамарібо

Аргентина                                          Асунсьон

          Гайана                                      Санта-фе-де-Богота

Суринам                                                   Сукре

Колумбія                                              Каракас

Венесуєлла                                        Буенос-Айрес

ЗУПИНКА № 8

« Світ моїми очима»

1.Перегляд відеороліка.

V. Підведення підсумків уроку.

1.Бесіда з учнями.

2.Самоцінювання роботи учнів у групах

VІ. Домашнє завдання

Повторити план характеристики материків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку