23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Подорож по сторінках роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» 6 клас

Про матеріал

Урок - гра для 6 класу.

Мета: допомогти учням зрозуміти зміст роману, поглиблювати навички аналізу художнього образу; розвивати навички усного малювання, переказу, виразного читання, акторські здібності, аналізу тексту, зв'язне мовлення, навички творчого сприйняття тексту; виховувати високі моральні якості учнів.

Перегляд файлу

Тема. Подорож по сторінках роману Р.Л.Стівенсона «Острів  скарбів»

Мета: допомогти учням зрозуміти зміст роману, поглиблювати навички аналізу художнього образу; розвивати навички усного малювання, переказу, виразного читання, акторські здібності, аналізу тексту, зв’язне мовлення, навички творчого сприйняття тексту; виховувати високі моральні якості учнів.

Тип уроку: закріплення знань (урок – гра)

Обладнання: тексти роману Р.Стівенсона «Острів скарбів», ілюстрації до твору, карта подорожі, піастри за правильні відповіді учнів.

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

Хід уроку

І. Мотивація навчання школярів

Організаційний момент

Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в далеку подорож сторінками роману Стівенсона «Острів скарбів». На вас чекають серйозні випробування, вам доведеться подолати труднощі і перешкоди на своєму шляху, щоб дістатися острова і відшукати разом з героями твору його скарби. Наша подорож обіцяє бути цікавою, захоплюючою, незабутньою.

 

Робота над епіграфом:                                                        Доля сміливих любить

Англійське прислів’я

 

На шляху нашої мандрівки нас чекають випробування у вигляді завдань, які вам доведеться розв’язати, щоб дістатися свого «острова скарбів». А допоможе нам у цьому англійське прислів’я: «Доля сміливих любить» (учні зачитують хором), є епіграфом до нашого уроку. Як ви розумієте це прислів’я? Отже, вирушаємо у дорогу. А налаштуватись на серйозну творчу роботу нам допоможе аутотренінг, який ми не раз використовували на уроках

 

Я – творча особистість.

Я думаю, отже існую.

Я все знаю!

Я все вмію!

Я все зможу!

Я досягну успіху!

ІІ. Постановка проблемного питання.

 

Учитель. Острів скарбів – це не просто частина землі серед розбурханого океану, на якій заховано золото. Ця назва має ще символічне значення. Розкрити це значення ми зможемо тільки в кінці нашої подорожі. Після успішного виконання усіх завдання. Отже, у кінці уроку ви повинні дати відповідь на питання: у чому полягає символічність назви «Острів скарбів»? (проблемне питання записано на дошці)

 

Картинки по запросу скринькаІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

ОСТРІВ №1 «Скринька запитань»

І команда

  1.               Як називалася країна – батьківщина Джіма Гокінса?

(Англія або Великобританія)

  1.               Прилад для визначення курсу корабля.

(Компас)

  1.               Що містилося в бочці, куди заховався Джім?

(Квашені яблука)

  1.               Ким був Джім на кораблі?

(Юнгою)

  1.               Назва порту, з якого почалася подорож.

(Брістоль)

  1.               Кому належали заховані на острові скарби?

(Капітану Флінту)

  1.               Кого боявся Біллі Бонс?

(Одноногого моряка)

  1.               Як звали пірата,що оселився в корчмі Гокінсів?

(Біллі Бонс)

  1.               Згадайся улюблену пісню Біллі Бонса.

(«П’ятнадцять хлопців на скрині мерця…»)

  1.          Скільки яблук залишилось у бочці, коли туди забрався Гокінс?

(Одне)

ІІ команда

  1.               Яку літеру було випалено на скрині старого моряка?

(Літера Б)

  1.               Як зберігав свої гроші Сільвер?

(Вкладав частинами у різні банки)

  1.               Що таке «ходіння по дошці»?

(Вид смертної кари у піратів)

  1.               Як інакше називають піратський прапор?

(«Веселий Роджер»)

  1.               Який запах турбував лікаря Лівсі перед висадкою на острів?

(Лихоманки)

  1.               Тип «Іспаньйоли» як парусного судна.

(Шхуна)

  1.               Кого з піратів упізнав Джім у корчі Сільвера?

(Чорного Пса)

  1.               Скільки років провів на острові Бен Ганн?

(Три)

  1.               Хто з піратів передав Бонсу чорну мітку?

(Сліпий П’ю)

  1.          Як інакше називали Острів Скарбів?

(Острів Скелета)

C:\Users\MARINE\Desktop\Без названия.pngТЕСТИ

І команда

  1.               Чи всі скарби вивезли з острова?

а) так;

б) вивезли тільки частину;

в) нічого не вивезли.

2. Меню Біллі Бонса складалося з …?

а) рому;

б) свинячої грудинки;

в) яєчні.

3. Чий це портрет:

«Обличчя його було кольору землі. На лівій руці не вистачало двох пальців. Нічого войовничого не було в ньому, хоча на поясі висів кортик. Ця людина мене зацікавила. На моряка він був мало схожий. І все ж я відчув, що він моряк».

а) Біллі Бонса;

б) адміністратора Бенбоу;

в) Чорного Пса.

4. Який спосіб запровадив доктор Лівсі для лікування Біллі Бонса?

а) укол;

б) кровопускання;

в) гірчичники.

5. Який недолік сквайра Трілоні негативно вплинув на хід подій?

а) неуважність;

б) непунктуалність;

в) балакучість.

ІІ команда

  1. Перша назва книги Стівенсона про пошуки скарбів:

а) «Острів скарбів»;

б) «Корабельний кухар»;

в) «Острів Скелета».

2. Як звали папугу Джона Сільвера:

а) капітан Флінт;

б) адмірал Бенбоу;

в) капітан Смалетт?

3. Хто з героїв взяв із собою у плавання і зберіг британський прапор:

а) Джон Сільвер;

б) Сквайр Трілоні;

в) капітан Смалетт?

4. Хто з героїв роману спустив і викинув у море «Веселого Роджера»?

а) Джон Сільвер;

б) Джим Гокінс;

в) «Бен Ганн».

5. Довгий Джон, Одноногий Джон… Як іще називали Сільвера?

а) «Окорок»;

б) «Штурман»;

в) «Лідер».

 

 

 

 

 

 

ОСТРІВ №2 «Міркувальний»

Займіть позицію:

 

C:\Users\admin\Desktop\знак питання.jpg 

 

 

 

 

 

ОСТРІВ №3 «КРОСВОРД»

КРОСВОРД

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прізвище головного героя роману «Острів скарбів». (Гокінс)
  2. Місто, з якого судно вирушило на пошук скарбів. (Брістоль)
  3. Людина, яка заховала на острові скарби. (Флінт)
  4. Прізвище кока. (Сільвер)
  5. Капітан судна. (Смоллетт)
  6. Жанр книги «Острів скарбів». (роман)
  7. Поміщик в Англії. (Сквайр)
  8. Назва тварин, м’ясом яких харчувався Бен Ганн. (кози)
  9. На якій шхуні команда відправляється до «Острова скарбів»? (Іспаньйола)

 

ОСТРІВ №3 «Оживи малюнок» (створити власну карту «Острів скарбів»)

C:\Users\MARINE\Desktop\IMG_20181031_0005.png

C:\Users\MARINE\Desktop\IMG_20181031_0002.png

 

 

C:\Users\MARINE\Desktop\IMG_20181031_0003.png

 

C:\Users\MARINE\Desktop\IMG_20181031_0004.png

 

ОСТРІВ №4  «Таємничі рифи» (конкурс капітанів)

І команда

  1.               Як звали папугу Сільвера? (капітан Флінт)
  2.               Як називалося судно? (Іспаньйола)
  3.               Як звали наймолодшого героя роману? (Джім)
  4.               Яку назву мала гора, на якій сховані були скарби? (Підзорна труба)
  5.               Коли виникла ідея подорожі? (Коли знайшли карту)

ІІ команда

  1.               Хто дізнався про те, що команда складається з піратів? (Джім Гокінс)
  2.               Що таке піастри? (гроші)
  3.               Хто першим знайшов скарби на острові? (Бен Ган)
  4.               Як називався напій, який пили пірати? (ром)
  5.          Ким працював Сільвер на кораблі? (кухарем)

 

ОСТРІВ №5 «Морський лабіринт»

Відновіть послідовність у хронологічному порядку

  • Під час подорожі Джим зауважив, що кухар Сілвер у пошані в команди і має неабиякий вплив.
  • Нарешті я набрався духу, переступив через поріг і підійшов до Сілвера, що стояв, спираючись на милицю, і розмовляв з якимсь відвідувачем.
  • Після повернення до Брістоля друзі чесно поділили скарби, не забувши віддати обіцяну частку Бену Гану. Про Джона Сілвера вони більше ніколи не чули.
  • Сквайр Трелоні доручив Джиму передати Сілверу листа.
  • Я мимохіть озирнувся в той бік і побачив щось темне й волохате, що вмить сховалося за стовбуром сосни.
  • Плазом – повільно, але вперто – я посувався вперед. Нарешті, підвівши голову й глянувши в прогалину між листям, я побачив на зеленій галявинці коло болота Джона Сілвера й одного матроса. Вони стояли під деревами один проти одного й жваво розмовляли.

Картинки по запросу загадки 

ОСТРІВ №6 «Загадковий»

І команда

  1.                   Плаваю на корабле,

Иногда лежу на дне,

На цепи корабль держу,

Судно в море сторожу,

Чтобы ветер не угнал,

На волнах лишь покачал.

ЯКОРЬ

  1.               Каких камней в море нет? (Сухих)
  2.               Кругом вода,а с питьем беда. (Соленое море)
  3.               Два братца

В воду глядятся,

В век не сойдутся.

(Берега)

  1.               Что станет с мячиком, если он упадет в Красное море? (Мяч намокнет)

ІІ команда

  1.               Он на мостике стоит

И в бінокль морской глядит,

Не страшит девятый вал –

Крепко держит он штурвал.

Он на судне – цар и пан.

Кто же это? ... (КАПИТАН)

  1.               Кто из морских жителів краснеет, увидів обед? (Кальмар)
  2.               У кого из морских жителецй рот на брюхе? (Акула)
  3.               Если он на дне лежит, судно в даль не побежит. (Якорь)
  4.               Великан стоит в порту, освещая темноту,

И сигналит кораблям: заходите в гости к нам!

(Маяк)

ОСТРІВ №6 «Впізнай героя»

І команда

  1.               Веселий ... у сніжно-білій перуці, зі жвавими очима. (Лікар Лівсі)
  2.               І сам я теж Вирушаю в море! У море на шхуні з боцманом, що грає на ріжку, з моряками, що носять косички і співають своїх пісень! (Джим Гокінс)

ІІ команда

  1.               Він був одягнений, як морський офіцер, в добротню синю форму. Всміхаючись ішов на зустріч, щосили наслідуючи моряцьку ходу. (Сквайр Трілоні)
  2.               Дивне створіння перебігло від дерева зі швидкістю оленя. Воно рухалося на двох ногах, по-людськи, хоч дуже низько прихилялось до землі, ледве не згибаючись вдвоє. (Бен Ган)

 

ОСТРІВ №7 «Творчий портрет»

Чи вважаєте ви героя роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» Джима Гокінса героєм. Доведіть свою думку.

 

ІV. Підсумок уроку. Розв’язування проблемного питання.

Учитель. Дайте відповідь на питання: чи можна назвати дружбу, любов, чесність, порядність, милосердя духовними скарбами? Отже, у душі кожної людини повинен бути острів, де знаходяться ці скарби. Джім Гокінс молодий. У нього попереду все життя. Але можна бути спокійними, духовні скарби він не розгубив. Вони не зникли навіть тоді, коли він був серед піратів, де панували зло і жорстокість.

Щодо вас, діти, то я бажаю вам накопичувати духовні скарби і не розгубити ці безцінні скарби протягом всього життя.

V. Оцінювання учнів.

VІ. Домашнє завдання: написати твір-роздум на тему: «Які життєві уроки я виніс із подорожі по сторінках роману Роберта Стівенсона «Острів скарбів».

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
5677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку