Урок - гра для 6 класу.
Мета: допомогти учням зрозуміти зміст роману, поглиблювати навички аналізу художнього образу; розвивати навички усного малювання, переказу, виразного читання, акторські здібності, аналізу тексту, зв'язне мовлення, навички творчого сприйняття тексту; виховувати високі моральні якості учнів.
Тема. Подорож по сторінках роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»
Мета: допомогти учням зрозуміти зміст роману, поглиблювати навички аналізу художнього образу; розвивати навички усного малювання, переказу, виразного читання, акторські здібності, аналізу тексту, зв’язне мовлення, навички творчого сприйняття тексту; виховувати високі моральні якості учнів.
Тип уроку: закріплення знань (урок – гра)
Обладнання: тексти роману Р.Стівенсона «Острів скарбів», ілюстрації до твору, карта подорожі, піастри за правильні відповіді учнів.
Хід уроку
І. Мотивація навчання школярів
Організаційний момент
Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в далеку подорож сторінками роману Стівенсона «Острів скарбів». На вас чекають серйозні випробування, вам доведеться подолати труднощі і перешкоди на своєму шляху, щоб дістатися острова і відшукати разом з героями твору його скарби. Наша подорож обіцяє бути цікавою, захоплюючою, незабутньою.
Робота над епіграфом: Доля сміливих любить
Англійське прислів’я
На шляху нашої мандрівки нас чекають випробування у вигляді завдань, які вам доведеться розв’язати, щоб дістатися свого «острова скарбів». А допоможе нам у цьому англійське прислів’я: «Доля сміливих любить» (учні зачитують хором), є епіграфом до нашого уроку. Як ви розумієте це прислів’я? Отже, вирушаємо у дорогу. А налаштуватись на серйозну творчу роботу нам допоможе аутотренінг, який ми не раз використовували на уроках
Я – творча особистість.
Я думаю, отже існую.
Я все знаю!
Я все вмію!
Я все зможу!
Я досягну успіху!
ІІ. Постановка проблемного питання.
Учитель. Острів скарбів – це не просто частина землі серед розбурханого океану, на якій заховано золото. Ця назва має ще символічне значення. Розкрити це значення ми зможемо тільки в кінці нашої подорожі. Після успішного виконання усіх завдання. Отже, у кінці уроку ви повинні дати відповідь на питання: у чому полягає символічність назви «Острів скарбів»? (проблемне питання записано на дошці)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ОСТРІВ №1 «Скринька запитань»
І команда
(Англія або Великобританія)
(Компас)
(Квашені яблука)
(Юнгою)
(Брістоль)
(Капітану Флінту)
(Одноногого моряка)
(Біллі Бонс)
(«П’ятнадцять хлопців на скрині мерця…»)
(Одне)
ІІ команда
(Літера Б)
(Вкладав частинами у різні банки)
(Вид смертної кари у піратів)
(«Веселий Роджер»)
(Лихоманки)
(Шхуна)
(Чорного Пса)
(Три)
(Сліпий П’ю)
(Острів Скелета)
ТЕСТИ
І команда
а) так;
б) вивезли тільки частину;
в) нічого не вивезли.
2. Меню Біллі Бонса складалося з …?
а) рому;
б) свинячої грудинки;
в) яєчні.
3. Чий це портрет:
«Обличчя його було кольору землі. На лівій руці не вистачало двох пальців. Нічого войовничого не було в ньому, хоча на поясі висів кортик. Ця людина мене зацікавила. На моряка він був мало схожий. І все ж я відчув, що він моряк».
а) Біллі Бонса;
б) адміністратора Бенбоу;
в) Чорного Пса.
4. Який спосіб запровадив доктор Лівсі для лікування Біллі Бонса?
а) укол;
б) кровопускання;
в) гірчичники.
5. Який недолік сквайра Трілоні негативно вплинув на хід подій?
а) неуважність;
б) непунктуалність;
в) балакучість.
ІІ команда
а) «Острів скарбів»;
б) «Корабельний кухар»;
в) «Острів Скелета».
2. Як звали папугу Джона Сільвера:
а) капітан Флінт;
б) адмірал Бенбоу;
в) капітан Смалетт?
3. Хто з героїв взяв із собою у плавання і зберіг британський прапор:
а) Джон Сільвер;
б) Сквайр Трілоні;
в) капітан Смалетт?
4. Хто з героїв роману спустив і викинув у море «Веселого Роджера»?
а) Джон Сільвер;
б) Джим Гокінс;
в) «Бен Ганн».
5. Довгий Джон, Одноногий Джон… Як іще називали Сільвера?
а) «Окорок»;
б) «Штурман»;
в) «Лідер».
ОСТРІВ №2 «Міркувальний»
Займіть позицію:
ОСТРІВ №3 «КРОСВОРД»
КРОСВОРД
|
|
|
|
|
С |
|||||
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
||
|
|
|
І |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
В |
|
|
|||
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|||
|
|
|
|
|
Н |
|
||||
|
С |
|
|
|
|
|
||||
|
|
О |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
ОСТРІВ №3 «Оживи малюнок» (створити власну карту «Острів скарбів»)
ОСТРІВ №4 «Таємничі рифи» (конкурс капітанів)
І команда
ІІ команда
ОСТРІВ №5 «Морський лабіринт»
Відновіть послідовність у хронологічному порядку
ОСТРІВ №6 «Загадковий»
І команда
Иногда лежу на дне,
На цепи корабль держу,
Судно в море сторожу,
Чтобы ветер не угнал,
На волнах лишь покачал.
ЯКОРЬ
В воду глядятся,
В век не сойдутся.
(Берега)
ІІ команда
И в бінокль морской глядит,
Не страшит девятый вал –
Крепко держит он штурвал.
Он на судне – цар и пан.
Кто же это? ... (КАПИТАН)
И сигналит кораблям: заходите в гости к нам!
(Маяк)
ОСТРІВ №6 «Впізнай героя»
І команда
ІІ команда
ОСТРІВ №7 «Творчий портрет»
Чи вважаєте ви героя роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» Джима Гокінса героєм. Доведіть свою думку.
ІV. Підсумок уроку. Розв’язування проблемного питання.
Учитель. Дайте відповідь на питання: чи можна назвати дружбу, любов, чесність, порядність, милосердя духовними скарбами? Отже, у душі кожної людини повинен бути острів, де знаходяться ці скарби. Джім Гокінс молодий. У нього попереду все життя. Але можна бути спокійними, духовні скарби він не розгубив. Вони не зникли навіть тоді, коли він був серед піратів, де панували зло і жорстокість.
Щодо вас, діти, то я бажаю вам накопичувати духовні скарби і не розгубити ці безцінні скарби протягом всього життя.
V. Оцінювання учнів.
VІ. Домашнє завдання: написати твір-роздум на тему: «Які життєві уроки я виніс із подорожі по сторінках роману Роберта Стівенсона «Острів скарбів».